Σχέδιο Δράσης OGP OGP

Άρθρο 03: Κινητικότητα υπαλλήλων

Για την κινητικότητα του προσωπικού των φορέων της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του παρόντος νόμου εφαρμόζονται οι κείμενες διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007), όπως ισχύουν, καθώς και οι διατάξεις του άρθρου πρώτου, παρ. Ζ, υποπαρ. Ζ.1 και Ζ.2, του ν. 4093/2012 και των οικείων κανονιστικών πράξεων.

  • 17 Μαΐου 2013, 14:54 | ΕΥΑ

    Σχετικά με την κινητικότητα των υπαλλήλων (μετατάξεις-μεταθέσεις), που θα μπορούσε να έχει εφαρμογή και στην επιλογή για τις θέσεις ευθύνης, πιστεύω ότι πρέπει να υπάρξει ένα project που θα αφορά στην ψηφιακή εφαρμογή του νόμου για την κινητικότητα και του προεδρικού διατάγματος που αναμένεται για τα κριτήρια και τη μοριοδότηση, που θα απλοποιούσε και θα εξασφάλιζε τη διαφάνεια στη διαδικασία. Με την ψηφιοποίηση της κινητικότητας θα καταργούνταν οι διατάξεις που αφορούν στις μετακινήσεις και συνιστούν έναν δυσκίνητο γραφειοκρατικό κύκλο εργασιών, όπως προκηρύξεις θέσεων, υπηρεσιακά συμβούλια, πρωτόκολλα, υπουργικές υπογραφές. Συγκεκριμένα, για να γίνει πιο ευέλικτο και λειτουργικό το κράτος πρέπει οι μετακινήσεις των υπαλλήλων να γίνονται σε εθελούσια βάση και ανεμπόδιστα, σε συντομότατο χρόνο και χωρίς δεσμευτικούς περιορισμούς, π.χ. υποχρεωτικής παραμονής πέντε ετών στις θέση μετά από μετάταξη, όπως ισχύει σήμερα (πρόταση είναι η διετία ή τριετία). Αντίθετα, πρέπει να συνυπολογίζονται θετικά στις προαγωγές και την εξέλιξη του υπαλλήλου η διάθεσή του να μετακινείται ανά φορέα και οι μετακινήσεις αυτές να μοριοδοτούνται. Για να επιτευχθεί αυτό, το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης πρέπει να δημιουργήσει ένα ψηφιακό πρόγραμμα με μία ψηφιακή βάση, όπου θα είναι καταγεγραμμένοι οι δημόσιοι υπάλληλοι όλων των Υπουργείων ώστε να υπάρχει πλήρης ηλεκτρονική εικόνα των κρατικών θέσεων. Προϋπόθεση είναι η άμεση ηλεκτρονική καταγραφή των θέσεων κάθε φορέα (κατηγορία, κλάδος, εργασιακή σχέση) και της κωδικοποίησής τους. Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα έχει μόνιμα αναρτημένο σε δικτυακό τόπο τον πίνακα όλων των θέσεων και θα επικαιροποιεί καθημερινά τις κενές θέσεις (συνταξιοδοτήσεις από ΦΕΚ, μεταθέσεις-μετατάξεις, καταργήσεις θέσεων, δημιουργία νέων θέσεων. Θα υπάρχει πρόβλεψη να μπορούν να κλειδώνουν κενές θέσεις για όσο χρόνο κριθεί απαραίτητο) ανά την επικράτεια οι οποίες μπορούν να εμφανίζονται με κόκκινους χαρακτήρες και για όσο διάστημα είναι ανοιχτή η διαδικασία κάλυψής τους. ( Το σύστημα θα είναι κοντά στη φιλοσοφία του πίνακα κρατήσεων θέσεων εισιτηρίων ή ξενοδοχείου μέσω διδικτύου, που υπάρχει άμεση ενημέρωση για τη διαθεσιμότητα). Ο ενδιαφερόμενος υπάλληλος επιλέγει τον νομό που τον ενδιαφέρει, την πόλη ή και την υπηρεσία. Με την εγγραφή του προσωπικού κωδικού (κωδικός χρήστη), το σύστημα του εμφανίζει τις κενές θέσεις που είναι αντίστοιχες της κατηγορίας και του κλάδου του και αυτόματα θα έχει μοριοδοτήσει την υποψηφιότητα. Μπορεί ταυτόχρονα να επιλέξει όσες θέσεις επιθυμεί και όπου επιθυμεί. Η κάθε κενή θέση μπορεί να μείνει ανοιχτή στην προκήρυξη π.χ. πέντε ημέρες και μετά να κλειδώσει εκτός εάν δεν υπάρξει καμία υποψηφιότητα, οπότε και παραμένει ανοιχτή μέχρι η κενή θέση να καλυφθεί. Ο υπάλληλος ο οποίος έχει επιλεγεί βάσει των μορίων του για την θέση που αιτήθηκε ενημερώνεται ηλεκτρονικά από το σύστημα και του δίνεται χρονικό όριο π.χ. πέντε ημερών για να κάνει δεκτή την αίτησή του. Σε καταφατική περίπτωση συμπληρώνει την ψηφιακή φόρμα και αυτοδίκαια έχει μετακινηθεί στη θέση προτίμησής του. Σε άρνησή του, το σύστημα ενημερώνει τον δεύτερο επιλαχόντα κοκ. Η κωδικοποίηση του υπηρεσιακού προφίλ είναι απαραίτητη για δύο κύριους λόγους.
    Α) για πρακτικούς λόγους κατά την ψηφιακή εφαρμογή
    Β) για λόγους εχεμύθειας και διαφάνειας κατά την ανωτέρω διαδικασία. Έτσι, ο κάθε υποψήφιος θα γνωρίζει άμεσα το υπηρεσιακό προφίλ των συνυποψηφίων του και την μοριοδότησή τους. Σε εξαιρετική περίπτωση που συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι άμεσης μετακίνησης και ο υπάλληλος δεν μπορεί να πετύχει κενή θέση, τότε θα μπορέσει να ακολουθήσει την υπάρχουσα διαδικασία του υπηρεσιακού συμβουλίου το οποίο και θα μεριμνήσει σχετικά. Το ίδιο πρόγραμμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα Νοσοκομεία, αλλά και στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις, όπου θα συμπληρώνουν οι υποψήφιοι τα αντίστοιχα πεδία μέσα στον οριζόμενο χρόνο και το σύστημα θα δίνει αμέσως τα αποτελέσματα.
    ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
    Κάθε υπάλληλος λαμβάνει έναν κωδικό χρήστη π.χ. (hsygku1) για να μη γίνονται γνωστά τα στοιχεία του στο διαδίκτυο
    ΚΩΔΙΚΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ: (εδώ οι χαρακτήρες είναι αυθαίρετοι και τα παραδείγματα ενδεικτικά)
    ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ : ΠΕ ΔΙΟΙΚ (J), ΠΕ ΟΙΚ (ν), ΠΕ ΜΗΧ (φ), TE ΔΙΟΙΚ (K), ΤΕ ΟΙΚ ( (ψ), ΔΕ(M), ΥΕ(P)
    ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΜΟΝΟΕΤΗΣ (β)
    ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΕΤΗΣ (^)
    ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ (g)
    ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ (&)
    ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΤΥΧΙΟ (Ω)
    ΓΛΩΣΣΕΣ :
    ΑΓΓΛΙΚΑ LOWER (Θ), ΑΓΓΛΙΚΑ PROFICIENCY (Ε), ΓΑΛΛΙΚΑ CERTIFICAT (Τ), ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ..
    ΜΕΤΑΤΑΞΗ (S)
    ΠΡΩΤΗ ΑΙΤΗΣΗ (χ), ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΙΤΗΣΗ (Ν), ΤΡΙΤΗ ΑΙΤΗΣΗ (ξ)
    ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ (Ψ)
    Μόρια ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΑΘΜΟΣ 15,9 = 15,9 μόρια, 12,4=12,4 μόρια
    Μόρια ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΛΥΚΕΙΟΥ
    ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ : (εδώ τα παραδείγματα είναι ενδεικτικά, η βαρύτητα θα αξιολογηθεί με τα αναμενόμενα ΠΔ)
    Οι κατηγορίες (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ) δεν μοριοδοτούνται, διότι με την εισαγωγή του προσωπικού κωδικού το σύστημα ανοίγει στην αντίστοιχη κατηγορία
    Βαθμοί απολυτηρίων ΥΕ, ΔΕ (κάθε βαθμός και μόριο, π.χ. 14,5=14,5 μόρια)
    Βαθμοί πτυχίου (κάθε βαθμός και μόριο, π.χ. 7,2=7,2 μόρια)
    Μεταπτυχιακός τίτλος μονοετούς φοιτήσεως 7 μόρια
    Μεταπτυχιακός τίτλος διετούς φοιτήσεως 14 μόρια
    Διδακτορικός τίτλος 30 μόρια
    Μετάταξη (ω) (μία =5 μόρια, δύο=7 μόρια, τρεις =9 μόρια…)
    Αγγλικά lower=5 μόρια
    Αγγλικά Proficiency=15 μόρια
    Γαλλικά Certificat=5 μόρια κτλ.
    Προϋπηρεσία ($) 1 έτος=0,5 μόρια
    κλπ.

