Ο περιορισμός εφαρμογής του νόμου σε πληροφορίες και δεδομένα που πιθανόν να αποτελούν απόρρητο είναι απόλυτα θεμιτός, ο πρόχειρος τρόπος όμως με τον οποίο διατυπώνεται το σχετικό άρθρο καθώς και η έλλειψη ουσιαστικής επεξήγησης αυτού στην αιτιολογική έκθεση, αφήνει τεράστιο περιθώριο στους δημόσιους φορείς να χρησιμοποιήσουν την συγκεκριμένη διάταξη ως αφορμή απόρριψης πληθώρας αιτημάτων χωρίς στην πραγματικότητα να υφίσταται ζήτημα παραβίασης απορρήτου. Παράδειγμα σε αυτό, αποτελεί δημόσιος φορέας ο οποίος έλαβε αίτημα βάσει του ν.3448/2006 σχετικά με την παροχή πληροφοριών γύρω από την μηνιαία κατανάλωση που κάνει σε διάφορα προϊόντα που χρησιμοποιεί για την καθημερινή του λειτουργία και ο οποίος απέρριψε το σχετικό αίτημα ισχυριζόμενος ότι τα στοιχεία κατανάλωσης ως σχετιζόμενα με την μηνιαία προμήθεια των εν λόγω προϊόντων αποτελούν εμπορικά απόρρητες πληροφορίες των προμηθευτών του.
Επιπρόσθετα ενώ οι δικονομικές προθεσμίες προσφυγής επί απορριπτικών αιτημάτων είναι σαφείς, ουδεμία προθεσμία εξέτασης των προσφυγών αυτών αναφέρεται τουλάχιστον σε πρωτοβάθμιο επίπεδο.
Οφείλει κανείς να αναλογιστεί ότι σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους εταίρους μας, οι οποίοι επίσης καλούνται να ενσωματώσουν την νέα οδηγία και πολλοί από αυτούς έχουν ήδη αναπτύξει σημαντικά υπηρεσίες γύρω από την επαναχρησιμοποίηση δημοσίων δεδομένων, η χώρα μας μαστίζεται από έλλειψη κουλτούρας συνεργασίας μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και το κείμενο του νόμου οφείλει να προσαρμοστεί στα πραγματικά δεδομένα και όχι σε ιδανικές συνθήκες λειτουργίας της διοίκησης.
Ο περιορισμός εφαρμογής του νόμου σε πληροφορίες και δεδομένα που πιθανόν να αποτελούν απόρρητο είναι απόλυτα θεμιτός, ο πρόχειρος τρόπος όμως με τον οποίο διατυπώνεται το σχετικό άρθρο καθώς και η έλλειψη ουσιαστικής επεξήγησης αυτού στην αιτιολογική έκθεση, αφήνει τεράστιο περιθώριο στους δημόσιους φορείς να χρησιμοποιήσουν την συγκεκριμένη διάταξη ως αφορμή απόρριψης πληθώρας αιτημάτων χωρίς στην πραγματικότητα να υφίσταται ζήτημα παραβίασης απορρήτου. Παράδειγμα σε αυτό, αποτελεί δημόσιος φορέας ο οποίος έλαβε αίτημα βάσει του ν.3448/2006 σχετικά με την παροχή πληροφοριών γύρω από την μηνιαία κατανάλωση που κάνει σε διάφορα προϊόντα που χρησιμοποιεί για την καθημερινή του λειτουργία και ο οποίος απέρριψε το σχετικό αίτημα ισχυριζόμενος ότι τα στοιχεία κατανάλωσης ως σχετιζόμενα με την μηνιαία προμήθεια των εν λόγω προϊόντων αποτελούν εμπορικά απόρρητες πληροφορίες των προμηθευτών του. Επιπρόσθετα ενώ οι δικονομικές προθεσμίες προσφυγής επί απορριπτικών αιτημάτων είναι σαφείς, ουδεμία προθεσμία εξέτασης των προσφυγών αυτών αναφέρεται τουλάχιστον σε πρωτοβάθμιο επίπεδο. Οφείλει κανείς να αναλογιστεί ότι σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους εταίρους μας, οι οποίοι επίσης καλούνται να ενσωματώσουν την νέα οδηγία και πολλοί από αυτούς έχουν ήδη αναπτύξει σημαντικά υπηρεσίες γύρω από την επαναχρησιμοποίηση δημοσίων δεδομένων, η χώρα μας μαστίζεται από έλλειψη κουλτούρας συνεργασίας μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και το κείμενο του νόμου οφείλει να προσαρμοστεί στα πραγματικά δεδομένα και όχι σε ιδανικές συνθήκες λειτουργίας της διοίκησης.