Ως άνθρωπος που εργάστηκε για πολλά χρόνια στην αναδιοργάνωση υπηρεσιών και αναδιοργάνωση πληροφοριακών συστημάτων βλέπω ενα βασικό μειονέκτημα. Το οτι το σκεπτικό ειναι πολύ εσωστρεφείς. Εξηγώ. Γράφετε το τι εσείς και διάφορες υπηρεσίες σκέφτεστε να κάνετε. Αυτή η άποψη σας βάζει παρωπίδες. Εξ' αντιθέτου θα ήταν προτιμότερο να βλέπατε τι χρειάζεται/θέλει ο πελάτης σας (πολίτης, εταιρεία, κλπ). Αυτο μας φέρνει στη δεύτερη παρατήρηση.
1) για να μπορέσετε να καταλάβετε τι θέλει ο πελάτης σας, θα χρειαστείτε να κοιτάξετε και να αναδιοργανώσετε τις διαδικασίες. Η διαδικασία αυτή θα χρειαστεί να αναδείξει εκείνες τις διαδικασίες που πραγματικά ειναι αναγκαίες. Το βασικό και ερώτημα για την ύπαρξη μιας διαδικασίας ειναι: Γιατι υπάρχει. Γιατι χρειάζεται. Τι προσφέρει.
Εάν δεν περνάτε θετική απάντηση σε ενα απο τα ερωτήματα, τότε η διαδικασία αδένες χρειάζετα να υπάρχει.
2) Η αρχιτεκτονική που παρουσιάσετε ειναι μόνο τεχνολογική. Υποθέτω οτι δεν γνωρίζετε το framework του John Zachman η απλώς δεν θέλετε να το χρησημοποιήσετε. Εάν δεν το γνωρίζετε θα το βρείτε στο http://www.zachman.com/about-the-zachman-framework
Εάν δεν θέλετε να το ακολουθήσετε, θα ήταν καλο να προσθέσετε τις ακόλουθες δυο αρχιτεκτονικές:
Α) διαβουλεύσεις. Οι διαβουλεύσεις θα ειναι αυτές που θα προέλθουν απο το παραπάνω 1.
Β) στοιχεία. Δεν θα μπορέσετε να έχετε μια ολοκληρωμένη και καθαρή εικόνα των πελατών σας χωρίς Data Management. Ανεξάρτητα το τι ERP, CRM ή Data Warehouse αγοραςετε, δεν θα κατορθώσετε αυτο που θέλετε εάν δεν πρώτα καθαρίστε και normilize τα στοιχεία.
Τις παραπάνω δυο διαδικασίες θα χρειαστείτε να τις αρχίσετε πριν απο τις άλλες διότι ειναι χρονοβόρες και χωρίς αυτές θα έχετε το φαινόμενο του garbage in garbage out.
Ως άνθρωπος που εργάστηκε για πολλά χρόνια στην αναδιοργάνωση υπηρεσιών και αναδιοργάνωση πληροφοριακών συστημάτων βλέπω ενα βασικό μειονέκτημα. Το οτι το σκεπτικό ειναι πολύ εσωστρεφείς. Εξηγώ. Γράφετε το τι εσείς και διάφορες υπηρεσίες σκέφτεστε να κάνετε. Αυτή η άποψη σας βάζει παρωπίδες. Εξ' αντιθέτου θα ήταν προτιμότερο να βλέπατε τι χρειάζεται/θέλει ο πελάτης σας (πολίτης, εταιρεία, κλπ). Αυτο μας φέρνει στη δεύτερη παρατήρηση. 1) για να μπορέσετε να καταλάβετε τι θέλει ο πελάτης σας, θα χρειαστείτε να κοιτάξετε και να αναδιοργανώσετε τις διαδικασίες. Η διαδικασία αυτή θα χρειαστεί να αναδείξει εκείνες τις διαδικασίες που πραγματικά ειναι αναγκαίες. Το βασικό και ερώτημα για την ύπαρξη μιας διαδικασίας ειναι: Γιατι υπάρχει. Γιατι χρειάζεται. Τι προσφέρει. Εάν δεν περνάτε θετική απάντηση σε ενα απο τα ερωτήματα, τότε η διαδικασία αδένες χρειάζετα να υπάρχει. 2) Η αρχιτεκτονική που παρουσιάσετε ειναι μόνο τεχνολογική. Υποθέτω οτι δεν γνωρίζετε το framework του John Zachman η απλώς δεν θέλετε να το χρησημοποιήσετε. Εάν δεν το γνωρίζετε θα το βρείτε στο http://www.zachman.com/about-the-zachman-framework Εάν δεν θέλετε να το ακολουθήσετε, θα ήταν καλο να προσθέσετε τις ακόλουθες δυο αρχιτεκτονικές: Α) διαβουλεύσεις. Οι διαβουλεύσεις θα ειναι αυτές που θα προέλθουν απο το παραπάνω 1. Β) στοιχεία. Δεν θα μπορέσετε να έχετε μια ολοκληρωμένη και καθαρή εικόνα των πελατών σας χωρίς Data Management. Ανεξάρτητα το τι ERP, CRM ή Data Warehouse αγοραςετε, δεν θα κατορθώσετε αυτο που θέλετε εάν δεν πρώτα καθαρίστε και normilize τα στοιχεία. Τις παραπάνω δυο διαδικασίες θα χρειαστείτε να τις αρχίσετε πριν απο τις άλλες διότι ειναι χρονοβόρες και χωρίς αυτές θα έχετε το φαινόμενο του garbage in garbage out.