1) Ένας αποτελεσματικός τρόπος μείωσης της γραφειοκρατίας είναι η χρήση εφαρμογών διαχείρισης επιχειρησιακών διαδικασιών μέσω διαδικτύου. Όλες οι εργασίες, αιτήσεις, παράπονα, προτάσεις κλπ από όπου και αν προέρχονται (φυσικό ή νομικό πρόσωπο, φορέα κλπ) και με οποιοδήποτε μέσο (έγγραφο, φαξ, email, ηλεκτρονικές αιτήσεις κλπ), θα καταχωρούνται στο σύστημα το οποίο θα μπορεί αυτόματα να κατανέμει τα θέματα σε οργανωτικές μονάδες ακόμα και να υπολογίζει τον αναμενόμενο και το μέγιστο χρόνο ολοκλήρωσης σύμφωνα με τις ρυθμίσεις, στατιστικά κλπ. Τα δεδομένα αυτά θα είναι διαθέσιμα σε κάθε ενδιαφερόμενο μέσω διαδικτύου για ενίσχυση της διαφάνειας. Με τον τρόπο αυτό μηδενίζεται η χάρτινη επικοινωνία εντός των δημόσιων υπηρεσιών και περιορίζεται στην την αλληλεπίδραση με το κοινό.
2) Ένα άλλο σημαντικό βήμα είναι η κωδικοποίηση της νομοθεσίας ώστε να μπορούν οι εργαζόμενοι να είναι σίγουροι ότι εφαρμόζουν κάθε φορά τις ισχύουσες διατάξεις. Οι διαδικασίες του παραπάνω συστήματος θα λειτουργούν σύμφωνα με τις τελευταίες ισχύουσες διατάξεις ανά λειτουργική περιοχή.
3) Προτείνω επίσης η πολιτική ηλεκτρονικής διακυβέρνησης να είναι κεντρική για όλο το δημόσιο τομέα. Θεωρώ λανθασμένο το μοντέλο λειτουργίας του Γ ΚΠΣ όπου κάθε φορέας υπέβαλλε προτάσεις για παρόμοιες υλοποιήσεις τις οποίες το δημόσιο πλήρωνε για κάθε φορέα (έστω και 20%). Οι υλοποιήσεις αυτές στην καλύτερη περίπτωση ολοκληρώθηκαν πλημμελώς και χρησιμοποιούνται ελάχιστα ή και καθόλου.
4) Οι προτάσεις μου για τη μείωση της γραφειοκρατίας είναι οι εξής:
Ηλεκτρονική διαχείριση όλων των εργασιών και εγγράφων
Κωδικοποίηση νομοθεσίας
Διαφάνεια (ανάρτηση προδιαγραφών παροχής υπηρεσιών και στατιστικών απόδοσης)
Ορθολογική αξιοποίηση πόρων (έμψυχων και άψυχων)
Συνεχής επιμόρφωση προσωπικού
5) Για να είναι αποδοτική η παροχή δημόσιων υπηρεσιών πρέπει να γίνεται με προδιαγραφές. Δεν είναι πια αρκετό να κάνει κανείς ότι μπορεί - πρέπει να κάνει αυτό που χρειάζεται! Τα βήματα είναι γνωστά: σχεδιασμός, υλοποίηση, έλεγχος, διόρθωση (ο γνωστός κύκλος του Deming - plan, do, check, act).
6) Τα ΚΕΠ θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε υπηρεσία μιας στάσης για όλο το δημόσιο τομέα. Αρκεί να φτάσουμε στο σημείο έχοντας ψηφιακή υπογραφή, να εκδίδουν τη διοικητική πράξη επί τόπου και όχι να μεταφέρουν χαρτιά σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες.
Ξενοφών Τιμόλογος
Μαθηματικός
1) Ένας αποτελεσματικός τρόπος μείωσης της γραφειοκρατίας είναι η χρήση εφαρμογών διαχείρισης επιχειρησιακών διαδικασιών μέσω διαδικτύου. Όλες οι εργασίες, αιτήσεις, παράπονα, προτάσεις κλπ από όπου και αν προέρχονται (φυσικό ή νομικό πρόσωπο, φορέα κλπ) και με οποιοδήποτε μέσο (έγγραφο, φαξ, email, ηλεκτρονικές αιτήσεις κλπ), θα καταχωρούνται στο σύστημα το οποίο θα μπορεί αυτόματα να κατανέμει τα θέματα σε οργανωτικές μονάδες ακόμα και να υπολογίζει τον αναμενόμενο και το μέγιστο χρόνο ολοκλήρωσης σύμφωνα με τις ρυθμίσεις, στατιστικά κλπ. Τα δεδομένα αυτά θα είναι διαθέσιμα σε κάθε ενδιαφερόμενο μέσω διαδικτύου για ενίσχυση της διαφάνειας. Με τον τρόπο αυτό μηδενίζεται η χάρτινη επικοινωνία εντός των δημόσιων υπηρεσιών και περιορίζεται στην την αλληλεπίδραση με το κοινό. 2) Ένα άλλο σημαντικό βήμα είναι η κωδικοποίηση της νομοθεσίας ώστε να μπορούν οι εργαζόμενοι να είναι σίγουροι ότι εφαρμόζουν κάθε φορά τις ισχύουσες διατάξεις. Οι διαδικασίες του παραπάνω συστήματος θα λειτουργούν σύμφωνα με τις τελευταίες ισχύουσες διατάξεις ανά λειτουργική περιοχή. 3) Προτείνω επίσης η πολιτική ηλεκτρονικής διακυβέρνησης να είναι κεντρική για όλο το δημόσιο τομέα. Θεωρώ λανθασμένο το μοντέλο λειτουργίας του Γ ΚΠΣ όπου κάθε φορέας υπέβαλλε προτάσεις για παρόμοιες υλοποιήσεις τις οποίες το δημόσιο πλήρωνε για κάθε φορέα (έστω και 20%). Οι υλοποιήσεις αυτές στην καλύτερη περίπτωση ολοκληρώθηκαν πλημμελώς και χρησιμοποιούνται ελάχιστα ή και καθόλου. 4) Οι προτάσεις μου για τη μείωση της γραφειοκρατίας είναι οι εξής: Ηλεκτρονική διαχείριση όλων των εργασιών και εγγράφων Κωδικοποίηση νομοθεσίας Διαφάνεια (ανάρτηση προδιαγραφών παροχής υπηρεσιών και στατιστικών απόδοσης) Ορθολογική αξιοποίηση πόρων (έμψυχων και άψυχων) Συνεχής επιμόρφωση προσωπικού 5) Για να είναι αποδοτική η παροχή δημόσιων υπηρεσιών πρέπει να γίνεται με προδιαγραφές. Δεν είναι πια αρκετό να κάνει κανείς ότι μπορεί - πρέπει να κάνει αυτό που χρειάζεται! Τα βήματα είναι γνωστά: σχεδιασμός, υλοποίηση, έλεγχος, διόρθωση (ο γνωστός κύκλος του Deming - plan, do, check, act). 6) Τα ΚΕΠ θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε υπηρεσία μιας στάσης για όλο το δημόσιο τομέα. Αρκεί να φτάσουμε στο σημείο έχοντας ψηφιακή υπογραφή, να εκδίδουν τη διοικητική πράξη επί τόπου και όχι να μεταφέρουν χαρτιά σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Ξενοφών Τιμόλογος Μαθηματικός