Τροποποίηση του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 112/Α΄/13.07.2010), όπως τροποποιήθηκε από το Ν. 4057/2012 (ΦΕΚ Α΄ 54)
1. Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
«Οι ρυθμίσεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται επίσης και σε πράξεις ή αποφάσεις που εκδίδουν όργανα, στα οποία τα αναφερόμενα στην παράγραφο αυτή όργανα έχουν χορηγήσει εξουσιοδότηση προς υπογραφή ή έχουν μεταβιβάσει αρμοδιότητα καθώς και οποιοδήποτε όργανο έχει από το νόμο την αρμοδιότητα έκδοσης πράξεων που υπάγονται στις ρυθμίσεις του νόμου αυτού.»
2. H περίπτωση 6 της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
«6) οι προϋπολογισμοί, απολογισμοί, ισολογισμοί των φορέων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου»
3. Στην παρ. 4 του άρθρου 2 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), προστίθεται περ. 6α ως εξής:
«6α) οι πράξεις της ανάληψης υποχρέωσης δαπάνης, της απόφασης έγκρισης δαπάνης και της οριστικοποίησης της πληρωμής που περιέχει το ακριβές ποσό που θα πληρωθεί για κάθε επιμέρους δαπάνη των φορέων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου.
4. Η παρ. 2 άρθρου 4 Ν. 3861/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις του άρθρου 2 ισχύουν από την ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις».
5. Στο άρθρο 4 προστίθεται παρ. 5 ως εξής:
«5. Οι πράξεις που είναι αναρτημένες στο διαδίκτυο, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 έως 6 του παρόντος νόμου, έχουν ισχύ ακριβούς αντιγράφου. Αρκεί η επίκληση του ΑΔΑ για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση των αναρτημένων πράξεων, τόσο κατά τη διεκπεραίωση υποθέσεων των διοικουμένων, όσο και κατά την επικοινωνία μεταξύ των φορέων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου.»
6. Η παράγραφος 4 του άρθρου 4 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Εάν υπάρχει διαφορά μεταξύ του κειμένου που αναρτήθηκε και του κειμένου της πράξης, ισχύει το τελευταίο. Με ευθύνη του προσώπου ή οργάνου που έχει εκδώσει την πράξη γίνονται αμελλητί οι αναγκαίες διορθώσεις στο κείμενο που έχει αναρτηθεί στο δικτυακό τόπο.»
7. Η παράγραφος 2 του άρθρου 6 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Η Υπηρεσία Ανάπτυξης Πληροφορικής (Υ.Α.Π.) του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι αρμόδια για τον επιχειρησιακό συντονισμό και τη διαχείριση της εφαρμογής του Προγράμματος Διαύγεια στους φορείς που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου.».
8. Η παράγραφος 4 του άρθρου 6 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Η Υπηρεσία Ανάπτυξης Πληροφορικής (Υ.Α.Π.) του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης έχει την ευθύνη της λειτουργίας του κεντρικού δικτυακού τόπου για την ανάρτηση των νόμων και πράξεων καθώς και της τήρησης κεντρικού αρχείου των αναρτημένων νόμων και πράξεων, το οποίο είναι προσιτό σε κάθε ενδιαφερόμενο με ηλεκτρονικά μέσα».
«Προτάσεις επαναδιατύπωσης του άρθρου 20 από το ΥΔΜΗΔ»
Με τις εν γένει προτεινόμενες αλλαγές του Ν. 3861/2010 αποσκοπείται η αντιμετώπιση των ερμηνευτικών και διαχειριστικών ζητημάτων που έχουν προκύψει μέχρι στιγμής κατά την εφαρμογή του νόμου και την υλοποίηση του προγράμματος Διαύγεια από τους φορείς που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του, αλλά και η ενίσχυση της ισχύος των αναρτημένων εγγράφων και της διαφάνειας.