    Σε εφαρμογή των ανωτέρω, δύο υποψηφιότητες έχουν ως εξής:
    Έστω, υποψήφιοι για την ίδια θέση, υπάλληλος με κωδικό hsygku1, κατηγορίας ΠΕ, κλάδου Οικονομικού, με μεταπτυχιακό μονοετούς φοιτήσεως, αγγλικά lower, βαθμό απολυτηρίου 16,2, βαθμό πτυχίου 6,7, 15 χρόνια προϋπηρεσίας, δύο μετακινήσεις και υπάλληλος με κωδικό jhhsiu% , κατηγορίας ΠΕ, κλάδου Οικονομικού, χωρίς μεταπτυχιακό, αγγλικά lower, βαθμό απολυτηρίου 17,5, βαθμό πτυχίου 6,9, 14 χρόνια προυπηρεσίας, δύο μετακινήσεις αποτυπώνουν ψηφιακά τα προφίλ, ο πρώτος υπάλληλος hsygku1νβΘΜ16,2ν6,7$15ω2 που ισούται με 49,4 μόρια και ο δεύτερος υπάλληλος jhhsiu%ΘΜ17,5ν6,9$14ω2 που ισούται με 43,4 μόρια.

  • 17 Μαΐου 2013, 11:15 | Μαρία Οικονόμου

    Αντί να σχεδιάζετε χιλιάδες απολύσεις, γιατί δεν υποχρεώνετε όσους έχουν συμπληρώσει τα κριτήρια να βγουν στη σύνταξη; Μήπως επειδή κι εσείς ανήκετε σ’ αυτήν την κατηγορία; Θα είναι έγκλημα ποινικό, πειθαρχικό και ηθικό να απολύσετε έστω κι έναν, που έχει διοριστεί μέσω ΑΣΕΠ!

  • 17 Μαΐου 2013, 00:06 | Νικόλας

    Καλησπέρα σας,
    Υπάλληλος που διορίστηκε μέσω ΑΣΕΠ (προκήρυξη αριθμός 2/1Γ/2004 ΦΕΚ ΑΣΕΠ 4/22-1-2004)σε νησιωτική ΔΟΥ με δεκαετή υποχρεωτική παραμονή στο συγκεκριμένο νησί και το Υπουργείο Οικονομικών αναστείλει τη λειτουργία της ΔΟΥ και τη μεταφορά της σε άλλο νησί είναι δίκαιο να μεταφέρεται η υποχρεωτική δεκαετής παραμονή στο νέο νησί; Όμως σε διπλανά νησιά που οι ΔΟΥ μεταφέρονται στην Αττική παύει η υποχρέωση της δεκαετούς παραμονής.
    Υπάρχει νομοθετικό κενό γιά την περίπτωση αυτή και η διοίκηση του Υπουργείου Οικονομικών περιμένει ερμηνευτική εγκύκλιο από το Υπουργείο σας το συντομότερο γιά την δικαιότερη τακτοποιήση των υπαλλήλων με λιγότερη ταλαιπωρία αλλά και έξοδα.

  • 16 Μαΐου 2013, 12:04 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    ΠΡΟΤΑΣΗ 1.
    ΝΑ ΛΗΦΘΕΙ ΥΠΟΨΙΝ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ/ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ. ΑΦΟΥ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΟΣΛΗΦΘΗΚΑΝ ΜΕ ΝΟΜΙΜΕΣ/ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΙ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΖΗΤΗΣΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΟΣΑ ΕΙΣΕΠΡΑΞΑΝ.
    ΠΡΟΤΑΣΗ 2.
    ΝΑ ΜΗΝ ΘΙΓΟΥΝ ΟΣΟΙ ΠΡΟΣΛΗΦΘΗΚΑΝ ΜΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ, Η ΑΛΛΟ ΝΟΜΙΜΟ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΗ ΔΙΑΦΩΝΙΣΜΟ , ΑΛΛΑ ΑΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΟΠΟΣΔΗΠΟΤΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΛΛΗ, ΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ ΥΠΟΨΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ , ΚΑΙ ΟΠΟΣΔΗΠΟΤΕ Η ΣΥΝΗΠΗΡΕΤΗΣΗ ΟΠΩΣ ΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ/ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ…
    ΑΦΗΣΑΝ ΔΟΥΛΙΕΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ , ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟ ‘ΣΙΓΟΥΡΟ’ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΔΙΕΛΥΣΑΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΡΕΩΘΗΚΑΝ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ, ΟΣΟΙ ΕΠΕΣΤΡΕΨΑΝ, ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟΥΣ ΒΑΖΕΤΕ ΝΑ ΒΡΑΣΟΥΝ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΖΑΝΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ: ΔΕΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΘΗΚΑΝ, ΔΕΝ ΞΟΔΕΨΑΝ, ΔΕΝ ΧΡΕΩΘΗΚΑΝ ,ΔΕΝ ΞΕΝΙΤΕΥΤΗΚΑΝ , ΔΕΝ ΣΤΕΡΗΘΗΚΑΝ , ΕΙΣΗΛΘΑΝ ΜΕ ΄ΜΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ’ , ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΨΑΝ ΚΑΛΥΠΤΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥΣ, ΦΡΟΝΤΙΣΑΝ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ /ΕΛΙΣΣΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΙΟ ΄ΣΙΓΟΥΡΕΣ’ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ………………
    ΠΡΟΤΑΣΗ 3.
    ΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΟΥΝ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ,ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΟΙ .
    ΠΡΟΤΑΣΗ 4.
    ΣΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΟΠΟΠΘΕΤΗΣΗΣ ΤΩΝ 1851 ΙΔΑΧ ΔΕ ( ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΔΙΟΡΙΣΤΕΙ ΜΕ ΜΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΠΡΩΤΟΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΘΕΣΕΙΣ) 100 ΜΟΡΙΑ ΗΤΑΝ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΦΟΡΕΑ/ΥΠΗΡΕΣΙΑ. ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΜΕΤΡΟ , ΚΑΘΩΣ ΟΠΟΙΟΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ ΧΑΝΕΙ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΑΥΤΑ , ΜΕΤΡΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟ.
    ΠΡΟΤΑΣΗ5. AN ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΙ, ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΡΕΙΤΕ;; ΒΑΛΤΕ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΑΝΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟ , ΔΩΣΤΕ ΜΙΑ- ΔΥΟ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΠΟΣΟΙ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΠΙΣΩ……

