Κύριε Υπουργέ,
Με τις παραγράφους:
2. Ως προϊστάμενοι Διεύθυνσης επιλέγονται υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ, εφόσον διαζευκτικά:.....
3. Ως προϊστάμενοι Τμήματος επιλέγονται υπάλληλοι ΠΕ, ΤΕ ή ΔΕ, εφόσον διαζευκτικά:......
Στα μη αυτοτελή γραφεία ορίζεται, όπου απαιτείται, επικεφαλής χωρίς επιλογή από το αρμόδιο Συμβούλιο αλλά με απόφαση του αρμόδιου για τοποθέτηση προϊσταμένων όργανο, υπάλληλος της κατηγορίας ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ,.........
αντιλαμβάνεται κανείς ότι ΟΛΟΙ οι υπάλληλοι διεκδικούν κάποια στιγμή τη θέση του προϊστάμενου,θέση "κίνητρο".
Όμως με την 6 παράγραφο τα πράγματα αλλάζουν:
6. Με τους οργανισμούς των οικείων υπηρεσιών καθορίζονται οι κλάδοι ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ, των οποίων οι υπάλληλοι κρίνονται για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων.....
Θέτω λοιπόν τον προβληματισμό κύριε Υπουργέ:
Τι γίνεται στα νοσοκομεία; Με τους νέους οργανισμούς κάποιοι τομείς (π.χ. Κοινωνικής Ιατρικής) ή τμήματα έχουν καταργηθεί με συνέπεια εργαζόμενοι από κάποιους κλάδους(π.χ. Επισκέπτες Υγείας) να ΜΗΝ μπορούν ΠΟΤΕ να καταλάβουν θέση προϊστάμενου. Έτσι, οι εργαζόμενοι του κλάδου αυτού, θα βρίσκονται καθ' όλο τον εργασιακό τους βίο κάτω από την εποπτεία άλλου κλάδου, μη γνώστη του αντικειμένου, από τον οποίο μάλιστα θα πρέπει και να αξιολογηθεί. Μπορεί μάλιστα να εποπτεύεται όχι μόνο από άλλον κλάδο αλλά και από κατώτερης βαθμίδας υπάλληλο Δ.Ε. (δεν μιλώ απαξιωτικά για τους Δ.Ε.).
Πέραν του Κώδικα των Δημοσίων Υπαλλήλων σας παραθέτω το νομικό πλαίσιο που ίσχυε και θα μπορούσε, αν προβλεπόταν στον οργανισμό τομέας, να κριθεί κάποιος από τον κλάδο σε θέση ευθύνης:
α) Π.Δ. 87/86 (ΦΕΚ 32/27-3-86) Ενιαίο πλαίσιο οργάνωσης Νοσοκομείων
β) Υπ. αποφ. 17781/ 25-12-88 (ΦΕΚ 875/6-12-88 τομ. Β΄) Οργανισμός λειτουργίας Π.Γ.Ν.Ι.
γ) Π.Δ. 351/89 (ΦΕΚ 159/14-6-89) Καθορισμός επαγγελματικών δικαιωμάτων Επισκεπτών Υγείας
δ) Ν. 2071/1992 (ΦΕΚ 123/15-7-92) Εκσυγχρονισμός και οργάνωση Συστήματος Υγείας
ε) Ν. 2889/2001 (ΦΕΚ 37/ 2-3-2001) Βελτίωση και εκσυγχρονισμός του Ε.Σ.Υ.
στ) Ν. 3370/2005 (ΦΕΚ 176/11-7-05) Οργάνωση και λειτουργία των υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας
Τα τυπικά προσόντα θα πρέπει πρώτιστα να λαμβάνονται υπόψη στην αξιολόγηση των υπαλλήλων. Εξάλλου το θέτετε και εσείς αφού λέτε ότι οι απόφοιτοι της ΕΣΔΔ προηγούνται όλων των άλλων. Βεβαία θα πρέπει να βρεθεί τρόπος(π.χ. εξετάσεις από τράπεζα θεμάτων) ώστε οι υπάλληλοι να ελεγχθούν αν μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη τα τυπικά προσόντα τους από θέση ευθύνης.
Η συνέντευξη είναι, ας μου επιτραπεί η έκφραση, "για τα μάτια του κόσμου".
Μια σημαντική αδικία που θα πρέπει να διορθωθεί πριν τις κρίσεις είναι το ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟ. Οι βαθμοί των υπαλλήλων έχουν παγώσει από 2011.