Με την προτεινόμενη διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 20 στόχος είναι να υπάρξει ομοιόμορφη ερμηνεία και εφαρμογή του Ν. 3861/2010, ενώ η επιφύλαξη υπέρ των κείμενων διατάξεων και των διαφορετικών προβλέψεων των ίδιων των πράξεων αφορά αποκλειστικά την έναρξη ισχύος της πράξης και όχι την υποχρεωτικότητα της ανάρτησης. Η επιφύλαξη εξασφαλίζει τις ειδικότερες περιπτώσεις κατά τις οποίες ο νομοθέτης ή η ίδια η πράξη προβλέπει διαφορετική έναρξη ισχύος, κάτι που αποτελεί συχνό και νόμιμο φαινόμενο που απαντάται και στους τυπικούς νόμους και στις πράξεις που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Με την τροποποίηση της παρ. 2 άρθρου 4 Ν. 3861/2010 ο νομοθέτης επιθυμεί να προβλέψει ότι, πλην των πράξεων που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, οι λοιπές πράξεις που αναρτώνται στο πρόγραμμα Διαύγεια ισχύουν από την ανάρτησή τους εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στις κείμενες διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις. Έτσι επιλύεται ένα σοβαρό ζήτημα που έχει δημιουργήσει η προηγούμενη διατύπωση της διάταξης σύμφωνα με την οποία οι συγκεκριμένες πράξεις «δεν εκτελούνται εάν δεν έχει προηγηθεί η ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο». Η διατύπωση αυτή είχε δημιουργήσει σημαντικές αμφισβητήσεις όσον αφορά την έναρξη εφαρμογής των συγκεκριμένων πράξεων τόσο από τους φορείς που εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής του νόμου όσο και στο νομικό κόσμο της χώρας. Συγκεκριμένα μία μερίδα των εμπλεκόμενων φορέων ισχυρίζεται ότι οι πράξεις ισχύουν από την υπογραφή τους και η ανάρτηση είναι αναγκαίος όρος για την εκτέλεσή τους και άλλοι, όπως και η πρόσφατη γνωμοδότηση ΝΣΚ 46/2013, ότι τα έννομα αποτελέσματά τους αρχίζουν από την ανάρτησή τους στο διαδίκτυο.
Για την περαιτέρω θεσμική θωράκιση του Προγράμματος Διαύγεια, η σχετική διάταξη της παραγράφου 4 προτείνεται να επαναδιατυπωθεί ως κάτωθι:
«Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις του άρθρου 2 αναρτώνται στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο και ισχύουν από την ανάρτησή τους, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά ως προς τον χρόνο έναρξης ισχύος τους σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις.»
Περαιτέρω η ρύθμιση της παραγράφου 6 προτείνεται να αποσυρθεί. Η συγκεκριμένη διάταξη δεν μεταβάλει στην ουσία την πρόβλεψη που υπήρχε στην ισχύουσα νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία: «Ως προς τις πράξεις που δεν δημοσιεύονται καθ` οποιονδήποτε άλλον τρόπο, εάν υπάρχει διαφορά μεταξύ του κειμένου που αναρτήθηκε και του κειμένουτης πράξης ισχύει το τελευταίο. Με ευθύνη του προσώπου ή οργάνου που έχει εκδώσει την πράξη γίνονται αμελλητί οι αναγκαίες διορθώσεις στο κείμενο που έχει αναρτηθεί στο δικτυακό τόπο”.
Κατά τα λοιπά, ως γνωστόν, στις κατά νόμο δημοσιευτέες πράξεις (οι οποίες δημοσιεύονται στο ΦΕΚ, στο κατάστημα της υπηρεσίας, κλπ) η δημοσίευση είναι στοιχείο του υποστατού της πράξης. Η συγκεκριμένη διάταξη επαναλαμβάνει την προηγούμενη ρύθμιση απαλείφοντας την αυτονόητη πρόβλεψη για το καθεστώς των κατά νόμον δημοσιευτέων πράξεων το οποίο ρυθμίζεται στις ειδικές διατάξεις για τη δημοσίευση των διοικητικών πράξεων και την πάγια νομολογία. Σε κάθε περίπτωση η συγκεκριμένη τροποποίηση προτείνεται να απαλειφθεί, ως μη επιφέρουσα ουσιώδη μεταβολή στο ισχύον καθεστώς.
Η διαυγεια αποτελει βασικο στοιχειο εκσυγχρονισμου της Δημοσιας Διοικησης και αναπτυξης σχεσεων εμπιστοσυνης με τον πολιτη. Αποδυναμωση της θα εχει αρνητικη επιπτωση και στην εθνικη προσπαθεια προσελκυσης επενδυσεων καθως θα σχολιαστει απο παρατηρητηρια διαφθορας κλπ.
