Η αναφορά σε "καθ’ οιονδήποτε τρόπο" θα πρέπει να είναι πιο συγκεκριμένη. Διαφαίνεται ότι πρόθεση του νομοθέτη είναι να μην αφήσει περιθώριο για εσκεμμένες ή μη παρανοήσεις. Όμως αντίθετα αφήνει περιθώριο για έναν τόσο ασφυκτικό έλεγχο - με βάση την κρίση π.χ. του υπολόγου της επιχορήγησης - που μπορεί να έχει και αποτελέσματα διαφορετικά από τα αναμενόμενα.
Και ζήτημα που πρέπει να διευκρινιστεί: Θεωρείται επιχορήγηση η χρηματοδότηση α) από προγράμματα που εντάσσονται στο ΕΣΠΑ και β) από προγράμματα με ευρωπαϊκούς πόρους μεν αλλά που οι αιτήσεις υποβάλλονται και εγκρίνονται κεντρικά από Βρυξέλλες;
Αν ναι, δημιουργείτε έναν επιπλέον στάδιο ελέγχου τη στιγμή που:
α) το τεχνικό δελτίο της προτεινόμενης πράξης ελέγχεται και εγκρίνεται από τη Διαχειριστική Αρχή
β) όροι αναθέσεων, διαγωνισμών κτλ προεγκρίνονται από τις Διαχειριστικές Αρχές προτού υλοποιηθούν
γ) όλα τα παραστατικά αποστέλλονται για έλεγχο στις Διαχειριστικές Αρχές.
Μήπως δημιουργείται επιπλέον γραφειοκρατία ενώ θα έπρεπε - στην περίπτωση των κάθε είδους Διαχειριστικών Αρχών - να ασκείται πρώτα έλεγχος στον τρόπο λειτουργίας των Διαχειριστικών Αρχών και στην ουσιαστική απόδοση των προγραμμάτων;
Η αναφορά σε "καθ’ οιονδήποτε τρόπο" θα πρέπει να είναι πιο συγκεκριμένη. Διαφαίνεται ότι πρόθεση του νομοθέτη είναι να μην αφήσει περιθώριο για εσκεμμένες ή μη παρανοήσεις. Όμως αντίθετα αφήνει περιθώριο για έναν τόσο ασφυκτικό έλεγχο - με βάση την κρίση π.χ. του υπολόγου της επιχορήγησης - που μπορεί να έχει και αποτελέσματα διαφορετικά από τα αναμενόμενα. Και ζήτημα που πρέπει να διευκρινιστεί: Θεωρείται επιχορήγηση η χρηματοδότηση α) από προγράμματα που εντάσσονται στο ΕΣΠΑ και β) από προγράμματα με ευρωπαϊκούς πόρους μεν αλλά που οι αιτήσεις υποβάλλονται και εγκρίνονται κεντρικά από Βρυξέλλες; Αν ναι, δημιουργείτε έναν επιπλέον στάδιο ελέγχου τη στιγμή που: α) το τεχνικό δελτίο της προτεινόμενης πράξης ελέγχεται και εγκρίνεται από τη Διαχειριστική Αρχή β) όροι αναθέσεων, διαγωνισμών κτλ προεγκρίνονται από τις Διαχειριστικές Αρχές προτού υλοποιηθούν γ) όλα τα παραστατικά αποστέλλονται για έλεγχο στις Διαχειριστικές Αρχές. Μήπως δημιουργείται επιπλέον γραφειοκρατία ενώ θα έπρεπε - στην περίπτωση των κάθε είδους Διαχειριστικών Αρχών - να ασκείται πρώτα έλεγχος στον τρόπο λειτουργίας των Διαχειριστικών Αρχών και στην ουσιαστική απόδοση των προγραμμάτων;