Σχέδιο Δράσης OGP OGP

  • Σχόλιο του χρήστη 'Αθανασιος Γκιόκεζας' | 24 Ιανουαρίου 2012, 20:46

    ΕΡΩΤΗΣΗ 8: Πώς χαρακτηρίζετε το υφιστάμενο σύστημα ελέγχων και εποπτείας της δημόσιας διοίκησης προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις? Πώς θα μπορούσαν οι έλεγχοι να μετασχηματιστούν σε πιο αποδοτικούς και λιγότερο γραφειοκρατικούς? ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το υφιστάμενο σύστημα των ελέγχων κλπ, χαρακτηρίζεται ως ελλιπές και προσφέρεται ιδιαίτερα για συνδιαλλαγή ελεγκτού-ελεγχομένου, όπως αποδεικνύεται από την ατιμωρησία που επικρατεί. Βασικά, η αποδοτικότητα των ελέγχων μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά με τη δυνατότητα αποκλεισμού της προσωπικής επαφής ελεγκτού-ελεγχομένου. Προϋπόθεση όμως αποτελεί μια ολοκληρωμένη οργάνωση ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. ΕΡΩΤΗΣΗ 9: Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο βέλτιστος αριθμός υπαλλήλων τους οποίους μπορεί να διοικήσει αποτελεσματικά ένας προϊστάμενος; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το ερώτημα ενέχει μόνο θεωρητική έννοια. Η διοικητική πυραμίδα κάθε δομής περιορίζει των αριθμό των διοικούμενων από ένα προϊστάμενο, στον πράγματι απαιτούμενο για την διεκπεραίωση του έργου της υπηρεσίας του, εφόσον για κάθε δομή υπάρχει κανονισμός λειτουργίας και για κάθε υπάλληλο της υπάρχει συγκεκριμένη περιγραφή του έργου που πρέπει να κάνει. Για το έργο αυτό ο κάθε υπάλληλος θα πρέπει να έχει την ανάλογη εκπαίδευση, εμπειρία, προϋπηρεσία κλπ. ΕΡΩΤΗΣΗ 10: Πιστεύετε ότι είναι εφικτή η ισχύς του κανόνα «για κάθε νέα δομή που δημιουργείται θα καταργείται μία υφιστάμενη ή θα συγχωνεύονται δύο σε μία»; Απάντηση: Όχι. Οι ραγδαίες εξελίξεις που παρατηρούνται στη σύγχρονη εποχή, απαιτούν ευελιξία στις μεταβολές οργάνωσης οποιασδήποτε κρατικής δομής, προκειμένου να ανταποκρίνονται στην αποστολή τους. Τούτο σημαίνει ότι μπορεί να καταργούνται πλείονες της μιας δομής ή συγχώνευση περισσοτέρων των δύο. Σε κάθε περίπτωση, η δημιουργία νέας δομής θα πρέπει να καλύπτει αδήριτη ανάγκη και όχι σκοπιμότητες. ΕΡΩΤΗΣΗ 11: Ο Πρωθυπουργός μπορεί να αποφασίζει την ανακατανομή των δομών των Τπουργείων, την μετακίνηση μονάδων Τπουργείων από Τπουργείο σε Τπουργείο κ.λπ.; Πώς μπορεί να διασφαλιστεί η συνέχεια της διοίκησης έπειτα από τέτοιου είδους αλλαγές; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όχι δεν πρέπει. Η συνέχεια της διοίκησης διασφαλίζεται μόνο με σταθερή οργάνωση των δομών, δοκιμασμένων με την πάροδο του χρόνου, με το μόνιμο προσωπικό του κάθε Υπουργείου, όπου ο Γενικός Διευθυντής του ενεργεί ως μόνιμος Υφυπουργός. ΕΡΩΤΗΣΗ 12: Πιστεύετε ότι πρέπει να τηρείται απαρέγκλιτα ένα διοικητικό σχήμα οργάνωσης των Τπουργείων (Γενική Γραμματεία – Γενική Διεύθυνση – Διεύθυνση – Σμήμα) ή να παρέχεται ευελιξία για τη δημιουργία και άλλων μορφών οργάνωσης (ειδικές γραμματείες, αυτοτελή τμήματα κ.