Πριν προβώ σε σχολιασμό του ν/σ θα ήθελα να συγχαρώ τη σαφή και αξιοπρεπή θέση και στάση που πήρε η ομοσπονδία δασοπόνων απέναντι στο ν/σ.Είναι ο μοναδικός μέχρις στιγμής σχολιασμός που έχει γίνει επίσημα από ομοσπονδία.Γιατί όλοι οι άλλοι σύλλογοι που ανήκουν στις Περιφέρειες, στους Δήμους και σε άλλα ν.π.δ.δ. δεν έχουν πάρει ακόμη κάποια θέση? Αυτό κινεί πράγματι πολλούς προβληματισμούς αν σκεφτούμε ότι κάποιοι υπάλληλοι που συμμετέχουν σε αυτούς τους συλλόγους και ασκούν συνδικαλιστική δράση έχουν ήδη "βολευτεί" σε θέσεις ευθύνης με ανάθεση καθηκόντων.
Όσον αφορά το ν/σ θα ήθελα να επισημάνω ορισμένα σημεία:
1. Είναι πλήρως απαξιωτικό να μην μοριοδοτούνται τα τυπικά προσόντα των υποψηφίων καθώς και όλοι οι τίτλοι σπουδών και να μη θεωρούνται ως κριτήριο συμμετοχής στην όλη διαδικασία επιλογής.Δεν μπορεί να απαξιώνεται ο κόπος, ο χρόνος και το χρήμα που διέθεσε ο κάθε υπάλληλος για να τα αποκτήσει ούτε η διαδικασία που ακολουθήθηκε για να αποκτηθεί η γνώση και ας είναι άσχετη με τη διοίκηση.Αυτό που αποκομίζεις μέσα από το ταξίδι των γνώσεων δεν είναι αυτό καθαυτό η γνώση αλλά η ενίσχυση της κριτικής σκέψης, της ικανότητας να εμβαθύνεις σε καίρια σημεία, να αναλύεις και να ελίσσεσαι,ικανότητες που είναι επίσης απαραίτητες στη δημόσια διοίκηση!
2.Θα πρέπει να εξαιρεθεί πλήρως από τη διαδικασία συμμετοχής η προϋπηρεσία σε θέσεις ευθύνης.Δεν ξέρω για τον ιδιωτικό τομέα αλλά για το δημόσιο, πιστεύω ακράδαντα και το έχω βιώσει ιδίως τα τελευταία 4 χρόνια τώρα ως υπάλληλος της Περιφέρειας, πως όλοι όσοι κατέχουν θέσεις ευθύνης από το 2011-εφαρμογή του Καλλικράτη-είναι με ανάθεση καθηκόντων χωρίς να έχουν κριθεί από τα αρμόδια συμβούλια επιλογής προϊσταμένων καθότι αυτά ουδέποτε συστάθηκαν αλλά ούτε και ο ν.3839/2010 εφαρμόστηκε ποτέ.Θα ήταν άδικο και αναξιοκρατικό να δίνεται το προβάδισμα σε υπαλλήλους που έχουν καταλάβει αυτές τις θέσεις με διαβλητά και αδιαφανή κριτήρια.Επιπρόσθετα προτείνω να μην μοριοδοτηθεί καν ο χρόνος που διατέλεσαν ως προϊστάμενοι σε αυτές τις θέσεις καθότι θα ήταν άδικο για πολλούς υπαλλήλους που ενώ είχαν τα προσόντα και την υπηρεσία να αναλάβουν εξακοντίστηκαν γιατί δεν γαλούχησαν τις κατάλληλες σχέσεις με τα αιρετά πρόσωπα.
3.Να μειωθεί η μοριοδότηση στη συνέντευξη καθότι δεν παύει να εμπεριέχει μία έντονη υποκειμενικότητα η οποία θα γίνει εκμεταλεύσιμη στα χέρια μη έμπειρων εξεταστών.
4.Ναι στις γραπτές εξετάσεις.Άλλωστε ποιος υπάλληλος με μεταπτυχιακό και διδακτορικό και με αμέτρητες εξετάσεις και αξιολογήσεις στο ενεργητικό του θα αντιδρούσε αρνητικά για άλλη μια αξιολόγηση?
Εύχομαι ο νομοθέτης να λάβει σοβαρά υπόψη τα όσα διατυπώθηκαν στη διαβούλευση καθότι τα περισσότερα σχόλια των συναδέλφων καταλήγουν σε μία κοινή διαπίστωση:Αναθεωρήστε το!