Επιθυμω να μην γινει καμια μεταβολη που επιτρεπει την μη δημοσιευση η την καθυστερημενη δημοσιευση. Αν ειναι δυνατον καμια αποφαση να μην ισχυει πριν την δημοσιευση της στην Διαυγεια και καμια συμφωνια η πληρωμη να μην ειναι συνομη χωρις δημοσιευση αυτο θα ηταν προοδος.
Συμφωνώ κι εγώ με όλους τους σχολιαστές που ζητούν να καταργηθεί η §4 του άρθρου 20 και το άρθρο 6 του νομοσχεδίου, αφού έτσι ουσιαστικά καταργείται η Διαύγεια.
Επίσης με τον κο. Χάρη που προτείνει να ενοποιηθεί η Διαύγεια με την εφημερίδα της Κυβερνήσεως σε ένα on-line σύστημα.
Τέλος, συμφωνώ με τα σχόλια που αφορούν στη σωστή ανάρτηση αρχείων που να επιτρέπουν αναζήτηση, και στην επιβολή πειθαρχικών ποινών σε περιπτώσεις «λαθών» στις δημοσιεύσεις. Ο καθένας πρέπει να έχει την ευθύνη της δουλειάς του.
Συμφωνώ ότι μακριά είμαστε ακόμα από την καλή νομοθέτηση και το ευρωπαϊκό κεκτημένο.Και τείνουμε δυστυχώς να αποκλίνουμε.
Το παρόν σχέδιο νόμου μας απομακρύνει ακόμα περισσότερο, αφού χαρακτηρίζεται από περισσή σπουδή και προχειρότητα, που φανερώνει και έλλειψη σχεδιασμού,στρατηγικής και τακτικής. Κάποια προσαρμογή σε «έκτακτη ανάγκη» να υποθέσουμε;
Σε κάθε περίπτωση η διαύγεια πρέπει να επεκταθεί, η συγκεκριμένη διαδικασία να αποσαφηνιστεί και οπωσδήποτε να προστατεύεται ο πολίτης στην όποια διαφορά χρόνου ανάμεσα στην υπογραφή-ανάρτηση-έναρξη ισχύος κάθε πράξης.
Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
Zητώ η ανάρτηση όλων των πράξεων του Δημοσίου στη Διαύγεια για την ενημέρωση των πολιτών να γίνεται ΠΡΙΝ από την εκτέλεση των έργων, γιατί αλλιώς καταργείται η ουσία της Διαύγειας.
Ειλικρινά λυπάμαι για το τι φτάσαμε να συζητάμε.
Είναι αδιανόητη κάθε σκέψη και συζήτηση για οποιοδήποτε πισωγύρισμα.
Η «Διαύγεια» πρέπει να ενισχυθεί προς κάθε κατεύθυνση.
Τίποτα λιγότερο από αντίστοιχες εφαρμογές «open spending» δεν μου είναι αποδεκτό:
http://usaspending.gov/
http://data.gov.uk/openspending
Οποιαδήποτε δαπάνη του δημοσίου, ακόμα και η μισθοδοσία μου, θα πρέπει
να είναι δημόσια προσβάσιμη από όλους, οποιαδήποτε στιγμή.
Όλα τα δεδομένα θα πρέπει να είναι κατάλληλα ευρετηριασμένα και επισημασμένα,
ώστε να μπορούν να «διαβάζονται» από προγράμματα Η/Υ για άμεση επεξεργασία.
Δείτε για παράδειγμα τη μισθοδοσία της αστυνομίας του Σικάγου:
https://data.cityofchicago.org/Administration-Finance/Police-Salary/ap92-235q
Κάθε σκέψη και δράση περιορισμού της δημόσιας πληροφόρησης, σχετικά με τις δημόσιες δαπάνες, μου φαίνεται εκ του πονηρού και είναι καταδικαστέα.
Θα πρέπει να γίνει κατανοητό πως η αναγκαιότητα για δημοσίευση των δημόσιων δαπανών γίνεται κυρίως για ερευνητικούς λόγους: Όσο περισσότεροι έχουν πρόσβαση στα δεδομένα τόσο περισσότερο ουσιαστικός διάλογος γίνεται για τη σκοπιμότητα, την αποτελεσματικότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη αυτών των δαπανών.
Η σημερινή λειτουργικότητα της Διαύγειας δεν με βρίσκει καθόλου ευχαριστημένο. Η πιθανή οπισθοχώρηση όμως θα με βρει βαθιά αηδιασμένο.
