Σχέδιο Δράσης OGP OGP

Κανόνες και πρότυπα για τη διαλειτουργικότητα σε οργανωτικό, σημασιολογικό και τεχνολογικό επίπεδο, για την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ πληροφοριακών συστημάτων των φορέων του δημόσιου τομέα

Για τη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας σε οργανωτικό, σημασιολογικό και τεχνολογικό επίπεδο το Πλαίσιο Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης περιλαμβάνει τα κάτωθι:

  1. Κανόνες και πρότυπα που αφορούν στην οργάνωση και στο συντονισμό των διαδικασιών των εμπλεκομένων φορέων για τη παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε πολίτες και επιχειρήσεις,
  2. Αναπαράστασης Σημασιολογικής Πληροφορίας, μέσω δομών μεταδεδομένων,
  3. Αρχές κανόνες και πρότυπα για την τεκμηρίωση της ανάπτυξης Εφαρμογών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης συμπεριλαμβανομένων ιδίως μεθόδων μοντελοποίησης διαδικασιών, εγγράφων και δεδομένων,
  4. Προδιαγραφές για τη δημιουργία μοντέλων για ανταλλαγή δεδομένων, πρότυπα ανταλλαγής δεδομένων, πρότυπα μετασχηματισμού και παρουσίασης δεδομένων,
  5. Προδιαγραφές για παρουσίαση και επεξεργασία πληροφορίας, ιδίως για θέματα ανταλλαγής υπερκειμένου, κωδικοποιήσεων χαρακτήρων, διαμόρφωσης τύπων αρχείων, διαμόρφωσης εγγράφων κειμένου για ανταλλαγή πληροφοριών και περαιτέρω επεξεργασία, διαμόρφωσης αρχείων ήχου, βίντεο, γραφημάτων και συμπίεση δεδομένων,
  6. Προδιαγραφές για επικοινωνία με τρίτα συστήματα και ιδίως για πρωτόκολλα επιπέδου δικτύου, πρωτόκολλα επιπέδου εφαρμογής και διανομής περιεχομένου,
  7. Προδιαγραφές και κανόνες για την ασφάλεια και αυθεντικοποίηση υπηρεσιών διαδικτύου, την ασφάλεια στη μετάδοση δεδομένων και την τεχνολογική προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των χρηστών.
  8. Προδιαγραφές και κανόνες που αφορούν ηλεκτρονικές πληρωμές

Οι εν λόγο κανόνες και πρότυπα δημοσιεύονται στο διαδικτυακό τόπο www.e-gif.gov.gr με βάση το παράρτημα ΙΙ της παρούσας όπως αυτό κάθε φορά ισχύει με βάση την εξέλιξη της τέχνης και της επιστήμης.

  • 23 Ιανουαρίου 2012, 23:10 | Διανέλος Γ. Γεωργούδης

    Πρώτα μια μικρή παρατήρηση για τους τύπους. Θα ήταν πιο πρακτικό κάθε κανόνας να έχει έναν αύξοντα αριθμό, ανεξαρτήτως των παραμέτρων Υ, Π, Μ κλπ.

    Μια γενικότερη παρατήρηση: Θα ήταν καλό να αναφέρεται ο λόγος που υπηρετεί κάθε κανόνας ή ομάδα κανόνων, έτσι ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι να καταλαβαίνουν καλύτερα το ζητούμενο.

    Τα ΚΥ.1-ΚΥ.4 και ΚΠ.1 είναι κρίσιμα. Ένα απαραίτητο ζητούμενο στην χώρα είναι να μειωθεί δραστικά η γραφειοκρατία, η οποία είναι συνέπεια των νόμων. Αν λοιπόν δεν αλλάξει δραστικά το θεσμικό πλαίσιο το αποτέλεσμα του ΠΥΔ θα είναι να αυτοματοποιηθεί η γραφειοκρατία. Το οποίο συνεπάγεται όχι μόνο μεγαλύτερα κόστη και κινδύνους αποτυχίας της μεταρρύθμισης, αλλά επίσης ακόμη δυσκολότερη μείωση της γραφειοκρατίας στο μέλλον.

