Σχέδιο Δράσης OGP OGP

Άρθρο 07: Το άρθρο 55 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (Υπαλληλικός Κώδικας, ν. 3528/2007, ΦΕΚ 26/Α΄) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Άρθρο 55
Χορήγηση αναρρωτικής άδειας
1. Η αναρρωτική άδεια χορηγείται ανά μήνα με εξαίρεση την περίπτωση των δυσίατων νοσημάτων όπως αυτά ορίζονται με την απόφαση της παραγράφου 4 του άρθρου 54 που χορηγείται ανά εξάμηνο κατ` ανώτατο όριο.
2. Βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες χορηγούνται:
α) με γνωμάτευση του θεράποντος ιατρού έως τρεις (3) ημέρες κάθε φορά και όχι περισσότερες από έξι (6) κατ` έτος και
β) με γνωμάτευση του διευθυντή κλινικής ή του επικεφαλής μονάδας δημόσιου νοσοκομείου έως πέντε (5) ημέρες κάθε φορά και όχι περισσότερες από δέκα (10) κατ` έτος.
Το σύνολο των βραχυχρόνιων αναρρωτικών αδειών των περιπτώσεων α` και β’ δεν υπερβαίνει αθροιστικά τις δέκα (10) ημέρες το χρόνο.
3. Ο υπάλληλος υποχρεούται να δεχτεί την επίσκεψη του ελεγκτή ιατρού.
4. Η αποστολή ιατρού για έλεγχο υπαλλήλου, που κάνει χρήση βραχυχρόνιων αναρρωτικών αδειών κατ` επανάληψη, είναι υποχρεωτική για την υπηρεσία.»

  • 15 Μαΐου 2013, 22:54 | ικα

    Η ΠΑΡΟΧΗ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΠΕΙΓΟΥΣΩΝ ΚΙ ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΜΕΤΡΟ.ΣΥΝΕΠΩΣ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΠΟΥΣΙΑΣ ΓΙΑ 4 ΜΕΡΕΣ ΕΤΗΣΙΩΣ ΜΕ Υ/Δ Ν 1599/86 ΑΙΤΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΕΤΟΙΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΛΕΓΧΤΕΙ(ΑΠΟ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΜΕ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟ Ή ΑΛΛΟ ΤΡΟΠΟ)ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΕΙ ΣΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΟΜΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΙΚΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ.ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΗ, ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ Η ΣΧΕΣΗ ΣΚΟΠΟΥ(ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ) ΚΙ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΜΕΝΟΥ ΟΦΕΛΟΥΣ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΕΙ ΜΕ ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΑΡΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΘΑ ΠΡΟΚΛΗΘΟΥΝ, ΠΑΡΑ ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ.ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΧΩΡΕΣ.

  • 15 Μαΐου 2013, 09:31 | ΙΩΑΝΝΑ

    ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΙΠΕ Η ΤΡΟΙΚΑ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ; ΠΩΣ ΧΤΙΣΤΗΚΕ (ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΙΣ ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ ΤΟΥΣ ΠΕΤΑΝΕ) Η ΣΧΕΣΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑΞΑΝ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΝΟΟΤΡΟΠΙΕΣ ΣΑΝ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ; ΘΕΛΕΤΕ ΑΛΛΑΓΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ Η ΜΟΝΟ ΣΤΡΙΜΩΓΜΑ ; ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΛΕΦΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΣΤΥΝΟΜΟ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ . ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΧΡΕΙΑΣΤΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ. ΕΥΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΜΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΠΕΝΘΟΥΣ ΓΙΑ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ. ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΕΝΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΧΑΝΕΙ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΣΥΓΓΕΝΗ (ΣΥΖΥΓΟ- ΤΕΚΝΟ ) ΛΕΙΠΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΜΟΝΟ 3 ΗΜΕΡΕΣ ; ΕΛΕΟΣ!!!!! ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ 3ΗΜΕΡΟΥ ΓΙΑ ΣΥΓΓΕΝΗ Β ΒΑΘΜΟΥ , ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΥΧΝΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΝΑ ΑΥΞΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΙΜΟΔΟΤΙΚΕΣ ΩΣ ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΣΤΕΓΝΩΣΑΤΕ ΟΛΟΥΣ!!!!!

  • 14 Μαΐου 2013, 22:19 | ΓΕΩΡΓΙΑ

    ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΦΘΗΚΕ ΣΕ ΚΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕΝΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΟΤΑΝ ΣΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΗΛΩΣΕΙ ΑΣΘΕΝΗΣ ΑΠΟΣΤΕΛΛΕΤΑΙ ΓΙΑΤΡΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Η ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΗΜΟΥΝ ΣΤΟ ΓΙΑΤΡΟ-ΗΜΟΥΝ ΣΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΚΛΠ . ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΔΟΘΗΚΕ ΣΧΕΤΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ Η ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΔΙΜΗΔ.ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΩΝ ΚΟΠΑΝΑΤΖΗΔΩΝ?ΤΟ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΔΕΝ ΛΥΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΝ ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΠΕΡΑ -ΑΣ ΜΗΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΟΥΤΕ Ο ΓΙΑΤΡΟΣ.

  • 13 Μαΐου 2013, 22:50 | ΚΑΤΙΑ

    Δεν θέλω να εμπλακώ στη συζήτηση για τους συναδέλφους που κάνουν κατάχρηση ή που είναι «κοπανατζήδες». Αυτούς ας τους ελέγξει όποιος έχει την αρμοδιότητα. Αναφέρομαι σε πραγματικά αθενείς! Μακάρι να μπορούσε να έρθει ελεγκτής ιατρός στο σπίτι!!! Το πιό λογικό!!!! Αλλά αν νοσήσεις από γρίππη ή ακόμα χειρότερα από ισχυαλγία ή δισκοκοίλες να πρέπει να μετακινηθείς σε δημόσιο νοσοκομείς, να περιμένεις 4-5 ώρες, να βρεις τον Δ/ντή για να γράψει την αναρρωτική άδεια, τότε μιλάμε για απόλυτο παραλογισμό! Έχετε επίγνωση της κατάστασης των δημόσιων νοσοκομείων? Κυρίως όμως αναλογίζεστε την κατάσταση ενός ασθενούς? Πρέπει να έχει την ευτυχία να μπορεί κάποιος δικός του να τον συνοδεύσει και την υπομονή της αναμονής στα εξωτερικά ιατρεία των έκτακτων περιστατικών των δημόσιων νοσοκομείων. Αν η νόσος -γιατί υπάρχουν και τέτοιες- δεν του επιτρέπει να μετακινηθεί, τι γίνεται?
    Θα έπρεπε να προβλεφθεί ότι ανάλογα με τη δήλωση ασθένειας του υπαλλήλου, να προβαίνει σε έλεγχο ιατρός αντίστοιχης ειδικότητας με ευθύνη της υπηρεσίας, να αναγνωρίζεται η αναρρωτική άδεια από τον ελεγκτή ιατρό, γιατί στην μισθολογική μας κατάσταση δεν μπορούμε να καλύψουμε ούτε την αμοιβή ιδιώτη ιατρού, αλλά ούτε το «φακελάκι» του Δ/ντή δημόσιου νοσοσκομείου….Αλήθεια γιατί μόνο από δημόσιο νοσοκομείο? Είναι πιο αξιόπιστο από οποιοδήποτε ιδιωτικό θεραπευτήριο? Όχι γιατί διαθέτουμε τα χρήματα να πάμε, αλλά γιατί ο ανήμπορος ασθενής θα υποφέρει λιγότερο………….