Η Διαύγεια θα πρέπει να εφαρμόζεται για οποιαδήποτε δημόσια δαπάνη και σε κάθε τομέα της δημόσιας ζωής, και να ισχύσει και για όσους τυγχάνουν σήμερα εξαίρεσης,
Η διατηρηση τακτικών και πρακτικών του παρελθόντος που μας οδήγησαν σ’ αυτή την καταστροφή, είναι αδιανόητη, λυπηρή, απογοητευτική και προσβλητική για τον πολίτη αυτής της χώρας όπου παλεύει για την καθημερινη του επιβίωση.
Ζητώ να καταργηθεί η παράγραφος 4 του άρθρου 20, να παραμείνει το πρόγραμμα Διαύγεια σε ισχύ και η ανάρτηση όλων των πράξεων να γίνεται πριν από την εκτέλεση των έργων.
Ζητώ να καταργηθεί η παράγραφος 4 του άρθρου 20 που αναιρεί την καθολική και υποχρεωτική ανάρτηση διοικητικών πράξεων και υπονομεύει οποιαδήποτε προσπάθεια μεταρρύθμισης προς την κατέυθυνση της διαφάνειας και της έντιμης διακυβέρνησης.
Ζητώ να καταργηθεί η παράγραφος 4 του άρθρου 20 που αναιρεί την καθολική και υποχρεωτική ανάρτηση διοικητικών πράξεων και υπονομεύει οποιαδήποτε προσπάθεια μεταρρύθμισης προς την κατέυθυνση της διαφάνειας και της έντιμης διακυβέρνησης.
Η παράγραφος 4 του άρθρου 20, ουσιαστικά λέει πως έχεις διαφάνεια εκτός αν δεν θέλεις να έχεις διαφάνεια οπότε το δηλώνεις και είσαι εντάξει.
Η ανάρτηση όλων των πράξεων να γίνεται πριν από την εκτέλεση των έργων. Χρειαζόμαστε την διεύρυνση της Διαύγειας και όχι την αυτοκατάργηση της.
H Διαύγεια είναι η μοναδική πραγματική επανάσταση στην Ελληνική Δημοκρατία μετά την εισαγωγή της πατάτας από τον Καποδίστρια! Είναι ο έλεγχος και η ενημέρωση του Πολίτη, είναι η εγγύηση του Συμβολαίου του Κράτους με αυτόν!
Όχι απλά δεν πρέπει να καταργηθεί αλλά να υπάρξει ενιαία κωδικοποίηση στις Υπηρεσίες ώστε ο Πολίτης να μπορεί να βρίσκει τα πάντα μόνος του!
Κατάργησή της ξαναφέρνει στο προσκήνιο τον ανάλγητο δημόσιο υπάλληλο του ραχατιού και τον πολίτη που ψάχνει στο χάος της Δημόσιας διοίκησης εξαρτώμενος από τον υπάλληλο. Και όλοι ξέρουμε πού οδηγεί αυτή η «εξάρτηση». Το ζήσαμε τόσα χρόνια στο πετσί μας.
Συμφωνώ με όσους ζητάνε να καταργηθεί η §4 του άρθρου 20 και το άρθρο 6 του νομοσχεδίου. Θεωρώ ότι με την ανοιχτή ερμηνεία που δημιουργεί είναι σαν να καταργεί όλο το νόημα της διαύγειας.
Σε έναν ουτοπικό κόσμο μπορεί να μην χρειαζόταν καν, αλλά στον κόσμο που ζούμε με υπουργούς (πρώην) που, πλέον, έχει αποδειχθεί και στο δικαστήριο ότι μας έχουν κλέψει, και δεν είναι μόνο «αβάσιμες κατηγορίες», χρειάζεται κάποια δικλείδα ασφαλείας να μας προστατεύει και πάνω απ’ όλα, τουλάχιστον κάποια, δείγματα ότι η κυβέρνηση θέλει να το κάνει.