  • 15 Μαΐου 2013, 02:54 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Διαγραφή των διαδοχικών λέξεων «…προς και…» από το άρθρο 49 παρ. 7 του Ν.2721/ΦΕΚ112/3/6/1999 τεύχος Α΄. όπως αυτό τροποποιήθηκε από το άρθρο 1 παράγραφος 10 του Ν.3388/ΦΕΚ225/12/9/2005 τεύχος Α΄, «Δεν επιτρέπεται μετάταξη υπαλλήλου προς και από τον κλάδο ΔΕ Προσωπικού Εξωτερικής Φρούρησης», για να τροποποιηθεί σε: «Δεν επιτρέπεται μετάταξη υπαλλήλου από τον κλάδο ΔΕ Προσωπικού Εξωτερικής Φρούρησης». Και προσθήκη στο ίδιο άρθρο και στην ίδια παράγραφο της φράσης «Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται μετάταξη υπαλλήλου από τον κλάδο ΔΕ Προσωπικού Εξωτερικής Φρούρησης, που έλαβε πριν ή μετά το διορισμό του, τίτλο σπουδών από ΑΕΙ ή ΤΕΙ και κατέχει τα απαραίτητα πρόσθετα τυπικά προσόντα για την κατάληψη θέσης ΠΕ ή ΤΕ κατά προτεραιότητα σε υπηρεσίες αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης και εφόσον δεν υπάρχουν κενά σε αυτό σε άλλα Υπουργεία, σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα 3528/07 και του άρθρου 27 του ΠΔ50 ΦΕΚ39 5/3/2001 όπως ισχύει σήμερα και σύμφωνα με τις νεότερες διατάξεις που ορίζουν τα της κινητικότητας και αξιολόγησης των δημοσίων κρατικών υπαλλήλων για την καλύτερη αξιοποίηση των προσόντων τους».
    Έτσι επιτυγχάνετε την αξιοποίηση υπαλλήλων με περισσότερα τυπικά προσόντα από αυτά που απαιτεί η θέση τους, χρησιμοποιώντας τους σε κενά που έχουν δημιουργηθεί και ταυτόχρονα λύνετε και το τεράστιο πρόβλημα λειψανδρίας,ιδίως στην εξωτερική φρουρά του Κορυδαλλού με μετατάξεις προς την υπηρεσία αυτή, υπαλλήλων ΔΕ, που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα στα πλαίσια της κινητικότητας.

  • 15 Μαΐου 2013, 02:48 | Δημήτρης

    Η κινητικότητα των κρατικών υπαλλήλων πρέπει να εφαρμοστεί και όσον αφορά στους Εξωτερικούς Φρουρούς των φυλακών,οι οποίοι είναι στο ενιαίο μισθολόγιο,όντας κρατικοί υπάλληλοι και για τους οποίους υπάρχει απαγόρευση μετάταξης από το 2005, η οποία και στερεί τον λοιπό δημόσιο τομέα από υπαλλήλους πτυχιούχους με μεταπτυχιακά και εμπειρία, οι οποίοι μένουν εδώ και 13 χρόνια δέσμιοι αυτής της απαγόρευσης και ούτε μπορούν να μεταταχθούν, αλλά ούτε και να εξελιχθούν στην ίδια την υπηρεσία τους, η οποία τους θεωρεί ΔΕ και δεν φροντίζει για την ανάδειξη ιεραρχίας και συνεχώς ανανεώνει την παραμονή αποσπασμένων κατώτερων αξιωματικών της ΕΛΑΣ, για να διοικούν την υπηρεσία τους.Πρέπει να καταργηθεί όποια απαγορευτική διάταξη υπήρχε για τους πτυχιούχους εξωτερικούς φρουρούς τόσο στον δημοσιουπαλληλικό κώδικα του 2007, όσο και στον Νόμο 3388/2005, Αριθμ. Φυλ. Κυβ. 225/12-09-2005, Άρθρο 1 Παράγραφος 10, που απαγορεύει την μετάταξη των πτυχιούχων εξωτερικών φρουρών σε άλλες υπηρεσίες και τους κρατά δεσμευμένους στην εξωτερική φρουρά ως υπαλλήλους κατηγορίας ΔΕ.

  • 14 Μαΐου 2013, 21:42 | Ι.Ι.

    κινητικότητα και σύστημα προαγωγών:

    πλήρης ελευθερία στην κινητικότητα των επιλεγέντων προισταμένων, φυσικά με αίτησή τους και με κριτήρια
    σε οποιαδήποτε υπηρεσία και σε οποιαδήποτε περιοχή επιλέξουν.
    ( χωρίς καμμία δέσμευση, δηλαδή κατάργηση δεμσεύσεων δεκαετίας ή πενταετίας απο άλλη μετάταξη καθώς έχουν εκλείψει οι λόγοι παραμονής λόγω κατάργησης δικαιωμάτων ή λόγω κατάργησης δημοσίων υπηρεσιών στις οποίες είχαν υποχρέωση να υπηρετήσουν όταν τοποθετήθηκαν- η υποχρέωση είναι στην υπηρεσία τοποθέτησης που οι ίδιοι ζήτησαν και όχι σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία, σε άλλη πόλη, άρα αν καταργηθεί η υπηρεσία τοποθέτησης καταργείται και η υποχρέωση παραμονής)

    άμεση δημοσιοποίηση των κριτηρίων και των μορίων για τα προσόντα
    (πτυχία,βαθμός,μεταπτυχιακά,διδακτορικά,επιμορφώσεις,επιστημονικές ανακοινώσεις σε συνέδρια,αρθρογραφίες σε επιστημονικά περιοδικά με κρίση επιτροπής,συγγραφικό έργο,μελέτες σε σχετικά αντικείμενα,συμμετοχή σε συνέδρια,επιτροπές, ξένες γλώσσες, χρόνια υπηρεσίας κ.α. ) και καθορισμός του πότε θα εκδοθεί το Π.Δ. για τα κριτήρια.

  • 14 Μαΐου 2013, 20:08 | Κ.Γ

    Κ.Υπουργέ,
    οι μετακινήσεις του προσωπικού θα πρέπει να γίνονται σύμφωνα με
    την συνταγματική επιταγή της προστασίας της οικογένειας, με αντικειμενικά και διαφανή κριτήρια , από ανεξάρτητο όργανο.Πριν αποφασίστετε την μετακίνηση ενός υπαλλήλου σε νησιά ή παραμεθόριες περιοχές ( και άρα εξαναγκαστεί να παραιτηθεί), ελέγξτε πρώτα αν κάποιος δεν υπηρέτησε την παραμεθόριό του ( για πέντε ή δέκα χρόνια) όπως ήταν υποχρεωμένος βάσει της προκήρυξης που διορίστηκε, διότι είναι γνωστό ότι πολλοί υπάλληλοι που διορίστηκαν σε παραμεθόριες περιοχές στην ουσία δεν την υπηρέτησαν και αποσπάστηκαν ρουσφετολογικά σε περιοχές της αρεσκείας τους.

  • 14 Μαΐου 2013, 15:35 | ΕΙΡΗΝΗ

    Δηλαδή -σύμφωνα με όσα έχετε ψηφίσει και σύμφωνα με το παρόν σχέδιο νόμου-θα καταργηθούν κάποιες οργανικές θέσεις από κάθε φορέα και έτσι οι οργανικές θέσεις θα γίνουν λιγότερες από τους υπηρετούντες υπαλλήλους. Και,στηριζόμενοι στις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα, που προβλέπει ότι σε αυτήν την περίπτωση θα μπαίνουν σε διαθεσιμότητα οι υπάλληλοι που θα κριθούν από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο ότι έχουν τα λιγότερα ουσιαστικά προσόντα, ψηφίσατε να εφαρμοστεί το μέτρο της διαθεσιμότητας,κατά τη σκόπιμη κατάργηση δεκάδων χιλιάδων οργανικών θέσεων, με αυτόν ακριβώς τον τρόπο που αναφέρεται στον Υπαλληλικό Κώδικα.
    Το ότι αναφέρεται αυτός ο τρόπος στον Υπαλληλικό Κώδικα δε σημαίνει πως έπρεπε να τον υιοθετήσετε για να βάλετε σε διαθεσιμότητα δεκάδες χιλιάδες υπαλλήλους.( Άλλες διατάξεις τις καταργείτε ή τις τροποποιείτε.) Άλλα οι διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα σχετικά με τη διαθεσιμότητα σας βολεύουν.Είναι το έρεισμα που ψάχνατε για να θέσετε σε διαθεσιμότητα δεκάδες χιλιάδες μόνιμους υπαλλήλους ,χωρίς αυτό να θεωρηθεί παράνομο και με το μικρότερο δυνατό πολιτικό κάστος. Ναι,με το μικρότερο πολιτικό κόστος!Γιατί αυτός ο τρόπος να τίθενται σε διαθεσιμότητα οι υπάλληλοι σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε αυτούς που θέλετε, αυτούς από τους οποίους δε θα χάσατε πολλές ψήφους ,αν τους ζημιώσετε. Γιατί η πλειοψηφία των μελών του Υπηρεσιακού Συμβουλίου είναι ορισμένοι από τον πολιτικό προϊστάμενο και αυτός θα τους υποδείξει –με βάση το κομματικό ή το προσωπικό του συμφέρον -ποιον θα κρίνουν ότι έχει πολλά και ποιον ότι έχει λίγα ουσιαστικά προσόντα. Και τα μέλη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου θα εφαρμόσουν τις υποδείξεις του,επειδή εξαρτώνται από αυτόν, επειδή δε θέλουν να χάσουν τα προνόμιά τους, επειδή γι΄ αυτόν το σκοπό τοποθετήθηκαν σε αυτήν τη θέση, για να αποφασίζουν σύμφωνα με τη θέλησή του.
    Αλλά ,ακόμη κι αν οι αποφάσεις του Υπηρεσιακού Συμβουλίου δεν είναι κατευθυνόμενες από τον πολιτικό προϊστάμενο,πάλι δεν είναι δίκαιο και ορθολογικό να αποφασίζει το Υπηρεσιακό Συμβούλιο ποιοι υπάλληλοι θα τεθούν σε διαθεσιμότητα,χωρίς αντικειμενικά κριτήρια. Γιατί,βέβαια, δεν είναι αντικειμενικό κριτήριο η γνώμη 3 ή 5 ατόμων σχετικά με τα ουσιαστικά προσόντα των υπαλλήλων. Τι είναι αυτοί οι άνθρωποι που τους αποδίδεται η ευθυκρισία να αποφασίσουν σχετικά με τα ουσιαστικά προσόντα των υπαλλήλων;(Κάποιοι Διευθυντές είναι, που ούτε υπάρχει κανένας λόγος να πιστέψουμε ότι έχουν ιδιαίτερη ευθυκρισία ούτε είναι σε θέση να γνωρίζουν άμεσα το ποιος πραγματικά είναι ο κάθε υπάλληλος.) Αλλά και να είναι σε θέση να κρίνουν και να μην τους επιβάλει ο πολιτικός προϊστάμενος να πουν ψέματα, δε σημαίνει ότι υπάρχει κάτι που διασφαλίζει ότι θα πουν την αλήθεια. (Υπάρχουν και τα προσωπικά τους συμφέροντα ,οι προσωπικές τους συμπάθειες και αντιπάθειες κ.λ.π. υποκειμενικά κριτήρια)
    Και ενώ έχετε ψηφίσει αυτόν τον αυθαίρετο τρόπο να επιλεγούν οι υπάλληλοι που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα, διαδίδετε πως οι υπάλληλοι θα αξιολογηθούν με τεστ. (Για να λέτε μετά στον κόσμο πως απολύσατε όσους δεν απέδωσαν στο τεστ αξιολόγησης και,επομένως, είναι ακατάλληλοι.) Μα ακατάλληλο είναι το τεστ αξιολόγησης στο οποίο φέρεται πως θα υποβληθούν οι υπάλληλοι και όχι οι υπάλληλοι που δε θα …αποδώσουν στο …τεστ αυτό. Γιατί βέβαια ένα ερωτηματολόγιο στο οποίο θα απαντήσουν οι υπάλληλοι αλλά θα πρέπει να εγκριθεί και να υπογραφεί από τους προϊσταμένους τους δεν μπορεί να είναι τεστ αξιολόγησης. Για να αξιολογηθεί ένας άνθρωπος με βάση τις απαντήσεις του σε ένα ερωτηματολόγιο, πρέπει να έχει το δικαίωμα να απαντήσει μόνος του και όπως επιθυμεί χωρίς,βέβαια, την έγκριση και την υπογραφή κάποιου άλλου. Αυτό με την έγκριση και την υπογραφή του Προϊσταμένου στο ερωτηματολόγιο,που φέρεται ότι αποτελεί και τεστ αξιολόγησης ,μοιάζει με το «ανέκδοτο» το σχετικό με την παρακολούθηση επιμορφωτικών προγραμμάτων.(Από τη μια ο υπάλληλος δεν έχει δικαίωμα να υποβάλει αίτηση για παρακολούθηση επιμορφωτικού προγράμματος χωρίς την υπογραφή του Προϊσταμένου και από την άλλη μοριοδοτείται όποιος έχει παρακολουθήσει επιμορφωτικά προγράμματα. –Αφού το αν έχει παρακολουθήσει κάποιος υπάλληλος επιμορφωτικά προγράμματα δεν εξαρτάται από εκείνον αλλά από τον Προϊστάμενο του, με ποια λογική παίζει ρόλο η παρακολούθηση σεμιναρίων στη μοριοδότηση του υπαλλήλου;Αυτό αποτελεί τεράστια αδικία ,επειδή υπάρχουν υπάλληλοι τις αιτήσεις των οποίων για σεμινάριο δεν τις υπογράφει ποτέ ο Προϊστάμενος και υπάρχουν και προϊστάμενοι που μέχρι πρόσφατα απέκρυπταν από την πλειοψηφία των υπαλλήλων της υπηρεσίας την ανακοίνωση σεμιναρίων! )
    Κύριοι, ο μόνος αξιοκρατικός τρόπος να επιλεγούν οι υπάλληλοι που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα είναι να γίνει ένα σοβαρό τεστ αξιολόγηγης. Δηλαδή:1)Κάθε υπάλληλος να έχει το αυτονόητο δικαίωμα να απαντήσει τελώντας υπό πλήρη αυτεξουσιότητα (και όχι,βέβαια, να τίθενται οι απαντήσεις του στη λογοκρισία του προϊσταμένου).2)Να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη συμμετοχή των υπαλλήλων στο τεστ αξιολόγησης (Αν γίνει ηλεκτρονικά, να έχει ο καθένας υπολογιστή που να λειτουργεί σωστά, να μη γίνει στο ωράριο εργασίας και στην υπηρεσία-για να μην υπάρχει η δυνατότητα σκόπιμης παρεμπόδισης της συμμετοχής του υπαλλήλου. Γενικά, να διασφαλιστούν οι συνθήκες η απόδοση κάθε υπαλλήλου να εξαρτάται μόνο από εκείνον και όχι από εξωτερικούς παράγοντες).3)Να είναι σοβαρό το περιεχόμενο των ερωτήσεων (Μπορεί να περιλαμβάνει ερωτήσεις γνώσεων γενικών και σχετικών με τον κλάδο του κάθε υπαλλήλου, ερωτήσεις που αποσκοπούν στην ανίχνευση της προσωπικότητας και της ψυχοσύνθεσης των υπαλλήλων και στη μέτρηση του δείκτη ευφυϊας τους. Αναθέστε σε σοβαρούς επιστήμονες να φτιάξουν ένα αξιόπιστο τεστ.)4)Στο τεστ αυτό να συμμετέχουν με τους ίδιους ακριβώς όρους και οι προϊστάμενοι (Να απαντήσουν στις ίδιες ερωτήσεις που θα απαντήσουν και οι απλοί υπάλληλοι, ώστε να φανεί αν πρώτα από όλα είναι κατάλληλοι να είναι υπάλληλοι!)5)Να ανατεθεί ο συντονισμός και η στενή παρακολούθηση της όλης διαδικασίας σε ξένους, επειδή αυτοί θα έχουν λιγότερα κίνητρα να είναι μεροληπτικοί και , επομένως, θα υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να γίνει αντικειμενικά και σωστά.

  • 14 Μαΐου 2013, 14:23 | Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία

    Επαναφέρουμε πάγια πρόταση της Ε.Σ.ΑμεΑ. για την προστασία των εργαζομένων με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας από 50% και άνω από το καθεστώς της διαθεσιμότητας και ζητούμε να εξαιρεθούν ρητά από τις διατάξεις των υποπαραγράφων Ζ1 και Ζ2 της παρ. Ζ του ν. 4093/2012. Επισημαίνουμε ότι άτομα με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας από 50% έως 66%, εργάζονται στην πλειονότητα τους σε φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και βάσει αποφάσεων του ΑΣΕΠ καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Αυτοί οι εργαζόμενοι δεν έχουν εξαιρεθεί από το μέτρο της διαθεσιμότητας.

  • 14 Μαΐου 2013, 14:23 | Θανασης Τσελεπης

    Να προβλεφθεί στο νόμο διάταξη που θα επιτρέπει στους μόνιμους εκπαιδευτικούς και των τριών βαθμίδων εκπαίδευσης εθελοντικά και με αίτησή τους κάθε διδακτικό έτος να ζητούν μετάταξη σε διοικητική θέση υπηρεσίας της προτίμησής τους διατηρώντας την οργανική τους θέση στην εκπαίδευση και το αντίστροφο, δηλαδή μόνιμοι υπάλληλοι διορισμένοι σε διοικητικές θέσεις να έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση για να μετακινηθούν σε κενές θέσεις της εκπαίδευσης ως διδακτικό προσωπικό, εφόσον διαθέτουν τα οριζόμενα από τον νόμο τυπικά προσόντα διατηρώντας τις οργανικές τους θέσεις. Οι αιτήσεις μετάταξης θα υποβάλλονται κάθε έτος με διάρκεια ισχύος ενός διδακτικού έτους χωρίς περιορισμό. Με αυτό τον τρόπο θα δοθεί λύση στο πρόβλημα πολλών εκπαιδευτικών (στοιχεία που δόθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας) που για διάφορους λόγους κάποιο χρονικό διάστημα δυσκολεύονται να μπουν στην τάξη απαλλάσσοντάς τους από το άγχος της διδασκαλίας και δίνοντάς τους την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τα προσόντα τους σε άλλα πόστα και από την άλλη θα δοθεί η ευκαιρία σε ένα ποσοστό διοικητικών υπαλλήλων που είναι πτυχιούχοι καθηγητικών σχολών, πολλοί από τους οποίους κατέχουν στο αντικείμενό τους μεταπτυχιακούς τίτλους, να ασκήσουν διδακτικό έργο.

  • 14 Μαΐου 2013, 13:35 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Πρέπει να προβλέψετε, ώστε στο θέμα της κινητικότητας σε άλλες υπηρεσίες οι δικαστικοί υπάλληλοι να διέπονται από τις διατάξεις που θα ισχύουν κάθε φορά για τους δημοσίους υπαλλήλους χωρίς να εμποδίζονται από την απαρχαιωμένη ειδική διάταξη (αρ.84 ν. 2812/2000). Σημ. Το Σύνταγμα απαγορεύει τη μετάταξη σε άλλους φορείς στους δικαστικούς λειτουργούς, όχι στους δικαστικούς υπαλλήλους

  • 14 Μαΐου 2013, 13:11 | ΕΥΑ

    α) Εθελούσιες μετακινήσεις με αίτηση του υπαλλήλου σε άλλες σε άλλες υπηρεσίες
    και υποχρεωτικές μετακινήσεις εσωτερικά της υπηρεσίας κάθε τρία χρόνια χωρίς εξαιρέσεις για πάταξη φαινομένων διαφθοράς και συναλλαγών
    β) Πρέπει στο νόμο να υπάρξει ενίσχυση της κινητικότητας με πρόβλεψη, ώστε να μην επαναληφθούν φαινόμενα του παρελθόντος όπου οι διοικήσεις των υπηρεσιών εμπόδιζαν τους υπαλλήλους «τους» να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες. Ενδεχομένως, δεν θα πρέπει να τους παραχωρήσει ο νόμος αυτό το δικαίωμα, διότι χωρίς αμφιβολία θα γίνει ξανά κατάχρηση με αποτέλεσμα προσφυγές στα διοικητικά δικαστήρια
    γ) Για να καλύπτονται άμεσα τα κενά σε υπηρεσίες και να υπάρχει ευελιξία στο κράτος πρέπει ο υπάλληλος να έχει υποχρέωση παραμονής σε θέση κατόπιν μετάταξης μόνο για ένα χρόνο κι αν το θελήσει να αιτηθεί άλλης θέσης. Η παραμονή μεγαλύτερου χρόνου συνιστά συντηρητική αντίληψη. (Στον ιδιωτικό τομέα οι μετακινήσεις γίνονται με μόνο γνώμονα την εξυπηρέτηση των αναγκών, δεν υπάρχει περιορισμός στο χρόνο)
    δ) Στις αξιολογήσεις και στις κρίσεις να μοριοδοτούνται οι εθελοντικές μετακινήσεις του υπαλλήλου σε διαφορετικές υπηρεσίες ως επιβράβευση και ως κίνητρο

