Για να πετύχει οποιαδήποτε ρύθμιση-παρέμβαση σε ό,τι αφορά την λειτουργία του κράτους (Δημοσίων φορέων & οργανισμών), χρειάζονται τρία πράγματα:
1) Υιοθέτηση και υλοποίηση όλων των διαθέσιμων τεχνολογιών, προκειμένου να επιτευχθεί το βέλτιστο παρεχόμενο υπηρεσιακό έργο και η ποιοτικότερη και ταχύτερη παροχή υπηρεσιών προς τον πολίτη. Αυτό προυποθέτει βέβαια και την συνεχή εκπαίδευση και ενημέρωση του προσωπικού, καθώς επίσης και την απλούστευση της νομοθεσίας.
2) Διαδραστική συμμετοχή μεταξύ πολίτη-κράτους.
Με χρήση κάρτας ατομικών στοιχείων (από την ηλικία των 18 ετών για παράδειγμα), να έχει τη δυνατότητα ο πολίτης χωρίς την παρέμβαση υπαλλήλου (να κι ένας έμμεσος τρόπος μείωσης του απαιτούμενου αριθμού των υπαλλήλων), να διεκπεραιώνει όλες τις υποθέσεις και τις απαιτήσεις του.
Συγκεκριμένα:
α) Σαν φοιτητής να εκτυπώνει οποιοδήποτε παραστατικό χρειάζεται και σχετίζεται της ιδιότητάς του επικοινωνώντας μέσω του υπολογιστή με τον server της σχολής του.
β) Σαν επαγγελματίας, έγγραφα φορολογικής, οικογενειακής και οικονομικής κατάστασης μέσω διαδικτυακής επικοινωνίας με τον αντίστοιχο φορέα.
γ) Ολα τα ως άνω παραστατικά να θεωρούνται έγκυρα, δίχως να απαιτείται σφράγιση ή οποιαδήποτε παρέμβαση υπαλλήλου. Αυτό προς αποφυγή ταλαιπωρίας και χαμένου χρόνου αναμονής.
3) Ριζική αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου και απλοποίησή του βέβαια, σε ότι αφορά την αλληλοκάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ υπουργείων και φορέων. Από τα βασικότερα αίτια της γραφειοκρατικής αγγύλωσης.
* Με την παραδοχή ότι χώρες όπως η Γαλλία για παράδειγμα (βέπε ΕΝΑ), έχουν κατακτήσει ένα αποτελεσματικό επίπεδο Δημόσιας Διοίκησης, καλόν είναι να αντληθούν κάποια στοιχεία και να υιοθετηθούν, με στόχο την αποτελεσματικότητα του συστήματος.
Για να πετύχει οποιαδήποτε ρύθμιση-παρέμβαση σε ό,τι αφορά την λειτουργία του κράτους (Δημοσίων φορέων & οργανισμών), χρειάζονται τρία πράγματα: 1) Υιοθέτηση και υλοποίηση όλων των διαθέσιμων τεχνολογιών, προκειμένου να επιτευχθεί το βέλτιστο παρεχόμενο υπηρεσιακό έργο και η ποιοτικότερη και ταχύτερη παροχή υπηρεσιών προς τον πολίτη. Αυτό προυποθέτει βέβαια και την συνεχή εκπαίδευση και ενημέρωση του προσωπικού, καθώς επίσης και την απλούστευση της νομοθεσίας. 2) Διαδραστική συμμετοχή μεταξύ πολίτη-κράτους. Με χρήση κάρτας ατομικών στοιχείων (από την ηλικία των 18 ετών για παράδειγμα), να έχει τη δυνατότητα ο πολίτης χωρίς την παρέμβαση υπαλλήλου (να κι ένας έμμεσος τρόπος μείωσης του απαιτούμενου αριθμού των υπαλλήλων), να διεκπεραιώνει όλες τις υποθέσεις και τις απαιτήσεις του. Συγκεκριμένα: α) Σαν φοιτητής να εκτυπώνει οποιοδήποτε παραστατικό χρειάζεται και σχετίζεται της ιδιότητάς του επικοινωνώντας μέσω του υπολογιστή με τον server της σχολής του. β) Σαν επαγγελματίας, έγγραφα φορολογικής, οικογενειακής και οικονομικής κατάστασης μέσω διαδικτυακής επικοινωνίας με τον αντίστοιχο φορέα. γ) Ολα τα ως άνω παραστατικά να θεωρούνται έγκυρα, δίχως να απαιτείται σφράγιση ή οποιαδήποτε παρέμβαση υπαλλήλου. Αυτό προς αποφυγή ταλαιπωρίας και χαμένου χρόνου αναμονής. 3) Ριζική αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου και απλοποίησή του βέβαια, σε ότι αφορά την αλληλοκάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ υπουργείων και φορέων. Από τα βασικότερα αίτια της γραφειοκρατικής αγγύλωσης. * Με την παραδοχή ότι χώρες όπως η Γαλλία για παράδειγμα (βέπε ΕΝΑ), έχουν κατακτήσει ένα αποτελεσματικό επίπεδο Δημόσιας Διοίκησης, καλόν είναι να αντληθούν κάποια στοιχεία και να υιοθετηθούν, με στόχο την αποτελεσματικότητα του συστήματος.