1. Το άρθρο 55 του Κώδικα Δημοσίων Πολιτικών και Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Άρθρο 55
Χορήγηση αναρρωτικής άδειας
1. Η αναρρωτική άδεια χορηγείται ανά μήνα με εξαίρεση την περίπτωση των δυσίατων νοσημάτων όπως αυτά ορίζονται με την απόφαση της παραγράφου 4 του άρθρου 54 που χορηγείται ανά εξάμηνο κατ` ανώτατο όριο.
2. Βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες χορηγούνται με γνωμάτευση θεράποντος ιατρού έως οκτώ (8) ημέρες κατ’ έτος. Δύο (2) εξ αυτών, αλλά όχι συνεχόμενες, μπορούν να χορηγούνται μόνο με υπεύθυνη δήλωση του υπαλλήλου.
3. Ο υπάλληλος υποχρεούται να δεχτεί την επίσκεψη του ελεγκτή ιατρού.
4. Η αποστολή ιατρού για έλεγχο υπαλλήλου, που κάνει χρήση βραχυχρόνιων αναρρωτικών αδειών κατ` επανάληψη, είναι υποχρεωτική για την υπηρεσία και η τυχόν παράλειψη της συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα του αρμοδίου προϊσταμένου της διεύθυνσης διοικητικού.»
2. Το άρθρο 62 του ν.3584/2007 αντικαθίσταται ως ακολούθως :
«Άρθρο 62
Χορήγηση αναρρωτικής άδειας
1. Η αναρρωτική άδεια χορηγείται ανά μήνα με εξαίρεση την περίπτωση των δυσίατων νοσημάτων όπως αυτά ορίζονται με την απόφαση της παραγράφου 4 του άρθρου 54 που χορηγείται ανά εξάμηνο κατ` ανώτατο όριο.
2. Βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες χορηγούνται με γνωμάτευση θεράποντος ιατρού έως οκτώ (8) ημέρες κατ’ έτος. Δύο (2) εξ αυτών, αλλά όχι συνεχόμενες, μπορούν να χορηγούνται μόνο με υπεύθυνη δήλωση του υπαλλήλου.
3. Ο υπάλληλος υποχρεούται να δεχτεί την επίσκεψη του ελεγκτή ιατρού.
4. Η αποστολή ιατρού για έλεγχο υπαλλήλου, που κάνει χρήση βραχυχρόνιων αναρρωτικών αδειών κατ` επανάληψη, είναι υποχρεωτική για την υπηρεσία και η τυχόν παράλειψη της συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα του αρμοδίου προϊσταμένου της διεύθυνσης διοικητικού.»
Επι των παραγράφων 3 & 4
«3. (Ο υπάλληλος υποχρεούται να δεχτεί την επίσκεψη του ελεγκτή ιατρού.)
4. Η αποστολή ιατρού για έλεγχο υπαλλήλου, που κάνει χρήση βραχυχρόνιων αναρρωτικών αδειών κατ` επανάληψη, είναι υποχρεωτική για την υπηρεσία και η τυχόν παράλειψη της συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα του αρμοδίου προϊσταμένου της διεύθυνσης διοικητικού.»
ΣΧΟΛΙΟ: Γνωρίζετε ότι υπάρχουν Περιφέρειες της Χώρας στις οποίες εδώ και τρία χρονια δεν έχουν οριστεί ελεγκτές ιατροί (πχ Βόρειο Αιγαίο).
Θεσπίστε αξιόπιστο μηχανισμό ορισμού όχι απο την αυτοδιοίκηση αλλά από διοικητικές δομές του Υπουργείου Υγείας ή μέσω του ΕΟΠΥΥ.
Ο έλεγχος της ύπαρξης αιτίας για λήψη αναρρωτικής άδειας με υπεύθυνη δήλωση και η εφαρμογή της είναι επαρκής για τη μη κατάχρηση της. Η μείωση των ημερών ανά έτος σε 4 από 2 είναι παντελώς άστοχη και επιζήμια.
Εάν κάποιος χρειαστεί 4 μέρες σε ένα έτος και καμία στο κάποιο άλλο έτος, κατά το έτος που τη χρειάζεται τιμωρείται με την ταλαιπωρία επίσκεψης σε γιατρό και πιθανή επιβάρυνση. Αυτό διότι ο μηχανισμός σας εκ των προτέρων προεξοφλεί ότι δε θα μπορεί να εντοπίσει αυτούς που κάνουν κατάχρηση!
Δε βλέπουμε το λόγο οι υπάλληλοι να πληρώσουν την ανικανότητα ελέγχου ορθής εφαρμογής!
ἰωάννης τσιωνᾶς
πρόεδρος ΕΜΔΥΔΑΣ/ΚΜ
Τη σημερινή εποχή, λόγω της κρίσης είναι πιο αναγκαίο από ποτέ να μην περικοπούν οι βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες με υπεύθυνη δήλωση. Όχι μόνο μειώνονται σε 2 από 4 αλλά υπάρχει και η προϋπόθεση να μην είναι συνεχόμενες. Έχει γίνει πολυτέλεια να επισκεπτείς γιατρό για διαφόρα προβλήματα υγείας, πόσο μάλλον για μια απλή ίωση, οταν οι ίδιοι οι γιατροί σε συμβουλεύουν «να καθίσεις σπίτι σου και θα περάσει». Επιπλέον, πιστεύω ότι όλοι έχουμε νοσήσει με αρρώστιες που δεν έχουμε τη δύναμη να σηκωθούμε απ’ το κρεβάτι, πόσο μάλον να ντυθούμε και να επισκεπτούμε γιατρό. Επιπρόσθετα, οι οικογένειες με μικρά παιδιά έχουν ούτως ή άλλως σε μηνιαία βάση τα έξοδα για τον παιδίατρο.
Η ΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ή ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΣΥΜΑΙΝΕΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΜΙΣΘΟΥ ή ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ. ΗΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟ;
Ως προς τις αναρρωτικες άδειες, θα πρέπει να ρυθμισθεί το ζήτημα των αιμοδοτικών που παραμένει, από 20 ετίας, εκτός ΥΚ.
Συγκεκριμένα, θα πρέπει να ορισθεί ότι το μέγιστο είναι δύο ημέρες αδείας ανά αιμοδοσία και μεταξύ των αιμοδοσιών θα πρέπει να έχει παρέλθει χρονικό διάστημα, τουλάχιστον έξη μηνών.
Αυτό, ώστε να παύσει η κατάχρηση του δικαιώματος αυτού. Εξ άλλου, ο ΠΟΕ θεωρεί ότι το διάστημα των έξη μηνών είναι το ελάχιστο συνιστώμενο, ώστε να διασφαλίζεται η υγεία του αιμοδότου, αλλά και η ποιότητα του προσφερομένου αίματος.
Συναφώς, θα πρέπει να προβλεφθεί ότι δεν εγκρίνεται αιμοδοτική άδεια σε αιμοδότη υπάλληλο γιά διάστημα έξη μηνών από τό πέρας της αναρρωτικής άδειας που έλαβε, βάσει των άρθρων 54 και 55ΥΚ.
