Τροποποίηση του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 112/Α΄/13.07.2010), όπως τροποποιήθηκε από το Ν. 4057/2012 (ΦΕΚ Α΄ 54)
1. Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
«Οι ρυθμίσεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται επίσης και σε πράξεις ή αποφάσεις που εκδίδουν όργανα, στα οποία τα αναφερόμενα στην παράγραφο αυτή όργανα έχουν χορηγήσει εξουσιοδότηση προς υπογραφή ή έχουν μεταβιβάσει αρμοδιότητα καθώς και οποιοδήποτε όργανο έχει από το νόμο την αρμοδιότητα έκδοσης πράξεων που υπάγονται στις ρυθμίσεις του νόμου αυτού.»
2. H περίπτωση 6 της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
«6) οι προϋπολογισμοί, απολογισμοί, ισολογισμοί των φορέων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου»
3. Στην παρ. 4 του άρθρου 2 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), προστίθεται περ. 6α ως εξής:
«6α) οι πράξεις της ανάληψης υποχρέωσης δαπάνης, της απόφασης έγκρισης δαπάνης και της οριστικοποίησης της πληρωμής που περιέχει το ακριβές ποσό που θα πληρωθεί για κάθε επιμέρους δαπάνη των φορέων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου.
4. Η παρ. 2 άρθρου 4 Ν. 3861/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις του άρθρου 2 ισχύουν από την ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις».
5. Στο άρθρο 4 προστίθεται παρ. 5 ως εξής:
«5. Οι πράξεις που είναι αναρτημένες στο διαδίκτυο, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 έως 6 του παρόντος νόμου, έχουν ισχύ ακριβούς αντιγράφου. Αρκεί η επίκληση του ΑΔΑ για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση των αναρτημένων πράξεων, τόσο κατά τη διεκπεραίωση υποθέσεων των διοικουμένων, όσο και κατά την επικοινωνία μεταξύ των φορέων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου.»
6. Η παράγραφος 4 του άρθρου 4 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Εάν υπάρχει διαφορά μεταξύ του κειμένου που αναρτήθηκε και του κειμένου της πράξης, ισχύει το τελευταίο. Με ευθύνη του προσώπου ή οργάνου που έχει εκδώσει την πράξη γίνονται αμελλητί οι αναγκαίες διορθώσεις στο κείμενο που έχει αναρτηθεί στο δικτυακό τόπο.»
7. Η παράγραφος 2 του άρθρου 6 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Η Υπηρεσία Ανάπτυξης Πληροφορικής (Υ.Α.Π.) του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι αρμόδια για τον επιχειρησιακό συντονισμό και τη διαχείριση της εφαρμογής του Προγράμματος Διαύγεια στους φορείς που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου.».
8. Η παράγραφος 4 του άρθρου 6 του ν.3861/2010 (ΦΕΚ Α/112), αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Η Υπηρεσία Ανάπτυξης Πληροφορικής (Υ.Α.Π.) του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης έχει την ευθύνη της λειτουργίας του κεντρικού δικτυακού τόπου για την ανάρτηση των νόμων και πράξεων καθώς και της τήρησης κεντρικού αρχείου των αναρτημένων νόμων και πράξεων, το οποίο είναι προσιτό σε κάθε ενδιαφερόμενο με ηλεκτρονικά μέσα».
«Προτάσεις επαναδιατύπωσης του άρθρου 20 από το ΥΔΜΗΔ»
Με τις εν γένει προτεινόμενες αλλαγές του Ν. 3861/2010 αποσκοπείται η αντιμετώπιση των ερμηνευτικών και διαχειριστικών ζητημάτων που έχουν προκύψει μέχρι στιγμής κατά την εφαρμογή του νόμου και την υλοποίηση του προγράμματος Διαύγεια από τους φορείς που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του, αλλά και η ενίσχυση της ισχύος των αναρτημένων εγγράφων και της διαφάνειας.
