Αρχική Σχέδιο Δράσης Ηλ. Διακυβέρνησης6.1.1 Δράσεις ανά Στρατηγική Κατεύθυνση και Στόχο της Στρατηγικής για την Ηλεκτρονική ΔιακυβέρνησηΣχόλιο του χρήστη Νικόλαος Ανδρουλακάκης (Αντιπεριφερειάρχης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Περιφέρεια Αττικής) | 25 Ιουλίου 2014, 20:18
Προτείνονται αρκετές δέσμες δράσεων ορισμένες εκ των οποίων έχουν δρομολογηθεί ήδη και χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ. Το παρήγορο είναι ότι επιτέλους έγινε κατανοητό ότι για την επιτυχή εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης είναι η απλοποίηση πολλών διαδικασιών μέσω του σχεδίου δράσης για τη διοικητική μεταρρύθμιση, κάτι που αποτελούσε πάγια θέση της ΕΝΠΕ αλλά και της ΚΕΔΕ. Παρόλο πού στο παρόν σχέδιο υπάρχει σύνδεσή του με τους Στόχους–Πυλώνες του Σχεδίου Δράσης της Διοικητικής Μεταρρύθμισης, δυστυχώς δεν υπάρχει καμία διασύνδεσή του με συγκεκριμένες δράσεις διοικητικής μεταρρύθμισης. Επιπλέον δεν είναι ξεκάθαρο στο σχέδιο ότι υπάρχει μόνο ένα κέντρο λήψης αποφάσεων. Τα δύο προγράμματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και Διοικητικής μεταρρύθμισης φαίνεται να τρέχουν από ξεχωριστές υπηρεσίες οπότε υπάρχει ο κίνδυνος έλλειψης συντονισμού των δύο επιχειρησιακών προγραμμάτων με τα γνωστά επακόλουθα που είχαμε και στο ΕΣΠΑ. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στις προτεινόμενες δράσεις δεν γίνεται καμία αναφορά στα πληροφοριακά συστήματα των περιφερειών και των δήμων που αποτελούν την πρώτη γραμμή εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων Είναι γεγονός ότι οι Περιφέρειες της χώρας με την εφαρμογή του Καλλικράτη κληρονόμησαν τα περίφημα Πληροφοριακά Συστήματα Νομαρχιών, γνωστά με το ακρωνύμιο ΟΠΣΝΑ, τα οποία δυστυχώς έχουν πάρα πολλά προβλήματα, τα περισσότερα δεν λειτουργούν και αρκετά υπολειτουργούν. Η εκτενής αναφορά σε αυτά τα προβλήματα δεν είναι του παρόντος, μπορεί όμως να αναφερθούν επιγραμματικά τα εξής: • Λάθος αρχιτεκτονική, αφού επιχειρήθηκε να αντιμετωπιστούν θεματικές δραστηριότητες όπως εμπόριο, ανώνυμες, βιομηχανία, αγροτική ανάπτυξη, υγεία οριζόντια, αλλά χωρίς σύνδεση μεταξύ των και χωρίς την πολιτική βούληση να παρακολουθούνται κεντρικά. Αποτέλεσμα η απαξίωση τους από τα ίδια τα υπουργεία που ήταν αρμόδια • Οι λοιπές θεματικές δραστηριότητες όπως Μεταφορών (επάγγελμα), Κτηνιατρική, Παιδεία , Αθλητισμός, περιβάλλον, πολιτική προστασία δεν αντιμετωπίστηκαν. • Η υποστήριξη τους από την ΚΤΠ ΑΕ και το σύστημα του ticketing απέτυχε, ήταν ανεπαρκέστατο με αποτέλεσμα την αποθάρρυνση των χρηστών • Δεν υπάρχουν συμβόλαια συντήρησης με τις ανάδοχες εταιρείες. • Σημαντικές δραστηριότητες των περιφερειών όπως οι έλεγχοι και η παρακολούθηση των προστίμων, τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, δεν παρακολουθούνται κεντρικά από ένα ενιαίο σύστημα αλλά από πολλά συστήματα ασύνδετα μεταξύ των. Θεωρούμε ότι εάν δεν συμπεριληφθεί μία δράση ενοποίησης των πληροφοριακών συστημάτων των περιφερειών αλλά και των ΟΤΑ, με διαδημοτική προσέγγιση, όποιες δράσεις που αναφέρονται στην εξυπηρέτηση του πολίτη και των επιχειρήσεων (πχ CRM) έχει μεγάλες πιθανότητες αστοχίας.