Πώς αντιλαμβάνεστε τη μείωση της γραφειοκρατίας στην καθημερινή σας συναλλαγή με το δημόσιο τομέα? Ποιες παρεμβάσεις θεωρείτε απαραίτητες και γιατί?
Με την μέτρηση της μείωσης του βαθμού δυσκολίας για την μεταφορά απο τον υπάλληλο στον πολιτη η την επιχείρηση της πληροφορίας που ζητήθηκε. Παρεμβάσεις χρειάζονται σε όλα τα πεδία των δραστηριοτήτων ήτοι, οργανωτικό, επιχειρησιακό, επαφής με τους «πελάτες» και οικονομικό. Εν ολίγοις Τotal CRM
Πώς αξιολογείτε τη μέχρι στιγμής πολιτική μείωσης της γραφειοκρατίας στην Ελλάδα? Έχετε δει σημαντικά αποτελέσματα σε φορείς που συναλλάσσεστε? Εάν ναι, σε ποιους ?
Και το μεγαλύτερο ταξίδι αρχίζει με το πρώτο βήμα. Καλό θα ήταν να έχουμε συγκεκριμένες μετρήσεις για βελτιώσεις σε όλους τους τέσσερις προαναφερόμενους τομείς
ύμφωνα με την εργασιακή σας εμπειρία, μπορείτε να προτείνετε εξειδικευμένα μέσα και δράσεις μείωσης των διοικητικών βαρών και απλούστευσης των διαδικασιών άσκησης των αρμοδιοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων?
Βεβαιώτατα, αλλά θα πρέπει να πληρωθώ για αυτό μια και αυτή είναι η δουλεία μου (humor)
Πώς αξιολογείτε την πολιτική ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στην Ελλάδα? Τπάρχουν σημεία ή τομείς προς βελτίωση? Ποιες οι αλλαγές που θα προτείνατε?
Ασυντόνιστη, κατώτερη των ευρωπαικών προδιαγραφών και με τρομερές ελλείψεις χρηματοδότησης. Για αρχή, επειδή η λίστα είναι ατέλειωτη, θα συνιστούσα την συσσώρευση όλων το πληροφοριών ανά ΑΦΜ σε ένα σύστημα, χωρίς εξαιρέσεις, ένα μηχανισμό για την προστασία τους και μια νομοθετημένη μεθοδολογία/διαδικασία για το ποιός μπορεί να τις χρησιμοποιήσει και πως.
Ποια στοιχεία συνθέτουν μία απλουστευμένη και αποδοτική δημόσια υπηρεσία κατά την προσωπική σας άποψη και εμπειρία?
Εξαρτάται απο την βαθμίδα κεντρική η τοπική αυτοδιοίκηση αλλά σε γενικές γραμμες να μην χρειάζεται ποτέ να δείς ένα δημόσιο υπάλληλο στη ζωή σου, εκτός φυσικά εάν δεν έχεις με κανένα άλλο να μιλήσεις και θέλεις παρέα (humor)
Εάν έπρεπε να προτείνετε προτεραιοποιημένα 5 προτάσεις για τη μείωση της γραφειοκρατίας στην Ελληνική δημόσια διοίκηση, ποιες θα ήταν αυτές?
Μια και το πρόβλημα είναι αποδεδειγμένα συστημικό μόνο η συνολική μεταρρύθμιση μπορεί να εξαλείψει την γραφειοκρατία. Τα 5 βήματα αυτής της αλλαγής είναι:
1. Διαχωρισμός πολιτικής από την διακυβέρνηση που επηρεάζει την λήψη αποφάσεων και την εργασιακή κουλτούρα
2. Συνολικός οργανωτικός σχεδιασμός ξεκινώντας από μια λευκή κόλλα χαρτιού όλων των πεδίων και επιπέδων διακυβέρνησης κεντρικής, περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης μια και χωρίς αυτό είναι αδύνατο να σχεδιαστούν νέες βελτιωμένες διαδικασίες και για να συνδεθεί επιτέλους το κοινοβούλιο με την κυβέρνηση, με το κεντρο διακυβέρνησης και αυτό με την σειρά του με την κεντρική διοίκηση, την περιφέρεια και την τοπική αυτοδιοίκηση.
3. Αξιολόγηση του τί είναι το ιδανικό, με βάση τα ανωτέρω και την ιεραρχία των κοινωνικών αναγκών (http://gaianomy.files.wordpress.com/2011/12/hierarchy-of-societal-needs.png), από άποψη αρμοδιοτήτων, γεωγραφική, ικανοτήτων του προσωπικού, συστημάτων υποδομών κτλ, σύγκριση με το παρόν και σχεδιασμό των βημάτων των απαιτούμενων αλλαγών
4. Νομοθέτηση των αλλαγών που απαιτούνται
5. Εφαρμογή των νέων δομών
Πώς αξιολογείτε τη λειτουργία των ΚΕΠ? Εντοπίζετε προβλήματα σε αυτή? Ποιες υπηρεσίες θα μπορούσαν να μεταφερθούν σε αυτά και γιατί?
Τα ΚΕΠ δημιουργήθηκαν σαν ασπιρίνη στο πρόβλημα της γραφειοκρατίας. Τα μαθήματα από την χρήση τους θα πρεπει να χρησιμοποιηθούν από τίς ομάδες σχεδιασμού του νέου συστήματος αλλά μετά θα πρέπει να ενσωματωθούν στη τοπική αυτοδιοίκηση. Δεν βλέπω κανένα λόγω διατήρησης η ενίσχυσης εκτός εάν προγραμματίζεται να αποτύχετε στον σχεδιασμό της νέας διοίκησης
Με ποιους τρόπους και εργαλεία θα μπορούσε να περιοριστεί η έγχαρτη επικοινωνία των δημοσίων φορέων?
Με την παροχή κινήτρων στούς πολίτες και τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικές μορφές
Σωτήρης Μελιούμης Αρχιτέκτων Οργανισμών
Ανωτερο στέλεχος BT Global Services
Υποψήφιος Διδάκτορας στο τομέα της Θεσμικής Ανάλυσης Warwick UK
Ιδρυτικό μέλος της ομάδος διανόησης Gaianomy
Πώς αντιλαμβάνεστε τη μείωση της γραφειοκρατίας στην καθημερινή σας συναλλαγή με το δημόσιο τομέα? Ποιες παρεμβάσεις θεωρείτε απαραίτητες και γιατί? Με την μέτρηση της μείωσης του βαθμού δυσκολίας για την μεταφορά απο τον υπάλληλο στον πολιτη η την επιχείρηση της πληροφορίας που ζητήθηκε. Παρεμβάσεις χρειάζονται σε όλα τα πεδία των δραστηριοτήτων ήτοι, οργανωτικό, επιχειρησιακό, επαφής με τους «πελάτες» και οικονομικό. Εν ολίγοις Τotal CRM Πώς αξιολογείτε τη μέχρι στιγμής πολιτική μείωσης της γραφειοκρατίας στην Ελλάδα? Έχετε δει σημαντικά αποτελέσματα σε φορείς που συναλλάσσεστε? Εάν ναι, σε ποιους ? Και το μεγαλύτερο ταξίδι αρχίζει με το πρώτο βήμα. Καλό θα ήταν να έχουμε συγκεκριμένες μετρήσεις για βελτιώσεις σε όλους τους τέσσερις προαναφερόμενους τομείς ύμφωνα με την εργασιακή σας εμπειρία, μπορείτε να προτείνετε εξειδικευμένα μέσα και δράσεις μείωσης των διοικητικών βαρών και απλούστευσης των διαδικασιών άσκησης των αρμοδιοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων? Βεβαιώτατα, αλλά θα πρέπει να πληρωθώ για αυτό μια και αυτή είναι η δουλεία μου (humor) Πώς αξιολογείτε την πολιτική ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στην Ελλάδα? Τπάρχουν σημεία ή τομείς προς βελτίωση? Ποιες οι αλλαγές που θα προτείνατε? Ασυντόνιστη, κατώτερη των ευρωπαικών προδιαγραφών και με τρομερές ελλείψεις χρηματοδότησης. Για αρχή, επειδή η λίστα είναι ατέλειωτη, θα συνιστούσα την συσσώρευση όλων το πληροφοριών ανά ΑΦΜ σε ένα σύστημα, χωρίς εξαιρέσεις, ένα μηχανισμό για την προστασία τους και μια νομοθετημένη μεθοδολογία/διαδικασία για το ποιός μπορεί να τις χρησιμοποιήσει και πως. Ποια στοιχεία συνθέτουν μία απλουστευμένη και αποδοτική δημόσια υπηρεσία κατά την προσωπική σας άποψη και εμπειρία? Εξαρτάται απο την βαθμίδα κεντρική η τοπική αυτοδιοίκηση αλλά σε γενικές γραμμες να μην χρειάζεται ποτέ να δείς ένα δημόσιο υπάλληλο στη ζωή σου, εκτός φυσικά εάν δεν έχεις με κανένα άλλο να μιλήσεις και θέλεις παρέα (humor) Εάν έπρεπε να προτείνετε προτεραιοποιημένα 5 προτάσεις για τη μείωση της γραφειοκρατίας στην Ελληνική δημόσια διοίκηση, ποιες θα ήταν αυτές? Μια και το πρόβλημα είναι αποδεδειγμένα συστημικό μόνο η συνολική μεταρρύθμιση μπορεί να εξαλείψει την γραφειοκρατία. Τα 5 βήματα αυτής της αλλαγής είναι: 1. Διαχωρισμός πολιτικής από την διακυβέρνηση που επηρεάζει την λήψη αποφάσεων και την εργασιακή κουλτούρα 2. Συνολικός οργανωτικός σχεδιασμός ξεκινώντας από μια λευκή κόλλα χαρτιού όλων των πεδίων και επιπέδων διακυβέρνησης κεντρικής, περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης μια και χωρίς αυτό είναι αδύνατο να σχεδιαστούν νέες βελτιωμένες διαδικασίες και για να συνδεθεί επιτέλους το κοινοβούλιο με την κυβέρνηση, με το κεντρο διακυβέρνησης και αυτό με την σειρά του με την κεντρική διοίκηση, την περιφέρεια και την τοπική αυτοδιοίκηση. 3. Αξιολόγηση του τί είναι το ιδανικό, με βάση τα ανωτέρω και την ιεραρχία των κοινωνικών αναγκών (http://gaianomy.files.wordpress.com/2011/12/hierarchy-of-societal-needs.png), από άποψη αρμοδιοτήτων, γεωγραφική, ικανοτήτων του προσωπικού, συστημάτων υποδομών κτλ, σύγκριση με το παρόν και σχεδιασμό των βημάτων των απαιτούμενων αλλαγών 4. Νομοθέτηση των αλλαγών που απαιτούνται 5. Εφαρμογή των νέων δομών Πώς αξιολογείτε τη λειτουργία των ΚΕΠ? Εντοπίζετε προβλήματα σε αυτή? Ποιες υπηρεσίες θα μπορούσαν να μεταφερθούν σε αυτά και γιατί? Τα ΚΕΠ δημιουργήθηκαν σαν ασπιρίνη στο πρόβλημα της γραφειοκρατίας. Τα μαθήματα από την χρήση τους θα πρεπει να χρησιμοποιηθούν από τίς ομάδες σχεδιασμού του νέου συστήματος αλλά μετά θα πρέπει να ενσωματωθούν στη τοπική αυτοδιοίκηση. Δεν βλέπω κανένα λόγω διατήρησης η ενίσχυσης εκτός εάν προγραμματίζεται να αποτύχετε στον σχεδιασμό της νέας διοίκησης Με ποιους τρόπους και εργαλεία θα μπορούσε να περιοριστεί η έγχαρτη επικοινωνία των δημοσίων φορέων? Με την παροχή κινήτρων στούς πολίτες και τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικές μορφές Σωτήρης Μελιούμης Αρχιτέκτων Οργανισμών Ανωτερο στέλεχος BT Global Services Υποψήφιος Διδάκτορας στο τομέα της Θεσμικής Ανάλυσης Warwick UK Ιδρυτικό μέλος της ομάδος διανόησης Gaianomy