Με την προτεινόμενη διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 20 στόχος είναι να υπάρξει ομοιόμορφη ερμηνεία και εφαρμογή του Ν. 3861/2010, ενώ η επιφύλαξη υπέρ των κείμενων διατάξεων και των διαφορετικών προβλέψεων των ίδιων των πράξεων αφορά αποκλειστικά την έναρξη ισχύος της πράξης και όχι την υποχρεωτικότητα της ανάρτησης. Η επιφύλαξη εξασφαλίζει τις ειδικότερες περιπτώσεις κατά τις οποίες ο νομοθέτης ή η ίδια η πράξη προβλέπει διαφορετική έναρξη ισχύος, κάτι που αποτελεί συχνό και νόμιμο φαινόμενο που απαντάται και στους τυπικούς νόμους και στις πράξεις που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Με την τροποποίηση της παρ. 2 άρθρου 4 Ν. 3861/2010 ο νομοθέτης επιθυμεί να προβλέψει ότι, πλην των πράξεων που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, οι λοιπές πράξεις που αναρτώνται στο πρόγραμμα Διαύγεια ισχύουν από την ανάρτησή τους εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στις κείμενες διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις. Έτσι επιλύεται ένα σοβαρό ζήτημα που έχει δημιουργήσει η προηγούμενη διατύπωση της διάταξης σύμφωνα με την οποία οι συγκεκριμένες πράξεις «δεν εκτελούνται εάν δεν έχει προηγηθεί η ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο». Η διατύπωση αυτή είχε δημιουργήσει σημαντικές αμφισβητήσεις όσον αφορά την έναρξη εφαρμογής των συγκεκριμένων πράξεων τόσο από τους φορείς που εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής του νόμου όσο και στο νομικό κόσμο της χώρας. Συγκεκριμένα μία μερίδα των εμπλεκόμενων φορέων ισχυρίζεται ότι οι πράξεις ισχύουν από την υπογραφή τους και η ανάρτηση είναι αναγκαίος όρος για την εκτέλεσή τους και άλλοι, όπως και η πρόσφατη γνωμοδότηση ΝΣΚ 46/2013, ότι τα έννομα αποτελέσματά τους αρχίζουν από την ανάρτησή τους στο διαδίκτυο.
Για την περαιτέρω θεσμική θωράκιση του Προγράμματος Διαύγεια, η σχετική διάταξη της παραγράφου 4 προτείνεται να επαναδιατυπωθεί ως κάτωθι:
«Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις του άρθρου 2 αναρτώνται στο Διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο και ισχύουν από την ανάρτησή τους, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά ως προς τον χρόνο έναρξης ισχύος τους σε ειδικές διατάξεις ή στις ίδιες τις πράξεις.»
Περαιτέρω η ρύθμιση της παραγράφου 6 προτείνεται να αποσυρθεί. Η συγκεκριμένη διάταξη δεν μεταβάλει στην ουσία την πρόβλεψη που υπήρχε στην ισχύουσα νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία: «Ως προς τις πράξεις που δεν δημοσιεύονται καθ` οποιονδήποτε άλλον τρόπο, εάν υπάρχει διαφορά μεταξύ του κειμένου που αναρτήθηκε και του κειμένουτης πράξης ισχύει το τελευταίο. Με ευθύνη του προσώπου ή οργάνου που έχει εκδώσει την πράξη γίνονται αμελλητί οι αναγκαίες διορθώσεις στο κείμενο που έχει αναρτηθεί στο δικτυακό τόπο”.
Κατά τα λοιπά, ως γνωστόν, στις κατά νόμο δημοσιευτέες πράξεις (οι οποίες δημοσιεύονται στο ΦΕΚ, στο κατάστημα της υπηρεσίας, κλπ) η δημοσίευση είναι στοιχείο του υποστατού της πράξης. Η συγκεκριμένη διάταξη επαναλαμβάνει την προηγούμενη ρύθμιση απαλείφοντας την αυτονόητη πρόβλεψη για το καθεστώς των κατά νόμον δημοσιευτέων πράξεων το οποίο ρυθμίζεται στις ειδικές διατάξεις για τη δημοσίευση των διοικητικών πράξεων και την πάγια νομολογία. Σε κάθε περίπτωση η συγκεκριμένη τροποποίηση προτείνεται να απαλειφθεί, ως μη επιφέρουσα ουσιώδη μεταβολή στο ισχύον καθεστώς.