    Η διοικητική μεταρρύθμιση και η ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων πρέπει λοιπόν να γίνει παράλληλα με έναν δραστικό ορθολογισμό των νόμων έτσι ώστε να απλοποιηθούν οι διαδικασίες. Ιδιαίτερα δύσκολος είναι ο ΚΥ.4 γιατί οι εμπλεκόμενοι φορείς μπορεί μεν να συνεργαστούν, αλλά να μην συμφωνούν στο πως πρέπει να αλλάξει ο νόμος.

    Προτείνω την εξής πρακτική:

    Ο ανάδοχος που μελετάει το πληροφοριακό σύστημα σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς να προσδιορίζει τις ανάγκες τόσο του πολίτη όσο και του κράτους καi να προτείνει την λιγότερο γραφειοκρατική διαδικασία που να καλύπτει αυτές τις ανάγκες, λαμβάνοντας υπόψη και τα προτερήματα που προσφέρουν οι ΤΠΕ (και που καθιστούν περιττά πολλά από τα παραδοσιακά γραφειοκρατικά βήματα), αλλά και τις σχέσεις κόστους-οφέλους. Η αρχή εδώ πρέπει να είναι όχι μόνο κάθε βήμα (έστω και αυτόματο) της διαδικασίας να εξυπηρετεί ένα σαφές λόγο, αλλά και αυτός ο λόγος να παράγει ένα σαφώς μεγαλύτερο συμφέρον για το κοινωνικό σύνολο από το κόστος που συνεπάγεται αυτό το βήμα. Σε περίπτωση αμφιβολίας να επιλέγεται πάντοτε η απλοποίηση της διαδικασίας. Και επειδή λόγω νοοτροπίας ή συνήθειας ή ακόμα ειδικών συμφερόντων μπορεί ένας ή διάφοροι φορείς να αντιστέκονται στην απλοποίηση των διαδικασιών να υπάρχει μια αρχή στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης που να έχει τον τελευταίο λόγο. Τέλος, ενώ ο ανάδοχος δημιουργεί τα καθορισμένα μη γραφειοκρατικά ηλεκτρονικά συστήματα, το Υπουργείο να αναλαμβάνει να περνούν από την Βουλή οι ανάλογες νομοθετικές αλλαγές. – Καταλαβαίνω ότι πρόκειται για ένα λεπτό και δύσκολο έργο για το Υπουργείο, όμως είναι ένα απόλυτα απαραίτητο έργο, όπως εξάλλου έχει αποδείξει η παγκόσμια εμπειρία στο e-government.

    Θεωρώ πολύ χρήσιμο το ΚΜ.4, και προτείνω να γίνει υποχρεωτικό ώστε να εμπλουτιστεί με τα δεδομένα ακόμη και των σήμερα υπό εξέλιξη συστημάτων.

    Ως προς τον μεγάλο αριθμό τεχνικών κανόνων και προτύπων στο παράρτημα ΙΙ έχω τις εξής παρατηρήσεις.

    1. Νομίζω ότι οι κανόνες και πρότυπα έχουν επιλεχτεί προσεκτικά και σύμφωνα με τις σύγχρονες παγκόσμιες και ευρωπαϊκές εξελίξεις. Όμως δεν γνωρίζω την εμπειρία και πρακτικό αποτέλεσμα της εισαγωγής σε ένα ΠΗΔ τόσων πολλών και λεπτομερών κανόνων και προτύπων. Θα ήταν καλό εδώ να μελετηθεί η παγκόσμια εμπειρία, όπως και να ζητηθεί η γνώμη των Ελληνικών εταιριών πληροφορικής.

