Θα ήθελα να πω ένα μεγάλο μπράβο για την προσπάθεια που κάνατε να κωδικοποιήσετε και να συγκεντρώστε σε ένα περιεκτικό και σχετικά σύντομο κείμενο όλες τις παραμέτρους που αφορούν τη δημόσια διοίκηση στη χώρα μας.
Αυτό δείχνει (από τους συντάκτες των κειμένων τουλάχιστον) μια ειλικρινή διάθεση για αλλαγές.
Τώρα επί της ουσίας.
Δεν νομίζω πως ο λόγος που βρίσκεται σ΄αυτό το χάλι η δημόσια διοίκηση στη χώρα μας, το ότι δεν ξέραμε τι πρέπει να κάνουμε. Αν δηλ. θα ακολουθήσουμε το Αγγλικό ή το Καναδικό μοντέλο.
Είναι αποτέλεσμα δομικών δυσλειτουργιών της ελληνικής κοινωνίας, που αναπαράγει στην εξουσία κατά τη μεταπολίτευση ένα πολιτικό σύστημα πελατειακό, αναξιοκρατικό και αδιαφανές.
Παράδειγμα: Το taxis εκσυγχρονίστηκε και μπορέσαμε επιτέλους να μάθουμε κάποιους από αυτούς που χρωστούν στο κράτος. Τι έγινε αμέσως; Βρέθηκε τρόπος οι συλληφθέντες από την αστυνομία να ελευθερώνονται αυθημερόν από τη δικαιοσύνη…
Δηλαδή ο εκσυγχρονισμός της πληροφορικής μας πείραξε τόσα χρόνια; Όχι! Τα διαπλεκόμενα και η έλλειψη πολιτικής βούλησης να συλληφθεί η παραοικονομία.
Η πληροφορική και τα κτίρια και το νομοθετικό πλαίσιο και οι επιτροπές αξιολόγησης όλα είναι εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε σωστά είτε λάθος.
Μάλιστα άλλη ζημιά μπορεί να κάνει ένα μαχαίρι, άλλη ένα δίκαννο. Αντίστοιχα: Άλλο κακό στους φτωχούς μπορεί να κάνει ένα ανοργάνωτο εισπρακτικό σύστημα άλλο ένα μηχανογραφημένο εισπρακτικό σύστημα.
Άρα λοιπόν η οργάνωση και ο εκσυγχρονισμός της δημόσιας διοίκησης δεν είναι αυτοσκοπός. Ζητούμενο είναι να λειτουργεί η δημόσια διοίκηση προς όφελος του ελληνικού λαού και όχι των αδιαφανών συμφερόντων.
Αν είναι να συνεχίσει η διαφθορά να κυριαρχεί στη δημόσια διοίκηση, τότε καλύτερα είναι να μην γίνει κανένας εκσυγχρονισμός.
Όμως έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στις ικανότητες των ελλήνων και αν θέλετε και στη θέληση της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού να αλλάξει η σημερινή κατάσταση.
Αυτό όμως κατά τη γνώμη μου δεν μπορεί να γίνει με τον υπάρχων εκλογικό σύστημα. Θα πρέπει να επιτρέπει το εκλογικό σύστημα την εκλογή πολιτών που θέλουν να υπηρετήσουν την πατρίδα τους, ΧΩΡΙΣ να διαθέτουν τη στήριξη "παχυλών λογαριασμών" και υψηλών προστατών- χρηματοδοτών.
Εκλογικό σύστημα που να επιτρέπει την αναλογική εκπροσώπηση όλων των τάξεων (και επαγγελμάτων) . Που να εξασφαλίζει την ουσιαστική ανανέωση προσώπων (χωρίς κληρονομικές μεταβιβάσεις εδρών) σε κάθε εκλογική αναμέτρηση.
Τότε, αν αλλάξει η πολιτική βούληση, αν φύγουν αυτοί που εκπροσωπούν και στηρίζουν τη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση και διαμορφωθεί μια άλλη "τάξη πραγμάτων", τότε είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσουμε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να οικοδομήσουμε μια σύγχρονη δημόσια διοίκηση.
Αποκεντρωμένη, λειτουργική, ακομμάτιστη, με μικρό κόστος λειτουργίας, με ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών, αποτελεσματική και ολιγομελής. Όπου θα διακρίνεται για τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και θα υπηρετεί τον πολίτη και το κράτος.
Τα υπόλοιπα είναι στη λογική "κάνε μια επιτροπή να εξετάσει το θέμα...."