Δηλαδή η «αναδιατύπωση» έκανε ακόμη πιο σαφές ότι αποδεσμεύεται ο χρόνος έναρξης ισχύος από τον χρόνο ανάρτησης! Μπορεί να βγάλουμε σήμερα μια διοικητική πράξη, να ορίσουμε ότι αρχίζει να ισχύει από σήμερα, πριν την αναρτησή της στην Διαύγεια και μετά από 1 εβδομάδα που θα την αναρτήσουμε στην Διαύγεια, δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ενδιαμέσως θα έχουμε εφαρμόσει όλα όσα λέει η εν λόγω πράξη, χωρίς κανείς να μπορεί να την βρει στο Διαδίκτυο. Έχουμε λοιπόν την επίσημη κατάργηση της Διαύγειας. Η διάταξη πρέπει να αποσυρθεί. Αν το ζητούμενο είναι η μεταχρονολήγηση της έναρξης ισχύος, αυτά λύνονται με τροποποιήσεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν.2690/1999) κι όχι με τροποποιήσεις της Διαύγειας.
Όσον αφορά το ποιο από τα δύο κείμενα κατισχύει αν υπάρχουν αποκλίσεις ανάμεσα στην εκδοθείσα πράξη και στην αναρτηθείσα: το σήμερα ισχύον άρθρο της Διαύγειας λέει ότι υπερισχύει το «δημοσιευμένο» αν βρίσκεται σε απόκλιση προς το «αναρτημένο». Για τις μη δημοσιευτέες πράξεις, ισχύει το ίδιο: σε περίπτωση απόκλισης αυτού που βρίσκεται στο συρτάρι και του αναρτημένου, υπερισχύει το συρτάρι! Πρόκειται για εξ αρχής λάθος διάταξη, εις βάρος της αρχής της διαφάνειας, καθώς ενισχύει την στρέβλωση «άλλα λέμε κι άλλα κάνουμε». Νομικά αυτό αποτελεί διάψευση της αρχής της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη. Δεν είναι δυνατόν ο πολίτης να επενδύει σε αυτό που βλέπει αναρτημένο σε μια δημόσια ιστοσελίδα και μετά να έρχεται τοκράτος και να του λέει ότι αγνοείς αυτό που υπάρχει στο συρτάρι του Υπουργού που είναι και το κατισχύον! Aκόμα και για τις διεθνείς συνθήκες, το άρθρο 36 του Συντάγματος αναφέρει ότι «μυστικά άρθρα συνθήκης δεν μπορούν ποτέ να ανατρέψουν τα φανερά»! Και τώρα θα έχουμε μυστικά άρθρα διοικητικών πράξεων που θα μπορούν να ανατρέψουν τα φανερά.
Ουσιαστικά καταργείται η διαφάνεια με τις παραγράφους 4 & 6. Δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται καμία καθυστέρηση στην ανάρτηση στο διαδίκτυο κάθε πράξης. Η ανάρτηση πρέπει να γίνεται ΠΡΙΝ από την εκτέλεση των έργων.
Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
ΠΑΝΤΑ Η ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΚΑΙ ΦΟΒΟΤΑΝ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ.
Ο ΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΗΣ ΤΕΡΤΙΠΙΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΗ ΜΕΣΗ Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΑΛΛΑ ΟΠΩΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑ ΔΗΛ.ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ ΔΗΛ.Η ΓΙΑ ΙΔΙΟ ΟΦΕΛΟΣ (ΜΙΖΕΣ)Η ΓΙΑ ΨΗΦΟΘΗΡΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΡΩΣΤΗΜΕΝΗ ΣΧΕΣΗ ΠΟΛΙΤΗ-ΨΗΦΟΦΟΡΟΥ ΜΕ ΤΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
ΑΡΑ ΟΤΙ ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ ΔΕ ΘΑ ΤΗΝ ΗΘΕΛΕ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΖΗΤΩ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ-ΕΠΕΚΤΑΘΕΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ.
ΘΑ ΗΘΕΛΕ ΝΟΜΙΖΩ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΩΣ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΩΣΤΟΥΜΕΝΑ ΠΟΣΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΕ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ ,ΠΡΟΣ ΠΟΙΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΑΦΟΡΟΥΝ.
ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΔΕ ΒΕΛΤΙΩΝΕΙ ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΚΟΠΤΕΙ ΤΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ.
Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΡΙΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΚΑΙ «ΚΑΜΜΙΑ» ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΕΡΙ ΕΥΘΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΕΙΝΑΙ «ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ» Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 20. ΑΠΑΙΤΟΥΜΑΙ «Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ». «ΚΑΘΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΝΑ ΑΝΑΡΤΑΤΑΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΙΣΧΥ».
Η ΔΙΑΥΓΕΙΑ είναι το μόνο μέσο που διαθέτουμε ως πολίτες να «ελέγχουμε» το που πάνε τελικά τα χρήματά μας. Σε μια εποχή με τόσο μεγάλα προβλήματα, θα έπρεπε η ευαισθησία απέναντι στη διαφάνεια να είναι απόλυτη. Ζητώ να παραμείνει η λειτουργία της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ ακριβώς όπως είναι μέχρι τώρα, με ανάρτηση όλων των πράξεων πριν πό την εκτέλεση των έργων. Οτιδήποτε άλλο δυστυχώς είναι απλά κοροιδία.
Ποιά είναι ακριβώς η λογική πίσω από τις τροποποιήσεις 4 και 6 που αφορούν το άρθρο 4 Ν. 3861/2010? Ποιό είναι το νόημα να υπάρχει ένα τέτοιο ηλεκτρονικό σύστημα που βοηθάει τους πολίτες να είναι ενημερωμένοι και να μπορούν να εκφέρουν γνώμη για οποιαδήποτε νομοθεσία, από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου, εάν ο ρόλος του υποβαθμίζεται σε δευτερεύοντας σημασίας?
Όχι μόνο οι πολίτες δεν θα είναι ενημερωμένοι σε περίπτωση διαφορών μεταξύ αναρτημένου και πράξης, αλλά ακόμη χειρότερα θα είναι ΛΑΘΟΣ πληροφορημένοι. Η άποψη τους δηλαδή θα είναι διαστρευλωμένη και βασισμένη σε λανθασμένο κείμενο!
Νομίζω ότι το Υπουργείο θα πρέπει να λάβει σοβαρά τα σχόλεια όλων και τροποποιήσει το νομοσχέδειο ώστε να δώσει στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ περετέρω ισχύ, όχι λιγότερη.
Η κατάργηση της Διαύγειας ισοδυναμεί με κατάργηση του ΑΣΕΠ. Στα πλαίσια του συμμαζέματος των δημοσίων υπηρεσιών και εξοικονόμησης χρόνου και γραφειοκρατικών διαδικασιών, μπορείτε άνετα να καταργήσετε και αυτό.
Οι επίμαχες τροποποιήσεις 20.4, 20.6 μοιάζουν με λογοπαίγνια. Αν είναι καλοπροαίρετες θα πρέπει να γραφτούν με τρόπο που να μην αφήνει χώρο για ερμηνείες που υπονομεύουν τη Διαύγεια.
20.4 Πρέπει να ξέρουμε τι αποφασίζεται, όταν αποφασίζεται. Αν η τροποποίηση θέλει να λάβει υπόψη της αποφάσεις που ισχύουν σε μεταγενέστερο χρόνο από το χρόνο έκδοσης της απόφασης, ας το ξεκαθαρίσει. Τι συμβαίνει με νόμους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως; Η απόφαση επικυρώνεται όταν δημοσιεύεται, ακόμα και αν έχει διαφορετική έναρξη ισχύος (θεωρητικά σε μεταγενέστερο χρόνο).
20.6 Η πράξη να είναι η Διαύγεια. Γιατί να «υπάρχει διαφορά μεταξύ του κειμένου που αναρτήθηκε και του κειμένου της πράξης»; Αν θέλετε να έχετε δύο κείμενα, να δημοσιεύετε το επίσημο στη Διαύγεια και το αντίγραφο όπου αλλού θέλετε. Τι γίνεται αν γίνει κάποιο λάθος στις δημοσιεύσεις νόμων στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως; Αν γίνει λάθος, να το διορθώσετε με καινούργια απόφαση.
20.4 (πάλι). Μπορεί να υπάρχει πρόβλεψη για αποφάσεις ευαίσθητου περιεχομένου που αφορούν εθνική ασφάλεια, ή προσωπικά δεδομένα (το σχόλιο που είπε κάποιος γιατί να ξέρουν όλοι πότε θα λείψω απ’ το σπίτι μου). Τα θέματα εθνικής ασφάλειας υποθέτω οτι ήδη προβλέπονται από την υπάρχουσα διαύγεια.
