Το άρθρο αυτό σωστά θέτει την Υπουργική Απόφαση ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη χρήση αδειών ως εξαίρεση στην εξορισμού ανοικτότητα της πληροφορίας του δημοσίου τομέα, καθώς πρόκειται για απόφαση που θα πρέπει να έχει νομιμοποίηση στο επίπεδο της κυβέρνησης. Η διάταξη θα μπορούσε να βελτιωθεί έαν η Υπουργική Απόφαση ήταν απαραίτητη όχι μόνο για την επιβολή τελών αλλά και για την επιλογή των όρων των αδειών, ειδικά στην περίπτωση που αυτές δεν είναι ανοικτές. Επίσης, στην περίπτωση επιβολής τελών ίσως θα ήταν σκοπιμότερο να υπάρχει ΚΥΑ μεταξύ του αρμοδίου υπουργού και του υπουργού οικονομικών. Είναι ορθή η προσέγγιση σύμφωνα με την οποία μέχρι να εκδοθούν οι σχετικές αποφάσεις, τα δεδομένα και περιεχόμενο παραμένουν ανοικτά, καθώς δίνει κίνητρο στους φορείς του δημοσίου τομέα να εντοπίσουν τα δεδομένα για τα οποία επιθυμούν να επιβάλουν τέλη ή να αδειοδοτήσουν με άδειες περαιτέρω χρήσης που δεν είναι ανοικτές και να αιτιολογήσουν ειδικά την απόφασή τους αυτή.
Το άρθρο αυτό σωστά θέτει την Υπουργική Απόφαση ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη χρήση αδειών ως εξαίρεση στην εξορισμού ανοικτότητα της πληροφορίας του δημοσίου τομέα, καθώς πρόκειται για απόφαση που θα πρέπει να έχει νομιμοποίηση στο επίπεδο της κυβέρνησης. Η διάταξη θα μπορούσε να βελτιωθεί έαν η Υπουργική Απόφαση ήταν απαραίτητη όχι μόνο για την επιβολή τελών αλλά και για την επιλογή των όρων των αδειών, ειδικά στην περίπτωση που αυτές δεν είναι ανοικτές. Επίσης, στην περίπτωση επιβολής τελών ίσως θα ήταν σκοπιμότερο να υπάρχει ΚΥΑ μεταξύ του αρμοδίου υπουργού και του υπουργού οικονομικών. Είναι ορθή η προσέγγιση σύμφωνα με την οποία μέχρι να εκδοθούν οι σχετικές αποφάσεις, τα δεδομένα και περιεχόμενο παραμένουν ανοικτά, καθώς δίνει κίνητρο στους φορείς του δημοσίου τομέα να εντοπίσουν τα δεδομένα για τα οποία επιθυμούν να επιβάλουν τέλη ή να αδειοδοτήσουν με άδειες περαιτέρω χρήσης που δεν είναι ανοικτές και να αιτιολογήσουν ειδικά την απόφασή τους αυτή.