  • 14 Μαΐου 2013, 11:19 | Viky

    Κύριε Υπουργέ! Σίγουρα ΝΑΙ στην αναδιοργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης, ίσως όμως θα έπρεπε να γίνει με τρόπο που δεν θα αλλάξει ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ τη ζωή κάποιων συμπολιτών μας (κυρίως κάποιων συγκεκριμένων κατηγοριών). Διότι πίσω από το χρόνο που πιέζει ασφυκτικά, από τα νούμερα και τους αριθμούς (που πρέπει να μας… βγουν), υπάρχουν ανθρώπινες ζωές-οικογένειες. Εγώ π.χ. είμαι κοντά στα 40, εργαζόμενη στον λεγόμενο «στενό δημόσιο τομέα», ως Ι.Δ.Α.Χ. διοικητικός ΔΕ. Όμως πριν…. πολλά χρόνια, πέρασα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών και μάλιστα σε πολύ καλή σειρά. Η ζωή όμως είναι ΤΟΣΟ απρόβλεπτη γιά ΟΛΟΥΣ, έτσι και εγώ, κάποια στιγμή αναγκάστηκα λόγω σοβαρών προβλημάτων να διακόψω τις σπουδές μου (έχοντας αφήσει μόνο 4 μαθήματα γιά τη λήψη του πτυχίου μου) και να επιστρέψω στην επαρχία, στον τόπο κατοικίας μου. Βρήκα όμως το κουράγιο και ξαναεπέστρεψα στα πανεπιστημιακά έδρανα και βρίσκομαι στη διαδικασία λήψης του πτυχίου μου, το χρωστάω στον εαυτό μου. Το σημαντικότερο όμως από ΟΛΑ, είναι πως είμαι η ΜΟΝΑΔΙΚΗ εργαζόμενη στην οικογένειά μου. Μπορεί να μην έχω παιδιά, ζω όμως με την αδελφή μου, η οποία ανήκει ΔΥΣΤΥΧΩΣ στους μακροχρόνια άνεργους και την μητέρα μου, η οποία παίρνει μια… κουτσουρεμένη σύνταξη. Οι δυσκολίες ΠΟΛΛΕΣ, όπως άλλωστε και στις περισσότερες Ελληνικές οικογένειες. Τι γίνεται λοιπόν όταν μιά οικογένεια βρεθεί χωρίς κανέναν εργαζόμενο? Ως Ι.Δ.Α.Χ. διοικητικός ΔΕ, κινδυνεύω να απολυθώ (έστω κι αν κάποια στιγμή θα μπορώ να αλλάξω κατηγορία, σε διοικητικό ΠΕ). Εγώ και η αδερφή μου, όπως ΟΛΟΙ άλλωστε, προσπαθούμε να το… παλέψουμε! Με τι όμως? Με μιά ΜΟΝΟ σύνταξη (της μητέρας μου), τη στιγμή μάλιστα που ακόμη και με τον δικό μου μισθό δύσκολα τα βολεύουμε? Σαν τη δικιά μου περίπτωση, σίγουρα υπάρχουν ΧΙΛΙΑΔΕΣ!!! Μήπως λοιπόν γιά όλες αυτές τις αλλαγές, θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη και κάποια κοινωνικά κριτήρια? Όπως π.χ. για τις οικογένειες όπου υπάρχει ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΜΟΝΟ ένας εργαζόμενος? Είναι στοιχεία που ΣΙΓΟΥΡΑ μπορούν να προβλεφθούν και να τεκμηριωθούν………

  • 14 Μαΐου 2013, 09:54 | Nikolaos

    Εμπόδιο στην κινητικότητα των Δημοσίων υπαλλήλων εντός των παραμεθόριων περιοχών είναι είναι τα 10 χρόνια παραμονής στη θέση διορισμού.(η δέσμευση εντοποιότητας, μόνιμης κατοικίας)

    Πρόταση μου είναι, η μετάταξη από μια υπηρεσία σε μια άλλη στο ίδιο νομό (ή ακόμα και απο παραμεθόριο περιοχή σε παραμεθόριο), να μπορεί να πραγματοποιηθει ανεξάρτητα αν έχει συμπληρώσει ο υπάλληλος 10 χρόνια στην θέση διορισμού του όπως ισχύει σήμερα. Καθώς η μετακίνηση του γίνεται μέσα στην ίδια περιοχή και στην ίδια πόλη αλλά σε άλλη υπηρεσία.
    Θα πρέπει να αλλάξει το άρθρο του Υπαλληλικού Κώδικα σχετικά με την μετάταξη υπαλλήλου για τις παραμεθόριο περιοχές, εφόσον η μετάταξη γίνεται σε άλλη υπηρεσία του ίδιου Νομού στην παραμεθόριο, ίσως ακόμα και στην ίδια πόλη, και να αρθεί ο περιορισμός των 10 ετών καθώς παραμένει στον τόπο (δήμο, πολη κτλ) διορισμού του ο Υπάλληλος.

    Απο τη στιγμή που ολοι υπάγονται στο ενιαίο μισθολόγιο δεν υπάρχει διαφορά στη μισθοδοσία απο υπηρεσία σε υπηρεσία οπότε ούτε και κίνητρο

    Αν παραμείνει όπως έχει αυτό θα έχουμε για κάποια χρόνια υπαλλήλους νέους 30-36 ετών, οι οποίοι διορίστηκαν πριν 4,5 χρόνια με ΑΣΕΠ με πτυχία και προσόντα οι οποίοι θα θέλουν να προσφέρουν σε υπηρεσίες με απαιτήσεις και μεγαλύτερη ευθύνη και θα περιμένουν κάποια στιγμή την μετάταξή τους μετα απο χρόνια.

    Σχετικά με την μετακίνηση των υπαλλήλων δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί σε μικρό χρονικό διάστημα, και να λειτουργήσει υπερ του δημοσίου, εφόσον η διαδικασία μετάταξης διαρκεί τουλάχιστον 2 χρόνια. πως θα γίνει η μετακίνηση αυτη αν μια υπηρεσία που εχει ανάγκη υπαλλήλους σήμερα να περιμένει 3 χρόνια για 1 υπάλληλο?

  • 14 Μαΐου 2013, 08:36 | ZERAR

    Κε Μανιτάκη,
    καλά είναι να ακούσετε όλες τις προτάσεις -διαμαρτυρίες όσων κ όπως έχουν έρθει στο Δημόσιο, πριν αποφασίσετε κ καταθέσετε το υπο συζήτηση νομοσχέδιο. Και οι προσληφθέντες με το ΑΣΕΠ έχουν τα δίκια τους, αλλά υπάρχουν κ άλλες κατηγορίες ΔΥ. Εγώ ( κ πάρα πολλοί άλλοι) έχουμε προσληφθεί πριν ακόμα δημιουργηθή το ΑΣΕΠ του κ. ΠΕΠΟΝΗ. Εχουμε ας πούμε προσληφθή με όλες τις διαδικασίες που προέβλεπε ο τότε Νόμος (προκήρυξη διαγωνισμού, αδιάβλητος-ποτέ δεν έγινε ούτε μια ένσταση-διαγωνισμός, όλες οι τυπικές & ουσιαστικές διαδικασίες πρόσληψης, εκπαίδευσης-μονιμοποίησης, κ ότι τέλωσπάντων προβλεπόταν..), και εργαζόμαστε εδώ κ 30 χρόνια , πρώτα σε ΔΕΚΟ, και εδώ και 2 χρόνια στον ΔΗΜΌΣΙΟ ΤΟΜΕΑ, ύστερα απο Μετάταξη (ν. 3891/2010). Βέβαια αντί να είμαστε όπως όλοι μας εντάξατε σαν ΙΔΑΧ (κ ΟΧΙ ΜΟΝΙΜΟΥΣ..να μην το σχολιάσω τώρα αυτό…)ΔΕ-ΔΙΟΙΚ/ΚΟΥ, και αντί να καταλήξη κάπως αίσια αυτή η περιπέτειά μας, υπάρχει κ κίνδυνος να μπούμε σε κινητικότητα-διαθεσιμότητα=ταμείο ανεργείας=απόλυση. Εκτός απ’ αυτό , επειδή με Νόμο διατηρούμε το Ταμείο Ασφάλισης που είχαμε ( συγκεκριμμένα ΤΑΠΟΤΕ), δεν έχουμε τα ίδια δικαιώματα κ υποχρεώσεις με τους τωρινούς συναδέλφους μας, κ ας μισθοδοτούμεστε και απο τόν ίδιο λογαριασμό (ΕΑΠ), αλλά είμαστε κάτι διαφορετικό. Άποψή μου (κ πιστεύω κ όλων όσοι είμαστε στην ίδια κατηγορία…) είναι να προβλεφθή ώστε να έχουμε την ίδια μεταχείρηση σε εργασιακά , αλλά προπάντων σε ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ θέματα. Να μπορούμε να πάρουμε πλασματικά χρόνια (όπως όλοι..), εξαγορά στρατιωτικών ετών όποτε θέλουμε(για εμας ισχύει στα 58 μας), χρόνια απο παιδιά,κ ότι άλλο θα μας έδινε έναυσμα να έρθη η αποχώρησή-συνταξιδότησή μας απο το Δημόσιο, ώστε να επιτευχθεί κ ο στόχος-εντολή της Τρόϊκας. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ και ελπιζω κάποιος να διαβάση όλα όσα εδω γράφονται……

