Σχέδιο Δράσης OGP OGP

Άρθρo 17 Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης και Ηλεκτρονικής Νομοθέτησης (ΚΕΚΗΝ)

1.Η ΚΕΚΗΝ αποτελείται από επτά (7) μέλη, περιλαμβανομένου του προέδρου της, με τριετή θητεία, η οποία μπορεί να ανανεώνεται. Πρόεδρος και μέλη της ΚΕΚΗΝ δύνανται να ορίζονται, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Κυβέρνησης, εν ενεργεία ή μη δικαστικοί λειτουργοί, Νομικοί Σύμβουλοι και Πάρεδροι του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, μέλη του Διδακτικού Επιστημονικού Προσωπικού των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με συναφή εξειδίκευση, καθώς και νομικοί και επιστήμονες πληροφορικής εγνωσμένου κύρους.

2.  Η ΚΕΚΗΝ έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α. Τη διατύπωση των νομοτεχνικών κανόνων για τη σύνταξη κωδίκων και, ιδίως, τη διαίρεση και ταξινόμηση της ύλης, τον τρόπο αρίθμησης των άρθρων, παραγράφων και εδαφίων, τον τρόπο παραπομπής στις διατάξεις που κωδικοποιούνται ή αναμορφώνονται, τον τρόπο αναγραφής τίτλων στα άρθρα και στα επί μέρους κεφάλαια των Κωδίκων και τη γλωσσική διατύπωσή τους.

β. Σε συνεργασία με τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, τη διαμόρφωση και εισήγηση στους καθ’ ύλην αρμόδιους υπουργούς  προδιαγραφών πληροφοριακών υποδομών που υποστηρίζουν τη διαδικασία Ταξινόμησης, Κωδικοποίησης και Ηλεκτρονικής Νομοθέτησης..

γ. Την εισήγηση προς τον Γενικό Γραμματέα της Κυβέρνησης και τον καθ’ ύλη αρμόδιο Υπουργό αναφορικά με τα νομικά πεδία τα οποία πρέπει να κωδικοποιηθούν, καθώς και με τις συγκεκριμένες νομοθετικές αλλαγές που είναι απαραίτητες για τη βελτίωση της νομοπαρασκευαστικής και κωδικοποιητικής λειτουργίας, λαμβανομένων υπόψη των κριτηρίων και προτάσεων αναμόρφωσης της νομοθεσίας που τυχόν έχουν διατυπωθεί εκ μέρους της Επιτροπής Αναμόρφωσης του Δικαίου και της απαραίτητης χρονικής διάρκειας υλοποίησής τους.

δ. Την ενημέρωση της Επιτροπής Αναμόρφωσης Δικαίου για ζητήματα της αρμοδιότητάς της, τα οποία είναι δυνατόν να εντοπίζονται κατά την κωδικοποίηση και αφορούν, ιδίως, σε επικαλυπτόμενες, αντιφατικές ή παρωχημένες  διατάξεις.

ε. Το συντονισμό, αξιολόγηση και έγκριση του έργου της κωδικοποίησης που πραγματοποιείται από επιτροπές κωδικοποίησης των Υπουργείων, καθώς και από φυσικά ή νομικά πρόσωπα σύμφωνα με το άρθρο 18 παρ. 2 του παρόντος και τη διαβίβαση των τελικών σχεδίων προς τον Γενικό Γραμματέα της Κυβέρνησης και τον καθ’ ύλη αρμόδιο Υπουργό.

στ. Την αξιολόγηση των επιμέρους εργασιών κωδικοποίησης που διενεργούνται από ειδικές επιτροπές οι οποίες έχουν συσταθεί πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, και την υποβολή πρότασης προς τον αρμόδιο Υπουργό σύμφωνα με το άρθρο 19 παρ. 2 εδάφιο τρίτο.

ζ. Τη σύνταξη και υποβολή προς τον Πρωθυπουργό και τον Γενικό Γραμματέα της Κυβέρνησης, εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου κάθε ημερολογιακού έτους, έκθεσης η οποία δημοσιεύεται στο διαδίκτυο σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3861/2010 (ΦΕΚ Α’ 112) και περιλαμβάνει αποτίμηση της προόδου των δράσεων κωδικοποίησης που έχουν αναληφθεί, της κατάστασης των σχετικών πληροφοριακών υποδομών, καθώς και περαιτέρω προτάσεις κωδικοποίησης της υφιστάμενης νομοθεσίας και επέκτασης ή βελτίωσης των σχετικών πληροφοριακών υποδομών. Με ευθύνη του Γενικού Γραμματέα της Κυβέρνησης η έκθεση της ΚΕΚΗΝ διαβιβάζεται στα λοιπά μέλη της Κυβέρνησης, στον Πρόεδρο της Βουλής και τους προέδρους των ανωτάτων δικαστηρίων.

3. Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, η ΚΕΚΗΝ επιδιώκει τη συνεργασία και τη διατύπωση απόψεων εκ μέρους του νομικού κόσμου, επιστημονικών και επαγγελματικών φορέων και άλλων τυχόν εμπειρογνωμόνων. Η ΚΕΚΗΝ δύναται, επίσης, για την υποβοήθηση του έργου της, να θέτει σε δημόσια διαβούλευση μέσω του διαδικτύου σχέδια και προτάσεις κωδικοποίησης της υφιστάμενης νομοθεσίας και ανασχεδιασμού των σχετικών πληροφοριακών υποδομών και να καλεί σε ακρόαση δημοσίους λειτουργούς, υπαλλήλους και εμπειρογνώμονες.

4. Η ΚΕΚΗΝ όπως και η Επιτροπή Αναμόρφωσης του Άρθρου 16 εξυπηρετούνται γραμματειακά από τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης.

  • 7. Άρθρο 17 «Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης & Ηλεκτρονικής Νομοθέτησης (ΚΕΚΗΝ)»
    – Στην παρ. 2, το εδάφιο β) να διαμορφωθεί ως ακολούθως: «β. Σε συνεργασία με τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, τη διαμόρφωση και εισήγηση στους καθ’ ύλην αρμόδιους υπουργούς προδιαγραφών πληροφοριακών υποδομών που υποστηρίζουν τη διαδικασία Ταξινόμησης, Κωδικοποίησης και Ηλεκτρονικής Νομοθέτησης κατά τρόπο που θα διασφαλίζει και την προσβασιμότητα στους πολίτες με αναπηρία».

  • 1 Σεπτεμβρίου 2011, 09:06 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ

    Άρθρο 17
    α) Θεωρώ ότι πρέπει να αναγραφεί ότι απαιτείται η συνεργασία με τα Γραφεία Νομοθετικής Πρωτοβουλίας για την κωδικοποίηση της νομοθεσίας
    β) Στις παρ. 2β και 2γ δεν ορίζονται συνέπειες σε περίπτωση μη συμμόρφωσης του αρμόδιου Υπουργού με τις εισηγήσεις και τα τιθέμενα χρονοδιαγράμματα.

  • 21 Αυγούστου 2011, 12:29 | ΚΟΥΛΟΥΡΙΔΗς ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ

    Να κατοχυρωθεί θεσμικά η συμμετοχή μόνιμου εκπροσώπου του 1ου και 2ου βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

  • 16 Αυγούστου 2011, 09:36 | ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ

    Ειδικότερα για τους εποπτευόμενους φορείς (π.χ. ΝΠΔΔ) θα πρέπει να αναπτυχθεί μια βάση δεδομένων στην οποία θα καταχωρούνται οι πράξεις που εκδίδει ο κάθε φορέας (π.χ. έκδοση άδειας ή ανανέωση άδειας εμπορίου) καθώς και οι άμεσα ή έμεσα εμπλεκόμενοι άλλοι φορείς με την κάθε πράξη ώστε να γίνεται ανάλογη τροποποίηση των σχετικών διατάξεων και των εμπλεκόμενων φορέων.

    Η βάση δεδομένων θα μπορούσε να είχε τη διάρθρωση:

    ΕΓΓΡΑΦΗ #
    ΠΕΔΙΟ 1: Πράξη
    ΠΕΔΙΟ 2: Εκδότης Πράξης
    ΠΕΔΙΟ 3: Εμπλεκόμενος φορέας
    ΠΕΔΙΟ 4: ΦΕΚ που περιγράφει την εμπλοκή
    ΠΕΔΙΟ 5: Έτος
    ΠΕΔΙΟ 6: Άρθρο
    ΠΕΔΙΟ 7: Παράγραφος

    Τις πληροφορίες θα κληθούν να διαθέσουν όλοι οι εποπτευόμενοι φορείς. Έτσι κατά τη νομοθέτηση θα μπορεί κανείς έυκολα να ανατρέξει με βάση το ΦΕΚ λόγου χάρη και να δει τις συνέπειες που μπορεί να επιφέρει στη λειτουργία άλλων φορέων και να αναμορφώσει τη σχετική νομοθεσία.

  • 3 Αυγούστου 2011, 23:26 | Yiannis Kapa

    Για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες δεν είδα και δεν διάβασα απολύτως τίποτα. Για παράδειγμα θα μπορούσαν να ενταχθούν στο νόμο διατάξεις που να υποχρεώνουν τον Υπουργό, όταν νομοθετεί, να προβλέπει ότι εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος (πχ εντός 9 μηνών), οι διαδικασίες, οι υπηρεσίες και οι διατάξεις του νόμου κατά την εφαρμογή του θα παρέχονται υποχρεωτικά και ηλεκτρονικά από το κόμβο του Υπουργείου ή την πύλη Ermis, για όσα βέβαια πεδία είναι εφικτό. Ετσι σταδιακά, αποκτάμε ένα διαρκώς ενισχυόμενο περιβάλλον ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες / ενδιαφερόμενους, μειώνοντας δραστικά την γραφειοκρατία και ενισχύοντας αποφασιστικά την διαφάνεια και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση.