Ποιος νοσηρός; Μολυσμένος από τον ιό της κομματοκρατίας εισηγήθηκε στη ηγεσία του Υπουργείου το παρόν ν/σ που καταστρατηγεί κάθε έννοια ισότητας και αξιοκρατίας; Που απαξιώνει με τον χειρότερο τρόπο τους τίτλους σπουδών που απέκτησαν χιλιάδες Υπάλληλοι με μόχθο και κόπο και κατά μεγάλο ποσοστό με δικά τους έξοδα και σε βάρος του προσωπικού τους ελεύθερου χρόνου, τη στιγμή που κάποιοι από τους συναδέλφους τους τριγύριζαν στα γραφεία κομμάτων, πολιτικών κλπ και τους παραδίδει στη βορά των ΄΄κολλητών΄΄! Οι ‘κολλητοί’ είναι συνήθως παλαιάς κοπής μεσαία και ανώτερα στελέχη ( ανύπαρκτων προσόντων, κυρίες κυρίων ( είτε με νόμιμο ή παράνομο δεσμό), συνδικαλιστές, τοπικοί παράγοντες, κομματάρχες, γενικοί κομματικοί κουμανταδόροι. Το να θεωρείται η εμπειρία σε θέση ευθύνης προϋπόθεση συμμετοχής στην διαδικασία επιλογής αυτομάτως δίνει το προβάδισμα να καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης άτομα που τοποθετήθηκαν σε αυτές με αδιαφανή και διαβλητά κριτήρια..Αυτό θα πει αξιοκρατία και διαφάνεια;. Με ποιο σκεπτικό ο νομοθέτης θεωρεί ότι τα πτυχία- η απόκτηση των οποίων γίνεται με πολύ κόπο και εξετάσεις- δεν διασφαλίζουν την αξιοκρατία ενώ η συνέντευξη που γίνεται με υποκειμενικά κριτήρια τη διασφαλίζει; Με ποιο σκεπτικό ο νομοθέτης δίνει το προβάδισμα σε υπαλλήλους που διατέλεσαν προϊστάμενοι (από την πίσω πόρτα) με λιγότερα προσόντα και χρόνια προϋπηρεσίας να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής; Από το 2011 μέχρι και σήμερα όσοι τοποθετήθηκαν είναι αναπληρωτές παρά την απόφαση βόμβα του Ελεγκτικού Συνεδρίου που απεφάνθη ότι η αναπλήρωση ισχύει έως και ένα μήνα (βλ. Πράξεις Ι Τμ. Ελ.Συν. 134/2009, 35/2008 κ.ά). Μέχρι στιγμής ο ν.3839/2010 δεν εφαρμόστηκε ποτέ και όλοι είναι με ανάθεση καθηκόντων και αυτοί οι υπάλληλοι που αναπληρώνουν, (για τους οποίους τόσο η μοριοδότηση πέραν του μηνός δεν πρέπει να ληφθεί υπόψη, όσο και τα τυχόν επιδόματα θέσεως πέραν του μηνός πρέπει να επιστραφούν στο Δημόσιο, ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, βάσει των αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου ), θα έχουν το προβάδισμα έναντι υπαλλήλων που έχουν πολύ περισσότερα προσόντα και χρόνια προϋπηρεσίας αλλά δεν έτυχε να τοποθετηθούν για ευνόητους ΄΄κολλητούς΄΄ λόγους. Οι υπάλληλοι που κατέχουν τίτλους σπουδών έχουν συνηθίσει στις συνεχείς αξιολογήσεις των γνώσεων τους. Σε θέσεις ευθύνης απαιτούνται άτομα με ουσιαστική γνώση, μόρφωση και ικανότητα και όχι αυτοί που χειρίζονται καλά απλά τις δημόσιες σχέσεις. τις ΄΄κολλητές΄΄ σχέσεις και τη δημόσια εικόνα τους.
Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι :
α. Ο χρόνος προϋπηρεσίας σε θέση ευθύνης ως βασικό κριτήριο για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής προϊσταμένων πρέπει ολοσχερώς να εξαιρεθεί από το παρόν ν/σ καθότι θα δώσει τη δυνατότητα να συμμετέχουν στην όλη διαδικασία υπάλληλοι που μπήκαν χωρίς αξιοκρατικά κριτήρια και να εξαιρέσει προσοντούχους υπαλλήλους οι οποίοι για κακή τους τύχη δεν γνώριζαν καλά τα αρμόδια πολιτικά όργανα για να τους βολέψουν.
β. Να μοριοδοτηθούν οι τίτλοι σπουδών καθόσον οι πανεπιστημιακές γνώσεις, η εμπειρία και η συνεχής επιμόρφωση είναι σημαντικοί παράγοντες πρωτίστως για την σωστή λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών και μετά για την εξέλιξη των υπαλλήλων.
γ.Να μειωθεί η μοριοδότηση της συνέντευξης διότι, η «αντικειμενικότητα» και η διαφάνεια της συνέντευξης είναι υπό πλήρη αμφισβήτηση. Με την ενίσχυση του εργαλείου της συνέντευξης ενισχύονται δεξιότητες που αφορούν την ικανότητα να προβάλεις και να πλασάρεις τις ικανότητές σου ως προϊόντα και να προωθούνται τύποι ανθρώπων που είναι αρεστοί στους ΄΄κολλητούς΄΄ ,που αυτοπροβάλλονται, και που μπορούν να καλύπτουν την έλλειψη ουσιαστικής γνώσης.
2.Τέλος πρέπει να αναλογιστούμε όλοι ότι η κατάντια της Πατρίδας μας δεν οφείλεται στη κακή διαχείριση των οικονομικών αλλά πρωτίστως οφείλεται στη κακή Δημόσια Διοίκηση που οι ΄΄κολλητοί΄΄ όχι μόνο διόριζαν ανάξιους στο Δημόσιο αλλά τους διόριζαν ή τοποθετούσαν σε θέσεις ΄΄κλειδιά΄΄ και που δυστυχώς από αυτή τη κακοδαιμονία όπως εμφαίνεται με το παρόν ν/σ δεν πρόκειται να απαλλαγούμε.
Ποιος νοσηρός; Μολυσμένος από τον ιό της κομματοκρατίας εισηγήθηκε στη ηγεσία του Υπουργείου το παρόν ν/σ που καταστρατηγεί κάθε έννοια ισότητας και αξιοκρατίας; Που απαξιώνει με τον χειρότερο τρόπο τους τίτλους σπουδών που απέκτησαν χιλιάδες Υπάλληλοι με μόχθο και κόπο και κατά μεγάλο ποσοστό με δικά τους έξοδα και σε βάρος του προσωπικού τους ελεύθερου χρόνου, τη στιγμή που κάποιοι από τους συναδέλφους τους τριγύριζαν στα γραφεία κομμάτων, πολιτικών κλπ και τους παραδίδει στη βορά των ΄΄κολλητών΄΄! Οι ‘κολλητοί’ είναι συνήθως παλαιάς κοπής μεσαία και ανώτερα στελέχη ( ανύπαρκτων προσόντων, κυρίες κυρίων ( είτε με νόμιμο ή παράνομο δεσμό), συνδικαλιστές, τοπικοί παράγοντες, κομματάρχες, γενικοί κομματικοί κουμανταδόροι. Το να θεωρείται η εμπειρία σε θέση ευθύνης προϋπόθεση συμμετοχής στην διαδικασία επιλογής αυτομάτως δίνει το προβάδισμα να καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης άτομα που τοποθετήθηκαν σε αυτές με αδιαφανή και διαβλητά κριτήρια..