  • 14 Μαΐου 2013, 08:09 | Εν ενεργεία Δημόσιος Υπάλληλος

    Προτείνω τη δημιουργία Νέας κατηγορίας ΜΕ (Μεταπτυχιακής Εκπαίδευσης) για τους κατόχους όλων των συναφών και όχι άσχετων μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών με τη θέση εργασίας (βλέπε περιγράμματα θέσεων εργασίας) και με επιπρόσθετη παράλληλη κατάργηση όλων των θέσεων ειδικών επιστημόνων. Στη νέα θεσμοθετημένη κατηγορία ΜΕ θα μπορούσαν να ενταχθούν οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης ή Υγείας (με συναφείς ειδικότητες ανά θέση εργασίας) και κάτοχοι μεταπτυχιακών (συναφών με τη θέση εργασίας) τίτλων ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ (που έκρυψαν τα πτυχία τους κατά το διορισμό).

    Υ/Γ. Είναι υπερβολική και άδικη η προικοδότηση των αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης διότι στα δύο (2) χρόνια σπουδών πληρωνόντουσαν ως δημόσιοι υπάλληλοι και είναι συντάξιμα σε αντίθεση με άλλους κατόχους συναφών μεταπτυχιακών σπουδών από κορυφαία διεθνή πανεπιστήμια όπου κάλυψαν όλο το άμεσο και έμμεσο κόστος με ιδία έξοδα και δεν είναι συντάξιμα.

  • 14 Μαΐου 2013, 07:41 | Ρίτσα Πλέσσα

    Σε περίπτωση κατάργησης ενός Ν.Π.Ι.Δ. και εφόσον υπάρχει προσωπικό το οποίο προσελήφθησε μέσω ΑΣΕΠ και διαθέτει πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ξένες γλώσσες και άριστη γνώση Η/Υ, τότε και μόνο τότε το εν λόγω προσωπικό θα πρέπει να μην απολύεται αλλά να μεταφέρετε σε άλλη υπηρεσία του δημοσίου. Επιτέλους, σεβαστείτε τα άτομα εκείνα που διορίστηκαν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα μέσω ΑΣΕΠ και είναι διδάκτορες με πλήθος ουσιαστικών και τυπικών προσόντων τα οποία είναι απολύτως απαραίτητα για την αναβάθμιση της δημόσιας διοίκησης.

  • 14 Μαΐου 2013, 03:56 | TASOS

    Δεν είδα να αναφέρεται στο νομοσχέδιο κάτι σχετικά με την κινητικότητα και των προϊσταμένων. Υπάρχουν προϊστάμενοι που κατέχουν την θέση προϊσταμένου στην ίδια υπηρεσία για πάνω από 20 χρόνια. Καλό θα ήταν να μπεί και κάποιος περιορισμός σε αυτό. Η μια πενταετία είναι αρκετή. Καλό είναι και οι προϊστάμενοι να δοκιμάζονται σε διαφορετικές θέσεις, γιατί και μεγαλύτερη εμπειρία αποκτούν ίδιοι και μειώνονται και τα φαινόμενα της δοαφθοράς για τη Δημόσια Διοίκηση.
    Όσον αφορά τους υπαλλήλους ΔΕ που τόσο πολύ λιθοβολούνται κατά τη Διαβούλευση, θεωρώ ότι είναι οι πιό ιδανικοί υπάλληλοι για τις θέσεις ευθύνης σε Τμήματα Γραμματειακής Υποστήριξης, καθώς διαθέουν σημαντική εμπειρία στον συγκεκριμένο τομέα και τα καταφέρνουν καλύτερα και από αρκετούς πτυχιούχους συναδέλφους τους, οι οποίοι σημειωτέον σνομπάρουν τις θέσεις αυτές. Όπως επίσης θεωρώ ότι οι ΔΕ υπάλληλοι που έχουν ασχοληθεί με γραμματειακή υποστήριξη, με διοικητικά ή οικονομικά θέματα και μετά τον διορισμό τους αποκτούν πτυχίο δεν θα έπρεπε να μειώνεται κατά το ήμισυ ο πέραν της 10ετίας χρόνος υπηρεσίας τους. Οι υπάλληλοι αυτοί διαθέτουν μεγάλη εμπειρία σε διαφορετικά αντικείμενα και σε πολλές περιπτώσεις υπερέχουν κατά πολύ των πτυχιούχων οι οποίοι σε πολλά θέματα ζητούν και την άποψή τους. Η προσπάθεια (σωματική, πνευματική, οικονομική επιβάρυνση) στη Δια Βίου Μάθηση πρέπει να ενισχύεται και όχι να αποτρέπεται και να τιμωρείται με μείωση αποδοχών.
    Ελπίζω κ. Υπουργέ να γίνουν κάποιες αλλαγές σε αυτούς τους τομείς.

  • 14 Μαΐου 2013, 00:32 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Η κινητικότητα των κρατικών υπαλλήλων πρέπει να εφαρμοστεί και όσον αφορά στους Εξωτερικούς Φρουρούς των φυλακών, για τους οποίους υπάρχει απαγόρευση μετάταξης από το 2005, η οποία και στερεί τον λοιπό δημόσιο τομέα από υπαλλήλους πτυχιούχους με μεταπτυχιακά και εμπειρία, οι οποίοι μένουν εδώ και 13 χρόνια δέσμιοι αυτής της απαγόρευσης και ούτε μπορούν να μεταταχθούν, αλλά ούτε και να εξελιχθούν στην ίδια την υπηρεσία τους, η οποία τους θεωρεί ΔΕ και δεν φροντίζει για την ανάδειξη ιεραρχίας και συνεχώς ανανεώνει την παραμονή αποσπασμένων κατώτερων αξιωματικών της ΕΛΑΣ, για να διοικούν την υπηρεσία τους.Πρέπει να καταργηθεί όποια απαγορευτική διάταξη υπήρχε για τους πτυχιούχους εξωτερικούς φρουρούς τόσο στον δημοσιουπαλληλικό κώδικα του 2007, όσο και στον Νόμο 3388/2005, Αριθμ. Φυλ. Κυβ. 225/12-09-2005, Άρθρο 1 Παράγραφος 10, που απαγορεύει την μετάταξη των πτυχιούχων εξωτερικών φρουρών σε άλλες υπηρεσίες και τους κρατά δεσμευμένους στην εξωτερική φρουρά ως υπαλλήλους κατηγορίας ΔΕ.