Τα προσωπικά δεδομένα με χρονική ευαισθησία θα μπορούσαν να καλυφθούν με διαυγή τρόπο. π.χ. να αναρτώνται χωρίς ονόματα και μετά από κάποια μέγιστη χρονική περίοδο να αναρτώνται τα ονόματα. Αλλά δεν είμαι σίγουρος οτι υπάρχει πραγματικό θέμα μ’ αυτή την περίπτωση. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να μάθει κάποιος πότε λείπω απ’ το σπίτι μου (π.χ. το καθημερινό ωράριο της υπηρεσίας μου).
Η ανάρτηση στη Διάυγεια να γίνεται υποχρεωτικά για όλους, πριν από την υλοποίηση του έργου και πριν αρχίσει η ισχύς του. Αλλιώς θεωρούμε πως η Διαύγεια καταργείται.
Να μην καταργηθεί η Διαύγεια και η ανάρτηση όλων των πράξεων να γίνεται πριν την εκτέλεση των έργων.
αιτούμαι να μην καταργηθεί η Διαύγεια και η ανάρτηση όλων των πράξεων να γίνεται πριν από την εκτέλεση των έργων
Καμία απόφαση δεν πρέπει να υλοποιείται αν δεν έχει προηγηθεί η ακριβής ανάρτησή της στο διαδίκτυο, με ευθύνη τόσο των ανθρώπων που τις αναρτούν, όσο και εκείνων που αναλαμβάνουν την εφαρμογή. Εσφαλμένες αναρτήσεις και εφαρμογές πριν την ανάρτηση πρέπει να επισύρουν κυρώσεις.
Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
Ζητώ να καταργηθεί η Διαύγεια, γιατί με την παράγραφο 4 του άρθρου 20 χάνει το νόημα και τη δύναμή της. Εναλλακτικά, θα μπορούσατε να καταργήσετε την συγκεκριμένη ρύθμιση, αλλά σε περίπτωση που εκλεγώ κάποτε υπουργός, νομίζω ότι θα με δυσκολέψει αρκετά να δώσω χρήματα στους φίλους μου ή στις εταιρίες που με βοήθησαν να εκλεγώ!
Η Διαύγεια αποτελεί ΕΜΠΟΔΙΟ για την ταχεία οικονομική ανάπτυξη των φίλων/γνωστών του εκάστοτε Υπουργού. Παρακαλώ ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ την εντελώς. Ακόμη, είναι απαράδεκτο να ζητείται από τους πολίτες να σχολιάσουν – υπάρχουν επαγγελματίες πολιτικοί για να αποφασίζουν και δεν πρέπει να δίνεται λόγος στον κάθε άσχετο..
Μπράβο στον κ. Μητσοτάκη!
Απαράδεκτο….
Η Διαύγεια πρέπει να διατηρηθεί όπως επίσης τυχόν διάφορες μεταξύ αναρτημενου και τελικού έντυπου να διατηρούν σε ισχύει το αναρτημένο
Ζητω να γνωριζω απο ΠΡΙΝ που πανε τα χρηματα που πληρωνουμε, να καταργηθει η παρ. 4 του αρθρου 20.
Διαφωνώ με την τροποποίηση του άρθρου 20. Επιθυμώ να γνωρίζω αναλυτικά για τις δαπάνες του κράτους εγκαίρως. Η ανάρτηση όλων των πράξεων να γίνεται πριν την εκτέλεση των έργων.
-Το ζητούμενο πια (τώρα που όλοι δυσκολευόμαστε πιο πολύ…κι όμως ακόμα πληρώνουμε είτε με φόρους είτε με απολύσεις… οκ, «διαθεσιμότητα») είναι η επέκταση και η ενίσχυση της Διαύγειας.
-Εννοείται ότι το αναρτημένο (κι άρα προσβάσιμο δημοσίως κείμενο) θα πρέπει να είναι και το δεσμευτικό.
-Η ανάρτηση των δαπανών πρέπει να γίνεται πριν από το έργο.