  • 13 Μαΐου 2013, 15:12 | δημητριος

    Μάλλον θέλετε να καταργήσετε τις 4 ημέρες του χρόνου που μπορώ να κάνω με υπεύθυνη δήλωση. Εγώ έπαιρνα 1 ημέρα γιατί έχω πρόβλημα στην μέση και όταν με έπιανε την έπαιρνα για να ξεκουραστώ δεν συνερχόμουνα τελείως αλλά δεν ήθελα να λείψω απο το υπουργείο γιατί έχουμε πολύ δουλειά .Τώρα από δω και πέρα αν τις καταργήσετε θα πηγαίνω και θα παίρνω 3 ή 5 η΄15 να ξεκουράζομαι καλυτέρα. Δεν υποφέρεστε ‘άλλο .Με βάλατε να δουλέψω περισσότερο, μου μειώσατε τον μισθό, μου καταργήσατε τα δώρα, με απειλείται να με διώξετε…..Πλέον θα κοιτάξω και εγώ την υγεία μου

  • 12 Μαΐου 2013, 11:34 | ΚΑΣΑΠΙΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

    Για να μπορέσει να εφαρμοστεί η παράγραφος 2β θα πρέπει να υπάρξει πρώτα ένας μηχανισμός / τρόπος πρόσβασης σε μονάδα Δημόσιου Νοσοκομείου ανά πάσα στιγμή που ένας υπάλληλος μπορεί να ασθενήσει (εκτός φυσικά από την επίσκεψη στα Επείγοντα των νοσοκομείων που δεν προορίζονται για απλή ασθένεια) διότι ο κανονικός μηχανισμός κλεισίματος ραντεβού στα εξωτερικά ιατρεία δεν εξασφαλίζει φυσικά άμεσο ραντεβού.

  • 11 Μαΐου 2013, 10:32 | ΓΙΩΡΓΟΣ Ζ.

    Στην πρόταση που έκανα στην παραγρ. 2, μετά το τελευταίο εδάφιο να προστεθεί η πρόταση: «Στην περίπτωση των δυσίατων νοσημάτων τα παραπάνω όρια διπλασιάζονται» αναφέρω και ένα παράδειγμα που γνωρίζουν καλά όλοι οι ασθενούντες με αυτοάνοσα νοσήματα. Ασθενής με ρευματοειδή αρθρίτιδα ή λύκο ή σκληρόδερμα κ.λ.π., δηλ δυσίατο νόσημα, που είναι σε χρόνια θεραπεία με ανοσοκατασταλτικά – ανοσορρυθμιστικά φάρμακα
    (οι λεγόμενοι βιολογικοί παράγοντες) και άρα έχει τροποποιημένο ανοσοποιητικό, αν ασθενήσει με εμπύρετο ίωση δεν υπάρχει περίπτωση στην καλύτερη των περιπτώσεων να παραμείνει κλινήρης λιγώτερο από 5 ημέρες (πυρετός, κατάπτωση, αδυναμία, πόνοι αρθρώσεων κ.λ.π.) λόγω της ανασοκαταστολής που βρίσκεται. Άρα ο θεράπων ιατρός του δεν μπορεί να του γράψει 5 ημέρες αναρρωτική (το όριο του προτεινόμενου νόμου είναι 3 μέρες κάθε φορά) και άρα ο ανοσοκατασταλμένος ασθενής, άρρωστος όπως είναι με πυρετό, θα πρέπει να πάει στο Νοσοκομείο να βρεί τον Διευθυντή, άν τον βρεί, για να πάρει την άδεια των 5 ημερών. Οποία ταλαιπωρεία και η πιθανότητα να επιδεινωθεί η κατάστασή του, λόγω ανοσοκαταστολής είναι σχεδόν σίγουρο. Αποτέλεσμα και ο ασθενής δεν θα ιαθεί και από την Υπηρεσία θα λήψει πολλές περισσότερες μέρες και τον ΕΟΠΥΥ θα επιβαρύνει περισσότερο. Και μιλάμε για πολύ λίγες περιπτώσεις ασθενών με αυτοάνοσα δυσίατα νοσήματα που είναι σε διαρκή ανοσοκαταστολή – ανοσορρύθμιση. Άρα με την συμπλήρωση που προτείνω και οι ανοσοκατασταλμένοι ασθενείς με δυσίατα νοσήματα θα ικανοποιηθούν όταν ασθενούν από απλές προσωρινές ασθένειες και το Δημόσιο θα κερδίσει από μείωση της δαπάνης από τυχόν επιπλοκές.

  • 10 Μαΐου 2013, 10:18 | ΓΙΩΡΓΟΣ Ζ.

    Προτείνω στην παραγρ. 2, μετά το τελευταίο εδάφιο να προστεθεί η πρόταση: «Στην περίπτωση των δυσίατων νοσημάτων τα παραπάνω όρια διπλασιάζονται»
    Έτσι νομίζω ότι θα αντιμετωπισθεί και το πνεύμα του νομοθέτη που θέλει γενικά διπλασιασμό των αναρρωτικών αδειών στα δυσίατα νοσήματα.
    Επίσης προτείνω στην παραγρ. 2β να προστεθεί «…..νοσοκομείου ή ο διευθυντής Νομαρχιακών Μονάδων Υγείας ΕΟΠΥΥ» έτσι θα γίνει ευκολώτερη η πρόσβαση και η εξυπηρέτηση ασθενών και αποσυμφόρηση των Δημόσιων Νοσοκομείων.

  • 10 Μαΐου 2013, 09:23 | ΜΑΡΙΑ

    Ερώτηση πρώτη:πώς το ίδιο το κράτος δέχεται υπεύθυνη δήλωσή μου με την ιδιότητά μου ως πολίτης και ΔΕΝ δέχεται υπεύθυνη δήλωση για ασθένεια με την ιδιότητά μου ως δημοσίου υπαλλήλου?Μήπως κε Υπουργέ εξ’ ορισμού θεωρείτε ΟΛΟΥΣ τους ΔΥ ψεύτες?
    Ερώτηση δεύτερη:Τα έξοδα αμοιβής ιδιώτη γιατρού για επίσκεψη κατ’ οίκον (αυτονόητο θεωρείται ότι ένας ασθενής ΔΕΝ μπορεί να μετακινηθεί εκτός σπιτιού) θα μου τα πληρώσει η Υπηρεσία μου αν προσκομίσω την σχετική απόδειξη?
    Ερώτηση τρίτη:Εφόσον προβλέπεται επίσκεψη του ασθενούς απο ιατρό ελεγκτή (αλήθεια πού θα βρεθούν όλοι αυτοί οι γιατροί?)γιατί θα πρέπει να υπάρξει και πρόσθετη γνωμάτευση ΑΛΛΟΥ γιατρού?
    Κε Υπουργέ νομίζετε ότι όλα αυτά τα μέτρα (μείωση μισθών, αύξηση ωρών εργασίας,τρομοκρατία και δημιουργία συνθηκών πίεσης) συμβάλλουν στην αύξηση της παραγωγικότητας των ΔΥ? Νομίζετε ότι οι 4 μέρες αναρρωτικής άδειας με υπεύθυνη δήλωση θα σώσουν την Ελλάδα?

  • 10 Μαΐου 2013, 08:34 | Αρχαίος

    Εγώ προχθές εισήχθη στα επείγοντα περιστατικά της Ουρολογικής με κολικό νεφρού και θεράπων Ιατρός

    α] Δεν μπορούσε να μου κόψει άδεια διότι δεν είχε υπολογιστή στο ιατρείο (Ούτε γνωμάτευση)

    β] Έπρεπε να κάνω αίτηση (ενώ πονούσα αφόρητα ) για να πάρω την άδεια την επόμενη βδομάδα.!!!!!!!!!!!!!!! Δηλαδή θα έπρεπε να πάρω εκ νέου άδεια από την δουλεία μου για να πάω να πάρω την άδεια από το εφημερεύων Νοσοκομείο η οποία θα ήταν έτοιμη την Επόμενη Τρίτη και ώρα 11¨30 το πρωί.

    Μα καλά είμαστε σοβαροί ; δεν ξέρετε τι παίζει με την Υγεία στην Ελλάδα ; Γιατί το κάνετε αυτό ; Γιατί καταργείτε τις Υπεύθυνες Δηλώσεις ; Εγώ σήμερα αναγκάστηκα να κάνω Υπεύθυνη Δήλωση διότι δεν μπορώ να αποδείξω ότι τις 2 προηγούμενες μέρες πηγαινοερχόμουν στα εξωτερικά Ιατρεία του Νοσοκομείου «Γεννηματάς»

    Πως λοιπόν εγώ , γυρνώντας στην δουλειά θα αποδείξω ότι ήμουν ασθενής και θα είμαι εντάξει με τις άδειες μου ; ΠΩΣ ;

    Θα περιμένω την Τρίτη να πάρω άδεια ξανά απο την Υπηρεσία μου (και τι άδεια θα είναι αυτή ;) για να πάρω την προηγούμενη άδειά μου ; Αν εν το μεταξύ γίνει έλεγχος ΕΓΩ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΩ;

  • 9 Μαΐου 2013, 22:55 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Οι 4 ημέρες ετησίως της βραχύχρονης άδειας με υπεύθυνη δήλωση εξυπηρετούσαν έκτακτες ανάγκες προσωρινής ασθενείας (πυρετός, οσφυαλγίες, κλπ.). Άμα λείπουν τόσο πολύ από τη Δημόσια Διοίκηση αυτές οι 4 ημέρες άδειας με υπεύθυνη δήλωση και χάρη σ’ αυτές θα «απογειωθεί» η απόδοση των δημοσίων υπηρεσιών, τότε είμαι πεπεισμένος ότι θα έχουν την ίδια εντυπωσιακή αποτελεσματικότητα με την αύξηση του ωραρίου κατά μισή ημέρα που ήδη εφαρμόζεται με «τεράστια» επιτυχία.
    Αντί οι φωστήρες που τα σκέφτονται να κάνουν πειραματισμούς στο Δημόσιο, εισπράττοντας τους παχυλούς μισθούς τους ως «σύμβουλοι», να κοιτάξουν να στελεχώσουν τις δημόσιες υπηρεσίες όπως πρέπει γιατί με τις ιδέες τους φαίνεται ότι τις έχουν εγκαταλείψει στην τύχη τους και παρακμάζουν καθημερινά με ταχύ ρυθμό.

  • 9 Μαΐου 2013, 14:38 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Γ. ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ

    Θεωρώ ότι οι αυτές οι τέσσερις κατά μέγιστο αριθμό ημέρες με την υπεύθυνη δήλωση, δεν πρέπει να καταργηθούν. Θυμίζω ότι είχαν προστεθεί στον ισχύοντα Υπαλληλικό κώδικα και διευκολήνουν πολλούς υπαλλήλους, αφού κατά κόρον οι υπηρεσίες λειτουργούν πρωί. Εφορίες, Τράπεζες άλλοι Οργανισμοί δέχονται μόνο πρωί. Και νομίζω ότι πολύ σωστά είχαν προβλεφθεί από τον Νομοθέτη.

  • 9 Μαΐου 2013, 12:27 | ΠΑΠΟΥΤΣΙΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

    Τόσο για τις ισχύουσες διατάξεις όσο και για τις προτεινόμενες ερωτάται η υπηρεσία σας:

    ποιοι είναι κατά νόμο ελεγκτές ιατροί αρμόδιοι για έλεγχο κατ’ οίκον ασθένειας υπαλλήλων;
    από ποια όργανα ορίζονται και
    με ποιά νομική βάση ορίζονται για τους υπαλλήλους των υπηρεσιών του Δημοσίου, του ευρύτερου δημόσιου τομέα-ΝΠΔΔ και των Περιφερειών της χώρας σε επίπεδο Νομού;

    Κατά την άποψή μας το οι διατάξεις των άρθρων 59 και 60 του Ν. 1943/1991 και των εγκυκλίων εφαρμογής τους δεν έχουν εφαρμογή μετά τη σύσταση και λειτουργία των αιρετών Νομαρχών και εν συνεχεία των αιρετών Περιφερειών- Ν. 2244/1994-Π.Δ.30/1996 και 3852/2010.

    Με τη διοικητική αναδιάρθρωση των υπηρεσιών της χώρας απο το 1994 μέχρι σήμερα ο πρώην αιρετός Νομάρχης και ο νυν αιρετός Περιφερειάρχης ή Αντιπεριφερειάρχης ασκούσαν και ασκούν τις αρμοδιότητες που αναφέρονται στις δομές και στο ανθρώπινο δυναμικό των οργανισμών τους και όχι στο προσωπικό όπως είναι οι γιατροί τωνΝοσοκομείων ή Κ.Υ. ή οι γιατροί του ΟΠΑΔ για να μπορούν να ορίσουν.
    Υπάρχει ανάγκη διευκρίνησης του φορέα απο τον οποίο προέρχεται ο ελεγτής ιατρός, του οργάνου που ορίζει τον ελεγκτή ιατρό και της υπηρεσίας στην οποία απευθύνονται οι ενδιαφερόμενες υπηρεσίες για την αποστολή ελεγκτή ιατρού για κατ οιίκον έλεγχο ασθενούντων υπαλλήλων.

