1. Γενικές αρχές
Προτείνεται να προστεθεί:
Αρχή της φιλικότητας προς τον χρήστη (υπάρχει αναφορά στο ΚΥ22)
- Να είναι οργανωμένες οι πληροφορίες από την οπτική γωνία του πολίτη/επισκέπτη και όχι του προσωπικού ή της υπηρεσίας. Πληροφορίες που αφορούν το προσωπικό πρέπει να βρίσκονται σε intranets μη προσβάσιμα από το κοινό. Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατός ο διαχωρισμός του περιεχομένου σε intranet και ΔΔΤ τότε το περιεχόμενο που αφορά τους υπαλλήλους θα πρέπει να βρίσκεται σε ξεχωριστή περιοχή του ΔΔΤ, στην οποία η πρόσβαση θα επιτρέπεται μέσω κωδικών ασφαλείας.
- Οι ΔΔΤ να χρησιμοποιούν ορολογία κατανοητή από το ευρύ κοινό
Είναι σκόπιμο ο ΔΔΤ κάθε υπηρεσίας ή οργανισμού να έχει «ειδική σελίδα» όπου θα αναφέρεται ο σκοπός, οι στόχοι, η αποστολή του οργανισμού, η οργανωτική δομή και η σχέση στη συνολική δημόσια διοίκηση, τη νομοθεσία κάτω από την οποία λειτουργεί, στοιχεία επαφής.
Πρέπει να υπάρχει περιοχή/σελίδα: «Θέσεις απασχόλησης» στον οργανισμό ή να εξηγείται πως προσλαμβάνει προσωπικό ο οργανισμός
Πρέπει να υπάρχει περιοχή/σελίδα όπου θα βρίσκονται οι πολιτικές που ακολουθεί ο ΔΔΤ (πολιτικές ορθής χρήσης, προστασίας δεδομένων, πρόσβασης, πνευματικής ιδιοκτησίας, επεξεργασίας δεδομένων, κλπ.)
Οι οργανισμοί να εφαρμόζουν έρευνες ικανοποίησης χρηστών και να δημοσιεύουν τα αποτελέσματα στην ετήσια έκθεση πεπραγμένων.
Όσον αφορά στο πεδίο εφαρμογής:
- ΔΔΤ που δεν είναι καθαρά δημόσιοι αλλά αναπτύσσονται από κοινούς πόρους ιδιωτικούς και δημόσιους
- ΔΔΤ που την ευθύνη τήρησης περιεχομένου έχει κάποιος ιδιώτης (ΣΔΙΤ, συγχρηματοδοτούμενα)
Θανάσης Ιατρόπουλος
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
Μόνιμη Επιτροπή Νέων Τεχνολογιών
ΤΕΕ / Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας
1. Γενικές αρχές Προτείνεται να προστεθεί: Αρχή της φιλικότητας προς τον χρήστη (υπάρχει αναφορά στο ΚΥ22) - Να είναι οργανωμένες οι πληροφορίες από την οπτική γωνία του πολίτη/επισκέπτη και όχι του προσωπικού ή της υπηρεσίας. Πληροφορίες που αφορούν το προσωπικό πρέπει να βρίσκονται σε intranets μη προσβάσιμα από το κοινό. Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατός ο διαχωρισμός του περιεχομένου σε intranet και ΔΔΤ τότε το περιεχόμενο που αφορά τους υπαλλήλους θα πρέπει να βρίσκεται σε ξεχωριστή περιοχή του ΔΔΤ, στην οποία η πρόσβαση θα επιτρέπεται μέσω κωδικών ασφαλείας. - Οι ΔΔΤ να χρησιμοποιούν ορολογία κατανοητή από το ευρύ κοινό Είναι σκόπιμο ο ΔΔΤ κάθε υπηρεσίας ή οργανισμού να έχει «ειδική σελίδα» όπου θα αναφέρεται ο σκοπός, οι στόχοι, η αποστολή του οργανισμού, η οργανωτική δομή και η σχέση στη συνολική δημόσια διοίκηση, τη νομοθεσία κάτω από την οποία λειτουργεί, στοιχεία επαφής. Πρέπει να υπάρχει περιοχή/σελίδα: «Θέσεις απασχόλησης» στον οργανισμό ή να εξηγείται πως προσλαμβάνει προσωπικό ο οργανισμός Πρέπει να υπάρχει περιοχή/σελίδα όπου θα βρίσκονται οι πολιτικές που ακολουθεί ο ΔΔΤ (πολιτικές ορθής χρήσης, προστασίας δεδομένων, πρόσβασης, πνευματικής ιδιοκτησίας, επεξεργασίας δεδομένων, κλπ.) Οι οργανισμοί να εφαρμόζουν έρευνες ικανοποίησης χρηστών και να δημοσιεύουν τα αποτελέσματα στην ετήσια έκθεση πεπραγμένων. Όσον αφορά στο πεδίο εφαρμογής: - ΔΔΤ που δεν είναι καθαρά δημόσιοι αλλά αναπτύσσονται από κοινούς πόρους ιδιωτικούς και δημόσιους - ΔΔΤ που την ευθύνη τήρησης περιεχομένου έχει κάποιος ιδιώτης (ΣΔΙΤ, συγχρηματοδοτούμενα) Θανάσης Ιατρόπουλος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Μόνιμη Επιτροπή Νέων Τεχνολογιών ΤΕΕ / Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας