Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο βέλτιστος αριθμός υπαλλήλων τους οποίους μπορεί να διοικήσει αποτελεσματικά ένας προϊστάμενος;
Ο αριθμός υπαλλήλων τους οποίους μπορεί να διοικήσει αποτελεσματικά ένας προϊστάμενος, εξαρτάται από την ίδια τη δομή της οργανικής μονάδας, από το αν έχουν καθορισθεί σαφώς οι στόχοι της εν λόγω μονάδας και οι διαδικασίες υλοποίησής τους. Όσο πιο ολοκληρωμένο σύστημα στοχοθεσίας υπάρχει, όσο πιο σαφές είναι το πλαίσιο αρμοδιοτήτων της μονάδας και οι διατάξεις που διέπουν την άσκησή τους, τόσο πιο πολλά άτομα θα είναι σε θέση να διοικεί ο εκάστοτε προϊστάμενος.
Πιστεύετε ότι είναι εφικτή η ισχύς του κανόνα «για κάθε νέα δομή που δημιουργείται θα καταργείται μία υφιστάμενη ή θα συγχωνεύονται δύο σε μία»;
Θεωρώ ότι δεν πρέπει να ισχύει ο κανόνες να καταργείται μία δομή όταν δημιουργείται μία νέα δομή, αφού αυτό εξαρτάται από τη τη συνάφεια παλαιάς και νέας δομής. Εάν οι νέα δομή είναι συναφής με την παλαιά, συμφωνώ με τη συγχώνευση της παλιάς στη νέα δομή, καθώς έτσι εξοικονομούνται πόροι και η νέα δομή στελεχώνεται από έμπειρους υπαλλήλους που θα μπορούν να ασχοληθούν αποτελεσματικότητα με το αντικείμενο της νέας δομής.
Ο Πρωθυπουργός μπορεί να αποφασίζει την ανακατανομή των δομών των Υπουργείων, την μετακίνηση μονάδων Υπουργείων από Υπουργείο σε Υπουργείο κ.λπ.; Πώς μπορεί να διασφαλιστεί η συνέχεια της διοίκησης έπειτα από τέτοιου είδους αλλαγές;
Η συνεχής, με απόφαση του εκάστοτε Πρωθυπουργού, μετακίνηση μονάδων κ.λπ, έχει ως αποτέλεσμα τη διασάλευση της ομαλής λειτουργίας των υπηρεσιών και ως εκ τούτου την ατελέσφορη απόδοσή τους.
Πιστεύετε ότι πρέπει να τηρείται απαρέγκλιτα ένα διοικητικό σχήμα οργάνωσης των Υπουργείων (Γενική Γραμματεία – Γενική Διεύθυνση – Διεύθυνση – Τμήμα) ή να παρέχεται ευελιξία για τη δημιουργία και άλλων μορφών οργάνωσης (ειδικές γραμματείες, αυτοτελή τμήματα κ.λπ.) οι οποίες ενδέχεται να καλύψουν ειδικές ανάγκες;
Πιστεύω ότι πρέπει να τηρείται ένα διοικητικό σχήμα οργάνωσης των Υπουργείων (Γενική Γραμματεία – Γενική Διεύθυνση – Διεύθυνση – Τμήμα). Γενικά δεν ενδείκνυται η δημιουργία και άλλων παράλευρων μορφών οργάνωσης, καθώς αυτό αφενός συμβάλλει στη διόγκωση του δημόσιου τομέα και αφετέρου οδηγεί στον κατακερματισμό των αρμοδιοτήτων και στην αποδυνάμωση των υπηρεσιών των Υπουργείων, οι οποίες κάλλιστα μπορούν να ανταποκριθούν σε οποιοδήποτε αντικείμενο που θα ανατίθετο στις παράπλευρες οργανώσεις, λόγω του ότι οι υπηρεσίες των Υπουργείων διαθέτουν εξειδικευμένα και έμπειρα στελέχη υψηλών προσόντων. Στα πλαίσια της προσπάθειας, ορθολογικότερης οργάνωσης και στελέχωσης των υπηρεσιών, η παράμετρος αυτή πρέπει να συνεκτιμηθεί και να γίνουν σχετικές έρευνες, από τις οποίες θεωρώ ότι θα συναχθούν ενδιαφέροντα πορίσματα.
Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο βέλτιστος αριθμός υπαλλήλων τους οποίους μπορεί να διοικήσει αποτελεσματικά ένας προϊστάμενος; Ο αριθμός υπαλλήλων τους οποίους μπορεί να διοικήσει αποτελεσματικά ένας προϊστάμενος, εξαρτάται από την ίδια τη δομή της οργανικής μονάδας, από το αν έχουν καθορισθεί σαφώς οι στόχοι της εν λόγω μονάδας και οι διαδικασίες υλοποίησής τους. Όσο πιο ολοκληρωμένο σύστημα στοχοθεσίας υπάρχει, όσο πιο σαφές είναι το πλαίσιο αρμοδιοτήτων της μονάδας και οι διατάξεις που διέπουν την άσκησή τους, τόσο πιο πολλά άτομα θα είναι σε θέση να διοικεί ο εκάστοτε προϊστάμενος. Πιστεύετε ότι είναι εφικτή η ισχύς του κανόνα «για κάθε νέα δομή που δημιουργείται θα καταργείται μία υφιστάμενη ή θα συγχωνεύονται δύο σε μία»; Θεωρώ ότι δεν πρέπει να ισχύει ο κανόνες να καταργείται μία δομή όταν δημιουργείται μία νέα δομή, αφού αυτό εξαρτάται από τη τη συνάφεια παλαιάς και νέας δομής. Εάν οι νέα δομή είναι συναφής με την παλαιά, συμφωνώ με τη συγχώνευση της παλιάς στη νέα δομή, καθώς έτσι εξοικονομούνται πόροι και η νέα δομή στελεχώνεται από έμπειρους υπαλλήλους που θα μπορούν να ασχοληθούν αποτελεσματικότητα με το αντικείμενο της νέας δομής. Ο Πρωθυπουργός μπορεί να αποφασίζει την ανακατανομή των δομών των Υπουργείων, την μετακίνηση μονάδων Υπουργείων από Υπουργείο σε Υπουργείο κ.λπ.; Πώς μπορεί να διασφαλιστεί η συνέχεια της διοίκησης έπειτα από τέτοιου είδους αλλαγές; Η συνεχής, με απόφαση του εκάστοτε Πρωθυπουργού, μετακίνηση μονάδων κ.λπ, έχει ως αποτέλεσμα τη διασάλευση της ομαλής λειτουργίας των υπηρεσιών και ως εκ τούτου την ατελέσφορη απόδοσή τους. Πιστεύετε ότι πρέπει να τηρείται απαρέγκλιτα ένα διοικητικό σχήμα οργάνωσης των Υπουργείων (Γενική Γραμματεία – Γενική Διεύθυνση – Διεύθυνση – Τμήμα) ή να παρέχεται ευελιξία για τη δημιουργία και άλλων μορφών οργάνωσης (ειδικές γραμματείες, αυτοτελή τμήματα κ.λπ.) οι οποίες ενδέχεται να καλύψουν ειδικές ανάγκες; Πιστεύω ότι πρέπει να τηρείται ένα διοικητικό σχήμα οργάνωσης των Υπουργείων (Γενική Γραμματεία – Γενική Διεύθυνση – Διεύθυνση – Τμήμα). Γενικά δεν ενδείκνυται η δημιουργία και άλλων παράλευρων μορφών οργάνωσης, καθώς αυτό αφενός συμβάλλει στη διόγκωση του δημόσιου τομέα και αφετέρου οδηγεί στον κατακερματισμό των αρμοδιοτήτων και στην αποδυνάμωση των υπηρεσιών των Υπουργείων, οι οποίες κάλλιστα μπορούν να ανταποκριθούν σε οποιοδήποτε αντικείμενο που θα ανατίθετο στις παράπλευρες οργανώσεις, λόγω του ότι οι υπηρεσίες των Υπουργείων διαθέτουν εξειδικευμένα και έμπειρα στελέχη υψηλών προσόντων. Στα πλαίσια της προσπάθειας, ορθολογικότερης οργάνωσης και στελέχωσης των υπηρεσιών, η παράμετρος αυτή πρέπει να συνεκτιμηθεί και να γίνουν σχετικές έρευνες, από τις οποίες θεωρώ ότι θα συναχθούν ενδιαφέροντα πορίσματα.