-Είναι ανάγκη η επέκταση της υποχρεώσεις να αφορά δεσμευτικά όλο και περισσότερους φορείς του δημοσίου ή ευρύτερου δημοσίου τομέα.
-Το πρόβλημα που γενικά αντιμετωπίζω -ως πολίτης- με την ελληνική νομολογία… είναι ακριβώς αυτές οι «εξαιρέσεις». Μια χρήσιμη τροπολογία θα ήταν αυτή που θα έκανε ΟΛΟ αυτό το ΣΥΜΜΑΖΕΜΑ. Ξεκάθαροι νόμοι, άρθρα και παράγραφοι. Σαφείς. Με την κατα το δυνατόν λιγότερη «ανάγκη» για τροπολογίες, εγκυκλίους, διατάξεις… και άρα εξαιρέσεις και παραθυράκια.
Ζητώ την κατάργηση της παραγράφου 4 από το Άρθρο 20 καθώς με την προτεινόμενη διατύπωση, καταργείται το πρόγραμμα Διαύγεια.
Ζητώ διαφάνεια και έλεγχο.
Ζητώ η ανάρτηση όλων των πράξεων να γίνεται πριν την εκτέλεση των έργων.
Διαφωνώ με την τροποποίηση του άρθρου 20. Επιθυμώ να γνωρίζω αναλυτικά για τις δαπάνες του κράτους εγκαίρως. Η ανάρτηση όλων των πράξεων να γίνεται πριν την εκτέλεση των έργων.
Ζητώ να να καταργηθεί η παράγραφος 4 του άρθρου 20 και να παραμείνει το πρόγραμμα Διαύγεια σε ισχύ όπως ήταν μέχρι σήμερα. Η ανάρτηση όλων των πράξεων να γίνεται πριν την εκτέλεση των έργων.
Είναι απαράδεκτη η ακύρωση της «Διαύγειας», που επιχειρείται
με την τωρινή μορφή της παραγρ. 4 του άρθρου 20 ! Να αλλάξει
η παραγρ. 4 και να ορίζει ότι ΟΛΕΣ οι πράξεις δημοσίων φορέων,
περιλαμβανομένων των ΝΠΙΔ, είναι *υποχρωτικά* αναρτητέες στο
διαδίκτυο, χωρίς ουδεμία εξαίρεση. Επίσης, να αναγράφονται
λεπτομερώς και *υποχρωτικά* οι σχετικές δαπάνες, χωρίς ουδεμία εξαίρεση.
H Διαύγεια όχι μονο πρέπει να μην καταργηθει αλλά θα πρέπει να επεκταθεί και να βελτιωθεί ποιοτικά και ποσοτικά. Ζητώ να να καταργηθεί η παράγραφος 4 του άρθρου 20.
Περίμενα από τον Υπουργό που απολύει ανθρώπους από το δημόσιο ευαγγελιζόμενος ένα δημόσιο που θα λειτουργεί πιο αποτελεσματικά, να φέρει μια διάταξη που θα αναβαθμίζει τη Διαύγεια. Αντ’ αυτού προσπαθεί να την καταργήσει.
Δυο σχόλια:
1. Χρησιμοποιούμε τη Διαύγεια. Είναι τρομερό όπλο ενάντια στη διαφθορά.
2. Συμμετέχουμε στη διαβούλευση. Οι συζητήσεις καφενείου ειναι χρήσιμες αλλά πιο χρήσιμη είναι η συμμετοχή στη δημόσια διαβούλευση.
Η ανάρτηση στη Διάυγεια να γίνεται υποχρεωτικά για όλους, πριν από την υλοποίηση του έργου και πριν αρχίσει η ισχύς του. Αλλιώς θεωρούμε πως η Διαύγεια καταργείται.
Ζητώ να να καταργηθεί η παράγραφος §4 του άρθρου 20 και να παραμείνει το πρόγραμμα Διαύγεια σε ισχύ όπως είναι στην παρούσα κατάσταση.
Διαφωνώ με την τροποποίηση του άρθρου 20. Επιθυμώ να γνωρίζω αναλυτικά για τις δαπάνες του κράτους εγκαίρως. Η ανάρτηση όλων των πράξεων να γίνεται πριν την εκτέλεση των έργων.