Καλησπέρα.
Ειμαι 10 χρόνια δημόσιος υπάλληλος και εχω πάρει συνολικά 15 ημέρες αναρρωτική άδεια εκ των οποίων η 5 ήταν συνεχόμενες επειδή είχα πέσει και χτύπησα στην μέση μου και ήταν αδύνατον να μετακινηθώ. Με αλλά λόγια δεν αρρωσταίνω συχνά και δεν χρησιμοποιώ τη δυνατότητα που μου δίνει ο νόμος για να απουσίαζω απο την υπηρεσία μου με σκοπό να «λουφάρω», όπως έχει αφεθεί εδώ και πολλά χρόνια να εννοηθεί για τους δημόσιους υπαλλήλους. Ωστόσο σε περίπτωση ελαφρού κρύωματος ή γρίπης είχα μέχρι τώρα τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσω την υπεύθυνη δήλωση για να λείψω χωρίς να ειμαι υποχρεωμένη να τρέχω σε γιατρούς για να αποδείξω το αυτονόητο, οτι δηλαδή μέσα σε 365 ημέρες που έχει ο χρόνος μπορεί να ασθενήσω 1-2 ημέρες. Τώρα πλέον αν αρρώστησω και η ασθένεια διαρκέσει παραπάνω απο μια μέρα, πράγμα που ειναι λογικό, θα πρέπει ή να πάρω κανονική άδεια ή την δεύτερη μέρα να πάω να πληρώσω γιατρό – δηλαδή να χάσω το ημερομίσθιο – για να αποδείξω το αυτονόητο, οτι δηλαδή μια ενδεχόμενη ίωση κρατάει περισσότερο απο μια ημέρα…
Κοινώς ένας δημόσιος υπάλληλος απαγορεύεται πλέον να αρρωστήσει γιατί αυτομάτως θεωρείται οτι πάει να ξεγελάσει την υπηρεσία…
Καλησπέρα.
Ειμαι 10 χρόνια δημόσιος υπάλληλος και εχω πάρει συνολικά 15 ημέρες αναρρωτική άδεια εκ των οποίων η 5 ήταν συνεχόμενες επειδή είχα πέσει και χτύπησα στην μέση μου και ήταν αδύνατον να μετακινηθώ. Με αλλά λόγια δεν αρρωσταίνω συχνά και δεν χρησιμοποιώ τη δυνατότητα που μου δίνει ο νόμος για να απουσίαζω απο την υπηρεσία μου με σκοπό να «λουφάρω», όπως έχει αφεθεί εδώ και πολλά χρόνια να εννοηθεί για τους δημόσιους υπαλλήλους. Ωστόσο σε περίπτωση ελαφρού κρύωματος ή γρίπης είχα μέχρι τώρα τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσω την υπεύθυνη δήλωση για να λείψω χωρίς να ειμαι υποχρεωμένη να τρέχω σε γιατρούς για να αποδείξω το αυτονόητο, οτι δηλαδή μέσα σε 365 ημέρες που έχει ο χρόνος μπορεί να ασθενήσω 1-2 ημέρες. Τώρα πλέον αν αρρώστησω και η ασθένεια διαρκέσει παραπάνω απο μια μέρα, πράγμα που ειναι λογικό, θα πρέπει ή να πάρω κανονική άδεια ή την δεύτερη μέρα να πάω να πληρώσω γιατρό – δηλαδή να χάσω το ημερομίσθιο – για να αποδείξω το αυτονόητο, οτι δηλαδή μια ενδεχόμενη ίωση κρατάει περισσότερο απο μια ημέρα…
Κοινώς ένας δημόσιος υπάλληλος απαγορεύεται πλέον να αρρωστήσει γιατί αυτομάτως θεωρείται οτι πάει να ξεγελάσει την υπηρεσία…
Επιπλέον, εμμέσως πλην σαφώς, ο νόμος υποχρεώνει πλέον τον δημόσιο υπάλληλο να χρησιμοποιήσει την κανονική του άδεια σε περίπτωση ελαφράς ασθένειας, πράγμα το οποίο αντιτίθεται ευθέως προς το πνεύμα του νομοθέτη όσον αφορά την κανονική άδεια, η οποία δίνεται για να ξεκουραστεί ο εργαζόμενος και όχι για να αναρρώσει….
Ειμαι εξωτερικος φρουρος φυλακων.σε περιπτωση ασθενειας μου κατα την διαρκεια της νυχτερινης υπηρεσιας μου δεν εχω την δυνατοτητα να παω σε γιατρο.η μονη δυνατοτα που εχω ειναι να δηλωσω ασθενεια με υπευθυνη δηλωση.θεωρω λοιπον οτι δεν πρεπει να μειωθουν σε 2 ημερες.αντιθετως θα πρεπει να αυξηθουν.
Πέστε μας ΤΙ ΠΕΡΝΕΤΕ ΚΑΙ ΔΕ ΜΑΣ ΔΙΝΕΤΕ!
Είναι δυνατόν υπάλληλος που έχει παιδιά ή συναλλάσσεται με κόσμο να μην αρρωστήσει; Δυο τινά υπάρχουν:
ή πηγαίνει έστω και άρρωστος στην υπηρεσία -σας νοιάζει κύριοι του νομοσχεδίου και νομοθέτες αν κολλήσουν και άλλοι;;-
ή κύριοι, τον θεωρείτε de facto ΨΕΥΤΗ και επίορκο.
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ και το πρώτο για τη δημόσια υγεία, ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ το δεύτερο.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ του υπαλλήλου είναι το ιδιωτικό ιατρικό απόρρητο -όχι όλη η υπηρεσία να γνωρίζει πότε και από τι αρρώστησε.
ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ της υπηρεσίας να τηρεί τα ανθρώπινα δικαιώματα και να διαφυλάσσει από τις αυθαιρεσίες της διοίκησης. Και δεν εννοώ για να μην παρεξηγηθώ, αυθαιρεσίες, την επίσκεψη ελεγκτή ιατρού.
ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ 12 οι βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες, εξ ων:
8 μέρες με ιατρική βεβαίωση,
4 μέρες με υπεύθυνη δήλωση
ΚΑΙ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕΤΕ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΕΤΕ το ιατρικό απόρρητο, καθώς και να διασφαλίσετε, σε ποσοστό τουλάχιστον 5% , ΟΤΙ ΘΑ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΚΤΑΚΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΧΩΡΙΣ ΧΡΕΩΣΗ ΟΙ ΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΕΟΠΠΥ, εφόσον θα ζητηθούν έγγραφα-βεβαιώσεις για χρήση στην υπηρεσία.
ΓΙΑΤΙ οι βραχυχρόνιες άδειες ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΑΚΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ.
Και το κυριότερο: Ο Δ.Υ. ΕΙΝΑΙ ως πολίτης και υπάλληλος, ΦΥΣΕΙ ΑΘΩΟΣ.
