Τα θετικά του νομοσχεδίου:
1) Οι προκηρύξεις θέσεων είναι δημόσιες (και μέσω ΑΣΕΠ). Έτσι θα μπορεί ο κάθε υπάλληλος να τις μαθαίνει εγκαίρως και να υποβάλλει την αίτηση του. Καμία σχέση, δηλαδή, με ο, τι συνέβαινε στο παρελθόν
2) Κάθε υπάλληλος μπορεί να υποβάλλει αιτήσεις για θέσεις Προϊσταμένου Διεύθυνσης και Γενικής Διεύθυνσης σε άλλες Υπηρεσίες. Είναι προφανές ότι κάθε προκήρυξη θα βάζει περιορισμούς στις ειδικότητες με βάση το περίγραμμα της κάθε θέσης. Οι θέσεις Προϊσταμένου Τμήματος είναι λογικό να καταλαμβάνονται από άτομα της ίδιας Υπηρεσίας για πολλούς λόγους (καλύτερη γνώση του αντικειμένου, καλύτερη γνώση των προσώπων, ευκολότερη εξέλιξη στην ιεραρχία του πρώτου βαθμού κτλ.)
Τα αρνητικά του νομοσχεδίου:
1) Δεν μοριοδοτούνται ούτε στο ελάχιστο τα προσόντα πέραν των τυπικών, τα οποία δεν ήταν προαπαιτούμενα για την πρόσληψη του υπαλλήλου και είτε τα κατείχε ο υπάλληλος πριν από την προκήρυξη της θέσης του, είτε τα απέκτησε μετά την πρόσληψη του.
Ας σημειωθεί ότι δεν είναι δυνατόν να μπαίνει ως τυπικό προσόν σε προκήρυξης θέσης Προϊσταμένου στο δημόσιο η κατοχή μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων, γιατί αυτό παραβιάζει στοιχειώδεις αρχές ισονομίας και ισοπολιτείας.
Τα προσόντα πέραν των τυπικών για την κατάληψη θέσης του δημοσίου που κατέχουν πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι αποτελούν ένα σημαντικό κεφάλαιο για το ελληνικό δημόσιο και δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται με τέτοια προχειρότητα. Δεν λέμε να αποτελούν το μοναδικό κριτήριο, ούτε φυσικά να είναι προαπαιτούμενα για την κατάληψη θέσης Προϊσταμένου, αλλά να λαμβάνονται υπόψη σε ένα σοβαρό ποσοστό. Μπορεί κανείς να συζητήσει ποιο θα είναι αυτό το ποσοστό .
Λογικό είναι το παρακάτω σχήμα:
Γενικοί Διευθυντές
Προσόντα πέραν των τυπικών: 40%
Γραπτή εξέταση: 35%
Συνέντευξη: 25%
Προϊστάμενοι Διεύθυνσης:
Προσόντα πέραν των τυπικών: 40%
Γραπτή εξέταση : 45%
Συνέντευξη : 15%
Προϊστάμενοι Διεύθυνσης και Τμήματος:
Προσόντα πέραν των τυπικών: 40%
Γραπτή εξέταση : 55%
Συνέντευξη : 5%
Τα θετικά του νομοσχεδίου: 1) Οι προκηρύξεις θέσεων είναι δημόσιες (και μέσω ΑΣΕΠ). Έτσι θα μπορεί ο κάθε υπάλληλος να τις μαθαίνει εγκαίρως και να υποβάλλει την αίτηση του. Καμία σχέση, δηλαδή, με ο, τι συνέβαινε στο παρελθόν 2) Κάθε υπάλληλος μπορεί να υποβάλλει αιτήσεις για θέσεις Προϊσταμένου Διεύθυνσης και Γενικής Διεύθυνσης σε άλλες Υπηρεσίες. Είναι προφανές ότι κάθε προκήρυξη θα βάζει περιορισμούς στις ειδικότητες με βάση το περίγραμμα της κάθε θέσης. Οι θέσεις Προϊσταμένου Τμήματος είναι λογικό να καταλαμβάνονται από άτομα της ίδιας Υπηρεσίας για πολλούς λόγους (καλύτερη γνώση του αντικειμένου, καλύτερη γνώση των προσώπων, ευκολότερη εξέλιξη στην ιεραρχία του πρώτου βαθμού κτλ.) Τα αρνητικά του νομοσχεδίου: 1) Δεν μοριοδοτούνται ούτε στο ελάχιστο τα προσόντα πέραν των τυπικών, τα οποία δεν ήταν προαπαιτούμενα για την πρόσληψη του υπαλλήλου και είτε τα κατείχε ο υπάλληλος πριν από την προκήρυξη της θέσης του, είτε τα απέκτησε μετά την πρόσληψη του. Ας σημειωθεί ότι δεν είναι δυνατόν να μπαίνει ως τυπικό προσόν σε προκήρυξης θέσης Προϊσταμένου στο δημόσιο η κατοχή μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων, γιατί αυτό παραβιάζει στοιχειώδεις αρχές ισονομίας και ισοπολιτείας. Τα προσόντα πέραν των τυπικών για την κατάληψη θέσης του δημοσίου που κατέχουν πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι αποτελούν ένα σημαντικό κεφάλαιο για το ελληνικό δημόσιο και δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται με τέτοια προχειρότητα. Δεν λέμε να αποτελούν το μοναδικό κριτήριο, ούτε φυσικά να είναι προαπαιτούμενα για την κατάληψη θέσης Προϊσταμένου, αλλά να λαμβάνονται υπόψη σε ένα σοβαρό ποσοστό. Μπορεί κανείς να συζητήσει ποιο θα είναι αυτό το ποσοστό . Λογικό είναι το παρακάτω σχήμα: Γενικοί Διευθυντές Προσόντα πέραν των τυπικών: 40% Γραπτή εξέταση: 35% Συνέντευξη: 25% Προϊστάμενοι Διεύθυνσης: Προσόντα πέραν των τυπικών: 40% Γραπτή εξέταση : 45% Συνέντευξη : 15% Προϊστάμενοι Διεύθυνσης και Τμήματος: Προσόντα πέραν των τυπικών: 40% Γραπτή εξέταση : 55% Συνέντευξη : 5%