Η ανάρτηση όλων των πράξεων στην Διαύγεια να γίνεται ΠΡΙΝ την εκτέλεσή τους. Διαφορετικά καταστρατηγείται η διαφάνεια.
Κατάργηση της παρ. 4 του άρθρου 20.
Ζητώ να να καταργηθεί η παράγραφος 4 του άρθρου 20 και να παραμείνει το πρόγραμμα Διαύγεια σε ισχύ όπως ήταν μέχρι σήμερα.
Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να τροποποιηθεί ένα από τα λίγα πράγματα , αν όχι το μοναδικό, που δίνει στον πολίτη τη δυνατότητα να μαθαίνει που πηγαίνουν τα χρήματα που με τόσο κόπο πλέον συγκεντρώνει και δίνει μέσω φόρων και λοιπών εισπρακτικών διαδικασιών στο κράτος.
Και φυσικά να μαθαίνει ΠΟΥ πάνε ΠΡΙΝ πάνε και όχι κατόπιν εορτής
Ζητώ να να καταργηθεί η παράγραφος 4 του άρθρου 20 και να παραμείνει το πρόγραμμα Διαύγεια σε ισχύ όπως ήταν μέχρι σήμερα.
Πρέπει να καταργηθεί η παράγραφος 4 του άρθρου 20 και να παραμείνει το πρόγραμμα Διαύγεια σε ισχύ όπως είναι μεχρι σημερα. Δεν υπάρχει κανένας λογικός και δίκαιος λόγος μετατροπης του.
Ζητώ την κατάργηση της παραγράφου 4 από το Άρθρο 20 καθώς επίσης να είναι δυνατή και εύχερη η έγκαιρη ανάγνωση των αποφάσεων κατά θέμα καθώς επίσης και η εκ των υστέρων εύρεση αποφάσεων καθώς είναι αρκετά δύσκολη ακόμα και με το προηγούμενο καθεστώς στο λογισμικό.
Θεωρώ τη διαύγεια -όπως και πολλοί άλλοι Έλληνες που δεν γνωρίζουν τον ιστότοπο αυτόν- ως ένα από τα βήματα προόδου που έχουν συντελεστεί τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Δεν είναι υπερβολικό να θεωρηθεί και ως ένας ακρογωνιαίος λίθος της προσπάθειας για μια αξιοκρατική Ελλάδα.
Συνεπώς, αν σας ενδιαφέρει κ. Υπουργέ περισσότερο το μακροπρόθεσμο συμφέρον της Ελλάδας παρά το βραχυπρόθεσμο συμφέρον κάποιων κουτοπόνηρων ψηφοφόρων, ο θεσμός της διαύγειας πρέπει να ενδυναμωθεί και όχι να αποδυναμωθεί.
Η Διαύγεια αποτελεί ίσως το σημαντικότερο θεσμό διαφάνειας και ένα από τα σημαντικότερα έργα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και ηλεκτρονικής συμμετοχής. Η πρόθεσή σας να την καταργήσετε εμμέσως στην πράξη με την παράγραφο §4 του άρθρου 20 ή να την υποτιμήσετε με την παράγραφο 6 του άρθρου 20 αποτελεί για εμένα το μεγαλύτερο πολιτικό σκάνδαλο της δεκατίας. Η επιστροφή σε μεθόδους και πρακτικές αδιαφανείς και παράνομες με διοικητικές πράξεις εν κρυπτώ από τους πολίτες θα επαναφέρει τη Δημόσια Διοίκηση της αυθαιρεσίας. Η δε επιλογή του χρόνου για την επαναδιατύπωση του νόμου αποδεικνύει την εκ του πονηρού πρόθεση για κατάργηση της Διαύγειας. Παρακαλώ για την απόσυρσή τους. Η Διαύγεια πρέπει να βελτιστοποιηθεί και όχι να καταργηθεί.
Ζητώ την κατάργηση των παραγράφων 4 & 6 που είναι αντίθετες με το πνεύμα του νόμου και ουσιαστικά καταργούν τη Διάυγεια. Καμία πράξη να μην εκτελείται πριν αναρτηθεί..
Εν έτει 2013 η ανάρτηση είναι υπόθεση ελαχίστων λεπτών και κλάψε καθυστέρηση αυτής θα πρέπει να επιφέρει κυρώσεις.