    2. Αντί, ή παράλληλα με την επιβολή αυτού του μεγάλου αριθμού κανόνων και προτύπων, θα ήταν ίσως πιο αποτελεσματικό να οριστούν πρότυπα συστήματα για όλο το κράτος καθώς και κανόνες για την χρήση τους. Π.χ. αντί για τους κανόνες του κεφαλαίου 8 περί ηλεκτρονικών πληρωμών που πρέπει να εφαρμόζουν όλα τα επιμέρους συστήματα, θα μπορούσε να αποφασιστεί η δημιουργία μιας κεντρικής υπηρεσίας ηλεκτρονικών πληρωμών που όλα τα επιμέρους συστήματα θα πρέπει να χρησιμοποιούν. Ένα άλλο παράδειγμα θα ήταν η δημιουργία μιας κεντρικής υπηρεσίας ταυτοποίησης.

    3. Κανόνες και πρότυπα πιο υψηλού επιπέδου μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικοί. Π.χ. ένας ενδεχόμενος κανόνας που θα όριζε ότι όλα τα συστήματα του ΠΥΔ πρέπει να λειτουργούν σε ένα κεντρικό data-center θα άλλαζε ριζικά τις απαιτήσεις για κρυπτογράφηση των δεδομένων που ανταλλάσσουν μεταξύ τους συστήματα.

    4. Θα ήταν καλό να σχεδιαστούν κεντρικά οι δομές του πυρήνα των βάσεων δεδομένων του κράτους, π.χ. του μητρώου φυσικών και νομικών προσώπων, ενός κεντρικού repository σημαντικών δεδομένων με πρότυπα ελέγχου πρόσβασης, κλπ

    5. Ένας άλλος σημαντικός κανόνας υψηλότερου επιπέδου που πρέπει να μελετηθεί και να αποφασιστεί κεντρικά είναι ο ρόλος της ψηφιακής υπογραφής στο ΠΥΔ.

    Εν συντομία η γενική παρατήρησή μου είναι ότι παράλληλα με τον ορισμό προτύπων κανόνων χαμηλού επιπέδου, θα ήταν καλό να σχεδιαστεί το ΠΥΔ που αποζητά η Ελλάδα και να οριστούν οι συνυφασμένοι κανόνες υψηλότερου επιπέδου.

  • 23 Ιανουαρίου 2012, 21:47 | Τριαντάφυλλος Καραθανάσης

    Επιπρόσθετα, και σε ότι αφορά το Παράτημα ΙΙ, θέτουμε υπόψη σας τα εξής:

    • [ΠΜ.1], σελ. 9. Προτείνεται η αναδιατύπωση του λεκτικού «Το .NET Framework v3.5 ενσωματώνεται στο Visual Studio 2008. To .NET Framework v3.5 ΜΕΛΕΤΑΤΑΙ NA χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη εφαρμογών με ενδιάμεσο λογισμικό διαλειτουργικότητας» σε: «Το .NET Framework v3.5 ενσωματώνεται στο Visual Studio 2008. To .NET Framework v3.5 «ΠΡΕΠΕΙ NA» (ή εναλλακτικά ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ) χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη εφαρμογών με ενδιάμεσο λογισμικό διαλειτουργικότητας», δηλαδή [ΠΥ1]

    • [ΠΜ.2], σελ. 10. Όπως και στο σημείο [ΠΜ1] παραπάνω, προτείνουμε η αναφορά της εν λόγω τεχνολογίες (Microsoft Windows .NET Framework v4.0) να περιλαμβάνει το όρο «ΜΕΛΕΤΑΤΑΙ ΝΑ». Ως εκ τούτου προτείνουμε τη αναδιατύπωση ως εξής: «To .NET Framework v4.0 ή νεότερο «ΜΕΛΕΤΑΤΑΙ ΝΑ» χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη εφαρμογών με ενδιάμεσο λογισμικό διαλειτουργικότητας».

    • [ΠΠ.9], σελ. 59. Προτείνεται η τροποποίηση (σε ΠΜ.9) του λεκτικού της τελευταίας φράσης της παραγράφου ως έξης: «… Το ODF ΜΕΛΕΤΑΤΑΙ ΝΑ χρησιμοποιείτε για την δημιουργία και ανταλλαγή εγγράφων γραφείου.».