λπ.) οι οποίες ενδέχεται να καλύψουν ειδικές ανάγκες; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ευκταίο είναι να τηρείται ένα σταθερό διοικητικό σχήμα οργάνωσης των Υπουργείων, όπως γίνεται στα οργανωμένα σύγχρονα κράτη, βασισμένο σε πυραμίδα διοίκησης, με προϊστάμενο ένα Γενικό Διευθυντή και κλιμάκωση σε Διευθύνσεις, Τμήματα, Γραφεία κ.λ.π. Το Υπουργείο ενεργεί ως επιτελικό όργανο με βασικά καθήκοντα το τρίπτυχο: ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΝΑΘΕΣΗ έργου στις περιφερειακές του υπηρεσίας, και ΕΛΕΓΧΟΣ εκτέλεσης του έργου από αυτές. Διευθύνεται από Ανώτατο Συμβούλιο, με πρόεδρο τον Γενικό Διευθυντή και μέλη τους προϊσταμένους των Διευθύνσεών του. Οι κάθε είδους Γραμματείς/Γραμματείες , ΓΓ, ΕΓ κλπ. μπορεί να συνιστώνται προσωρινά και μόνο για συγκεκριμένο έργο, χωρίς εμπλοκή στη διοίκηση του Υπουργείου. Μόνον έτσι μπορεί να επιτευχθεί συνέχεια του κράτους και απαλλαγή του από κάθε μορφής κομματικοποίηση. Θετική παρενέργεια αυτού του σχήματος είναι η σημαντική μείωση της λειτουργικής δαπάνης των δομών και ενίσχυση επικράτησης αξιοκρατίας . Ο Υπουργός, δε χρειάζεται πολιτικό γραφείο με ιδιαίτερη δαπάνη λειτουργίας του. Αυτό που χρειάζεται είναι ένα οργανωμένο γραφείο υποστήριξης του έργου του, στελεχωμένο με προσωπικό της επιλογής του από τους υπηρετούντες στο υπουργείο. ΕΡΩΤΗΣΗ 13: Πιστεύετε ότι οι δομές που διαχειρίζονται και εφαρμόζουν συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα πρέπει να παραμείνουν διακριτές για λόγους διαφάνειας στην χρήση των πόρων ή να ενσωματωθούν στην λειτουργία των Τπουργείων με στόχο την ευθυγράμμιση των δράσεών τους με τις προτεραιότητες του Τπουργείου; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Επειδή κάθε Υπουργείο χειρίζεται συγκεκριμένο τομέα κρατικών δραστηριοτήτων, διαθέτει κατά τεκμήριο την εμπειρία και έχει την υποχρέωση σχεδίασης προγράμματος αρμοδιότητάς του, για την ανάπτυξη της χώρας. Κατ’ επέκταση, έχει και την απαιτούμενη εμπειρία σχεδίασης των έργων υλοποίησής του. Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε συγχρηματοδοτούμενο έργο θα έχει ήδη συμπεριληφθεί σε κάποιο βραχυπρόθεσμο ή μακροπρόθεσμο πρόγραμμα του και η διαχείρισή του έργου αυτού εκ των πραγμάτων είναι ενσωματωμένη στη λειτουργία του Υπουργείου. Όσον αφορά στη διαφάνεια διαχείρισης των πόρων συγχρηματοδότησης κάθε έργου, η λειτουργία ελεγκτικών υπηρεσιών του Υπουργείου μπορεί άριστα να την εξασφαλίσει. ΕΡΩΤΗΣΗ 17: Με ποιον τρόπο μπορεί να διασφαλιστεί η συνέχεια των δημόσιων πολιτικών κατά την εναλλαγή των Κυβερνήσεων? ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η συνέχεια του κράτους και απαλλαγή του από κάθε μορφής κομματικοποίηση, μπορεί μόνο να επιτευχθεί με σταθερή οργάνωση Υπουργείων, βασισμένη σε πυραμίδα διοίκησης, και επάνδρωση των υπηρεσιών του από μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό. Στην κορυφή της διοικητικής πυραμίδας του τοποθετείται ο Γενικός Διευθυντής, προερχόμενος από τα στελέχη του Υπουργείου που ασκεί τη πλήρη διοίκηση του και ορίζεται ως μόνιμος Υφυπουργός. Το Υπουργείο διευθύνεται, βάσει καταστατικού, από Ανώτατο Συμβούλιο με πρόεδρο τον Γενικό Διευθυντή και μέλη