  • 9 Μαΐου 2013, 12:40 | Κωνσταντινα

    Εφόσον θεωρείται μη αξιόπιστη η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης από ενήλικα για τη χορήγηση αναρρωτικής άδειας και η Πολιτεία δεν εμπιστεύεται τους υπαλλήλους της ενώ ζητά από αυτούς θυσίες και αμέριστη στήριξη για να ξεπεραστεί η οικονομική κρίση τότε να καταργηθεί η υποβολή ΥΔ από ΟΛΕΣ τις διαδικασίες στο Δημόσιο και να μη μιλάμε για απλούστευση διαδικασιών.

  • 9 Μαΐου 2013, 07:07 | Κωνσταντίνος Παπαιωάννου

    Καλημέρα σας δηλαδή οι διατάξεις για τις αναρρωτικές άδειες δεν τροποποιούνται για τους δημοτικούς υπαλλήλους;;;;Πρέπει να προστεθεί οτι τροποποιείται και το αντίστοιχο άρθρο του Ν.3584/2007 γιατί στους Δήμους δεν γίνεται κατάχρηση αναρρωτικών αδειών;;;

  • 8 Μαΐου 2013, 21:13 | Δημητρης Κ

    Η κατάχρηση αναρρωτικών αδειών από μερίδα υπαλλήλων και η ανάγκη σας να ικανοποίησετε το αίσθημα κατα των δημοσίων υπαλλήλων σας οδηγεί σε κινήσεις εντυπωσιασμού μεν, απερίσκεπτες δε.

  • 8 Μαΐου 2013, 19:44 | ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

    … και για ακόμη μια φορα να θυμίσω ότι πρέπει να τροποποιηθεί αντίστοιχα και ο 3584/2007

  • 8 Μαΐου 2013, 19:25 | ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

    1. Καταργουνται οι Υ/Δ… αντε να το δεχτώ… Είναι δυνατόν να πρέπει να πληρωσω το θεράπων Ιατρό επειδή είχα πυρετο;; Το πιο απλό δηλαδη , ενα κρυολογημα… και Αντε να δεχτω οτι πρπει να το βεβαιώσει ο γιατρός, γιατί δεν υπάρχει Νομοθετική ρύθμιση να δέχεται έκτακτα περιστατικά ο ΕΟΠΠΥ και να μη χρειαζεται να πληρώσω;;

    2. Αν τόσο πολύ πιστεύεται οτι οι «κοπανατζήδες» χρησιμοποιούν τις αναρρωτικές τόσο συχνα και το πρόβλημά μας είναι οι 4 μέρες με Υ/Δ, τότε και εφόσον όλοι μας θέλουμε την αξιοκρατία ας πηγαίνει ο ελεγκτης ιατρός στο σπίτι του ασθενη να διαπιστωσει την αδιαθεσία του υπαλλήλου και να τελειώνουμε… Ειδικα σε θεμα πυρετου είναι ξεκαθαρο.

  • 8 Μαΐου 2013, 12:19 | ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΥΠΟ ΔΙΩΓΜΟ

    ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΜΕ Υ/Δ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΙΚΡΟΑΔΙΑΘΕΣΙΑ ΝΑ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΡΕΙΣ ΜΕΡΕΣ ΑΦΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΙΔΙΩΤΗ ΓΙΑΤΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥ ΓΡΑΨΕΙ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ…

  • 8 Μαΐου 2013, 11:17 | Κωνσταντίνα Πεντάρχου

    Αυτό που προβλέπεται από το νομοσχέδιο για την κατάργηση των βραχυχρόνιων αδειών με υπεύθυνη δήλωση είναι απάνθρωπο. Δηλαδή θα πρέπει κάποιος να επισκεφθεί γιατρό, να πληρώσει επίσκεψη (μια και οι γιατροί του ΕΟΠΥΥ δεν βλέπουν έκτακτα περιστατικά χωρίς αμοιβή 15 τουλάχιστον ευρώ) για να πάρει μια άδεια για μια ημικρανία ή μια απλή γαστρεντερίτιδα που δεν χρειάζεται και φαρμακευτική αγωγή. Αυτό όμως που θεωρώ απολύτως παράλογο είναι να χρειάζεται άδεια από γιατρό δημόσιου νοσοκομείου για πάρει κανείς άδεια 5 ημερών. Αν κάποιος κάνει δηλαδή μια επέμβαση σε ιδιωτικό νοσοκομείο με βεβαιώσεις και όλα τα απαραίτητα πρέπει να πάει φρεσκοχειρουργημένος σε δημόσιο νοσοκομείο (με ραντεβού;;;;), να στηθεί σε ουρές, να δει το δ/ντη της κλινικής για να πιστοποιήσει αυτός τι έχει κάνει κάποιος άλλος γιατρός; Οι ιδιωτικές κλινικές λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα ή όχι; Οι δημόσιοι γιατροί είναι τόσο υπεράνω υποψίας από ότι έχει αποδειχθεί ώς τώρα; Στην παραπάνω περίπτωση ο δημόσιος γιατρός θα χορηγήσει την άδεια χωρίς φακελάκι; Αυτές είναι ερωτήσεις που μου έρχονται στο μυαλό με μια πρώτη ανάγνωση του συγκεκριμένου άρθρου…

  • Εγώ προτείνω να κοπούν τελείως ΟΛΕΣ οι ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ και όλες οι υπόλοιπες να παραμείνουν ως έχουν!!!

  • 7 Μαΐου 2013, 21:54 | pasxalitsa

    ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΕ ΔΥΣΙΑΤΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΜΟΥΦΑ ΑΣΘΕΝΕΙΣ Δ.Υ. ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΑ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΔΙΑΝΟΙΕΣ ΟΙ ΠΕ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΩΣ ΤΜΗΜΑΤΑΡΧΕΣ Ή ΔΝΤΕΣ ΠΑΝΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ. ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΑ ΣΠΑΣΜΕΝΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΕΠΕΙΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΚΑΦΡΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΟΙ ΠΕ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΒΡΑΔΥΚΑΥΣΤΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ. ΑΣΕ ΛΟΓΩ ΠΤΥΧΙΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ… ΕΙΝΑΙ ΠΕ ΚΑΙ ΑΡΧΕΙΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΥΤΕ ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΚΑΘΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ. ΑΣΕ ΠΟΥ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΓΕΜΙΣΕΙ ME ΠΕ ΑΠΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ… ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΓΕΛΙΑ ΝΑ ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ. ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΣΕ ΣΩΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ. ΑΥΤΟΙ ΜΕ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΞΕΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ. ΕΛΕΟΣ!!!!

