1. Η φράση «μετά γνώμην του Εποπτικού Συμβουλίου Ιδιωτικής Εκπαιδεύσεως» της παρ. 4 του άρθρου 70 του Α.Ν. 2545/1940 «Περί ιδιωτικών σχολείων-φροντιστηρίων και οικοτροφείων» καταργείται.
2. Το παράβολο των πενήντα (50) ευρώ για τη χορήγηση επάρκειας προσόντων για διδασκαλία ξένων γλωσσών υπέρ Ειδικού Λογαριασμού Ιδιωτικής Γενικής Εκπαίδευσης (ΕΛΙΓΕ), καταργείται.
Από τη δημοσίευση του νόμου αυτού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως αρχίζει η ισχύς της παρούσας παραγράφου και παύουν να ισχύουν όλες οι διοικητικές πράξεις που αφορούν στη σύσταση, συγκρότηση και λειτουργία του ανωτέρω Συμβουλίου καθώς και εκείνες που εκδόθηκαν κατ΄ εξουσιοδότηση των παραπάνω διατάξεων
Αρχική Καταργήσεις Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και ΥΠηρεσιών και άλλες ΔιατάξειςΆρθρο 05: Απλούστευση της διαδικασίας χορήγησης επάρκειας για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε φροντιστήρια
Άρθρο 05: Απλούστευση της διαδικασίας χορήγησης επάρκειας για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε φροντιστήρια
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 01:Κατάργηση της υποχρέωσης επικυρώσεων αντιγράφων εγγράφων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 02:Κατάργηση της υποχρέωσης δημοσίευσης στο ΦΕΚ/ΤΑΕ-ΕΠΕ & Γ.Ε.ΜΗ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 03: Απλούστευση διαδικασιών Προμηθειών Δημοσίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04: Απλούστευση αδειοδότησης παραγωγώνΆρθρο 04: Απλούστευση αδειοδότησης παραγωγών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 05: Απλούστευση της διαδικασίας χορήγησης επάρκειας για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε φροντιστήρια
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 06: Κατάργηση της Ανώνυμης Εταιρίας Εκμετάλλευσης και Διαχείρισης Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων και μεταφορά των αρμοδιοτήτων της
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 07: Κατάργηση της ανώνυμης εταιρείας «Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις» (ΕΑΧΑ Α.Ε.) και μεταφορά των αρμοδιοτήτων της
- 368 ΣχόλιαΆρθρο 08: Κατάργηση του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας και Ανθρωπίνου Δυναμικού (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 09: Κατάργηση του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου «Εθνικό Κέντρο Βιβλίου» (Ε.ΚΕ.ΒΙ.) και μεταφορά των αρμοδιοτήτων του
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10: Κατάργηση του Ινστιτούτου Συνταγματικών Ερευνών και μετατροπή του σε εργαστήριο του Τομέα Δημοσίου Δικαίου του Τμήματος Νομικής του Ε.Κ.Π.Α.Άρθρο 10: Κατάργηση του Ινστιτούτου Συνταγματικών Ερευνών και μετατροπή του σε εργαστήριο του Τομέα Δημοσίου Δικαίου του Τμήματος Νομικής του Ε.Κ.Π.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11: Κατάργηση του Ερευνητικού Ινστιτούτου Δικονομικών Μελετών και μετατροπή του σε εργαστήριο της Νομικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α.
