Ας υποθέσουμε ότι μια ανώνυμη εταιρεία αλλάζει το διοικητικό της συμβούλιο. Το λογικό θα ήταν να ολοκλήρωνε τη διαδικασία με μία επαφή με το δημόσιο. Φυσιολογικά με την ενημέρωση του Γ.Ε.ΜΗ. Από εκεί και πέρα οι υπόλοιποι φορείς του δημοσίου θα έπρεπε να μπορούν ενημερωθούν υπηρεσιακά χωρίς άλλη ενασχόληση της εταιρείας.
Αντί για αυτό σήμερα η Α.Ε. ενημερώνει το Γ.Ε.ΜΗ. και περιμένει την ανακοίνωση του προς το εθνικό τυπογραφείο. Αφού περάσει λοιπόν κάποιο χρονικό διάστημα που μπορεί να υπερβαίνει και το μήνα, παραλαμβάνει την ανακοίνωση, την οποία τώρα πρέπει να προλάβει να προσκομίσει εντός 10 ημερών στο μητρώο της Δ.Ο.Υ. Εκεί εξουσιοδοτημένο άτομο θα καταθέσει τη παραπάνω ανακοίνωση (αλήθεια γιατί εξουσιοδότηση αφού καταθέτει δημόσιο έγγραφο?) συνοδευόμενη από άλλα έντυπα μητρώου που δεν περιέχουν όμως καμιά παραπάνω πληροφορία από αυτές που περιέχει η ανακοίνωση. Μετά από αυτό θα πρέπει επίσης εντός προθεσμίας ενός μηνός και πάλι μέσω εξουσιοδοτημένου προσώπου και με συμπληρωμένο άλλο έντυπο μητρώου, να γνωστοποιήσει και στο ΙΚΑ την παραπάνω μεταβολή.
Αυτά είναι απίστευτες γραφειοκρατικές διαδικασίες και ένας νόμος που θέλει να λέει ότι μειώνει τα διοικητικά βάρη δεν μπορεί να μην τα αντιμετωπίζει. Πολύ περισσότερο αν θα πίστευε κανείς ότι η χώρα αναζητά το θεσμικό πλαίσιο που θα την κάνει φύγει μπροστά...
Ας υποθέσουμε ότι μια ανώνυμη εταιρεία αλλάζει το διοικητικό της συμβούλιο. Το λογικό θα ήταν να ολοκλήρωνε τη διαδικασία με μία επαφή με το δημόσιο. Φυσιολογικά με την ενημέρωση του Γ.Ε.ΜΗ. Από εκεί και πέρα οι υπόλοιποι φορείς του δημοσίου θα έπρεπε να μπορούν ενημερωθούν υπηρεσιακά χωρίς άλλη ενασχόληση της εταιρείας. Αντί για αυτό σήμερα η Α.Ε. ενημερώνει το Γ.Ε.ΜΗ. και περιμένει την ανακοίνωση του προς το εθνικό τυπογραφείο. Αφού περάσει λοιπόν κάποιο χρονικό διάστημα που μπορεί να υπερβαίνει και το μήνα, παραλαμβάνει την ανακοίνωση, την οποία τώρα πρέπει να προλάβει να προσκομίσει εντός 10 ημερών στο μητρώο της Δ.Ο.Υ. Εκεί εξουσιοδοτημένο άτομο θα καταθέσει τη παραπάνω ανακοίνωση (αλήθεια γιατί εξουσιοδότηση αφού καταθέτει δημόσιο έγγραφο?) συνοδευόμενη από άλλα έντυπα μητρώου που δεν περιέχουν όμως καμιά παραπάνω πληροφορία από αυτές που περιέχει η ανακοίνωση. Μετά από αυτό θα πρέπει επίσης εντός προθεσμίας ενός μηνός και πάλι μέσω εξουσιοδοτημένου προσώπου και με συμπληρωμένο άλλο έντυπο μητρώου, να γνωστοποιήσει και στο ΙΚΑ την παραπάνω μεταβολή. Αυτά είναι απίστευτες γραφειοκρατικές διαδικασίες και ένας νόμος που θέλει να λέει ότι μειώνει τα διοικητικά βάρη δεν μπορεί να μην τα αντιμετωπίζει. Πολύ περισσότερο αν θα πίστευε κανείς ότι η χώρα αναζητά το θεσμικό πλαίσιο που θα την κάνει φύγει μπροστά...