    Αυτό θα ωφελήσει τόσο τους πτυχιούχους εξωτερικούς φρουρούς, όσο και τον λοιπό δημόσιο τομέα, όσο και την ίδια την εξωτερική φρουρά φυλακών, η οποία έχει εξαιρετική λειψανδρία (ειδικά στον Κορυδαλλό δεν παίρνουν ούτε ρεπό και άδειες λόγω λειψανδρίας εδώ και πέντε μήνες, ενώ και πριν για χρόνια η κατάσταση ήταν δραματική), αφού η κατάργηση της απαγόρευσης των μετατάξεων και η εφαρμογή της κινητικότητας στην εξωτερική φρουρά φυλακών, θα φέρει υπαλλήλους από άλλες υπηρεσίες (λόγω διαθεσιμότητας)στην εξωτερική φρουρά φυλακών που διψά για νέους φρουρούς, αφού εξαιτίας της λειψανδρίας μένουν κλειστά τα τρία νέα καταστήματα κράτησης (Σέρρες, Δράμα και Χανιά που υπολειτουργούν)και ο Κορυδαλλός λειτουργεί σε συνθήκες τρόμου με εξωτερικούς φρουρούς διαλυμένους από την κούραση και την έλλειψη της απαιτούμενης ανάπαυσης.

  • 13 Μαΐου 2013, 18:05 | Τάκης Μπούρας

    Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

    Για να υπάρχει και να λειτουργεί ένα Κράτος Δικαίου, θα πρέπει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο να επιτρέπει την επούλωση πληγών και αστοχιών που το ίδιο δημιουργεί με την αδράνειά του.

    Σύμφωνα με το άρθρο 20, «η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά με ειδικές διατάξεις του». Είναι προφανές ότι ο νόμος αυτός θα αφορά, φορείς που θα περιληφθούν στο Παράρτημα και για τους οποίους θα προβλέπεται μεταβολή (κατάργηση, συγχώνευση ή αναμόρφωση) όπως ορίζεται στο άρθρο 4 §1 και 2 του παρόντος, αλλά και για όσους στο μέλλον ακολουθηθούν αντίστοιχες διαδικασίες.

    Τι προβλέπεται όμως για φορείς που έχουν τεθεί σε αντίστοιχη διαδικασία με προγενέστερο νόμο, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ;

    Συγκεκριμένα:

    Με το άρθρο 16 του Ν.4038/12, οι θυγατρικές του ΕΟΜΜΕΧ (ΕΛΚΕΔΕ Α.Ε., ΚΕΓ Α.Ε. και ΕΛΚΑ Α.Ε.) ετέθησαν σε λύση και εκκαθάριση (§1). Με την §10 του ιδίου άρθρου, ορίζεται ότι «Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου αίρονται αυτοδίκαια οι αποσπάσεις και παύουν να ισχύουν οι οργανικές και μη θέσεις του πάσης φύσεως προσωπικού που υπηρετεί στις ως άνω εταιρίες».

    Παρόλο που μέσω του άρθρου 16 του Ν.4038/12 (ΦΕΚ 14 Τεύχος Α’ 02/02/2012), καταργούνται οι οργανικές και μη θέσεις του προσωπικού αυτών των εταιρειών, καμία μέριμνα δεν λαμβάνεται για την τύχη αυτού του προσωπικού, καθόσον, η κατάργηση οργανικής θέσης δεν έχει σαν άμεσο αποτέλεσμα την λύση της σχέσης εργασίας του εργαζόμενου, αυτή δε (η λύση της σχέσης εργασίας) οριστικοποιείται ΜΟΝΟ εφόσον τηρηθούν τα προβλεπόμενα από τον νόμο (έγγραφη καταγγελία που παραδίδεται από τον φορέα στον εργαζόμενο, καταβολή της νόμιμης αποζημίωσης απόλυσης κ.λ.π.).

    Η αρμόδια Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής, έγκαιρα και πριν την ψήφιση του Ν.4038/12, επεσήμανε το κενό που υπάρχει, τονίζοντας ότι σε αντίθεση με το άρθρο 16, στο άρθρο 17 που αναφέρεται στην μητρική εταιρία ΕΟΜΜΕΧ Α.Ε., προβλέπεται η μετακίνηση του προσωπικού της σε άλλα ΝΠΙΔ.

    Ποια είναι η κατάσταση σήμερα;

    Δεκαπέντε (15) και πλέον μήνες μετά την ψήφιση του Ν.4038/12, τριάντα (30) εργαζόμενοι των εταιριών ΕΛΚΕΔΕ Α.Ε., ΚΕΓ Α.Ε. και ΕΛΚΑ Α.Ε., όλοι αορίστου χρόνου, στην πλειοψηφία τους ΠΕ, μερικοί με εικοσιπέντε (25) και πλέον έτη υπηρεσίας, η πλειοψηφία δε των υπολοίπων με πέραν των δεκαεπτά (17) ετών υπηρεσίας, αγωνίζονται μέχρι και σήμερα να επανακτήσουν την εργασιακή τους σχέση, μιας και ΚΑΜΙΑ ΜΕΡΙΜΝΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΗΦΘΕΙ για αυτούς. Καμία μετακίνηση δεν έχει γίνει, σε καμία καταγγελία σύμβασης δεν έχει προβεί το ΥΠΑΝ (το αρμόδιο Υπουργείο).

    Οι εκκαθαριστές που ορίστηκαν από το ΥΠΑΝ δεν έχουν υπογράψει ακόμη σύμβαση, δεν έχουν καν αναλάβει!!! Δεκαπέντε (15) και πλέον μήνες μετά την ψήφιση του Ν.4038/12!!!

    Είναι προφανές ότι το άρθρο 16 του Ν.4038/12, ουδέποτε υλοποιήθηκε, με αποτέλεσμα τον άδικο εγκλωβισμό εργαζομένων.

    Βάσει των ανωτέρω και για να αρθεί μια καταφανέστατη αδικία και άνιση μεταχείριση, προτείνεται, στο άρθρο 3 του παρόντος νόμου να προστεθεί η εξής παράγραφος:

    2. Για την κινητικότητα του προσωπικού φορέων που καταργήθηκαν με νόμο, προγενέστερο του παρόντος, εφαρμόζονται οι κείμενες διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007), όπως ισχύουν, καθώς και οι διατάξεις του άρθρου πρώτου, παρ. Ζ, υποπαρ. Ζ.1, του ν. 4093/2012 και των οικείων κανονιστικών πράξεων, εφόσον ικανοποιούνται σωρευτικά και οι δύο κατωτέρω προϋποθέσεις:
    I. Στον νόμο κατάργησης αυτών των φορέων, να μην υπάρχει σαφής πρόβλεψη για το προσωπικό αυτών,
    II. να έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον δώδεκα (12) μηνών από την δημοσίευση του νόμου κατάργησής των, μέχρι την δημοσίευση του παρόντος, χωρίς να έχουν καταγγελθεί οι συμβάσεις έργου των εργαζομένων στους φορείς αυτούς.

    Ελπίζω, έστω και την ύστατη ώρα, το κράτος δικαίου να λειτουργήσει και να απονεμηθεί μέσω αυτής της ρύθμισης ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.

    Με εκτίμηση