    • [ΠΜ.20], σελ. 63. Προτείνεται η τροποποίηση (σε ΠΥ.20) του λεκτικού της τελευταίας φράσης της παραγράφου ως έξης: «… Το πρότυπο OOXML έχει γίνει αποδεκτό από το διεθνή οργανισμό ISO, ως πρότυπο ISO/IEC DIS 29500, και ως εκ τούτου ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ χρησιμοποιηθεί.», δεδομένου ότι η εν λόγω τεχνολογία υποστηρίζεται από λογισμικό αυτοματισμού γραφείου πολλών κατασκευαστών, συμπεριλαμβανομένων και των πιο διαδεδομένων ανοικτού κώδικα (OpenOffice.org, LibreOffice).

    • [ΠΠ.15], σελ. 76. Το αναφερόμενο πρότυπο για την δημιουργία ψηφιακών υπογραφών υποστηρίζεται από το .NET Framework και από το Office 2007/2010. Ωστόσο το Office 2010 υποστηρίζει και το πιο εξελιγμένο XML Advanced Electronic Signatures (XAdES) (βλ. http://www.w3.org/TR/XAdES/) και προτείνουμε να ληφθεί υπόψη με κατάσταση είτε «ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ» είτε «ΜΕΛΕΤΑΤΑΙ ΝΑ».

    Σαν γενικό σχόλιο τέλος, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι τόσο το Office 2007 SP2 όσο και το Office 2010 υποστηρίζουν πλήρως τα διεθνή πρότυπα τυποποίησης κειμένων ISO 26300:2006 (ODF1.1) και ISO 29500:2008 (OOXML). Με δεδομένο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κειμένων τόσο σε επίπεδο Δημόσιου τομέα αλλά και σε επίπεδο ιδιωτικού τομέα βασίζονται σε Microsoft Office formats 2003 ή νεώτερο, θα πρέπει αυτό να ληφθεί σοβαρά υπόψη στο Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

    Μια συνδυαστική προσέγγιση θα μπορούσε να είναι η χρήση τόσο ODF όσο και Office Open XML (OOXML) για εξωτερικά κείμενα, ενώ για λόγους συμβατότητας εντός των Κρατικών Φορέων να ακολουθείται η χρήση OOXML, όπως άλλωστε φαίνεται να ακολουθείται σαν πρακτική και εσωτερικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση (βλέπετε σχετικό σύνδεσμο εδώ http://ec.europa.eu/dgs/informatics/oss_tech/pdf/2011-07-25_ares.pdf).

  • 23 Ιανουαρίου 2012, 20:27 | Χρήστος Τσιακαλιάρης

    Η ενσωμάτωση υπερβολικών σε αριθμό τεχνικών λεπτομερειών στο Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας (π.χ. σελ. 16-45 του Παραρτήματος ΙΙ) καθιστούν δυσνόητο το κείμενο και αποπροσανατολίζουν από το σκοπό του. Τα στοιχεία αυτά, τα οποία ενσωματώνονταν αρχικά στο τεύχος «Μοντέλο Τεκμηρίωσης» του Πλαισίου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που είναι δημοσιευμένο στο http://www.e-gif.gov.gr, προτείνεται είτε να παραμείνουν ως ξεχωριστό «τεύχος» είτε να ενσωματωθούν ως παράρτημα του Πλαισίου Διαλειτουργικότητας.

  • 23 Ιανουαρίου 2012, 20:38 | Χρήστος Τσιακαλιάρης

    Ορισμένα πρότυπα πρέπει να ελεγχθούν εκ νέου, ως προς την ισχύ τους και την απαίτηση συμμόρφωσης προς αυτά (π.χ. σχετικά με την προσβασιμότητα, για νέους διαδικτυακούς τόπους και συστήματα προτείνεται να ζητείται η συμμόρφωση με την έκδοση 2.0 των οδηγιών WCAG).

  • • Δεν αναφέρεται πουθενά τι πρέπει να συμβεί αν ένας φορέας δεν έχει την απαραίτητη τεχνική υποδομή για να συμμετάσχει στο σύνολο ή σε ένα μέρος της ανταλλαγής και διάθεσης δεδομένων. Μπορεί να απευθυνθεί σε εξωτερικές εταιρείες που χρησιμοποιούν τις δικές τους πλατφόρμες;

    • Γιατί οι πλατφόρμες που προτείνονται θεωρούνται ΠΥ (Πρότυπα Υποχρεωτικά);

    Μάνος Τρουλινός, GIS officer-IS Admin.(mtroul@egnatia.gr)
    Κωνσταντία Ιορδανίδου, Διαχειρίστρια Εφραμογών (kiordan@egnatia.gr)
    Διεύθυνση Πληροφορικής
    ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.

  • 23 Ιανουαρίου 2012, 00:51 | Πάνος Χρηστέας

    Με τη σειρά μου, θα ήθελα να προτείνω/τονίσω τη σημασία που έχει η σύνδεση του κάθε εγγράφου (=ψηφιακού περιεχομένου) με τον *παραλήπτη* του. Δηλαδή, αφού ταυτοποιηθεί ο αιτών (πολίτης, πχ.) και ο φορέας έκδοσης (υπηρεσία), να ορίζεται και ο παραλήπτης της πληροφορίας.

    Ο σκοπός: να αποτραπούν, από την αρχή, φαινόμενα κατάχρησης των πληροφοριών, καθώς και συγκέντρωσής τους σε αναρμόδιους φορείς. Να συνεχίσουμε να σεβόμαστε το δικαίωμα του πολίτη στην εμπιστευτικότητα των δεδομένων που τον αφορούν. Να αποτρέψουμε αδιάκριτη ροή δεδομένων προς υπαλλήλους (του κράτους ή συμβεβλημένων φορέων) που ίσως κάνουν κατάχρηση της θέσης τους.

    Ο τρόπος: απλά, να αναγράφεται ο δικαιών-παραλήπτης στο ψηφιακό έγγραφο (μία απλή αναφορά), μέσα στο υπογεγραμμένο τμήμα. Δηλαδή, τυχόν αλλοίωση του παραλήπτη να ακυρώνει την ψηφιακή υπογραφή, άρα και την εγκυρότητα του εγγράφου.

    Όπως μας υπέδειξε φίλος δικηγόρος, αυτό προβλέπεται/ισχύει ήδη και για τα χάρτινα έγγραφα, ότι αποτελεί παραβίαση της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων η διακίνηση εγγράφων (με ευαίσθητα δεδομένα) προς τρίτους.
    Αυτό που τονίζω είναι να μεταφερθεί και στην ηλεκτρονική υλοποίηση η λογική αυτή.

  • 8 Ιανουαρίου 2012, 11:20 | Βλάσης Μανθογιάννης

    Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΊΗΣΗ και μόνο των διαδικασιών δεν είναι αρκετή στην περίπτωση της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης.
    Η μοντελοποίηση των χειρόγραφων διαδικασιών και η μεταφορά τους αυτούσια σε μηχανογραφημένα συστήματα θα δημιουργήσει Πληροφοριακά εκτρώματα. Θα αναφέρω μερικούς από τους λόγους:
    Α. Οι χειρόγραφες διαδικασίες απαιτούν αυτοπρόσωπη διακίνηση των εγγράφων (Hard copy). Στις μηχανογραφικές διαδικασίες εξ ορισμού υπάρχει η έννοια της ετεροπροσωπείας και της ηλεκτρονικής διακίνησης.
    Β. Στις χειρόγραφες διαδικασίες το έγγραφο (Hard copy) δεν έχει γενική χρήση ανεξάρτητη του χρόνου (Παράδειγμα: Η Φορολογική ενημερότητα έχει ισχύ για κάποιο χρονικό διάστημα, η βεβαίωση αποδοχών παρέχεται για συγκεκριμένη χρήση). Στα μηχανογραφικά συστήματα τα Ηλεκτρονικά έγγραφα εκδίδονται ad hoc με αποτέλεσμα να μην έχει νόημα η ισχύς σαν συνάρτηση του χρόνου ή μπορούν να προκύπτουν από αποθετήρια εγγράφων οπότε μπορούν να εκδίδονται για γενική χρήση.
    Γ). ……
    Πραγματικά υπάρχουν πολλοί λόγοι που οδηγούν στην αναντιστοιχία των χειρόγραφων διαδικασιών με τις μηχανογραφημένες διαδικασίες. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητο να γίνει σαν πρώτο στάδιο ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ των διαδικασιών (με βασικό γνώμονα την μηχανογράφηση τους) και μετά η όποια μοντελοποίηση.
    Ο ανασχεδιασμός πρέπει να συμπεριλάβει έννοιες όπως:
    – Ομογενοποίηση (π.χ. Τα ασφαλιστικά ταμεία να έχουν τις ίδιες διαδικασίες για τις ίδιες «πράξεις»)
    – Απλοποίηση (π.χ. Μία και μόνη αρχή βεβαιώνει την ασφαλιστική ενημερώτητα και δεν απαιτείται η προσφυγή σε πέντε ταμεία για την εξασφάλισή της).
    – Κεντρικοποίηση. Σαν κράτος είμαστε μικρό και ομογενές, δεν προερχόμαστε από συνένωση ούτε κρατιδίων ούτε φέουδων, οπότε η κεντρικοποίηση και βολεύει και εύκολα εφαρμόζεται. Η ύπαρξη κατανεμημένων δομών που εξυπηρετούσε τις χειρόγραφες διαδικασίες δεν ωφελούν στην εποχή των πληροφοριακών συστημάτων (π.χ. Εμπορικά επιμελητήρια ανά νομό, Ιατρικές και Φαρμακευτικές ενώσεις ανά νομό).