  • 7 Μαΐου 2013, 18:24 | ΧΡΗΣΤΟΣ Ξ

    Καταργείτε τις υπεύθυνες δηλώσεις για πιο λόγο?
    Για μία μικρή αδιαθεσία που θα σε δυσκολέψει να πας δουλεία και αν πάς σίγουρα δεν θα αποδόσεις. θα αναγκαστείς να πάς γιατρό να πληρώσεις ή να στηθείς στα νοσοκομεία για μικροαδιαθεσία με αποτέλεσμα μεγαλύτερες και άχρηστες ουρές στα νοσοκομεία. και όταν καταφέρεις να δεις το γιατρο τι θα του πεις γράψε μου μια ημέρα μόνο που θα έπερνες πιθανόν με υπέυθυνη δήλωση? θα πείς γράψε όσο μπορείς 3ημερές. τι καταφέρνετε τίποτα μεταρρυθμίσεις για τα μάτια του κόσμου

  • 7 Μαΐου 2013, 14:04 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ

    Μην αρρωστήσετε πάνω από 6 μέρες το χρόνο!!! …..και με γιατρό που τον πληρώνετε σείς όχι ο ΕΟΠΥΥ!
    Αυτό απορρέει από το άρθρο.
    ολα τα άλλα είναι αυτό που έγραψα γιά το άρθρο 1

  • 7 Μαΐου 2013, 13:42 | Αλεξάνδρα

    Πόσο παράλογο είναι να απαιτείται από έναν εργαζόμενο – ο οποίος αρρώστησε π.χ. από μια ίωση και έχει πυρετό ή γαστρεντερολογικά προβλήματα – να πρέπει να σηκωθεί από το κρεββάτι του να οδηγήσει ή ακόμη χειρότερα να βρει και να πληρώσει ταξί για να πάει σε εφημερεύον δημόσιο νοσοκομείο να περιμένει κανένα εξάωρο τουλάχιστον, προκειμένου να πάρει τη μια ή τις δυο μέρες αναρρωτική άδεια που θα έπαιρνε με μια υπεύθυνη δήλωση?

    Αυτό που προτείνεται είναι απάνθρωπο και στόχος δεν είναι σε καμιά περίπτωση η αντιμετώπιση μιας κατάχρησης αλλά η τιμωρία του συνόλου των εργαζομένων. Είναι αστείο να θεωρούμε ότι αναδιοργανώνεται η Δημόσια Διοίκηση απλά αυξάνοντας την ταλαιπωρία και τη γραφειοκρατία, χωρίς κανένα κέρδος.

  • 7 Μαΐου 2013, 10:14 | ΕΛΙΣΑΒΕΤ

    ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΝΑΣ ΕΝΗΛΙΚΑΣ, ΑΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΨΕΥΔΗ ΔΗΛΩΣΗ. ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΗ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ, ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΗΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗ. ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΕΣ? Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΘΑ ΜΕΡΗΜΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ? ΘΑ ΕΧΕΙ ΙΑΤΡΟ ΚΑΤ΄ΟΙΚΟΝ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΝ ΣΤΕΛΝΕΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙ ΤΗΝ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΧΟΡΗΓΗΣΕΙ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ? ΤΟΤΕ ΚΑΛΩΣ.ΜΕΝΕΙ ΗΣΥΧΟΣ Ο ΠΑΣΧΩΝ ΚΑΙ ΒΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΟΝΟ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟΥΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ.

  • 7 Μαΐου 2013, 08:06 | Αντώνης

    1.Θα πρέπει να υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση για τις αναρρωτικές άδειες συνεπεία εργατικών ατυχημάτων.
    2.Θα πρέπει να ληφθεί υπ’όψη, ότι οι υπάλληλοι θα εργάζονται ως τα 67 τους πλέον και ότι οι εργαζόμενοι άνω των 60 ετών αρρωσταίνουν συχνότερα , για να μην πω ότι θα πνέουν τα λοίσθια μέσα στους εργασιακούς τους χώρους.
    3. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 56, να προστεθεί και από διευθυντή κέντρου υγείας και διευθυντή ιδρύματος ΙΚΑ.
    4. Στην παράγραφο 3δ του άρθρου 56, να προστεθεί και από ιδιωτικό νοσοκομείο ( είναι γνωστό ότι η λίστα αναμονής για εγχείριση ορθοπεδικής φύσης π.χ σε δημόσια νοσοκομεία, ξεπερνά το 10μηνο, οπότε υποχρεωτικά κάποιος οδηγείται στα ιδιωτικά).
    5. Το νομοσχέδιο μπορεί ( αν θέλετε επιβάλλεται) να είναι αυστηρό, δυστυχώς όμως, έχει στοιχεία που το χαρακτηρίζουν ανάλγητο και ανήθικο.

  • 7 Μαΐου 2013, 08:41 | Γιάννης

    Η κατάργηση των βραχυχρόνιων ασθενειών με υπεύθυνη δήλωση είναι καθαρά μία κίνηση εντυπώσεων, και όχι ουσίας. Ο οποιοσδήποτε έχει βεθεί σε θέση να αρρωστήσει μία ή δυο φορές τον χρόνο χωρίς να επισκεφθεί το γιατρό, και αυτό είναι το νόημα της υπεύθυνης δήλωσης. Εξάλλου σε κάθε περίπτωση η υπηρεσία έχει δικαίωμα να ζητήσει την επίσκεψη ελεγκτή γιατρού στον ασθενή.
    Αν καταργηθεί όπως προτείνεται, το μόνο που θα προκαλεσει είναι δυσλειτουργία. Ο ασθενής θα τρέχει να ψάχνει γιατρό, ο οποίος είναι πιθανό να του κλείσει ραντεβού 10 ως 20 ημέρες μετά(!), καθώς τα ραντεβού με τον ΕΟΠΥΥ είναι αριθμητικά συγκεκριμένα. Αν μάλιστα καταφέρει να βρει ιδιώτη γιατρό, είναι πολύ πιθανό και λόγο της ταλαιπωρίας που θα υποστεί να ζητήσει επιπλέον ημέρα ασθένειας, κάτι που δεν θα συναίβενε με την υπεύθυνη δήλωση. Όμως, στις περιπτώσεις που δεν θα μπορέσει να επισκεφθεί ιατρό του ΕΟΠΠΥ (η πλειοψηφία), αναγκαστικά θα αναγκαστεί να επισκεφθεί εφημερεύον νοσοκομείο, προκαλώνας αναίτια επιβάρυνση στη λειτουργία των επείγοντων περιστατικών. Επιπροσθέτως, θα επιβαρυνθεί και η λειτουργία των α’ βάθμιων επιτροπών υγείας, που ήδη είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένες, και είναι καθαρά ατελέσφορο η επίσκεψη προς έλεγχο 3-4 μήνες μετά, όπως συμβαίνει. Η βραχυχρόνια ασθένεια προφανώς και δεν θα μπορεί να πιστοποιηθεί και οι γιατροί θα δεχθούν αναγκαστικά την προφορική δήλωση του υπαλλήλου! Δηλαδή το μόνο αποτέλεσμα θα είναι και η επιβάρυνση λειτουργίας των επιτροπών! Με δεδομένο ότι ο υπάλληλος για να επισκεφθεί την επιτροπή θα χάσει και μισή ημέρα από τη δουλειά του, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι εναντίον της παραγωγικότητας και όχι υπέρ της, όπως δήθεν πλασάρεται!