Ζητώ να καταργηθεί η παράγραφος 4 του Άρθρου 20. Οχι σε καθεστωτικές πρακτικές
Τέτοια δημοκρατία στην Ελλαδα έχουμε να δούμε απο της κατοχής ή μάλλον απο την χούντα των συνταγματαρχών.Με αυτούς τους νόμους που βγάζετε όταν πέσει η κυβέρνηση Σαμαρά θα φάτε πολλά χρόνια φυλακή.
ιαφωνώ με την τροποποίηση του άρθρου 20. Επιθυμώ να γνωρίζω αναλυτικά για τις δαπάνες του κράτους εγκαίρως. Η ανάρτηση όλων των πράξεων να γίνεται πριν την εκτέλεση των έργων για ευνόητους λόγους
Ζητώ τη κατάργηση της παραγράφου 4 του άρθρου 20. Όταν λέμε Διαύγεια, να εννοούμε διαύγεια. Επίσης ζητώ η Βουλή να μην εξαιρείται της Διαύγειας.
Η Διαύγεια πρέπει να παραμείνει ως έχει, η κάθε απόφαση να αναρτάται στο διαδίκτυο υποχρεωτικά, και σε διαφορετική περίπτωση να μην έχει ισχύ. Χρειάζεται να προχωρήσουμε προς την κατεύθυνση της μεγαλύτερης διαφάνειας, λογοδοσίας και δυνατότητας ελέγχου. Αντί για αυτό, η παράγραφος 4 του άρθρου 20 συνιστά οπισθοδρόμηση.
Ζητώ η ανάρτηση των πράξεων να γίνεται ΠΡΙΝ και όχι μετά από τις πράξεις.
Εάν υπάρχει διαφορά μεταξύ αναρτημένου εγγράφου και πράξης να υπερισχύει το αναρτημένο αντίγραφο. Όχι να υπερισχύει μη αναρτημένη πράξη όπως προβλέπουν οι προτάσεις, αλλά σταδιακά να καταργηθεί η ύπαρξη πράξης που δεν θα είναι αναρτημένη.
Δηλαδή η δημόσια ανάρτηση να γίνει ο μόνος τρόπος και η μόνη πηγή από την οποία μπορεί να υπάρξει μια τέτοια πράξη.
Το λογικό με υπουργέ ειναιΗ ανάρτηση όλων των πράξεων να γίνεται πριν από την εκτέλεση των εργων. Οτιδήποτε άλλο καταργεί στην ουσία τη διαύγεια .
Ζητώ την κατάργηση των παραγράφων 4 και 6 του άρθρου 20. Η έναρξη ισχύος όλων των αποφάσεων πρέπει υποχρεωτικά να είναι μεταγενέστερη της ανάρτησης τους. Επίσης, το κείμενο της ανάρτησης θα πρέπει να είναι το μόνο νομικά ισχυρό.
Διαφωνώ με την τροποποίηση του άρθρου 20. Επιθυμώ να γνωρίζω αναλυτικά για τις δαπάνες του κράτους εγκαίρως. Η ανάρτηση όλων των πράξεων να γίνεται πριν την εκτέλεση των έργων.
Kαταργηση της παρ. 4 στο αρθρο 20.Η αναρτηση πρεπει να γινεται πριν την εκτελεση οποιασδηποτε πραξης.
Θλιβερό και ύποπτο να επιχειρείται ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ αντί της απαιτούμενης περισσότερο από ποτέ απόλυτης διαφάνειας.
Να καταργηθεί η παράγραφος 4 του Άρθρου 20 γιατί με τη διατύπωση που έχει ανταγωνίζεται στην πράξη το πρόγραμμα Διαύγεια.Είναι καιρός να αλλάξει η νοοτροπία της πολιτική ηγεσίας ως ένδειξη σεβασμού προς τον δοκιμαζόμενο λαό.
Ζητώ την κατάργηση της παραγράφου 4 από το Άρθρο 20 καθώς επίσης να είναι δυνατή και εύχερη η έγκαιρη ανάγνωση των αποφάσεων κατά θέμα καθώς επίσης και η εκ των υστέρων εύρεση αποφάσεων καθώς είναι αρκετά δύσκολη ακόμα και με το προηγούμενο καθεστώς στο λογισμικό.