    Αν όλα αυτά (και μερικά ακόμα) δεν τα συνειδητοποιήσουμε τώρα θα χάσουμε και αυτό το τραίνο του εκσυγχρονισμού της Δημόσια Διοίκησης και δεν ξέρω εάν υπάρχει άλλο.
    ———-
    Βλάσης Μανθογιάννης
    (Αναλυτής συστημάτων)

  • 3 Ιανουαρίου 2012, 13:59 | Στέφανος

    Μέσα στα αποδεκτά πρότυπα εξακολουθεί να υπάρχει το Office Open XML της Microsoft, παρ’ όλο που:
    1. Είναι «νεκρό» (μόνο η Microsoft το χρησιμοποιεί)
    2. Έγινε διεθνές πρότυπο με «πλάγιες» μεθόδους (ακόμα και στην Ελλάδα! – https://forum.hellug.gr/index.php?topic=850.0;prev_next=next)
    3. Δεν είναι ανοικτό (ενσωματώνει δυαδικά αρχεία)

    Ενδεικτικά, ειδικά για εφαρμογές στην κυβέρνηση, διαβάστε εδώ: http://www.odfalliance.org/resources/OOXML_GovsNeedKnow_Oct2010.pdf

  • 2 Ιανουαρίου 2012, 21:31 | nikos

    Ναι στην ενίσχυση των πραγματικά αδύνατων.

    ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΘΕΣΩ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΖΩ.
    ΕΙΜΑΙ Δ.Υ. και ΥΠΗΡΕΤΩ Σ’ΕΝΑΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΟΠΟΥ ΧΟΡΗΓΟΥΜΕ ΕΝΑ ΕΠΙΔΟΜΑ. ΓΙΑ ΝΑ ΕΓΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥΣ ΒΑΣΙΖΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΥΝ ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ (ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΑ).

    ΤΑ ΠΙΟ ΒΑΣΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ 1)ΤΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ ΦΟΡΟΛ.ΕΙΣΟΔ. ΤΗΣ Γ.Γ.Π.Σ. ΚΑΙ 2)ΟΛΑ ΤΑ Ε9.