Οι παραπάνω αλλαγές είναι απλώς πισογυρίσματα που δείχνουν ακριβώς το αντίθετο… ότι δηλαδη προσπαθεί, η κυβέρνηση, να επιστρέψει σε παλιότερες τακτικές. Αν και δεν είμαι σίγουρος ότι έχει αλλάξει κάτι πραγματικά, αν επιτραπούν οι αλλαγές θα είμαι σίγουρος ότι ΔΕΝ έχει αλλάξει τίποτα…
Απαπάδεκτη τροπολογία. Η ΔΙΑΥΓΕΙΑ πρέπει να παραμείνει ως έχει. Ο λαός έχει το δικαίωμα να ξέρει που πάνε τα χρήματα από τους φόρους που πληρώνει ΠΡΙΝ αυτά ξοδευτούν. Πραγματικά ακατανόητη διάταξη. Ίσως ο Κος Υπουργός να μας εξηγήσει την λογική πίσω από την τροπολογία.
Στο άρθρο 20 του νόμου, ειναι απαραιτητη η προσθηκη στην Π4 πως η ημερομηνια ισχυος στο αναρτημένο κειμενο δεν θα δυναται να προηγειται της ανάρτησης.
Επίσης, στην Π6 να διορθωθει ώστε σε περίπτωση διαφορών μεταξύ κειμένου ανάρτησης και πράξης, να υπάρχουν κυρώσεις για τον εκάστοτε υπεύθυνο της ανάρτησης και – προφανώς – να ισχυει ειτε το κειμενο της ανάρτησης είτε κανένα εκ των δυο. Διαφορετικά καταργειται κάθε πραγματική διαύγεια και θα πρεπει να αφαιρεθουν και οι δυο παραγραφοι.
ΑΠΑΙΤΩ: Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
Απαιτώ η ανάρτηση των πράξεων να γίνεται πριν από την εκτέλεση των έργων. Αλλιώς ποιό το νόημα της περίφημης «Διαύγειας»;
Ως φορολογουμενη (και μάλιστα βαριά και άδικα) Ελληνίδα πολίτης απαιτώ να γνωρίζω που πάνε τα χρήματά μου.
Ζητω να συνεχισει να λειτουργει η διαυγεια ως εχει και να καταργηθει η παραγραφος 4 του αρθρου 20 και το αρθρο 6.
Ζητώ να καταργηθεί η παράγραφος 4 του Άρθρου 20 που καταργεί την ενημέρωση των πολιτών για τις πράξεις του Δημοσίου και επιτρέπει να ισχύσει πράξη του Ελληνικού Δημοσίου χωρίς να αναρτηθεί πρώτα στο Διαδίκτυο, γιατί καταργεί την ουσία της Δι@υγειας.
Ζητώ να ΜΗΝ καταργηθεί η Δι@ύγεια!
Η Δι@ύγεια είναι εργαλείο γνώσης και προστασίας του πολίτη.
Οι πολίτες δικαιούνται να γνωρίζουν πως σπαταλείται το δημόσιο χρήμα και γι’ αυτό είναι απολύτως ουσιαστικό να αναρτούνται στη Δι@ύγεια όλες οι πράξεις, που αφορούν το Δημόσιο. Και ειδικότερα ,ΠΡΙΝ εκτελεστούν οι πράξεις αυτές!
Ζητώ να καταργηθεί η παράγραφος 4 του άρθρου 20 που αναιρεί την καθολική και υποχρεωτική ανάρτηση διοικητικών πράξεων και υπονομεύει οποιαδήποτε προσπάθεια μεταρρύθμισης προς την κατέυθυνση της διαφάνειας και της έντιμης διακυβέρνησης.
Συμφωνώ απόλυτα με όλους τους σχολιαστές που ζητούν να καταργηθεί η §4 του άρθρου 20 και το άρθρο 6 του νομοσχεδίου.
ή καταργεί κάποιος τη ΔΙΑΥΓΕΙΑ διότι έχει κάτι καλύτερο στο μυαλό του, ή την βελτιώνει. Εάν είναι να την χειροτερεψει είναι πιο τίμιο να την καταργήσει ώστε να ξερουμε με τι έχουμε να κάνουμε. Καλύτερα καθόλου ΔΙΑΥΓΕΙΑ παρά επίφαση ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ.
Ζητώ την κατάργηση της παραγράφου 4 από το Άρθρο 20 καθώς με την παρούσα διατύπωση, ουσιαστικά καταργεί το πρόγραμμα Διαύγεια.
Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
H επαναδιατύπωση της παραγράφου 4 εξακολουθεί να είναι προβληματική.
Με την παράγραφο 4 εξακολουθεί να συνδέεται η ισχύς των διοικητικών πράξεων με τη βούληση του φορέα που τις εκδίδει, πράγμα ανεπίτρεπτο και σκοτεινό. Επομένως, προτείνεται να καταργηθεί η παράγραφος 4.