Ή ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ, ΤΟΝ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΦΥΣΕΙ ΕΝΟΧΟ;;;
ΟΙ ΤΈΣΣΕΡΕΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟΑΡΘΡΟ 68 ΤΟΥ Ν. 3584/2007. ΟΚΤΩ ΜΕΡΕΣ ΜΕ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΙΑΤΡΟΥ ΣΥΝ ΤΕΣΣΕΡΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΝΟΛΟ ΔΩΔΕΚΑ ΗΜΕΡΩΝ ΤΟ ΧΡΟΝΟ, ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ. ΓΙΑ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΠ’ΟΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΝΟΜΟΣ(8+2=10)ΠΟΣΕΣ ΕΡΓΑΤΟΩΡΕΣ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΑΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΙΣ ΔΥΟ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ? ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΗΣΤΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΞΙ.
Πόσοι προιστάμενοι έλεγξαν την κατάχρηση των αναρρωτικών αδειών;;Πόσοι παραμέμπφθηκαν για πειθαρχικό παράπτωμα επειδή δεν έλεγξαν ως όφειλαν;; Αυτό είναι τελείως διάταξη –
βιτρίνα.
Η νέα στολή που θα φοράμε όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι πρέπει να έχει έναν στόχο μπροστά και μάλιστα μεγάλο για να μην υπάρχει δυνατότητα αστοχίας απο τους…ενδιαφερόμενους.
Κάποτε πρέπει να σταματήσει επιτέλους η στοχοποίηση των Δημοσίων Υπαλλήλων που είναι σύμφωνα με τους αρμοδίους (!) η αιτία για όλα τα δεινά που περνάει αυτή η χώρα.
Μιας και αυτα τα…κοπρόσκυλα ευθύνονται για όλα (σ.σ. οι δημόσιοι υπάλληλοι) ούτε αναρρωτική χρειάζεται να παίρνουν ούτε και να αρρωσταίνουν. Να ψοφάνε σαν τα έρημα σκυλιά για να μην χάνονται εργατοώρες στα πλαίσια του εξορθολογισμού.
Γι’αυτό τον λόγο να κοπούν όλες οι αναρρωτικές άδειες. Όποιος είναι να πεθάνει να πεθαίνει στο καθήκον μπας και ακούσει καμία καλή κουβέντα έστω και μετά θάνατον.
Ο ΕΟΠΥΥ σε περίπτωση που κάποιος υπάλληλος δεν μπορεί να μεταβεί σε ιατρείο ή σε νοσοκομείο, να στέλνει τριμελή επιτροπή για να καταγράφει τον…εγκληματία που τόλμησε να ασθενήσει εις βάρος του Ελληνικού λαού και να εισπράττει μάλιστα και πρόστιμο (αν έχει απομείνει τίποτα από το ενιαίο μισθολόγιο).
Εν ολίγοις κόψιμο αναρρωτικών, κόψιμο των ασθενειών και 1 ποτήρι νερό με αντιβιοτικά καθημερινά και υποχρεωτικά στους υπαλλήλους για να πάθουν ανοσία !!!!
Επειδή χορηγούνται άπειρες ψεύτικες αναρρωτικές, με γνωματεύσεις ιδιωτών γιατρών και όταν φτάνει το θέμα στις υγειονομικές επιτροπές (μετά από μήνες), δεν υπάρχει πλέον η δυνατότητα ουσιαστικού ελέγχου, ενώ παράλληλα οι προϊστάμενοι καλύπτουν την κατάσταση, αν και γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται, θα ήταν χρήσιμο μνα θεσμοθετηθεί μία (ελάχιστη έστω) περικοπή μισθού για κάθε τέσσερις ημέρες αναρρωτικής άδειας, ανεξαρτήτως αν πρόκειται για βραχυχρόνιες ή όχι. Μετά και την κατάργηση των επιδομάτων με τον 4024/2011, έχασε το νόημά της και η περικοπή των επιδομάτων, που προβλεπόταν από τον 3205/2003, για πάνω από έξι ημέρες. Εξαίρεση να προβλέπεται μόνο για σοβαρές ασθένειες, εφόσον προηγήθηκε νοσηλεία.
Δεν νομίζω ότι η περικοπή των αναρρωτικών αδειών και ο νεος τρόπος χορήγησης είναι προς την σωστή κατεύθυνση.
Προτείνω παραμονή στο προηγούμενο καθεστώς και ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ του ελεγκτικού τους μηχανισμού.
αυτο που γινεται με τις αμαρτωλες αναρρωτικες αδειες των Δ.Υ δεν εχει τελειωμο.ευθυνονται αυτοι που τις χορηγουν (προϊστάμενοι-δ/ντες-γιατροί κ.λ.π).ενα παραδειγμα:καποιος ειναι διορισμενος μακρια,δεν μπορει ή δεν θελει να μεινει εκει,βρισκει το τροπο βοηθουμενος απο τους ΠΑΝΤΕΣ και ερχεται στην πολη μονιμου κατοικιας του σαν αποσπασμενος σε αλλες υπηρεσιες (δειτε αποσπασεις εκπ/κων)και ας ειναι και αγαμος τη στιγμη που θιγονται οικογενειαρχες.
γενναιες αναρρωτικες αδειες πρεπει να δινονται σε γυναικες που αποκτουν παιδια (απο το πρωτο μάλιστα) συμβαλλοντας με αυτο τον τροπο και στην επιλυση του ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟΥ.και να παψει επιτελους να παπαγαλιζεται απο ανθρωπους υποτιθεται μορφωμενους αυτο που λεγεται:αυτη γενναει πολλα παιδια,παιρνει συνεχεια αδειες, εμεις θα τις υποστούμε αυτες τις αδειες;ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙΣ ΟΜΩΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ ΤΟΝ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΑΓΩΝΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΥΤΗ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ;ΑΛΛΟ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙΣ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟ 2,3,4,5……..15!!!!!ΤΙ ΩΡΑΙΟ ΠΡΑΓΜΑ ΚΑΙ ΘΕΑΡΕΣΤΟ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΣΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΧΑΡΙΣΕ Ο ΘΕΟΣ;
Αναχρονισμοί, ανεφάρμοστες βλακείες και τελικά αύξηση του κόστους για τους υπαλλήλους για το κράτος. Ποιός πληρώνει την επίσκεψη στον γιατρό για μια απλή ίωση ή διάρροια δυο ημερών; ο υπάλληλος ή ο ΕΟΠΥΥ. Ποιος πληρώνει τους ελεγκτές ιατρούς; Ποιός πληρώνει τον υπάλληλο όταν αφήνει την δουλειά του και τρέχει στις επιτροπές; οι οποίες τι διαπιστώνουν μετά απο τόσες μέρες; Χαμένος χρόνος και χρήμα (πολλαπλάσιο το κόστος) για να μειωθούν οι κοπάνες.
ΠΡΟΤΑΣΗ: ΚΑΤΆΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ (αναρρωτικές, γονικές κλπ)ΜΙΚΡΗΣ ΔΙΆΡΚΕΙΑΣ (με διάφορα δικαιολογητικά- ψεύτικα ή αληθινά-).
ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ με νέα άδεια 10-12 ημερών μικρής διάρκειας, την οποία ο υπάλληλος θα κάνει χρήση όπως νομίζει (ασθένεια δική του, του παιδιού του, του ηλικιωμένου γονιού του, να πάει στην εφορία, στο ΚΤΕΟ, στο σχολείο του παιδιού του κλπ κλπ), χωρίς κανένα δικαιολογητικό.
ΚΊΝΗΤΡΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΊΝΗΤΡΟ: όποιος δεν κάνει χρήση να παίρνει σε χρήμα ένα μπόνους π.χ. 10-20€ ή αντίστοιχα να έχει κάποια περικοπή όταν κάνει χρήση πέρα από κάποιες μέρες.
Οι βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες που χορηγούνται με γνωμάτευση θεράποντος ιατρού και εκείνες που χορηγούνται μόνο με υπεύθυνη δήλωση του υπαλλήλου οι οποίες προβλέπονται από το άρθρο 55 του Κώδικα Δημοσίων Πολιτικών και Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007)όχι μόνο δεν πρέπει να μειωθούν αλλά ΝΑ ΑΥΞΗΘΟΥΝ για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, καθ΄οτι η Ιατρική τους καταλληλότητα άπτεται της ασφαλείας πτήσεων, της σωματικής ακεραιότητας και ζωής του ελληνικού και διεθνούς επιβατικού κοινού.
Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό ΕΚ805/2011 που αποτελεί και Νόμο του Ελληνικού Κράτους και διέπει την αδειοδότηση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας:
Άρθρο 17
Μειωμένη ιατρική καταλληλότητα
1. Οι κάτοχοι άδειας (ΕΕΚ):
α) δεν ασκούν τα δικαιώματα της άδειάς τους οποτεδήποτε αντιληφθούν
κάθε είδους μείωση της ιατρικής τους καταλληλότητας που θα μπορούσε να τους καταστήσει ανίκανους να ασκήσουν με ασφάλεια τα δικαιώματα της άδειας·
β) ενημερώνουν τον οικείο παροχέα αεροναυτιλιακών υπηρεσιών αμέσως τη στιγμή που αντιλαμβάνονται οποιαδήποτε μείωση της ιατρικής τους καταλληλότητας ή βρίσκονται υπό την επήρεια
οποιασδήποτε ψυχοτρόπου ουσίας ή φαρμάκου που θα μπορούσε να τους καταστήσει ανίκανους να ασκήσουν με ασφάλεια
τα δικαιώματα της άδειας.
Δεν νομίζω ότι η περικοπή των αναρρωτικών αδειών και ο νεος τρόπος χορήγησης είναι προς την σωστή κατεύθυνση.
Προτείνω παραμονή στο προηγούμενο καθεστώς και ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ του ελεγκτικού τους μηχανισμού.
Έχω δικαίωμα στο ιατρικό μου απόρρητο!!!!
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ένας δημόσιος υπάλληλος πρέπει να γνωστοποιεί στην υπηρεσία του κάθε θέμα υγείας του (το ίδιο το πρόβλημα υγείας..όχι το ότι ήταν απλώς άρρωστος). Υπάρχει η δεν υπάρχει ιατρικό απόρρητο;
Η αναρρωτική αναγράφει την αιτία που δεν μπόρεσα να εργαστώ. Αυτό το χαρτί μαζί με την αίτηση πηγαίνει στο πρωτόκολλο, μένει εκεί πιθανώς ορατό από τους υπαλλήλους του πρωτοκόλλου και στον οποιοδήποτε περαστικό εάν δεν έχει φροντίσει ο υπάλληλος να το κρύψει, μετά μεταφέρεται απο το άτομο που θα διαβιβάσει την αίτηση στο γραφείο προσωπικού μαζί με την κοινή αλληλογραφία και παραμένει στα γραφεία μέχρει να τακτοποιηθεί στο φάκελο μου.
Ετσι ξέρει όλος π.χ. ο Δήμος τι είχα εγώ την ημέρα που απουσίασα με αναρρωτική
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.
Γι’ αυτό χρησιμοποιώ την υπευθυνη δήλωση…για να με προστατεύσω.Κάτι το οποίο θα έπρεπε να έχει προβλεφθεί. Καταστρατηγείται το ιατρικό απόρρητο.Έχω δικαίωμα στο ιατρικό μου απόρρητο!!!! Βρείτε τρόπο αυτά τα χαρτιά να μην κατατίθενται στις υπηρεσίες. Κάντε ηλεκτρονικές βεβαιώσεις ασθενείας.
Αφήστε τις υπευθυνες δηλώσεις όπως είναι μέχρι να μπορείτε να προστατευσετε τον υπάλληλο !!
Είναι ντροπή να απαιτείται για χιλιάδες ανθρώπους να πληρώνουν γιατρό για να βεβαιώσουν μια αδιαθεσία.
Είναι γελοίο τουλάχιστον να επικεντρώνεται σε δυο μέρες άδειας.
Αντίθετα και οι δέκα μέρες (ως δύο συνεχόμενες) θα έπρεπε να δίνονται με υπεύθυνη δήλωση, ενώ για τις μακροχρόνιες υπεύθυνος θα πρέπει να είναι ο γιατρός που τις γράφει ώστε αυτός να κρατά τον ιατρικό φάκελο και να ενημερώνει την επιτροπή.
Επιτέλους ας σταματήσει η κοροϊδία και η υποτίμηση των υπαλλήλων, δεν είναι ζώα πια. Είναι τραγικό να περνά κάποιος από έλεγχο δύο μήνες μετά το πρόβλημα που είχε ή ακόμα και αν γίνει νωρίτερα να πρέπει να εξηγήσει ο ίδιος τις πτυχές της διάγνωσης.
Εξηγείστε παρακαλώ το «ανά μήνα». Πέρα από την απαράδεκτη νομοτεχνικά διατύπωση, τι εννοείτε. δεν βγαίνει νόημα: κάθε μήνα δηλ?
Οι προτεινόμενες διατάξεις, δυστυχώς, δεν προσφέρονται για τίποτα παραπάνω από φτηνό λαϊκισμό.
Εάν το Υπουργείο ήθελε να βάλει τάξη στο πεδίο των αναρρωτικών αδειών θα ξεκινούσε από τις απίστευτες καταχρήσεις και παρανομίες όχι στις βραχυχρόνιες αλλά στις ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΕΣ αναρρωτικές άδειες.
Για το πραγματικό πρόβλημα, μας πήρε τα αυτιά η εκκοφαντική σιωπή.