Κύριε Υπουργέ, Με τις παραγράφους: 2. Ως προϊστάμενοι Διεύθυνσης επιλέγονται υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ, εφόσον διαζευκτικά:..... 3. Ως προϊστάμενοι Τμήματος επιλέγονται υπάλληλοι ΠΕ, ΤΕ ή ΔΕ, εφόσον διαζευκτικά:...... Στα μη αυτοτελή γραφεία ορίζεται, όπου απαιτείται, επικεφαλής χωρίς επιλογή από το αρμόδιο Συμβούλιο αλλά με απόφαση του αρμόδιου για τοποθέτηση προϊσταμένων όργανο, υπάλληλος της κατηγορίας ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ,......... αντιλαμβάνεται κανείς ότι ΟΛΟΙ οι υπάλληλοι διεκδικούν κάποια στιγμή τη θέση του προϊστάμενου,θέση "κίνητρο". Όμως με την 6 παράγραφο τα πράγματα αλλάζουν: 6. Με τους οργανισμούς των οικείων υπηρεσιών καθορίζονται οι κλάδοι ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ, των οποίων οι υπάλληλοι κρίνονται για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων..... Θέτω λοιπόν τον προβληματισμό κύριε Υπουργέ: Τι γίνεται στα νοσοκομεία; Με τους νέους οργανισμούς κάποιοι τομείς (π.χ. Κοινωνικής Ιατρικής) ή τμήματα έχουν καταργηθεί με συνέπεια εργαζόμενοι από κάποιους κλάδους(π.χ. Επισκέπτες Υγείας) να ΜΗΝ μπορούν ΠΟΤΕ να καταλάβουν θέση προϊστάμενου. Έτσι, οι εργαζόμενοι του κλάδου αυτού, θα βρίσκονται καθ' όλο τον εργασιακό τους βίο κάτω από την εποπτεία άλλου κλάδου, μη γνώστη του αντικειμένου, από τον οποίο μάλιστα θα πρέπει και να αξιολογηθεί. Μπορεί μάλιστα να εποπτεύεται όχι μόνο από άλλον κλάδο αλλά και από κατώτερης βαθμίδας υπάλληλο Δ.Ε. (δεν μιλώ απαξιωτικά για τους Δ.Ε.). Πέραν του Κώδικα των Δημοσίων Υπαλλήλων σας παραθέτω το νομικό πλαίσιο που ίσχυε και θα μπορούσε, αν προβλεπόταν στον οργανισμό τομέας, να κριθεί κάποιος από τον κλάδο σε θέση ευθύνης: α) Π.Δ. 87/86 (ΦΕΚ 32/27-3-86) Ενιαίο πλαίσιο οργάνωσης Νοσοκομείων β) Υπ. αποφ. 17781/ 25-12-88 (ΦΕΚ 875/6-12-88 τομ. Β΄) Οργανισμός λειτουργίας Π.Γ.Ν.Ι. γ) Π.Δ. 351/89 (ΦΕΚ 159/14-6-89) Καθορισμός επαγγελματικών δικαιωμάτων Επισκεπτών Υγείας δ) Ν. 2071/1992 (ΦΕΚ 123/15-7-92) Εκσυγχρονισμός και οργάνωση Συστήματος Υγείας ε) Ν. 2889/2001 (ΦΕΚ 37/ 2-3-2001) Βελτίωση και εκσυγχρονισμός του Ε.Σ.Υ. στ) Ν. 3370/2005 (ΦΕΚ 176/11-7-05) Οργάνωση και λειτουργία των υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας Τα τυπικά προσόντα θα πρέπει πρώτιστα να λαμβάνονται υπόψη στην αξιολόγηση των υπαλλήλων. Εξάλλου το θέτετε και εσείς αφού λέτε ότι οι απόφοιτοι της ΕΣΔΔ προηγούνται όλων των άλλων. Βεβαία θα πρέπει να βρεθεί τρόπος(π.χ. εξετάσεις από τράπεζα θεμάτων) ώστε οι υπάλληλοι να ελεγχθούν αν μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη τα τυπικά προσόντα τους από θέση ευθύνης. Η συνέντευξη είναι, ας μου επιτραπεί η έκφραση, "για τα μάτια του κόσμου". Μια σημαντική αδικία που θα πρέπει να διορθωθεί πριν τις κρίσεις είναι το ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟ. Οι βαθμοί των υπαλλήλων έχουν παγώσει από 2011.