Η παράγραφος 6, καλώς αποσύρεται.
Η Διάυγεια πρέπει να επεκταθεί και όχι να καταργηθεί. Τέτοιες αλλαγές υποτιμούν τη νοημοσύνη μας.
Στη Διαύγεια πρέπει να αναρτώνται ΑΜΕΣΩΣ όλες οι πράξεις που αποφασίζονται.
Να ξέρουμε ΑΜΕΣΩΣ
– ΠΟΙΟΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ
– ΠΟΣΑ ΛΕΦΤΑ ΠΑΙΡΝΕΙ
– ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΤΑ ΠΑΙΡΝΕΙ
Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
Η διαύγεια είναι δικαίωμα και κεκτημένο!!!!!
Ζητώ να να καταργηθεί η παράγραφος 4 του άρθρου 20 και να παραμείνει το πρόγραμμα Διαύγεια σε ισχύ όπως ήταν μέχρι σήμερα
Ζητώ να μην ισχύει μία απόφαση εάν δεν έχει δημοσιευθεί αυτούσια στη Διαύγεια. Χωρίς υποσημειώσεις και λοιπά τεχνάσματα. Αυτό που προσπαθείτε να κάνετε δεν είναι μεταρρύθμιση. Είναι πισωγύρισμα στην Ελλάδα της αδιαφάνειας και των τρικ.
απαράδεκτη η επί της ουσίας κατάργηση της «ΔΙΑΥΓΕΙΑ». Κανονικά θα έπρεπε να αναζητηθούν τρόποι να γίνει λειτουργικότερη και περισσότερο αποτελεσματική. Θα θέλαμε να διαβάσουμε πια ανάγκη εξυπηρετεί η κατ΄ουσίαν κατάργηση της;
Ζητώ να καταργηθεί η παράγραφος 4 του άρθρου 20 του νόμου.
Όχι στην κατάργηση της Διαύγειας.
Όχι στις «προαιρετικές» αναγραφές των αποφάσεων.
Ναι στην διαφάνεια και τον έλεγχο των χρημάτων μας, που σας πληρώνουμε.
Ναι στην υποχρεωτική ανάρτηση όλων των αποφάσεων εγκαίρως.
Ναι στην Διαύγεια ως έχει! Για όλους.
Ζητώ να καταργηθεί η παράγραφος 4 του Άρθρου 20, διότι κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τη διαφάνεια.
Ζητώ να καταργηθεί η παράγραφος 4 του άρθρου 20 που αναιρεί την καθολική και υποχρεωτική ανάρτηση διοικητικών πράξεων και υπονομεύει οποιαδήποτε προσπάθεια μεταρρύθμισης προς την κατέυθυνση της διαφάνειας και της έντιμης διακυβέρνησης.
Για λόγους «Διαύγειας» δεν είναι δυνατόν να ισχύει μια πράξη χωρίς να έχει προηγουμένως αναρτηθεί. Θα μπορούσε το συγκεκριμένο ζήτημα της παραγράφου 4 του άρθρου 20 να λυθεί με την ακόλουθη διατύπωση:
«…οι λοιπές πράξεις του άρθρου 2 ισχύουν από την ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο, ή από μεταγενέστερη ημερομηνία εάν αυτή ορίζεται σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις» ώστε να διασφαλιστεί ότι προηγείται η δημοσίευση σε όλες τις περιπτώσεις.
Σε κάθε περίπτωση, η ημερομηνία ανάρτησης δεν πρέπει να είναι μεταγενέστερη της ημερομηνίας εφαρμογής.
Οι αλλαγές που προτείνονται στην παρ.2/άρθρο 4 του Ν. 3861/2010 θα οδηγήσουν σε επιλεκτική εφαρμογή του νόμου ακυρώνοντας τις θετικές επιπτώσεις του με αποτέλεσμα ο νόμος να μην ανταποκρίνεται πλέον στον αρχικό στόχο της διαύγειας και να μη δύναται να επιτύχει οποιοδήποτε θετικό αποτέλεσμα.Προτείνω την κατάργηση των συγκεκριμένων αλλαγών.
Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
K. Υπουργέ:
Δεν θλίβομαι απλώς γιατί βλέπω την τραγική αυτή προσπάθεια να καταργηθεί στην πράξη η Διαύγεια, αλλά εξοργίζομαι από την πεποίθηση ότι κάτι τέτοιο θα γίνει κατορθωτό χωρίς οι φορολογούμενοι πολίτες να ξεσηκωθούν.