Αυτό θα πει αξιοκρατία και διαφάνεια;. Με ποιο σκεπτικό ο νομοθέτης θεωρεί ότι τα πτυχία- η απόκτηση των οποίων γίνεται με πολύ κόπο και εξετάσεις- δεν διασφαλίζουν την αξιοκρατία ενώ η συνέντευξη που γίνεται με υποκειμενικά κριτήρια τη διασφαλίζει; Με ποιο σκεπτικό ο νομοθέτης δίνει το προβάδισμα σε υπαλλήλους που διατέλεσαν προϊστάμενοι (από την πίσω πόρτα) με λιγότερα προσόντα και χρόνια προϋπηρεσίας να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής; Από το 2011 μέχρι και σήμερα όσοι τοποθετήθηκαν είναι αναπληρωτές παρά την απόφαση βόμβα του Ελεγκτικού Συνεδρίου που απεφάνθη ότι η αναπλήρωση ισχύει έως και ένα μήνα (βλ. Πράξεις Ι Τμ. Ελ.Συν. 134/2009, 35/2008 κ.ά). Μέχρι στιγμής ο ν.3839/2010 δεν εφαρμόστηκε ποτέ και όλοι είναι με ανάθεση καθηκόντων και αυτοί οι υπάλληλοι που αναπληρώνουν, (για τους οποίους τόσο η μοριοδότηση πέραν του μηνός δεν πρέπει να ληφθεί υπόψη, όσο και τα τυχόν επιδόματα θέσεως πέραν του μηνός πρέπει να επιστραφούν στο Δημόσιο, ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, βάσει των αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου ), θα έχουν το προβάδισμα έναντι υπαλλήλων που έχουν πολύ περισσότερα προσόντα και χρόνια προϋπηρεσίας αλλά δεν έτυχε να τοποθετηθούν για ευνόητους ΄΄κολλητούς΄΄ λόγους. Οι υπάλληλοι που κατέχουν τίτλους σπουδών έχουν συνηθίσει στις συνεχείς αξιολογήσεις των γνώσεων τους. Σε θέσεις ευθύνης απαιτούνται άτομα με ουσιαστική γνώση, μόρφωση και ικανότητα και όχι αυτοί που χειρίζονται καλά απλά τις δημόσιες σχέσεις. τις ΄΄κολλητές΄΄ σχέσεις και τη δημόσια εικόνα τους. Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι : α. Ο χρόνος προϋπηρεσίας σε θέση ευθύνης ως βασικό κριτήριο για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής προϊσταμένων πρέπει ολοσχερώς να εξαιρεθεί από το παρόν ν/σ καθότι θα δώσει τη δυνατότητα να συμμετέχουν στην όλη διαδικασία υπάλληλοι που μπήκαν χωρίς αξιοκρατικά κριτήρια και να εξαιρέσει προσοντούχους υπαλλήλους οι οποίοι για κακή τους τύχη δεν γνώριζαν καλά τα αρμόδια πολιτικά όργανα για να τους βολέψουν. β. Να μοριοδοτηθούν οι τίτλοι σπουδών καθόσον οι πανεπιστημιακές γνώσεις, η εμπειρία και η συνεχής επιμόρφωση είναι σημαντικοί παράγοντες πρωτίστως για την σωστή λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών και μετά για την εξέλιξη των υπαλλήλων. γ.Να μειωθεί η μοριοδότηση της συνέντευξης διότι, η «αντικειμενικότητα» και η διαφάνεια της συνέντευξης είναι υπό πλήρη αμφισβήτηση. Με την ενίσχυση του εργαλείου της συνέντευξης ενισχύονται δεξιότητες που αφορούν την ικανότητα να προβάλεις και να πλασάρεις τις ικανότητές σου ως προϊόντα και να προωθούνται τύποι ανθρώπων που είναι αρεστοί στους ΄΄κολλητούς΄΄ ,που αυτοπροβάλλονται, και που μπορούν να καλύπτουν την έλλειψη ουσιαστικής γνώσης. 2.Τέλος πρέπει να αναλογιστούμε όλοι ότι η κατάντια της Πατρίδας μας δεν οφείλεται στη κακή διαχείριση των οικονομικών αλλά πρωτίστως οφείλεται στη κακή Δημόσια Διοίκηση που οι ΄΄κολλητοί΄΄ όχι μόνο διόριζαν ανάξιους στο Δημόσιο αλλά τους διόριζαν ή τοποθετούσαν σε θέσεις ΄΄κλειδιά΄΄ και που δυστυχώς από αυτή τη κακοδαιμονία όπως εμφαίνεται με το παρόν ν/σ δεν πρόκειται να απαλλαγούμε.