Η πρόταση κατάργησης της απλής γνωμοδότησης του Φαρμακευτικού Συλλόγου για την έκδοση άδειας ίδρυσης φαρμακείου, στο όνομα του περιορισμού του χρόνου έκδοσής της και της γραφειοκρατίας, μόνο σε περισσότερες περιπέτειες μπορεί να εμπλέξει τον φαρμακευτικό κλάδο.
Έχει αποδειχθεί πάρα πολλές φορές στο παρελθόν ότι η γνώμη του οικείου Φαρμακευτικού Συλλόγου, απέτρεψε από το να μπουν σε δυσάρεστες περιπέτειες η κοινωνία και η Δημόσια υγεία. Έτσι απέτρεψε την ίδρυση φαρμακείου από άτομα με αποδεδειγμένα προβλήματα υγείας που θα δημιουργούσαν εντάσεις στις συνδιαλλαγές τους με τους ασθενείς, απέτρεψε τη συστέγαση υπόδικου για σοβαρές παραβάσεις της φαρμακευτικής νομοθεσίας με νέο συνάδελφο προκειμένου να ξεπεράσει την ενδεχόμενη καταδίκη του για να συνεχίσει να εργάζεται παράτυπα και γενικά λειτουργεί σαν ένα δίχτυ προστασίας της Δημόσιας Υγείας. Παράλληλα είναι αναρίθμητες οι περιπτώσεις που οι Σύλλογοι παρενέβησαν σε περιπτώσεις μικρότερης βαρύτητας για τη Δημόσια Υγεία, αλλά που έσωσαν το κύρος των υπηρεσιών της Περιφέρειας.
Αν ο σκοπός των άρθρων αυτών είναι η επίσπευση των διαδικασιών έκδοσης άδειας ίδρυσης φαρμακείου, και όχι άλλος, θα μπορούσαν να ορισθούν χρονικοί περιορισμοί για το κάθε βήμα της διαδικασίας.
Η αυθαίρετη κατάργηση της παρέμβασης των Συλλόγων θα δημιουργήσει προβλήματα όπως αυτά που περιέγραψα παραπάνω και όπως αυτά που ήδη ζούμε, μετά τις τελευταίες αλλαγές στην διαδικασία μεταφοράς των φαρμακείων όπου δεν απαιτείται πλέον η γνωστοποίηση, ούτε καν στη Διεύθυνση Υγείας. Με αυτόν τον τρόπο, συνάδελφοι μεταφέρονται σε άλλες περιοχές με αποτέλεσμα να εφημερεύουν με διπλανά τους, πλέον, φαρμακεία επειδή δεν προνόησαν, ούτε και υποχρεώθηκαν, να ενημερώσουν το Σύλλογό τους.
Διονύσιος Ευγενίδης
Γ.Γραμματέας Φαρμ. Συλλόγου Θεσσαλονίκης
Η πρόταση κατάργησης της απλής γνωμοδότησης του Φαρμακευτικού Συλλόγου για την έκδοση άδειας ίδρυσης φαρμακείου, στο όνομα του περιορισμού του χρόνου έκδοσής της και της γραφειοκρατίας, μόνο σε περισσότερες περιπέτειες μπορεί να εμπλέξει τον φαρμακευτικό κλάδο. Έχει αποδειχθεί πάρα πολλές φορές στο παρελθόν ότι η γνώμη του οικείου Φαρμακευτικού Συλλόγου, απέτρεψε από το να μπουν σε δυσάρεστες περιπέτειες η κοινωνία και η Δημόσια υγεία. Έτσι απέτρεψε την ίδρυση φαρμακείου από άτομα με αποδεδειγμένα προβλήματα υγείας που θα δημιουργούσαν εντάσεις στις συνδιαλλαγές τους με τους ασθενείς, απέτρεψε τη συστέγαση υπόδικου για σοβαρές παραβάσεις της φαρμακευτικής νομοθεσίας με νέο συνάδελφο προκειμένου να ξεπεράσει την ενδεχόμενη καταδίκη του για να συνεχίσει να εργάζεται παράτυπα και γενικά λειτουργεί σαν ένα δίχτυ προστασίας της Δημόσιας Υγείας. Παράλληλα είναι αναρίθμητες οι περιπτώσεις που οι Σύλλογοι παρενέβησαν σε περιπτώσεις μικρότερης βαρύτητας για τη Δημόσια Υγεία, αλλά που έσωσαν το κύρος των υπηρεσιών της Περιφέρειας. Αν ο σκοπός των άρθρων αυτών είναι η επίσπευση των διαδικασιών έκδοσης άδειας ίδρυσης φαρμακείου, και όχι άλλος, θα μπορούσαν να ορισθούν χρονικοί περιορισμοί για το κάθε βήμα της διαδικασίας. Η αυθαίρετη κατάργηση της παρέμβασης των Συλλόγων θα δημιουργήσει προβλήματα όπως αυτά που περιέγραψα παραπάνω και όπως αυτά που ήδη ζούμε, μετά τις τελευταίες αλλαγές στην διαδικασία μεταφοράς των φαρμακείων όπου δεν απαιτείται πλέον η γνωστοποίηση, ούτε καν στη Διεύθυνση Υγείας. Με αυτόν τον τρόπο, συνάδελφοι μεταφέρονται σε άλλες περιοχές με αποτέλεσμα να εφημερεύουν με διπλανά τους, πλέον, φαρμακεία επειδή δεν προνόησαν, ούτε και υποχρεώθηκαν, να ενημερώσουν το Σύλλογό τους. Διονύσιος Ευγενίδης Γ.Γραμματέας Φαρμ. Συλλόγου Θεσσαλονίκης