θα ήθελα να ξέρω με βάση ποια νομιθετική διάταξη κάνετε διαβούλευση διάρκειας 24 ωρών. Μάλλον είναι επίφαση η διαβούλευση και δεν θέλετε πραγματικά τη συμμτοχή των ενδιαφερόμενων…. Το μόνο που θέλω να πω είναι ότι σε ένα σύγχρονο κράτος δεν επιτρέπεται να θεωρούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι εξ’ ορισμού λαμόγια και κοπανατζήδες!!!! Λάβετε υπόψη σας ότι όπως είναι σήμερα η κατάσταση του ΕΣΥ αλλά και της υγείας γενικότερα, δεν είναι δυνατόν να απαιτείται από τον Δ/ντη Δημόσιου Νοσοκομείου να υπογράφει αναρρωτκές!!! έλαιος! Και αν η νοσηλεία πραγματοποιηθεί σε ιδιωτικό θεραπευτήριο, γιατί δεν υπάρχουν οι δομές για αν αντιμετωπιστεί σε δημόσιο νοσοκομείο, τι θα γίνεται?????? (έχω διώσει ανάλογο περιστστικό) Επίσης, τι πιό απλό από το να έρχεται ελεγκτής γιατρός στο σπίτι του υπαλλήλου!!! Είναι δυνατό να καλέισαι να αποδείξεις στην υγειονομική επιτροπή ότι ήσουν ασθενής πριν από 4 ή 8 μήνες????? Κοινή λογική χρειάζεται!
Ακόμα έχετε σκεφτεί ότι υπάρχουν ασθένειες που είναι αδύνατον να μετακινηθεί ο ασθενής???????
Κύριοι το μόνο που σας προτείνω είναι να μην αποδοεμείται και καταδικάζεται το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων και κυρίως να γίνετε ρεαλιστές!
Κύριοι άτεκνοι σύμβουλοι, για ρωτήστε να δείτε ποιοι παίρνουν τις περισσότερες τέτοιες άδειες, αυτοί που έχουν πολλά παιδιά ή αυτοί που δεν έχουν ή έχουν 1 και 2;…
θα εκπλαγείτε!
Έχω κύριοι 10 παιδιά και ως βλαξ(!), δεν έχω πάρει ΠΟΤΕ ούτε μία και πολλοί άλλοι σαν και εμένα…. και από πάνω μας κατηγορούν κιόλας!
Αλλά αφού δεν σέβεστε τίποτα, καλώ όλους, από αύριο να πάρουμε αμέσως τις άδειες αυτές, τις 4 μέρες, πριν τις καταργήσουν.. για να δούνε τι εστί Βερύκοκο που λέει και ο Άδωνις
Οι περιορισμοί στις μέρες αναρρωτικής άδειας είναι απαράδεκτοι.
Δεν θα αποφασίσει το Υπουργείο πότε και για πόσο θα αρρωστήσει ο υπάλληλος.
Θα πρέπει να ορίζεται ρητά, ότι ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ και ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ θα πρέπει ο γιατρός εργασίας ή ο Ελεγκτής Ιατρός της Υπηρεσίας ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΤΑΙ ΤΟΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ και να διαπιστώνει την αναγκαιότητα της παραμονής του στο σπίτι.
Αυτό και μόνο αρκεί για να εξαλειφθούν οι όποιες καταχρηστικές πρακτικές.
Όλα τα άλλα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις.
Η δυνατότητα 4 ημερών αναρρωτικής άδειας με υπεύθυνη δήλωση (2+2 ημέρες) αφενός δεν είναι παράλογη και αφετέρου δεν υπάρχουν ενδείξεις συστηματικής κατάχρησής της (πλην ενδεχομένως μεμονωμένων περιπτώσεων που όμως θα μπορούσαν να εντοπιστούν και να τιμωρηθούν με το ισχύον καθεστώς).
Αντίθετα, η κατάργηση της δυνατότητας έχει αρνητικές συνέπειες που – μεταξύ άλλων – περιλαμβάνουν:
(1) Αυξημένη πιθανότητα να επιστρέψει ο υπάλληλος στην εργασία του και να μεταδόσει το νόσημα στους συναδέλφους ή τους εξυπερετούμενους πολίτες στην Υπηρεσία του (ειδικά λαμβάνοντας υπόψη τον συνωστισμό και τον κακό εξαερισμό που συχνά υπάρχει στα γραφεία).
(2) Αυξημένο βάρος για τις Δ/νσεις Διοικητικού που πρέπει να συλλέγουν και να ελέγχουν περισσότερα δικαιολογητικά.
(3) Οικονομική και χρονική επιβάρυνση του ασθενή (και γενικότερα αύξηση της ταλαιπωρίας αυτού).
(4) Επιβάρυνση του συστήματος υγείας (και πιθανή αύξηση της φαρμακευτικής δαπάνης), εφόσον οι ασθενείς θα υποχρεούνται να επισκέπτονται γιατρό.
Όλα τα παραπάνω τελικά οδηγούν σε μεγαλύτερη απώλεια παραγωγικών ωρών και αυξημένο κόστος λειτουργίας για το Δημόσιο, συνολικά, σε σχέση με το ισχύον σύστημα.
Με έκπληξη διαβάζω στην αιτιολογική έκθεση ότι «Από ελέγχους που έχουν πραγματοποιηθεί, έχει διαπιστωθεί συστηματική εξάντληση της βραχυχρόνιας αναρρωτικής άδειας και εξόφθαλμη κατάχρηση ειδικά όσον αφορά τις 4 μέρες που δεν προϋποθέτουν ιατρική γνωμάτευση.»
Παρακαλώ να παρουσιαστούν η μεθοδολογία και τα αποτελέσματα των ελέγχων καθώς και οι πειθαρχικές ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν μετά από αυτή τη θλιβερή διαπίστωση αυτής της κατάχρησης. Ο χαρακτηρισμός «εξόφθαλμη» σε καμία περίπτωση δεν ισχυροποιεί ένα αποδεικτικό στοιχείο ως αποτέλεσμα έρευνας αλλά μάλλον ενισχύει τον συκοφαντικό του χαρακτήρα.
Συμφωνώ με τους Κρικέλα, Καρλοβασίτη, Δέσποινα
Αχρείαστη να είναι!!!
οι δυο ημερες με υπευθυνη δηλωση θα πρεπει να μπορουν να ληφθουν συνεχομενες , ακομα και σε μια ελαφρα ασθενεια του υπαλληλου μπορει να μεινει δυο ημερες εκτος εργασιας και δεν θα πρεπει να αναγκαστει να πληρωσει γιατρο η να χρησιμοποιησει κανονικη αδεια . επισης η αιμοδοτικη αδεια πρεπει να ειναι στο νομο ξεκαθαρη ως προς τον αριθμο ημερων και αν προσμετράται με την υπολοιπη αναρρωτική .
Η δυσχέρεια μη απουσίας με απλή υπεύθυνη δήλωση αποτελεί και κίνδυνο για τη δημόσια υγεία – όταν ο παγκόσμιος οργανισμός συνιστά σε περίπτωση γρίππης να μην εισέρχεται ο υπάλληλος στο γραφείο ώστε να αποφευχθεί η μετάδοση, πολλοί υπάλληλοι, προκειμένου να αποφύγουν την ταλαιπωρία και τα έξοδα, ήδη αγνοούν τη σύσταση και έρχονται κανονικά στην εργασία. Το πρόβλημα αυτό θα μπορούσε να λυθεί μόνο αν υπήρχε γιατρός υπηρεσίας σε κάθε υπηρεσία.
Άλλη μια απαράδεκτη ρύθμιση (μιλάω για τον αριθμό των ημερών ασθενείας με υπεύθυνση δήλωση).
Σε 14 χρόνια στη δουλειά μου, έχω πάρει όλες κι όλες 2 φορές αναρρωτική άδεια, σύνολο αν θυμάμαι καλά 4 ή 5 ημέρες. Και τις δύο φορές είχα αρρωστήσει με βαριά γαστρεντερίτιδα, δε μπορούσα καν να σηκωθώ από το κρεββάτι. Κι εσείς μου λέτε ότι σε αντίστοιχη περίπτωση τώρα, θα πρέπει να πάρω τα κομμάτιά μου και να τρέχω στα νοσοκομεία ή στον ΕΟΠΠΥ ή δεν ξέρω κι εγώ που αλλού. Έχετε πάει σε νοσοκομείο, αναρωτιέμαι; Να δείτε τις συνθήκες και τους χρόνους αναμονής.
Στην ουσία μου λέτε αν αρρωστήσω να πάρω από την κανονική μου άδεια. Μας οδηγήσατε σε εργασιακό μεσαίωνα. Αντί να βελτιώσετε τις δομές και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς για να περιοριστούν/εξαλειφθούν τα φαινόμενα κακής χρήσης, χτυπάτε για μια ακόμη φορά τους ευσυνείδητους κι αυτούς που δεν καταχράστηκαν ουδέποτε τα δικαιώματά τους. Τα θερμά μου συγχαρητήρια, για μια ακόμη φορά.
ΥΓ. Επικροτώ την πρόταση του κυρίου Σπυρόπουλου πιο πάνω: ο γιατρός να επισκέπτεται υποχρεωτικά τον ασθενή σπίτι του, εφόσον μας στερείτε το δικαίωμα της υπεύθυνης δήλωσης. Αλλά βέβαια εδώ έχουμε ένα ανάλγητο κράτος που ξέρει μόνο να απαιτεί (και μας θεωρεί εκ προοιμίου όλους ανεξαιρέτως λουφαδόρους, κοπανατζήδες, κλέφτες, φοροφυγάδες κλπ.), χωρίς το ίδιο να παρέχει την παραμικρή πρόνοια, φροντίδα κλπ., χωρίς να πληροί έστω και στο ελάχιστο τον κοινωνικό ρόλο που πρέπει να έχει. Τι να περιμένει κανείς;
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 2 ΘΕΩΡΩ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΩΝ ΑΝΝΑΡΩΤΙΚΩΝ (ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ) ΣΕ ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΜΕΑ( ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ 50% ΚΑΙ ΑΝΩ).
ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 10 ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ 50% ΚΑΙ ΑΝΩ.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΚΑΝ ΩΣ ΒΑΡΕΑ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΑΥΤΑ (ΚΥΚΛΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ , ΦΟΡΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΣΤΡΕΣΟΓΟΝΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Κ.Α). Η ΙΔΙΑ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΙΩΜΕΝΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΤΟΥΣ ΑΠΟ 1 ΣΕ 2 ΩΡΕΣ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΥΞΗΜΕΝΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ.
Απαιτείται διόρθωση του άρθρου 62. Ο Ν.3584/2007 αφορά τον Κώδικα Υπαλλήλων ΟΤΑ. Άρα η αναφορά στην παραγρ. 4 του άρθρου 54 αφορά τον Ν.3528/97 και πρέπει
α) ή να συμπληρωθεί «1. Η αναρρωτική άδεια χορηγείται ………. με την απόφαση της παραγράφου 4 του άρθρου 54 του Ν.3528/97…..»
β) ή να διορθωθεί με το σωστό «1. Η αναρρωτική άδεια χορηγείται ………. με την απόφαση της παραγράφου 5 του άρθρου 61 …..»
«Σε περίπτωση βραχυχρόνιας αναρρωτικής άδειας πριν ή μετά από αργία ή ανάμεσα σε δύο (2) αργίες, ο υπάλληλος παραπέμπεται υποχρεωτικά για εξέταση στην οικεία υγειονομική επιτροπή.
Στις ίδιες περιπτώσεις δεν επιτρέπεται η χορήγηση αναρρωτικής άδειας με υπεύθυνη δήλωση του υπαλλήλου».
Αυτή την παράγραφο την καταργείτε??? Ε, ρε γλέντια!!!
O N.3584/2007 αφορά τον «Κώδικα Προσωπικού Δήμων». Η παράγραφος 1 του άρθρου 62 πρέπει να διορθωθεί όσον αφορά την αναφορά στα δυσίατα νοσήματα της παρ.4 του άρθρου 54 με το σωστό «……των δυσίατων νοσημάτων όπως αυτά ορίζονται με την απόφαση της παραγράφου 5 του άρθρου 61 που χορηγείται ανά εξάμηνο ……» αφού το άρθρο 54 αναφέρεται στον Δημοσιουπαλληκικό Κώδικα και όχι στον Κώδικα Προσωπικού ΟΤΑ.
Για να αντιμετωπιστούν μερικά από τα προβλήματα που σχολίασαν οι προηγούμενοι, προτείνω ο ελεγκτής-ιατρός να επισκέπτεται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ τους ασθενείς, στην περίπτωση των αναρρωτικών με γνωμάτευση θεράποντος ιατρού. Εφόσον το κράτος επιβάλλει την εξέταση από ιατρό, θα πρέπει να είναι σε θέση να τον παρέχει άμεσα και χωρίς κόστος, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που η σοβαρότητα της ασθένειας ή/και η οικονομική κατάσταση του υπαλλήλου καθιστά δύσκολη έως αδύνατη την εξέταση.
με μια ματιά που έριξα στις φετινές αποσπάσεις εκπαιδευτικών στις ΔΔΕ και στις ΔΠΕ είδα και εκπαιδευτικούς που αποσπάσθηκαν απο μακρινές Δ/νσεις στην περιοχή του τόπου κατοικίας τους,που πέρυσι ήταν μακριά και έπαιρναν αμαρτωλές αναρρωτικές άδειες γιατί δεν τους συνέφερε να βρίσκονται εκει μακριά.Ποιοι έβαζαν την υπογραφή τους για κάτι τέτοιο;Προσκείμενοι στη ΔΑΚΕ και στην ΠΑΣΚ και ΆΓΑΜΟΙ παρακαλώ και να μην εξυπηρετούνται οικογενειάρχες!!
Προτείνω το εξής: Ασθένεια με απλή δήλωση 4 το χρόνο, 6 αν υπάρχει γιατρός υπηρεσίας (αλλα να μην κολλάνε σε αργία). Σε περίπτωση ασθένειας σοβαρής, ο υπάλληλος πρέπει να απελευθερώνεται απο την πίεση χρόνου και να μπορεί απερίσπαστος να παρακολουθεί την υγεία του. Αν προσκομίσει ιατρικές βεβαιώσεις οτι δεν ηταν κατι σοβαρό, θα του καταλογίζεται κανονική άδεια μείον τις ημέρες της νόμιμης ασθένειας (τις 6 μερες δηλαδή). Αν αποδειχθεί σοβαρή ασθένεια, θα εξεταστεί απο υγειονομική επιτροπή και, αν η ασθένεια εμποδίζει την ομαλή άσκηση των καθηκόντων του, θα συνταξιοδοτείται με τις τρέχουσες διατάξεις.