Κ. Υπουργέ, στην καθημερινότητά μας, όταν ξοδεύουμε τα ΛΕΦΤΑ ΜΑΣ, ξέρουμε την ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ, ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΠΑΙΡΝΕΙ, ΠΟΣΑ ΠΑΙΡΝΕΙ, και ΓΙΑΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΠΑΙΡΝΕΙ.
Επειδή μιλάμε για τα ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΛΕΦΤΑ, τα οποία η κυβέρνηση μαζεύει με παλιούς φόρους, ειδικούς φόρους, απειλές για κατασχέσεις, χαράτσια, παλαιά μέτρα, νέα μέτρα, κλπ, η απαίτησή μας υπαγορεύεται λογική:
Θέλουμε να ξέρουμε AMEΣΩΣ και ΟΧΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ στη Διαύγεια:
— ΣΕ ΠΟΙΟΝ δίνετε τα χρήματά ΜΑΣ
— ΠΟΣΑ από τα χρήματά ΜΑΣ δίνετε
— ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ δίνετε τα χρήματά μας
Είναι αστείο στον 21ο αιώνα να ισχυρίζεστε ότι είναι δύσκολη η άμεση ανάρτηση στο διαδίκτυο. Είναι για την ακρίβεια, ντροπή!
Αν θέλετε να βελτιώσετε την Διαύγεια τότε να φροντίσετε:
— ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ που αφορούν το δημόσιο χρήμα, ΚΑΙ Η ΒΟΥΛΗ, ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΙ, και όσοι ξοδεύουν ΕΝΑ ευρώ από το χρήμα ΜΑΣ να ανακοινώνεται στην Διαύγεια.
— H Διαύγεια να είναι οργανωθεί με τρόπο που να μπορεί ο φορολογούμενος πολίτης να βλέπει ΕΥΚΟΛΑ τις πράξεις. Να μπορεί να είναι δηλαδή σωστά οργανωμένη και searchable.
Μετά τιμής,
Στράτος Σαφιολέας, Ph.D.
@stratosathens
Θα πρέπει να αφαιρεθεί ολόκληρη η παράγραφος 4 του άρθρου 20. Δεν προσφέρει τίποτα ουσιαστικό (ούτε δικαιολογείται η εισαγωγή της), ενώ δημιουργεί ασάφεια η οποία δυνητικά μπορεί τελικά να οδηγήσει στην de-facto κατάργηση της Διαύγειας.
Ζητώ να καταργηθεί η παράγραφος 4 του Άρθρου 20 που καταργεί την ενημέρωση των πολιτών για τις πράξεις του Δημοσίου και επιτρέπει να ισχύσει πράξη του Ελληνικού Δημοσίου χωρίς να αναρτηθεί πρώτα στο Διαδίκτυο, γιατί καταργεί την ουσία της Δι@υγειας.
Ακόμα και αυτή η προτεινόμενη αλλαγή, δεν είναι αρκετή για να εξασφαλίσει την Διάυγεια.
Θα πρέπει ρητά η ανάρτηση όλων των πράξεων στην Διαύγεια να γίνεται ΠΡΙΝ από την εκτέλεση των έργων. Όχι πια κρυμμένα πράγματα σε ‘ειδικές διατάξεις’ και ‘πράξεις’.
Οι συγκεκριμένες τροποποιήσεις ανοίγουν παράθυρα στις αυθαιρεσίες και στις απάτες. Πώς να μην υποξιαστούμε οτι ακριβώς αυτό επιδιώκετε κύριε Μητσοτάκη ; οταν μάλιστα χρησιμοποιείτε την διαβούλευση σε μιά μέρα; Δεν αντιλαμβάνεστε ότι η απόπειρα αυτή είναι πράξη ντροπής και περιφρόνησης της νοημοσύνης των πολιτών ;
Πρέπει να την αποσύρετε…να μας σεβαστείτε…να σεβαστείτε τον εαυτό σας και την θεσμική σας θέση.
Ζητώ να καταργηθεί η παράγραφος 4 του άρθρου 20 που αναιρεί την καθολική και υποχρεωτική ανάρτηση διοικητικών πράξεων και υπονομεύει οποιαδήποτε προσπάθεια μεταρρύθμισης προς την κατέυθυνση της διαφάνειας και της έντιμης διακυβέρνησης.