    Τέλος σημειώνεται ότι ήδη απαγορευόταν η ασθένεια με υπεύθυνη δήλωση πριν και μετά από αργίες, ως ένα κίνητρο αποτροπής προσχηματικών ασθενειών. Όμως υπάρχουν περιπτώσεις ανάγκης που η δυνατότητα υποβολής ασθένειας με δήλωση -έστω και προσχηματικά- αποτελεί διευκόλυνση, χωρίς να τίθεται θέμα καταχρηστικότητας. Ενδεικτικά υπάρχουν έκτακτα περιστατικά (π.χ. ατυχήματα γνωστών, κηδείες κλπ) που η χρήση της είναι θεμιτή και όχι καταχρηστική.

  • 7 Μαΐου 2013, 00:03 | thkar

    Είναι λάθος να καταργηθεί η αναρρωτική άδεια με υπεύθυνη δήλωση. Θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα και στους υπαλλήλους και στις Υπηρεσίες προσωπικού και φόρτο εργασίας περιττό σε κέντρα υγείας, νοσοκομεία κλπ. Φανταστείτε άνθρωπος που αρρώστησε από μια ίωση και σε δυο μέρες γίνεται σχετικά καλά και γυρίζει στην Υπηρεσία, τη μία από τις δύο να την περάσει μέσα σε Νοσοκομείο περιμένοντας τη σειρά του. Πρόσφατα βρέθηκα σε Νοσοκομείο, σε παθολογικό τμήμα και η αναμονή μου σ’ αυτό ήταν 6 ώρες! Είναι υπερβολή να θεωρείται η δυνατότητα απουσίας λόγω ασθένειας 4 ημερών ετησίως «κατάχρηση»!

  • 6 Μαΐου 2013, 22:19 | Αθηνά

    Δηλαδή αν ο γιατρός του ΕΟΠΥΥ έχει καλύψει τα 50 ραντεβού ο υπάλληλος θα πρέπει να τον πληρώσει από την τσέπη του αλλιώς θα πρέπει να ταλαιπωρείται επί ώρες στα Δημόσια Νοσοκομεία. Για να είναι λειτουργική αυτή η διάταξη θα πρέπει να λειτουργούν όπως πρέπει να Δημόσια Νοσοκομεία (κοινώς να μπορούν να εξυπηρετήσουν όλους τους ασθενείς), διαφορετικά θα υπερφορτωθούν από Δημοσίους Υπαλλήλους που επειδή δεν θα έχουν να πληρώσουν το ιδιώτη γιατρό θα συρρέουν στα Νοσοκομεία για ένα κρυολόγημα. Θεωρώ ότι το συγκεκριμένο άρθο περισσότερα προβλήματα αναμένεται να δημιουργήσει παρά να λύσει.

  • 6 Μαΐου 2013, 18:29 | Χρύσα

    Εφόσον έρθει άμεσα, με ένα απλό τηλεφώνημά μου, δωρεάν γιατρός στο σπίτι τότε να καταργηθούν οι αναρρωτικές άδειες με υπεύθυνη δήλωση. Εάν όχι, τότε να μην καταργηθούν διότι οδηγούν σε μείωση γραφειοκρατικών βαρών, του φόρτου εργασίας των τμημάτων επειγόντων περιστατικών και την άσκοπη επιβάρυνσή τους, στην εξοικονόμηση πόρων και την ταχύτερη επάνοδο του ασθενούς στην εργασία του.

  • 6 Μαΐου 2013, 12:01 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Η ΑΔΕΙΑ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΙΑ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ.ΠΕΡΣΙ ΕΙΧΑ 40 ΠΥΡΕΤΟ ΚΑΙ ΠΗΓΑ ΣΤΟΝ ΕΟΠΠΥ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΣΑ ΝΑ ΜΟΥ ΓΡΑΨΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗ Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΕΙ ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΑ ΨΕΜΜΑΤΑ, ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΣΤΗ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΑΠΟ 10 ΣΕ 6 ΗΜΕΡΕΣ

  • 6 Μαΐου 2013, 09:54 | Γεώργιος Π

    Μία ή δύο φορές τον χρόνο (τουλάχιστον) πιστεύω ότι όλοι οι υπάλληλοι αρρωσταίνουν και έχουν την ανάγκη των βραχυχρόνιων αδειών αυτού του τύπου. Θα μιλήσω με προσωπικά παραδείγματα. Την πρώτη φορά που αρρώστησα ο γιατρός (του ΕΟΠΥΥ) μου είπε ότι θα έχει διαθέσιμα ραντεβού σε 9, αν θυμάμαι καλά, ημέρες ενώ την δεύτερη φορά που αρρώστησα και χρειάστηκα γιατρό διαφορετικής ειδικότητας από τον προηγούμενο μου είπε να πάω μετά από μία εβδομάδα.
    Άρα είτε, αν δεν υπήρχαν οι υπεύθυνες δηλώσεις, θα έπρεπε να πληρώσω ιδιώτη γιατρό είτε να πάω στα εξωτερικά ιατρεία νοσοκομείου που, αν είσαι άτυχος, θα εφημερεύουν τα εκτός πόλεως και θα σου κοστίσει το ταξί, γιατί δεν έχω αμάξι, περί τα 25 Ευρώ (δεν κάνω πλάκα)!
    Με όλο τον σεβασμό αλλά τον λογαριασμό για όλα όσα πληρώσω να τον στείλω στον αρμόδιο Υπουργό ή στον επιθεωρητή Δημόσιας διοίκησης ?

  • 5 Μαΐου 2013, 19:22 | ins

    Συμφωνώ με τους προηγούμενους για το θέμα των βραχυχρόνιων αναρρωτικών αδειών με υπεύθυνη δήλωση. Σίγουρα κάποιοι τις χρησιμοποιούσαν χωρίς να είναι άρρωστοι. Αλλά αυτοί όλο και κάποιο γνωστό γιατρό θα έχουν που θα τους χορηγεί βεβαίωση για τριήμερο.
    Αυτοί που πλήττονται είναι οι πραγματικά άρρωστοι οι οποίοι θα πρέπει να ταλαιπωρηθούν άσκοπα στα εξωτερικά ιατρεία (με κίνδυνο να αρρωστήσουν χειρότερα) ή να πληρώσουν σε ιδιώτη. Και τελικά θα πάρουν την αναρρωτική με υπογραφή ιατρού και θα λείψουν από την υπηρεσία περισσότερο από τη μία μέρα που θα έλειπαν με την υπεύθυνη δήλωση.
    Χώρια το διοικητικό κόστος για τα νοσοκομεία που θα γεμίσουν με ΔΥ για ένα απλό κρυολόγημα ή λίγο πυρετό.
    Τι να κάνουμε, οι άνθρωποι αρρωσταίνουν. Δεν είναι κάτι περίεργο για να χρειάζεται να τους ταλαιπωρούμε χωρίς λόγο.