Η μείωση της αναρρωτικής άδειας που χορηγείται από τον ιατρό ή με υπεύθυνη δήλωση δεν θα συμβάλει στο περί δικαίου αίσθημα το αντίθετο μάλιστα διότι ο κάθε δημόσιος υπάλληλος θα νοιώθει μειωμένος και απαξιωμένος καθώς αντιμετωπίζεται ως κοπανατζής διαρκείας με αποτέλεσμα και οι καλοί δημόσιοι υπάλληλοι που είναι η πλειοψηφία να αντιμετωπίζονται a priori ως μη παραγωγικοί και λουφαδόροι που χρησιμοποιούν τις αναρρωτικές άδειες για να μην δουλεύουν…. Το όλο θέμα αντιμετωπίζεται με έλεγχο των ιατρών που χορηγούν τις άδειες και με τήρηση βάσης δεδομένων για τη συχνότητα ασθενειών που έχουν οι υπάλληλοι και κατά πόσο μπορούν να εξακριβωθούν με αντικειμενικό τρόπο. Ας σημειωθεί τέλος, ότι και με τη κατάργηση της μηχανογραφικής άδειας οι εργαζόμενοι θα καταπονίζονται περισσότερο και θα αναγκάζονται να πέρνουν αναρρωτική άδεια΄ενώ πρωτύτερα είχαν τη μηχανογραφική για το σκοπό αυτό.
Στις αναρρωτικές άδειες πρέπει να καταργηθεί η διάταξη περί Υγειονομικών Επιτροπών σε περίπτωση που κάποιος υπάλληλος αρρωστήσει σε ακατάλληλη ημέρα (π.χ. προ ή μετά από αργία). Αυτό εκτός του ότι οδηγεί σε γραφειοκρατική υπερφόρτωση τις Υ.Ε. οδηγεί σε απώλεια εργατωρών καθώς ο ασθενείσας υπάλληλος θα χάσει άλλη μια ημέρα για να τρέχει στην Υ.Ε.
Το πρόβλημα των ιατρικών γνωματεύσεων θα λυθεί εφ’ όσον όλοι οι ασκούντες ελεύθερο επάγγελμα ιατροί αποκτήσουν πρόσβαση στον ΕΟΠΥΥ (χωρίς όρους με ηλεκτρονικό έλεγχο πεπραγμένων για όσους αντιλαμβάνονται την ηλεκτρονική εποχή επί της ουσίας και παράλληλη κατάργηση του παρωχημένου γραφειοκρατικού μηχανισμού «ελέγχου» δαπανών υγείας που καταταλαιπωρεί όλους τους ασφαλισμένους)
ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΑΔΕΙΑ Η ΤΡΙΗΜΕΡΑ ΚΛΠ ΜΟΝΙΜΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΟΙΚΟΥΝΤΕΣ ΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 2-3 ΣΕ ΓΡΑΦΕΙΟ 20 ΑΤΟΜΩΝ. ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΧΕΙ Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΟΥΣ ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΑ,ΑΛΛΙΩΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΥΘΥΝΗ Ο ΙΔΙΟΣ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΥΣΒΑΣΤΑΧΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΛΕΟΝ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΓΙΑΤΡΟ ΑΣ ΔΟΘΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ 10 ΜΕΡΕΣ Η 8 ΑΝ ΤΙΣ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΙ ΥΠ.ΔΗΛΩΣΗΣ. ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΤΙΜΩΡΕΙΣΑΙ ΑΝ ΣΕ ΒΡΟΥΝ…
Απλά να προσθέσω και εγώ ότι για να πάρεις αναρρωτική άδεια με γνωμάτευση γιατρού έχεις τις εξής επιλογές.
1)Να πας σε δημόσιο νοσοκομείο, που δεν είναι εύκολο και από χιλιομετρικής απόστασης εαν είσαι άρρωστος.
2) Να πας σε κάποια ΤΜΥ του ΕΟΠΥΥ (πρώην ΙΚΑ) που όλοι γνωρίζουμε ότι τα περισσότερα πάνε για κλείσιμο οπότε ισχύει το ίδιο με την πρώτη περίπτωση.
3) Τέλος να πας σε έναν ιδιώτη γιατρό ο οποίος για να σε δεχτεί την ίδια ημέρα θα σου πει την κλασσική δικαιολογία «δεν έχω ελεύθερα ραντεβού» (προσωπική εμπειρία) και θα αναγκαστείς να πληρώσεις ένα ποσό που ξεκινάει από 10 ευρώ και ανεβαίνει αναλόγως.
Επομένως πως αυξάνεται τις ημέρες με γνωμάτευση σε 8 από 6 όταν πλέον για να πάρεις γνωμάτευση είναι κάτι το πολύ δύσκολο.
Αυξήθηκε το ωράριο εργασίας από 37,5 ώρες σε 40 ώρες. Μειώθηκαν οι απολαβές περίπου 30-40%. Καταργήθηκε ο 13ος και 14ος μισθός. Από ότι φαίνεται πλέον δεν μπορείς να αρρωστήσεις κιόλας…
ΥΓ
Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί να υπάρχουν δύο κώδικες υπαλλήλων (Δημοσίων και Υπαλλήλων ΟΤΑ Α & Β βαθμού) όταν όλοι οι υπηρεσιακοί παράγοντες μας λένε για Κρατικούς υπαλλήλους. Γιατί στις μετατάξεις να αποκλείονται οι υπάλληλοι ΟΤΑ. Για αυτές τις ανισότητες τι προτίθεται να κάνει ο Υπουργός. Είναι και αυτά τα προβλήματα σοβαρά που διαχωρίζουν υπαλλήλους που έχουν ίδια τυπικά προσόντα και διορισμό μέσω ΑΣΕΠ αλλά αποκλείονται από διάφορες διαδικασίες.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία.