Να αφαιρεθούν τα άρθρα 4 & 6 που είναι -το λιγότερο- σκοτεινά και ύποπτα.
Αφενός, με το άρθρο 6, αφήνεται στην ευχέρεια των υπόχρεων φορέων να επιλέγουν ή όχι την ανάρτηση της πράξης στη Δι@ύγεια και αφετέρου με τη ρύθμιση του άρθρου 6 κλονίζεται η εμπιστοσύνη των πολιτών προς τη Διοίκηση.
Η Δι@ύγεια είναι δικαίωμα και κεκτημένο.
Νομίζω πως και η ανανεωμένη πρόταση για τη Διαύγεια υποσκελίζει την λειτουργία της και άρει κάθε ουσιαστικό όφελος της Δημοκρατίας από την Διαύγεια. Ζητώ να να καταργηθεί η παράγραφος 4 του άρθρου 20 και να παραμείνει το πρόγραμμα Διαύγεια σε ισχύ όπως ήταν μέχρι σήμερα
Η Διαύγεια είναι θεσμός διαφάνειας και θα έπρεπε να ενισχύεται αντί να προσπαθείτε μέσω παραθύρων να την καταργήσετε. Στην τελική αν δεν είστε ικανοί να αναρτήσετε ένα νομοσχέδιο σε μια ιστοσελίδα σε εύλογο χρόνο παραιτηθείτε. Πολύ φοβάμαι όμως ότι δεν πρόκειται για ανικανότητα αλλά για πασιφανή προσπάθεια να ενισχύσετε την αδιαφάνεια και να κάνετε τις δουλίτσες σας όπως πάντα. Το να ισχύει άλλο κείμενο από αυτό που αναρτήθηκε (βλέπ娫αν υπάρχει διαφορά μεταξύ του κειμένου που αναρτήθηκε και του κειμένου της πράξης ισχύει το τελευταίο») είναι η επιτομή της λαμογιάς και της ρεμούλας. Το να μην αναρτάς για μήνες κάτι στη Διάυγεια είναι ο ορισμός του να μη μας πάρουν χαμπάρι. Ντροπή σας.
Αν νομίζετε ότι οι προθέσεις σας δεν είναι προφανείς γελιέστε.
Ζητώ να ισχύει ότι δημοσιεύεται online και όχι ότι μπορεί να υπάρχει σε κάποια Υπηρεσία, μακριά από τα μάτια μας, να προστεθεί κείμενο το οποίο θα υποχρεώνει τους πάντες να υπάγονται στο καθεστώς της Διαυγειας (Βουλή, Υπουργεία, Κομματα κλπ και όσοι τυγχάνουν σήμερα εξαίρεσης) και να μην επιτρέπεται η διαφορετική ημερομηνία ισχύος των πράξεων σε σχέση με την ανακοίνωσή τους.
Η Διαύγεια είναι το μόνο εργαλείο που τουλάχιστον μας ενημερώνει για το τι συμβαίνει στους φόρους και τις εισφορές μας.
Συμφωνώ απόλυτα με όλους τους σχολιαστές που ζητούν να καταργηθεί η §4 του άρθρου 20 και το άρθρο 6 του νομοσχεδίου. Επι τη ευκαιρία μπορεί να ενοποιηθεί η Διαύγεια με την εφημερίδα της Κυβερνήσεως, όλα μέσα από ένα on-line σύστημα.
Επίσης θα πρότεινα την θέσπιση πειθαρχικών ποινών για όσους υπαλλήλους φορέων δεν αναρτούν σωστά αρχεία pdf (που να επιτρέπουν αναζήτηση) ή κάνουν «λάθη» σε λέξεις κλειδιά όπως «σίμβαση» αντί για σύμβαση.
Ζητώ να καταργηθεί η παράγραφος 4 του άρθρου 20.
Προσπάθησα να κατανοήσω πως θα ωφελήσουν στην βελτίωση της δι@υγειας οι αλλαγές που επιθυμεί η κυβέρνηση, δεν είναι σωστό να εκφράσω τη γνώμη μου από αυτό το βήμα γιατί θα βρίσω.
Η δι@υγεια πρέπει να επεκταθεί παντού. Χωρίς εξαιρέσεις και εκ του πονηρού «βελτιώσεις».