Φίλοι και Φίλες,
Έστειλα την παρακάτω επιστολή στην Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης επειδή και εγώ διορίστηκα με τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το 1995 και θεωρώ μεγάλη προσβολή και αδικία για εμάς που διοριστήκαμε με διαδικασίες ΑΣΕΠ να αξιολογηθούμε ξανά για τις ικανοτητές μας. Γι΄αυτές μας αξιολόγησε τότε το ΑΣΕΠ. Ας αξιολογηθούν αυτοί που μπήκαν χωρίς διαδικασίες ΑΣΕΠ, αρχικά με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ακόμη και έργου και χωρίς καμία προκήρυξη θέσεων και στη συνέχεια με τα κόλπα των διαφόρων ΠΔ μετατρέπονταν οι συμβάσεις τους σε αορίστου χρόνου.
Η επιστολή είναι η εξής:
Τις δύο τελευταίες ημέρες, η συντριπτική πλειοψηφία των Μ.Μ.Ε. αναφέρεται στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων της χώρας, που σύμφωνα με δημοσιεύματα, θα γίνει πιθανότατα τον Ιούνιο. Γίνεται μάλιστα αναφορά και στα κριτήρια αξιολόγησης (πτυχία, επιμόρφωση, βαθμολογία γραπτού διαγωνισμού, εμπειρία και γνώση ξένων γλωσσών). Σύμφωνα πάντα με τα δημοσιεύματα, η αξιολόγηση αυτή διαχωρίζεται από εκείνη που αφορά στη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων και η οποία θα στηρίζεται στο σύστημα διοίκησης μέσω στόχων και τη μέτρηση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας της διοίκησης με συγκεκριμένους γενικούς και ειδικούς δείκτες. Σκοπός της αξιολόγησης, στην οποία αναφέρθηκε αυτές τις ημέρες και ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Ρέππας, είναι να διαπιστωθεί ποιοί δημόσιοι υπάλληλοι είναι ικανοί να παραμείνουν στη Δημόσια Διοίκηση και ποιοι οφείλουν να αποχωρήσουν από αυτή, δεδομένου ότι ο αριθμός τους πρέπει οπωσδήποτε να μειωθεί κατά 150.000 έως το 2015. Μάλιστα, τα κριτήρια της παραπάνω αξιολόγησης αποτέλεσαν προϊόν συνεργασίας με Γάλλους εμπειρογνώμονες. Ο κ. υπουργός ωστόσο, ξέχασε να αναφέρει στους Γάλλους εμπειρογνώμονες, αλλά και στους πολίτες της χώρας, ότι υπάρχουν και δημόσιοι υπάλληλοι σε αυτό το κράτος, που διορίστηκαν αξιοκρατικά σε θέσεις εργασίας στις οποίες απαιτούνταν συγκεκριμένα προσόντα και γνώσεις, που αν δεν τις είχαν δεν θα μπορούσαν να είχαν διοριστεί σε αυτές. Τα προσόντα και οι γνώσεις για τις εν λόγω θέσεις καθορίστηκαν από τις υπηρεσίες σύμφωνα με τις πραγματικές τους ανάγκες και εγκρίθηκαν με τις πλέον νόμιμες διαδικασίες από τα αρμόδια υπουργεία και τις ανεξάρτητες αρχές του κράτους (δεν διορίστηκαν δηλ. πρώτα οι υπάλληλοι και μετά προσαρμόστηκαν οι θέσεις στα προσόντα των υπαλλήλων). Στη συνέχεια, οι θέσεις με τα καθορισμένα προσόντα και τις γνώσεις που απαιτούνταν να έχουν οι υπάλληλοι που θα τις κάλυπταν, προκηρύχθηκαν σε πανελλήνιο επίπεδο με διαφανή και νόμιμο τρόπο (δημοσίευση σε ΦΕΚ, δημοσιοποίηση σε όλα τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης και ανακοινώσεις σε κρατικές υπηρεσίες), δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε όλους τους ενδιαφερόμενους να συμμετέχουν σε μια αδιάβλητη διαδικασία επιλογής. Το αποτέλεσμα της παραπάνω περιγραφόμενης διαδικασίας ήταν η επιλογή των καλύτερων υποψηφίων για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων εργασίας. Κατόπιν όλων των προαναφερόμενων, γεννούνται τα ερωτήματα:
Οφείλουν δημόσιοι υπάλληλοι που διορίστηκαν με διαδικασίες Α.Σ.Ε.Π. (είτε με γραπτό διαγωνισμό, είτε με το σύστημα της μοριοδότησης), να αναγκάζονται να συμμετέχουν σε επαναλαμβανόμενη (για δεύτερη φορά) αξιολόγηση της ικανότητάς τους να παραμείνουν στη θέση εργασίας τους;
Θα ήταν δικαιότερο από την παραπάνω διαδικασία αξιολόγησης να εξαιρεθούν οι εν λόγω υπάλληλοι και να συμμετέχουν σε αυτή μόνο όσοι διορίστηκαν μέσω διαβλητών και άνευ εξετάσεων διαδικασιών εκτός Α.Σ.Ε.Π., ή μήπως αυτό θα αποτελούσε πλήγμα πολιτικών συμφερόντων;
Αν από τη διαδικασία αξιολόγησης για την οποία μίλησε ο κ. υπουργός, δεν εξαιρεθούν οι υπάλληλοι που διορίστηκαν με διαγωνισμούς που προκήρυξε το Α.Σ.Ε.Π., δεν αμφισβητείται αυτόματα η αξιοπιστία και η αξιοκρατία του συστήματος διορισμών που εφάρμοζε ως τώρα το Α.Σ.Ε.Π.;
Θεωρώντας ότι τα εύλογα ερωτήματά μου οφείλουν να τύχουν σύννομων και λογικών απαντήσεων, θα αναμένω τις δικές σας.
Φίλοι και Φίλες, Έστειλα την παρακάτω επιστολή στην Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης επειδή και εγώ διορίστηκα με τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το 1995 και θεωρώ μεγάλη προσβολή και αδικία για εμάς που διοριστήκαμε με διαδικασίες ΑΣΕΠ να αξιολογηθούμε ξανά για τις ικανοτητές μας. Γι΄αυτές μας αξιολόγησε τότε το ΑΣΕΠ. Ας αξιολογηθούν αυτοί που μπήκαν χωρίς διαδικασίες ΑΣΕΠ, αρχικά με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ακόμη και έργου και χωρίς καμία προκήρυξη θέσεων και στη συνέχεια με τα κόλπα των διαφόρων ΠΔ μετατρέπονταν οι συμβάσεις τους σε αορίστου χρόνου. Η επιστολή είναι η εξής: Τις δύο τελευταίες ημέρες, η συντριπτική πλειοψηφία των Μ.Μ.Ε. αναφέρεται στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων της χώρας, που σύμφωνα με δημοσιεύματα, θα γίνει πιθανότατα τον Ιούνιο. Γίνεται μάλιστα αναφορά και στα κριτήρια αξιολόγησης (πτυχία, επιμόρφωση, βαθμολογία γραπτού διαγωνισμού, εμπειρία και γνώση ξένων γλωσσών). Σύμφωνα πάντα με τα δημοσιεύματα, η αξιολόγηση αυτή διαχωρίζεται από εκείνη που αφορά στη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων και η οποία θα στηρίζεται στο σύστημα διοίκησης μέσω στόχων και τη μέτρηση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας της διοίκησης με συγκεκριμένους γενικούς και ειδικούς δείκτες. Σκοπός της