Θα ήθελα να πω ένα μεγάλο μπράβο για την προσπάθεια που κάνατε να κωδικοποιήσετε και να συγκεντρώστε σε ένα περιεκτικό και σχετικά σύντομο κείμενο όλες τις παραμέτρους που αφορούν τη δημόσια διοίκηση στη χώρα μας. Αυτό δείχνει (από τους συντάκτες των κειμένων τουλάχιστον) μια ειλικρινή διάθεση για αλλαγές. Τώρα επί της ουσίας. Δεν νομίζω πως ο λόγος που βρίσκεται σ΄αυτό το χάλι η δημόσια διοίκηση στη χώρα μας, το ότι δεν ξέραμε τι πρέπει να κάνουμε. Αν δηλ. θα ακολουθήσουμε το Αγγλικό ή το Καναδικό μοντέλο. Είναι αποτέλεσμα δομικών δυσλειτουργιών της ελληνικής κοινωνίας, που αναπαράγει στην εξουσία κατά τη μεταπολίτευση ένα πολιτικό σύστημα πελατειακό, αναξιοκρατικό και αδιαφανές. Παράδειγμα: Το taxis εκσυγχρονίστηκε και μπορέσαμε επιτέλους να μάθουμε κάποιους από αυτούς που χρωστούν στο κράτος. Τι έγινε αμέσως; Βρέθηκε τρόπος οι συλληφθέντες από την αστυνομία να ελευθερώνονται αυθημερόν από τη δικαιοσύνη… Δηλαδή ο εκσυγχρονισμός της πληροφορικής μας πείραξε τόσα χρόνια; Όχι! Τα διαπλεκόμενα και η έλλειψη πολιτικής βούλησης να συλληφθεί η παραοικονομία. Η πληροφορική και τα κτίρια και το νομοθετικό πλαίσιο και οι επιτροπές αξιολόγησης όλα είναι εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε σωστά είτε λάθος. Μάλιστα άλλη ζημιά μπορεί να κάνει ένα μαχαίρι, άλλη ένα δίκαννο. Αντίστοιχα: Άλλο κακό στους φτωχούς μπορεί να κάνει ένα ανοργάνωτο εισπρακτικό σύστημα άλλο ένα μηχανογραφημένο εισπρακτικό σύστημα. Άρα λοιπόν η οργάνωση και ο εκσυγχρονισμός της δημόσιας διοίκησης δεν είναι αυτοσκοπός. Ζητούμενο είναι να λειτουργεί η δημόσια διοίκηση προς όφελος του ελληνικού λαού και όχι των αδιαφανών συμφερόντων. Αν είναι να συνεχίσει η διαφθορά να κυριαρχεί στη δημόσια διοίκηση, τότε καλύτερα είναι να μην γίνει κανένας εκσυγχρονισμός. Όμως έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στις ικανότητες των ελλήνων και αν θέλετε και στη θέληση της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού να αλλάξει η σημερινή κατάσταση. Αυτό όμως κατά τη γνώμη μου δεν μπορεί να γίνει με τον υπάρχων εκλογικό σύστημα. Θα πρέπει να επιτρέπει το εκλογικό σύστημα την εκλογή πολιτών που θέλουν να υπηρετήσουν την πατρίδα τους, ΧΩΡΙΣ να διαθέτουν τη στήριξη "παχυλών λογαριασμών" και υψηλών προστατών- χρηματοδοτών. Εκλογικό σύστημα που να επιτρέπει την αναλογική εκπροσώπηση όλων των τάξεων (και επαγγελμάτων) . Που να εξασφαλίζει την ουσιαστική ανανέωση προσώπων (χωρίς κληρονομικές μεταβιβάσεις εδρών) σε κάθε εκλογική αναμέτρηση. Τότε, αν αλλάξει η πολιτική βούληση, αν φύγουν αυτοί που εκπροσωπούν και στηρίζουν τη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση και διαμορφωθεί μια άλλη "τάξη πραγμάτων", τότε είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσουμε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να οικοδομήσουμε μια σύγχρονη δημόσια διοίκηση. Αποκεντρωμένη, λειτουργική, ακομμάτιστη, με μικρό κόστος λειτουργίας, με ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών, αποτελεσματική και ολιγομελής. Όπου θα διακρίνεται για τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και θα υπηρετεί τον πολίτη και το κράτος. Τα υπόλοιπα είναι στη λογική "κάνε μια επιτροπή να εξετάσει το θέμα...."