    ΕΧΩ 2 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ;
    ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΛΩΣΗ ΦΟΡΟΛ.ΕΙΣΟΔ.ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ ? ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΑΓΝΩΣΤΟ

    ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΗ-ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ (π.χ.εσοδα απο τόκους καταθεσεων, καταθεσεις, ομολογα, μετοχες σε Α.Ε., κ.τ.λ.?) ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΠΙΔΟΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ-ΙΔΡΥΜΑ?
    ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΟΧΙ

    ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΡΓΟΣ, ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ 500.000€, ΝΑ ΜΗΝ ΔΗΛΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΥΣ ΣΤΟ Ε1 ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΕ 5% ΘΑ ΗΤΑΝ 25.000€ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΦΤΩΧΟΣ-ΑΝΕΡΓΟΣ.
    Ή ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΕΧΕΙ ΜΕΤΟΧΕΣ, ΟΜΟΛΟΓΑ, ΧΡΥΣΟ, ΠΟΛΥΤΕΛΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ κτλ.

    ΕΧΟΝΤΑΣ ΛΟΙΠΟΝ ΛΑΘΟΣ ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ Ή ΜΗ ΤΩΝ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ (ΟΕΚ,ΟΑΕΔ,ΙΚΑ,ΠΡΟΝΟΙΑ,ΟΓΑ), ΑΥΤΑ ΠΑΝΕ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ.

    ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Ο ΕΝΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ (ΟΕΚ) ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΤΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΟΡΗΓΗΘΗΚΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΤΟΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΛΛΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ-ΙΔΡΥΜΑ (ΟΑΕΔ,ΙΚΑ.ΠΡΟΝΟΙΑ) ΔΙΟΤΙ Η ΔΗΛΩΣΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΔΕΝ ΚΟΙΝΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΣΤΗΝ Γ.Γ.Π.Σ. ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΘΕΙ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ Ε1 (ΝΑΙ!!! ΤΑ ΠΗΡΕΣ!!!) ΑΛΛΑ ΔΗΛΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΕΓΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ Ο ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΑΕΔ,ΙΚΑ,ΠΡΟΝΟΙΑ κτλ.
    ΚΑΙ ΑΝ ΑΥΤΟΣ ΞΕΧΑΣΕΙ Ή ΧΑΣΕΙ ΤΟ ΧΑΡΤΙ Ή ΔΕΝ ΤΟ ΔΩΣΕΙ ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ ΣΤΟΝ ΛΟΓΙΣΤΗ ΤΟΥ?

    ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΠΩΣ ΑΥΤΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΧΟΡΗΓΟΥΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ, ΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΟΙ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΧΑΡΤΙΑ ΑΜΦΙΒΟΛΟΥ ΟΡΘΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΟΝΤΑΙ ΕΠΙΤΗΔΙΟΙ ΤΑ ΚΕΝΑ ΑΥΤΑ.

    ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΜΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ. ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΟ ΕΝ ΕΤΗ 2011,2012 ΕΝΩ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΑΣ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ, ΕΝΩ ΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΗ (UP TO DATE) ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ π.χ. ΤΗΣ Γ.Γ.Π.Σ. (ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ/ΑΤΟΜΙΚΟ ΟΛΙΚΟ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟ ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ)

  • 1 Ιανουαρίου 2012, 22:36 | ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ

    καλή χρονιά και καλή δύναμη.
    Στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης αλλά και μιας απαιτητικής πλέον δημόσιας διοίκησης αποτελεί αναγκαιότητα,κυρίως δε υποχρέωση της διοίκησης η παροχή σύγχρονων υπηρεσιών προς τους πολίτες.
    Το ερώτημα είναι αν η συνεργασία μεταξύ φορέων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, είναι προαιρετική ή υποχρεωτική (υποχρεωτική νοείται φυσικά η συνάρτηση με αντίστοιχες κυρώσεις). επίσης κατά πόσο θα θεσμοθετηθεί άμεση εφαρμογή, για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και επίτευξης ολοκληρωμένης και αποτελεσματικής διαλειτουργικότητας.
    Ευχαριστώ.
    Αθανασία Ανδριοπούλου, ΠΕ1 Διοικητικού Λογιστικού
    Προϊσταμένη Τμήματος Ταμειακής Λειτουργίας Δήμου Ήλιδας

    • 4 Ιανουαρίου 2012, 19:07 | yadial

      Οι κανόνες και τα πρότυπα σε κάποιες περιπτώσει χαρακτηρίζονται υποχρεωτικές και σε κάποιες προαιρετικές