Αρχική Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΚανόνες και πρότυπα για τη εγγραφή, ταυτοποίηση και Την εγγραφή, ταυτοποίηση και ηλεκτρονική αναγνώριση πολιτών και επιχειρήσεων σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες του δημόσιου τομέαΣχόλιο του χρήστη Τριαντάφυλλος Καραθανάσης | 23 Ιανουαρίου 2012, 21:34
Σε ότι αφορά το Παράρτημα ΙΙΙ, και πιο συγκεκριμένα στην σελίδα 3 όπου γίνεται αναφορά για το μηχανισμό αυθεντικοποίησης και ειδικότερα στην δυνατότητα αξιοποίησης διακριτικών χαλαρής ή σκληρής αποθήκευσης, έχουμε να παρατηρήσουμε τα κάτωθι: • Η υιοθέτηση σχημάτων National eIDs με χρήση κυρίως smart cards εφαρμόζεται στην παρούσα φάση σε μεγάλο μέρος των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα αποτελέσματά τους έχουν δείξει ότι προάγει και επιταχύνει σημαντικά την ευρεία διάδοση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (μετά την αρχική περίοδο provisioning των καρτών στον πληθυσμό). Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν οι περιπτώσεις χωρών όπως η Εσθονία, η Πορτογαλία, η Μάλτα, το Βέλγιο, η Λεττονία, η Αυστρία και πολλών άλλων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πλειονότητα των χωρών αυτών βρίσκεται πολύ υψηλά στους δείκτες e-government της EE, ενώ διαθέτουν και παραπλήσιο μέγεθος (όσον αφορά τον πληθυσμό) με την χώρα μας. • Επίσης: o Το κόστος προμήθειας ενός αναγνώστη καρτών είναι σήμερα πρακτικά αμελητέο ενώ, επιπρόσθετα, προκειμένου να μην παρατηρηθούν φαινόμενα ψηφιακού αποκλεισμού θα μπορούσε να είναι και μια υπηρεσία η οποία να παρέχεται από “public sector” kiosks τα οποία μπορούν να βρίσκονται εγκατεστημένα σε δημόσιους φορείς (π.χ. ΚΕΠ, Υπουργεία, Δήμους, Νοσοκομεία, κ.ο.κ.). o Η χώρα μας θα μπορούσε να επωφεληθεί σημαντικά από το γεγονός ότι υπάρχει ήδη σημαντική γνώση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής ένωσης στον τομέα αυτό (π.χ. βλέπε σχετικά Project STORK https://www.eid-stork.eu/). o Μελλοντικά θα μπορούσαν να μελετηθούν επιπρόσθετα κανάλια παροχής υπηρεσιών eID (π.χ. mobile eID σχήματα) καθώς και νέες τεχνολογίες έξυπνων καρτών οι οποίες εξασφαλίζουν την ιδιωτικότητα του τελικού χρήστη. Για τους παραπάνω λόγους προτείνουμε να συμπεριληφθεί στην τελική μελέτη/σχεδιασμό του παρόντος παραρτήματος, η πρόβλεψη για την πλήρη υιοθέτηση του σχήματος Εθνικών Ηλεκτρονικών Μέσων Ταυτοποίησης (National eIDs). Κλείνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε το γεγονός ότι θα πρέπει να εξεταστεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο διαχείρισης ψηφιακών ταυτοτήτων (Digital Identities) τόσο για τους πολίτες/επιχειρήσεις αλλά όσο και για τους υπαλλήλους των φορέων για την ασφαλή πρόσβαση σε συστήματα και υπηρεσίες του δημοσίου. Το πλαίσιο αυτό θα πρέπει να αξιοποιεί και να συμπληρώνει υφιστάμενες υποδομές και υπηρεσίες (π.χ. Directory Services) που ήδη υπάρχουν στην υποδομή των εκάστοτε Φορέων/Οργανισμών, και που στην παρούσα φάση μόνο μερικές από τις δυνατότητες αυτών χρησιμοποιούνται. Επειδή το εν λόγω ζήτημα που θέτουμε δεν δύναται να αναλυθεί στα πλαίσια της παρούσας και μόνο διαβούλευσης, παραμένουμε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία, περαιτέρω ανάλυση ή εκτενή παρουσίαση των σχετικών λύσεων που παρέχουμε.