Δεν είναι λογική η μείωση των ημερών αναρρωτικής άδειας και οι περιορισμοί που προκύπτουν από αυτό το άρθρο στο σχέδιο νόμου. Μου δίνεται η εντύπωση πως για ακόμα μια φορά φέρεστε με τιμωρητική διάθεση απέναντι στους δημοσίους υπαλλήλους κάτι το οποίο δεν είναι καθόλου καλό μιας και δίδεται η εντύπωση πως οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι εκ προοιμίου κοπανατζήδες και τεμπέληδες. Θα τιμωρήσετε τον δημόσιο υπάλληλο που θα έχει κάποιο θέμα με την υγεία του. Αλήθεια όμως έχετε σκεφτεί ότι ένας άνθρωπος έχει το δικαίωμα να αρρωστήσει;
H apriori θεώρηση του υπαλλήλου ως τεμπέλη, πονηρού και κοπανατζή σίγουρα δεν αποτελεί γόνιμη βάση για την όποια προσπάθεια ανασυγκρότησης του δημόσιου τομέα. Η ελαχιστοποίηση των αδειών που αφορούν στην υγεία του υπαλλήλου αφενός απηχεί τιμωρητική διάθεση ενώ ενέχει πραγματικούς κινδύνους για την υγεία και την φυσική του κατάσταση. Η άποψη και εμπειρία των γιατρών εργασίας αλήθεια, ελήφθη υπόψη; Οι παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος που αυξάνουν ραγδαίως και έχουν σχέση με τη χρήση των Η/Υ (άδειες που καταργούνται!!!)αλήθεια έχουν καμία σημασία;
Εν τέλει, φαίνεται πως η αμετροεπής συμπεριφορά κάποιων Δημοσίων Υπαλλήλων αποτελεί τον οδηγό για την ισοπέδωση κάθε λογικής και απαραίτητης προστατευτικής-προληπτικής διάταξης για τους εργαζόμενους ακόμη και αν αυτή αφορά την υγεία!
1η παρατήρηση.
Είναι και εσφαλμένη και προσβλητική η μείωση του αριθμού των αναρρωτικών αδειών.
Θεωρεί εκ προοιμίου ότι η πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων κάνει κατάχρηση.
Αν ο νομοθέτης θεωρεί ότι πρέπει να αποτρέψει την πιθανότητα κακής χρήσης της άδειας αυτής, πρέπει να επιβάλλει την υποχρεωτική επίσκεψη του ιατρού εργασίας ή του ελεγκτή ιατρού της υπηρεσίας στην οικία του ασθενούντος και ο ιατρός να επιβεβαιώνει την ορθότητα ή μη των ισχυρισμών του ασθενούντος.
Αυτή η διάταξη, όπως έρχεται, τιμωρεί τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους, οι οποίοι σέβονται το καθήκον που τους έχει ανατεθεί
Η ίδια η ασθένεια, όπως και το κόστος της επίσκεψης σε έναν ιδιώτη ιατρό ή ακόμα και σε ένα δημόσιο νοσοκομείο καθιστούν απαγορευτική την επίσκεψη στο ιατρείο, με αποτέλεσμα να μπορούν να κάνουν χρήση αυτής της δυνατότητας μόνο οι πιο εύποροι δημόσιοι υπάλληλοι και οι οποίοι δε θα ελέγχονται από την υπηρεσία για το αν οι ισχυρισμοί τους είναι ψευδείς, αφού θα καταθέτουν τη γνωμάτευση του ιδιώτη ιατρού.
2η παρατήρηση
Οφείλει, κατά τη γνώμη μου, ο νομοθέτης να αποσαφηνίσει τη διατύπωση που αφορούν στις αιμοδοτικές αναρρωτικές άδειες.
Ο νομοθέτης οφείλει να ορίσει με σαφήνεια στο Δημοσιουπαλληλικό Κώδικα ότι:
«επιτρέπονται μέχρι τέσσερις αναρρωτικές αιμοδοτικές άδειες ανά ημερολογιακό έτος των δύο ημερών για κάθε αιμοδοσία και μέχρι οκτώ συνολικά, εκτός αν η αιμοδοσία αφορά έκτακτη κλήση του εθελοντή αιμοδότη από την κλινική αιμοδοσίας δημόσιου νοσοκομείου ή συμμετοχή σε οργανωμένη εθελοντική αιμοδοσία κάποιου φορέα, οπότε προβλέπονται τρεις μέρες για κάθε τέτοια περίπτωση συμπεριλαμβανομένης και της ημέρας κατά την οποία πραγματοποιήθηκε η αιμοδοσία και μέχρι δώδεκα συνολικά ανά ημερολογιακό έτος.
Η συμπλήρωση πρέπει να γίνει για αποφεύγονται αυθαίρετες ερμηνείες της διοίκησης, που έχουν ως αποτέλεσμα να παρεμποδίζεται η εθελοντική προσφορά αίματος.
2. Βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες χορηγούνται με γνωμάτευση θεράποντος ιατρού έως οκτώ (8) ημέρες κατ’ έτος.
Να συμφωνήσουμε ότι πρέπει να υπάρχει εξορθολογισμός ώστε να αποφευχθούν οι τυχόν «κοπάνες»… και να ορίσω τη σκέψη μου ως εξής:
Ναι να λάβει αναρρωτική όποιος την έχει πραγματικά ανάγκη, όμως:
1. Θα πρέπει να επισκεφτώ γιατρό, γιατί σε περίπτωση που έχω εξαντλήσει τη 1+1, έστω και για μια ημέρα θα πρέπει να έχω γνωμάτευση Ιατρού, ακόμη και αν δεν θα είμαι σε θέση να μετακινηθώ.
2. Θα με δεχθει ο Ιατρός του ΕΟΠΠΥ ή θα πρέπει να μεταφερθώ στο Νοσοκομείο;
3. Ποιό θα είναι το κόστος για μένα; 20 ευρώ στον Ιδιώτη Ιατρό; ή 25 ευρώ στα εξωτερικά Ιατρεία του Νοσοκομείου;
Δηλαδή:
1. Θα πρέπει να μετακινηθώ πάση θυσία με όποιο κόστος και ενδεχομένως να επιβαρύνω κι άλλο την υγεία μου, είτε επισκεφτώ Ιατρό είτε Νοσοκομείο,
2. Να εντοπίσω το Ιατρό που θα έχει κενό για να με δεχθεί
και
3. Να επωμιστώ ένα κόστος για το οποίο δεν ευθύνομαι.
Γιατί δεν ορίζεται ρητά, ακόμη και για μια ημέρα να επισκεφθεί ο Ιατρός εργασίας ή ο Ελεγκτής Ιατρός της Υπηρεσίας τον υπάλληλο ώστε να διαπιστώσει την ασθένεια (έστω και μια απλή ίωση) να δικαιολογήσει τον υπάλληλο και να μην επωμιστεί και το κόστος;
Ολα αυτα εφόσον ο υπάλληλος είναι πραγματικά ασθενής, δεν πιστεύω ότι κάποιος θα αρνηθεί κατι τετοιο, εμενα προσωπικά θα με εξυπηρετούσε, διότι θα γλυτωνα από όλα τα παραπάνω.
Θεωρώ την μείωση του αριθμού των αναρρωτικών αδειών με υπεύθυνη δήλωση απαράδεκτη! Ο υπάλληλος που ασθενεί πιθανόν δεν είναι σε θέση να επισκεφτεί γιατρό εκείνη ή εκείνες τις μέρες, καί όλοι ξέρουμε ότι με τον ΕΟΠΥΥ τα ραντεβού, οι εξετάσεις κλπ. κλείνονται για μετά από πολλές μέρες! Θα υποχρεωθεί ο υπάλληλος να επιστρέψει στην εργασία του ασθενής με ότι αυτό συνεπάγεται για τον ίδιο και τους συναδέλφους του!