- Πρώην Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης - http://www.opengov.gr/minreform -

Διαδικασίες διαχείρισης του Μητρώου για την καταχώριση των παρεχόμενων υπηρεσιών από φορείς της Δημόσιας Διοίκησης (Μητρώο Διαλειτουργικότητας)

Η συντήρηση του μητρώου διαλειτουργικότητας γίνεται υπό το συντονισμό της Υπηρεσίας Ανάπτυξης Πληροφορικής (ΥΑΠ) του ΥΔΙΜΗΔ, η οποία είναι αρμόδια για την ενημέρωση των εμπλεκόμενων Φορέων για το ΠΗΔ και την υποστήριξη των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης στη συμμόρφωση τους με το ΠΗΔ.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Διαδικασίες διαχείρισης του Μητρώου για την καταχώριση των παρεχόμενων υπηρεσιών από φορείς της Δημόσιας Διοίκησης (Μητρώο Διαλειτουργικότητας)"

#1 Σχόλιο Από SINGULARLOGIC INTEGRATOR Στις 23 Ιανουαρίου 2012 @ 16:32

Η αναφορά στο μητρώο διαλειτουργικότητας είναι εξαιρετικά συνοπτική. Θεωρούμε ότι πέραν του προσδιορισμού για την ευθύνη τήρησης του, απαιτείται να αποσαφηνιστεί το περιεχόμενο και η λειτουργία του.

#2 Σχόλιο Από Θωμάς Σαλονικιός Στις 23 Ιανουαρίου 2012 @ 23:23

Parartima I (PPDDT)_GCL Λίστα κυβερνητικών κατηγοριών

στην σελίδα 9 στην κατηγορία: Εκπαίδευση και Έρευνα _ Έρευνα (γενικά)
Υποκατηγορίες: Αξιολόγηση Πανεπιστημιακών & Ερευνητικών Κέντρων και Ινστιτούτων
Ερευνητικές Υποδομές
Αξιοποίηση και διάχυση παραγόμενου ερευνητικού έργου

στην σελίδα 11 στην κατηγορία: Επιχειρηματικότητα
Υποκατηγορίες: Σύνδεση έρευνας, καινοτομίας και επιχειρηματικότητας

στην σελίδα 27 στην κατηγορία: Πολεοδομία και Κτηματολόγιο _ Οικοδομές και κτίρια
Υποκατηγορίες: ——-
——-
Κανονισμοί (Όροι Δόμησης, Πολεοδομικοί, Κτιριοδομικοί, Οικοδομικοί κανονισμοί
όλα τα Πρότυπα και Κανονισμοί Στατικών Μελετών)

Το τελευταίο προτείνεται επειδή υπάρχουν τα εξής προβλήματα:
Ένας μηχανικός από την π.χ. Καστοριά για να κάνει μια μελέτη στην π.χ. Χίο θα πρέπει να πάει εκεί και να αναζητήσει τους Όρους Δόμησης της περιοχής.
Στην περίπτωση κατά την οποία θα μπορούσε να βρει τους όρους δόμησης της περιοχής ηλεκτρονικά θα μπορούσε να εκτελέσει, να υποβάλει και να διεκπεραιώσει τη μελέτη ηλεκτρονικά.

Επίσης σχετικά με τους κανονισμούς στατικών μελετών (Ευρωκώδικες) θα πρέπει να καταβάλει μερικές χιλιάδες ευρώ για να τους προμηθευτεί από τον ΕΛΟΤ. Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και με τα υπόλοιπα πρότυπα που βρίσκονται στον ΕΛΟΤ.

Για τη Μόνιμη Επιτροπή Νέων Τεχνολογιών
ΤΕΕ / Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας

Thomas Salonikios, Dr Civil Engineer, Senior Researcher,
Institute of Engineering Seismology and Earthquake Engineering, Structural Division, [1]
Vice-President of Greek Scientific Society of Concrete Research

#3 Σχόλιο Από EEΛΛΑΚ Στις 24 Ιανουαρίου 2012 @ 00:27

Το άρθρο για τις Διαδικασίες είναι ελλειπές χωρίς τον επακριβή προσδιορισμό της διαδικασίας με την οποία θα υιοθετούνται τα πρότυπα. Η διαδικασία αυτή θα πρέπει να περιλαμβάνει και φορείς του ιδιωτικού τομέα αλλά με υποχρεώσεις διαφάνειας και δημοσιότητας που προσιδιάζουν στο Ν. 3861/2010. Στο “Διαδικασίες διαχείρισης του Μητρώου για την καταχώριση των παρεχόμενων υπηρεσιών από φορείς της Δημόσιας Διοίκησης (Μητρώο Διαλειτουργικότητας)” θα πρέπει να γίνει η ακόλουθη προσθήκη:

I. Κάθε νέα πρόταση υιοθέτησης, τροποποίησης ή και κατάργησης κανόνων προτύπων διαδικασιών και δεδομένων που πραγματεύεται το ΠΗΔ γίνεται ακολουθώντας την παρακάτω διαδικασία:
II. Υποβάλλεται σχετική τεκμηριωμένη πρόταση είτε από φορέα του δημόσιου τομέα είτε από οποιονδήποτε άλλον ενδιαφερόμενο. Η πρόταση πρέπει να περιλαμβάνει τις προτεινόμενες τεχνικές προδιαγραφές του προτύπου και τον υπεύθυνο συντήρησης και λειτουργίας του προτύπου και απευθύνεται στην ΥΑΠ του ΥΔΙΜΗΔ. Η ΥΑΠ συστήνει άμισθες ομάδες εργασίας, ανά προτεινόμενο πρότυπο, οι οποίες συγκροτούνται από μέλη του Τεχνικού Γνωμοδοτικού Συμβουλίου, τον προτείνοντα το πρότυπο και άλλα εξειδικευμένα στελέχη και επιστήμονες. Κάθε ομάδα εργασίας προτείνει πιθανές βελτιώσεις του υπό επεξεργασία προτύπου μέσα σε χρονικό διάστημα που ορίζεται κάθε φορά.
III. Η βελτιωμένη πρόταση τίθεται σε ηλεκτρονική δημόσια διαβούλευση μέσα από το διαδικτυακό τόπο [2] Η διαβούλευση δύναται να φιλοξενείται και από άλλους ευρέως διαδεδομένους διαδικτυακούς τόπους του Δημόσιου Τομέα,
IV. Η ορισμένη κατά τα ανωτέρω ομάδα εργασίας συλλέγει και ενσωματώνει τα αποτελέσματα της διαβούλευσης στην πρόταση και προετοιμάζει τη σχετική εισήγηση με τελική πρόταση προς την ΥΑΠ.
V. Μετά από τη σύμφωνη γνώμη του Γνωμοδοτικού Τεχνικού Συμβουλίου εκδίδεται απόφαση αποδοχής των προτάσεων στο ΠΗΔ. Τα κριτήρια αξιολόγησης της πρότασης λαμβάνουν υπόψη το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και τους αρμόδιους φορείς, τις επιχειρησιακές ανάγκες του φορέα υποβολής της πρότασης, την εξέλιξη της επιστήμης αλλά και τις γενικότερες αρχές και στόχους του ΠΗΔ και αποτελούν μέρος της τελικής απόφασης, η οποία δημοσιεύεται κατά τους ορισμούς του VΙ.
VI. Στο πλαίσιο της παραπάνω διαδικασίας καθορίζεται και ο υπεύθυνος για την λειτουργία και συντήρηση του προτύπου. Για κάθε εγκεκριμένο πρότυπο δημιουργείται ξεχωριστή ιστοσελίδα στο [3] στην οποία περιέχονται οι τεχνικές προδιαγραφές του προτύπου, στοιχεία επικοινωνίας με τον υπεύθυνο λειτουργίας και συντήρησης του προτύπου, κλπ καθώς και περιοχή διαρκούς ανοιχτής και δημόσιας διαβούλευσης για τις προδιαγραφές του προτύπου. Ο υπεύθυνος για τη λειτουργία και συντήρηση του προτύπου θα πρέπει να συντονίζει τη δημόσια διαβούλευση, να απαντά σε εύλογο χρονικό διάστημα σε απορίες σχετικά με την εφαρμογή του και να υποβάλει στην ΥΑΠ ετήσιες εκθέσεις εφαρμογής του προτύπου, οι οποίες θα αξιολογούνται – εξετάζονται από το ΓΤΣ και θα εκδίδονται οδηγίες για τυχόν διορθωτικές παρεμβάσεις για την καλύτερη εφαρμογή του συγκεκριμένου προτύπου. Επίσης θα πρέπει να διατηρεί το πρότυπο ανοιχτό σύμφωνα με τους ορισμούς της παρούσης ΥΑ. Ο υπεύθυνος του προτύπου μπορεί να είναι φορεάς του δημοσίου ή ιδιώτης και διατηρεί αυτή την ιδιότητα μέχρι να υπάρξει πρόταση προς το ΓΤΣ για ορισμό νέου υπευθύνου σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στο παρόν άρθρο.
VII. Οι προτάσεις ανάλογα με το περιεχόμενο τους:
Προκαλούν αλλαγές που θα ενσωματωθούν στη επόμενη έκδοση του ΠΗΔ εφόσον αυτές αφορούν κανόνες διαδικασίες και πρότυπα. Η Υπηρεσία Ανάπτυξη Πληροφορικής του ΥΔΙΜΗΔ υποχρεούται στην επικαιροποίηση του Πλαισίου Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης μία φορά το έτος εφόσον υπάρχουν προτάσεις που έχουν γίνει αποδεκτές,
Καταχωρούνται άμεσα στο μητρώο διαλειτουργικότητας εφόσον αφορούν ηλεκτρονικές υπηρεσίες, μοντέλα ηλεκτρονικών εγγράφων, βασικά δομικά στοιχεία κλπ,
VIII. Οι αναθεωρημένοι κανόνες προτύπων διαδικασιών και δεδομένων που πραγματεύεται το ΠΗΔ καθώς και οι σχετικές αποφάσεις δημοσιεύονται στο διαδικτυακό τόπο [2] κατά τους ορισμούς και τη διαδικασία που προβλέπεται στο Ν. 3861 με ρητή αναφορά στο χρόνο και αριθμό έκδοσής τους.