Πριν προβώ σε σχολιασμό του ν/σ θα ήθελα να συγχαρώ τη σαφή και αξιοπρεπή θέση και στάση που πήρε η ομοσπονδία δασοπόνων απέναντι στο ν/σ.Είναι ο μοναδικός μέχρις στιγμής σχολιασμός που έχει γίνει επίσημα από ομοσπονδία.Γιατί όλοι οι άλλοι σύλλογοι που ανήκουν στις Περιφέρειες, στους Δήμους και σε άλλα ν.π.δ.δ. δεν έχουν πάρει ακόμη κάποια θέση? Αυτό κινεί πράγματι πολλούς προβληματισμούς αν σκεφτούμε ότι κάποιοι υπάλληλοι που συμμετέχουν σε αυτούς τους συλλόγους και ασκούν συνδικαλιστική δράση έχουν ήδη "βολευτεί" σε θέσεις ευθύνης με ανάθεση καθηκόντων. Όσον αφορά το ν/σ θα ήθελα να επισημάνω ορισμένα σημεία: 1. Είναι πλήρως απαξιωτικό να μην μοριοδοτούνται τα τυπικά προσόντα των υποψηφίων καθώς και όλοι οι τίτλοι σπουδών και να μη θεωρούνται ως κριτήριο συμμετοχής στην όλη διαδικασία επιλογής.Δεν μπορεί να απαξιώνεται ο κόπος, ο χρόνος και το χρήμα που διέθεσε ο κάθε υπάλληλος για να τα αποκτήσει ούτε η διαδικασία που ακολουθήθηκε για να αποκτηθεί η γνώση και ας είναι άσχετη με τη διοίκηση.Αυτό που αποκομίζεις μέσα από το ταξίδι των γνώσεων δεν είναι αυτό καθαυτό η γνώση αλλά η ενίσχυση της κριτικής σκέψης, της ικανότητας να εμβαθύνεις σε καίρια σημεία, να αναλύεις και να ελίσσεσαι,ικανότητες που είναι επίσης απαραίτητες στη δημόσια διοίκηση! 2.Θα πρέπει να εξαιρεθεί πλήρως από τη διαδικασία συμμετοχής η προϋπηρεσία σε θέσεις ευθύνης.Δεν ξέρω για τον ιδιωτικό τομέα αλλά για το δημόσιο, πιστεύω ακράδαντα και το έχω βιώσει ιδίως τα τελευταία 4 χρόνια τώρα ως υπάλληλος της Περιφέρειας, πως όλοι όσοι κατέχουν θέσεις ευθύνης από το 2011-εφαρμογή του Καλλικράτη-είναι με ανάθεση καθηκόντων χωρίς να έχουν κριθεί από τα αρμόδια συμβούλια επιλογής προϊσταμένων καθότι αυτά ουδέποτε συστάθηκαν αλλά ούτε και ο ν.3839/2010 εφαρμόστηκε ποτέ.Θα ήταν άδικο και αναξιοκρατικό να δίνεται το προβάδισμα σε υπαλλήλους που έχουν καταλάβει αυτές τις θέσεις με διαβλητά και αδιαφανή κριτήρια.Επιπρόσθετα προτείνω να μην μοριοδοτηθεί καν ο χρόνος που διατέλεσαν ως προϊστάμενοι σε αυτές τις θέσεις καθότι θα ήταν άδικο για πολλούς υπαλλήλους που ενώ είχαν τα προσόντα και την υπηρεσία να αναλάβουν εξακοντίστηκαν γιατί δεν γαλούχησαν τις κατάλληλες σχέσεις με τα αιρετά πρόσωπα. 3.Να μειωθεί η μοριοδότηση στη συνέντευξη καθότι δεν παύει να εμπεριέχει μία έντονη υποκειμενικότητα η οποία θα γίνει εκμεταλεύσιμη στα χέρια μη έμπειρων εξεταστών. 4.Ναι στις γραπτές εξετάσεις.Άλλωστε ποιος υπάλληλος με μεταπτυχιακό και διδακτορικό και με αμέτρητες εξετάσεις και αξιολογήσεις στο ενεργητικό του θα αντιδρούσε αρνητικά για άλλη μια αξιολόγηση? Εύχομαι ο νομοθέτης να λάβει σοβαρά υπόψη τα όσα διατυπώθηκαν στη διαβούλευση καθότι τα περισσότερα σχόλια των συναδέλφων καταλήγουν σε μία κοινή διαπίστωση:Αναθεωρήστε το!