τους προϊσταμένους των Διευθύνσεών του. Οι κάθε είδους Γραμματείς/Γραμματείες , ΓΓ, ΕΓ κλπ. μπορεί να συνιστώνται προσωρινά και μόνο για συγκεκριμένο έργο, χωρίς εμπλοκή στη διοίκηση του Υπουργείου. Τα Υπουργεία πρέπει να είναι αυτόνομοι, αυτοδιοικούμενοι οργανισμοί με πολιτικό προϊστάμενο τον Υπουργό. με ισχυρή τεχνοκρατική δομή και υπαλλήλους στελέχη της δημόσιας διοίκησης. ΕΡΩΤΗΣΗ 17: Με ποιον τρόπο μπορεί να διασφαλιστεί η συνέχεια των δημόσιων πολιτικών κατά την εναλλαγή των Κυβερνήσεων? ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η συνέχεια του κράτους και απαλλαγή του από κάθε μορφής κομματικοποίηση, μπορεί μόνο να επιτευχθεί με σταθερή οργάνωση Υπουργείων, βασισμένη σε πυραμίδα διοίκησης, και επάνδρωση των υπηρεσιών του από μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό. Στην κορυφή της διοικητικής πυραμίδας του τοποθετείται ο Γενικός Διευθυντής, προερχόμενος από τα στελέχη του Υπουργείου που ασκεί τη πλήρη διοίκηση του και ορίζεται ως μόνιμος Υφυπουργός. Το Υπουργείο διευθύνεται, βάσει καταστατικού, από Ανώτατο Συμβούλιο με πρόεδρο τον Γενικό Διευθυντή και μέλη τους προϊσταμένους των Διευθύνσεών του. Οι κάθε είδους Γραμματείς/Γραμματείες , ΓΓ, ΕΓ κλπ. μπορεί να συνιστώνται προσωρινά και μόνο για συγκεκριμένο έργο, χωρίς εμπλοκή στη διοίκηση του Υπουργείου. Τα Υπουργεία πρέπει να είναι αυτόνομοι, αυτοδιοικούμενοι οργανισμοί με πολιτικό προϊστάμενο τον Υπουργό. με ισχυρή τεχνοκρατική δομή και υπαλλήλους στελέχη της δημόσιας διοίκησης. ΕΡΩΤΗΣΗ 20: Θεωρείτε ότι το κέντρο διακυβέρνησης πρέπει να είναι i. Η Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης ii. Σο Τπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αφού μετασχηματιστεί σε Τπουργείο ΢υντονισμού iii. Σο Τπουργείο Οικονομικών ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το κέντρο διακυβέρνησης πρέπει να είναι ένα ολιγομελές διακυβερνητικό σχήμα που συνέρχεται κατά τακτά χρονικά διαστήματα υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού, για τη χάραξη της κυβερνητικής πολιτικής που απορρέει από το πρόγραμμα της κυβέρνησης και για τον έλεγχο της υλοποίησής της από τα καθ ύλη αρμόδια υπουργεία. Λειτουργεί ως ανεξάρτητο κυβερνητικό σχήμα υπό τον Πρωθυπουργό και στελεχώνεται με περιορισμένο αριθμό τεχνοκρατών υπαλλήλων της δημόσιας διοίκησης. ΕΡΩΤΗΣΗ 26: Θεωρείτε δόκιμη την σύνδεση του προϋπολογισμού ενός Τπουργείου με την επίτευξη των στόχων που περιγράφονται στο σχέδιο δράσης αυτού; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η σύνδεση του προϋπολογισμού κάθε Υπουργείου με την επίτευξη των στόχων του θεωρείται απόλυτα δόκιμη και υποχρεωτική. ΕΡΩΤΗΣΗ 27: Πώς αντιλαμβάνεστε τη μείωση της γραφειοκρατίας στην καθημερινή σας συναλλαγή με το δημόσιο τομέα? Ποιες παρεμβάσεις θεωρείτε απαραίτητες και γιατί? ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Οι απαραίτητες παρεμβάσεις για τη μείωση της γραφειοκρατίας συνίστανται στην επίτευξη στόχου να απευθύνεται ο πολίτης σε ένα σημείο για τη συναλλαγή του με το δημόσιο. Π.χ. ΚΕΠ κατάλληλα στελεχωμένων.