  • 4 Μαΐου 2013, 21:52 | Θ.Τ.

    Δηλαδή για το παραμικρό στο γιατρό; Πλήρωνε ΕΟΠΥΥ ή υπάλληλε. Καλύτερα να διατηρηθούν οι υπεύθυνες δηλώσεις. Για τον περιορισμό κατάχρησης μπορεί να τεθεί πλαφόν πέρα από το ετήσιο και σε βάθος πενταετίας ή να γίνεται μια περικοπή π.χ 30% του ημερομισθίου.

  • 4 Μαΐου 2013, 17:31 | Βασίλης Χ.

    Η άδεια με υπεύθυνη δήλωση λύνει περισσότερα προβλήματα για την υπηρεσία από όσα δημιουργεί.
    Η απουσία της θα δημιουργήσει μόνο προβλήματα. Ρωτήστε τους δ/ντες και προϊσταμένους.

  • 4 Μαΐου 2013, 13:31 | gthomakos

    Πάντοτε υπήρχε η διάταξη που επέτρεπε – υποχρέωνε την Υπηρεσία να ελέγξει τον υπάλληλο που έκανε κατάχρηση των βραχυπρόθεσμων αναρρωτικών αδειών. Η ανικανότητα των προισταμένων να χρησιμοποιήσουν αυτό το «οπλο» όχι μόνο δεν καταγγέλεται όχι μόνο δεν τιμωρήθηκε αλλά ιδού τώρα καταλήγει να μεταφράζεται απο αβασάνιστα τεχνοκρατικά κεφάλια σε οριζόντια αυστηροποίηση του νόμου. Φαινεται ότι έχετε ενδόμυχα υιοθετήσει (για τους άλλους) την άποψη «πρώτα η Υπηρεσία μετά η ζωή».

    Η μονοήμερη αναρρωτική με Υπευθυνη δήλωση τουλάχιστον έως δυο φορές το χρόνο, και με υποχρεωτικό (έστω ενδεικτικό)έλεγχο απο την Υπηρεσία,επιβάλλεται για πολλούς λόγους που συνοψίζονται σε μια μόνο Αρχή.»Κέντρο του Νόμου πρέπει να είναι ο Ανθρωπος»

  • 4 Μαΐου 2013, 13:16 | Μανουσάκης Γεώργιος

    Να υπάρξει μέριμνα για την άμεση αποζημίωση του κόστους κατ’ οίκον ιατρικής περίθαλψης, του κόστους επίσκεψης νοσοκομείων και ιατρικών κέντρων, να στελεχωθούν (αντί να καταργούνται) νοσοκομεία και κέντρα υγείας ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν σε λογικό χρόνο τους ασθενείς, να ουσιαστικοποιηθεί η λειτουργία των υγειονομικών επιτροπών, και ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ να καταργηθούν οι αναρρωτικές άδειες με υπεύθυνη δήλωση.Όχι εκ των προτέρων. Δεν παίρνουμε μοσθό υπουργού ή γενικού γραμματέα….

  • 4 Μαΐου 2013, 10:50 | Γιάννος Γραμματίδης

    Στό άρθρο 55.2.β γνωμάτευση νά μπορεί νά χορηγεί καί διευθυντής κλινικής ιδιωτικού νοσηλευτικού ιδρύματος γιά τούς λόγους πού ανέφερα στό σχόλιό μου στό αρθρο 5.

  • 3 Μαΐου 2013, 16:33 | Θωμάς Πασχάλης

    Για τη διευκόλυνση όλων, οι βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες πρέπει να εξακολουθήσουν να χορηγούνται και με υπεύθυνη δήλωση του υπαλλήλου ή γνωμάτευση θεράποντος ιατρού.

    Θωμάς Πασχάλης
    Δημόσιος Υπάλληλος κατηγορίας ΤΕ
    Διοικητικού Λογιστικού
    Οικονομολόγος-Λογιστής Φοροτεχνικός
    Κάτοχος Μεταπτυχιακού MBA

  • 3 Μαΐου 2013, 11:13 | Βαϊα Ακριβοπούλου

    διάβασα τα περισσότερα σημεία του Νόμου και με προβλημάτισε το εξής. Συμβαίνει κάποιες φορές για λόγους ανωτέρας βίας όπως π.χ. αρρώστησε ξαφνικά το παιδί σου, να πρέπει να απουσιάσεις από την εργασία σου ξαφνικά. Τι μπορεί να κάνει κανείς στην περίπτωση αυτή, δεδομένου ότι για να κάνει χρήση κανονικής αδείας, θα πρέπει να την έχει πρωτοκολλήσει και να έχει εγκριθεί από πριν, άρα δεν μπορεί να καλύψει την έκτακτη απουσία, αναρρωτική με υπεύθυνη δήλωση που υπήρχε, δεν υφίσταται πλέον και επομένως? Ειδικά για περιπτώσεις μονογονεϊκών οικογενειών με μικρά παιδιά είναι δύσκολα. Πως αντιμετωπίζει ο υπάλληλος αυτήν την περίπτωση και είναι δικαιολογημένη η απουσία του έστω και άνευ αποδοχών? Επιπλέον προβλέπεται κάτι για μονογονεικές οικογένειες?

  • 3 Μαΐου 2013, 08:53 | σταύρος

    Άρθρο 7
    1. να γίνει πιο σαφής η φράση <>.
    2.β Να προστεθεί και ο διευθυντής ιδρύματος ΙΚΑ.

  • 3 Μαΐου 2013, 07:34 | Μαρκόπουλος

    Στην παράγραφο 4 ο όρος κατ’ επανάληψη καλό είναι να γίνει πιο συγκεκριμένος και να ποσοτικοποιηθεί (για παράδειγμα υποχρεωτική αποστολή ελεγκτή ιατρού σε υπάλληλο που έχει λάβει πάνω από 3 ημέρες βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες στο ίδιο ημερολογιακό έτος), ώστε να υποχρεώσει τους προϊσταμένουν να χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο μέτρο ελέγχου συστηματικότερα.

  • 3 Μαΐου 2013, 04:52 | Βαγγέλης

    Δεν πρόκειται να οργανωθεί καμία δημόσια διοίκηση, αν δεν αλλάξει η νοοτροπία σύνταξης και γραφής των Νόμων και των διαφόρων άλλων διατάξεων.