αξιολόγησης, στην οποία αναφέρθηκε αυτές τις ημέρες και ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Ρέππας, είναι να διαπιστωθεί ποιοί δημόσιοι υπάλληλοι είναι ικανοί να παραμείνουν στη Δημόσια Διοίκηση και ποιοι οφείλουν να αποχωρήσουν από αυτή, δεδομένου ότι ο αριθμός τους πρέπει οπωσδήποτε να μειωθεί κατά 150.000 έως το 2015. Μάλιστα, τα κριτήρια της παραπάνω αξιολόγησης αποτέλεσαν προϊόν συνεργασίας με Γάλλους εμπειρογνώμονες. Ο κ. υπουργός ωστόσο, ξέχασε να αναφέρει στους Γάλλους εμπειρογνώμονες, αλλά και στους πολίτες της χώρας, ότι υπάρχουν και δημόσιοι υπάλληλοι σε αυτό το κράτος, που διορίστηκαν αξιοκρατικά σε θέσεις εργασίας στις οποίες απαιτούνταν συγκεκριμένα προσόντα και γνώσεις, που αν δεν τις είχαν δεν θα μπορούσαν να είχαν διοριστεί σε αυτές. Τα προσόντα και οι γνώσεις για τις εν λόγω θέσεις καθορίστηκαν από τις υπηρεσίες σύμφωνα με τις πραγματικές τους ανάγκες και εγκρίθηκαν με τις πλέον νόμιμες διαδικασίες από τα αρμόδια υπουργεία και τις ανεξάρτητες αρχές του κράτους (δεν διορίστηκαν δηλ. πρώτα οι υπάλληλοι και μετά προσαρμόστηκαν οι θέσεις στα προσόντα των υπαλλήλων). Στη συνέχεια, οι θέσεις με τα καθορισμένα προσόντα και τις γνώσεις που απαιτούνταν να έχουν οι υπάλληλοι που θα τις κάλυπταν, προκηρύχθηκαν σε πανελλήνιο επίπεδο με διαφανή και νόμιμο τρόπο (δημοσίευση σε ΦΕΚ, δημοσιοποίηση σε όλα τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης και ανακοινώσεις σε κρατικές υπηρεσίες), δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε όλους τους ενδιαφερόμενους να συμμετέχουν σε μια αδιάβλητη διαδικασία επιλογής. Το αποτέλεσμα της παραπάνω περιγραφόμενης διαδικασίας ήταν η επιλογή των καλύτερων υποψηφίων για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων εργασίας. Κατόπιν όλων των προαναφερόμενων, γεννούνται τα ερωτήματα: Οφείλουν δημόσιοι υπάλληλοι που διορίστηκαν με διαδικασίες Α.Σ.Ε.Π. (είτε με γραπτό διαγωνισμό, είτε με το σύστημα της μοριοδότησης), να αναγκάζονται να συμμετέχουν σε επαναλαμβανόμενη (για δεύτερη φορά) αξιολόγηση της ικανότητάς τους να παραμείνουν στη θέση εργασίας τους; Θα ήταν δικαιότερο από την παραπάνω διαδικασία αξιολόγησης να εξαιρεθούν οι εν λόγω υπάλληλοι και να συμμετέχουν σε αυτή μόνο όσοι διορίστηκαν μέσω διαβλητών και άνευ εξετάσεων διαδικασιών εκτός Α.Σ.Ε.Π., ή μήπως αυτό θα αποτελούσε πλήγμα πολιτικών συμφερόντων; Αν από τη διαδικασία αξιολόγησης για την οποία μίλησε ο κ. υπουργός, δεν εξαιρεθούν οι υπάλληλοι που διορίστηκαν με διαγωνισμούς που προκήρυξε το Α.Σ.Ε.Π., δεν αμφισβητείται αυτόματα η αξιοπιστία και η αξιοκρατία του συστήματος διορισμών που εφάρμοζε ως τώρα το Α.Σ.Ε.Π.; Θεωρώντας ότι τα εύλογα ερωτήματά μου οφείλουν να τύχουν σύννομων και λογικών απαντήσεων, θα αναμένω τις δικές σας.