    Βεβαίως, αυτό θα πάρει χρόνια. Δεκαετίες. Αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Και όσες χώρες έχουν χρηστή και αποδοτική δημόσια διοίκηση, δεκαετίες (να μην πω αιώνες) τους πήρε για να την στήσουν.

    Αποφασίστε λοιπόν και καθιερώστε μια αρχή, την εξής:

    «ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ σε οποιονδήποτε νόμο εκδίδεται, να κάνει μνεία παλαιότερων νόμων.
    Όλοι οι νόμοι ξαναγράφονται από την αρχή».

    Έτσι μόνον κάθε νόμος του Ελληνικού κράτους θα είναι αυτοτελώς κατανοητός από τον κατά το δυνατό μεγαλύτερο αριθμό ατόμων.

    Για να γίνει αυτό θα πρέπει ΣΕ ΚΑΘΕ ΝΟΜΟ (όπως και στον παρόντα) να περιέχεται η ακόλουθη παράγραφος:

    «Κάθε Νόμος, διάταξη, απόφαση, διάταγμα, εγκύκλιος ή οποιασδήποτε μορφής κανόνας προηγούμενος χρονικώς του παρόντος Νόμου, ο οποίος αντίκειται η ορίζει διαφορετικά ή αντίθετα από τα οριζόμενα στον παρόντα Νόμο, παύει ισχύων από την έναρξη ισχύος του παρόντος».

    Επίσης η ανωτέρω αρχή πρέπει να διευκρινίζει περαιτέρω, το εξής:

    «Ερμηνευτικά διατάγματα, αποφάσεις, εγκύκλιοι κ.λ.π. διατάξεις που εκδίδονται για την εκ των υστέρων τυχόν απαραίτητη ερμηνεία Νόμου, για τυχόν διευκρίνιση αυτού, ή για χορήγηση οδηγιών εφαρμογής, επιτρέπεται να αναφέρουν στο κείμενο μόνο το σχετικό Νόμο και τις παραγράφους του. Σε περίπτωση που είναι απαραίτητη η αναφορά και άλλου νόμου, απόφασης, διάταξης κ.λ.π. (διότι π.χ. τα οριζόμενα αποτελούν συνδυασμένη εφαρμογή Νόμων), τότε η αναφορά θα γίνεται και με παράθεση και του σχετικού κειμένου μέσα στο διάταγμα ή την απόφαση εκτός από τον αριθμό του.»

    Έχω την εντύπωση πως ένας τέτοιος κανόνας πρέπει να κατοχυρωθεί συνταγματικά, ώστε να τηρείται υποχρεωτικά από όλους. Αλλά ΜΕΧΡΙ να γίνει αυτό, μπορούμε να το εφαρμόζουμε και χωρίς να το γράφει το σύνταγμα.

    Η σημερινή τεχνολογία μπορεί (κάνοντας χρήση της δυνατότητας copy-paste που παρέχεται σε όλα τα προγράμματα σύνταξης κειμένων) να προσφέρει την χωρίς μεγάλο κόπο και δαπάνη εργατοωρών αναγραφή νόμων, όταν χρειάζεται να επαναληφθούν.

    Ξαναγράψτε λοιπόν το νόμο που φτιάξατε, και βγάλτε από μέσα όλα τα κείμενα τύπου «Το άρθρο τάδε του τάδε νόμου αντικαθίσταται ως ακολούθως». Για τον απλό λόγο ότι μπορεί να υπάρχουν και άλλα άρθρα, σε άλλους νόμους, που ξεχάσατε να τα αντικαταστήσετε.

    Και το αποτέλεσμα δεν θα είναι αυτό που θέλετε.

  • 3 Μαΐου 2013, 01:21 | kopritis

    Με την απαγορευση της μονοημερης αναρρωτικης αδειας φανερωνεται η προθεση της απανθρωπιας που απευθυνεται πλεον σε οντα υποχρεωτικως μη παθογονα.. Η οργανωση τη δημοσιας διοικησης πλεον γεγονος!

  • Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΩΝ ΑΔΕΙΩΝ, ΕΩΣ 4 ΗΜΕΡΩΝ ΑΝΑ ΔΥΟ, ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ Ή ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΘΕΡΑΠΟΝΤΟΣ ΙΑΤΡΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΦΟΡΤΟ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ, ΚΑΙ, ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΣΕ ΤΡΙΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΑΔΕΙΕΣ ΑΝΤΙ ΑΥΤΕΣ ΤΩΝ 1-2 ΗΜΕΡΩΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΛΑΦΡΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ

  • 2 Μαΐου 2013, 19:46 | Αικατερινη Κ

    Στο «2.α» θεωρώ ότι ΠΡΕΠΕΙ ρητώς να αναφέρεται εάν ο γιατρός μπορεί να είναι της απόλυτης επιλογής του ασθενούς (ανεξαρτήτως δλδ εάν ΔΕΝ εργάζεται σε δημόσιο νοσοκομείο), ή εάν πρέπει οπωσδήποτε να εργάζεται σε δημόσιο νοσοκομείο, για να γίνει αποδεκτή από την υπηρεσία του υπαλλήλου η γνωμάτευση.

  • 2 Μαΐου 2013, 18:26 | ΧΑΡΗΣ ΝΙΚΑΚΗΣ

    ΑΦΟΥ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ Η ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΓΙΑΤΡΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟ, ΥΠΟΘΕΤΩ ΟΤΙ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΩ ΟΤΙ ΘΑ ΕΞΑΝΑΓΚΑΖΕΤΑΙ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΩΝ 800 ΕΥΡΩ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΓΙΑΤΡΟΥ ΟΤΑΝ ΤΟΥ ΠΑΡΑΚΡΑΤΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ

  • 2 Μαΐου 2013, 14:07 | Ανώνυμος

    Αν για μία μέρα αρρώστειας, πρέπει να πληρώσω γιατρό για γνωμάτευση, τότε είναι σαν άδεια άνευ αποδοχών. Δεν γίνεται να να μην έχετε έστω δύο μέρες άδεια με υπεύθυνη δήλωση, διαφορετικά θα πηγαίνουν στη δουλειά άρρωστοι και θα ζητάνε να φεύγουνε μετά.

  • 2 Μαΐου 2013, 12:18 | Μανώλης

    Βραχυζρόνιες άδειες με δήλωση του υπαλλήλου, καταργούνται. Ας μας το πει ο νομοθέτης (αντί να το υπονοεί). Επίσης, αφού κριτήριο είναι ο ιδιωτικός τομέας, έχει δει ο νομοθέτης τις ανάλογες βραχυχρόνιες άδειες στις εταιρείες. Τελικά, οι γιατροί θα βγάλουν κάτι παραπάνω, η Τηλεόραση θα ευχαριστηθεί και όλα καλά…