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 12: Κατάργηση των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ΟΡΣΑ, ΟΡΘΕ και ΟΡΘΙ και μεταφορά των αρμοδιοτήτων τους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 13: Κατάργηση του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου «Οργανισμός Κωπαΐδας» και μεταφορά των αρμοδιοτήτων του
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14:Κατάργηση του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου «Κεντρική Αγορά Πατρών» και μεταφορά των αρμοδιοτήτων τηςΆρθρο 14:Κατάργηση του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου «Κεντρική Αγορά Πατρών» και μεταφορά των αρμοδιοτήτων της
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15: Κατάργηση νομικών προσώπων χωρίς μεταφορά των αρμοδιοτήτων τουςΆρθρο 15: Κατάργηση νομικών προσώπων χωρίς μεταφορά των αρμοδιοτήτων τους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16: Σύσταση Ενιαίου Φορέα Αμυντικής Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17: Ίδρυση Ενιαίου Ταμείου Διαχείρισης – Αξιοποίησης Περιουσίας
- 167 ΣχόλιαΆρθρο 18:Γενικές Διατάξεις περί καταργήσεων – συγχωνεύσεων νομικών προσώπων και υπηρεσιών του παρόντος νόμου
- 86 ΣχόλιαΆρθρο 19: Ανώτατα ποσοστά ανά κλίμακα αξιολόγησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 20: Κλίμακα βαθμολόγησης κριτηρίων- Αιτιολογία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21: ΑυτοαξιολόγησηΆρθρο 21: Αυτοαξιολόγηση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22: Έλεγχος τυπικών στοιχείων και ειδικής αιτιολογίας στις εκθέσεις αξιολόγησης
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 23: Αξιολογητές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24: Χρόνος σύνταξης των εκθέσεων αξιολόγησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25: Δικαίωμα ένστασης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26: Γνωστοποίηση των εκθέσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27: Διαδικασία Ένστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28: Εξέταση των ενστάσεωνΆρθρο 28: Εξέταση των ενστάσεων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 29: Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30: Τροποποιήσεις – καταργήσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 31: Μεταβατικές διατάξεις
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 32: Θέματα Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33: Απλοποίηση διαδικασίας έκδοσης και χορήγησης Βεβαιώσεων Παρακολούθησης και Πιστοποίησης των επιμορφωτικών προγραμμάτων του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. Βεβαιώσεις Παρακολούθησης και Πιστοποίησης των επιμορφωτικών προγραμμάτων του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. και πληροφόρηση ηλεκτρονικά μέσω του Ο.Π.Σ.Άρθρο 33: Απλοποίηση διαδικασίας έκδοσης και χορήγησης Βεβαιώσεων Παρακολούθησης και Πιστοποίησης των επιμορφωτικών προγραμμάτων του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. Βεβαιώσεις Παρακολούθησης και Πιστοποίησης των επιμορφωτικών προγραμμάτων του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. και πληροφόρηση ηλεκτρονικά μέσω του Ο.Π.Σ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34: Απόφαση κατανομής σε νησιωτικούς δήμουςΆρθρο 34: Απόφαση κατανομής σε νησιωτικούς δήμους
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 35: Αποσπάσεις ή μεταθέσεις σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36: Μετάταξη υπαλλήλων στις γραμματείες δικαστηρίωνΆρθρο 36: Μετάταξη υπαλλήλων στις γραμματείες δικαστηρίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37: Τροποποίηση του άρθρου 23 του Ν. 4049/2012Άρθρο 37: Τροποποίηση του άρθρου 23 του Ν. 4049/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38: Κατάργηση συναρμοδιότητας του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 38: Κατάργηση συναρμοδιότητας του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39: Τροποποίηση του άρθρου 54 του ν. 4178/2013Άρθρο 39: Τροποποίηση του άρθρου 54 του ν. 4178/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40Άρθρο 40
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 41
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
15 Ιανουαρίου 2014, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
21 Ιανουαρίου 2014, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
9 Σχόλια 820 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 5147 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μείωση Διοικητικών Βαρών
- Οργάνωση Δημόσιας Διοίκησης
- Ψηφιοποίηση Εγγράφων
- ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ – Τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες Νησίδων 1-8
- Δημόσια Διαβούλευση επί του τετάρτου Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Ανοικτή Διακυβέρνηση
- ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΑΝΩΤΑΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (Α.Σ.Ε.Π.), ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 2016/2102 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την προσβασιμότητα των ιστότοπων
- ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ 2018 ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
- ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
- Αξιολόγηση Δημοσίων Υπαλλήλων
- Δημόσια Διαβούλευση επί της Υπουργικής Απόφασης για την ένταξη επιχορηγούμενων φορέων στο Πρόγραμμα Διαύγεια
- Σχέδιο Δράσης Ηλ. Διακυβέρνησης
- Σχέδιο Δράσης Ηλ. Διακυβέρνησης
- Ανοικτή διάθεση εγγράφων και δεδομένων του δημόσιου τομέα
- Τροποποίηση διατάξεων περί επιλογής προϊσταμένων
- Στρατηγική Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- Καταργήσεις Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και ΥΠηρεσιών και άλλες Διατάξεις
- Ρυθμίσεις Υπουργείου
- Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής
- Διακήρυξη Ανοικτού Διαγωνισμού «Αναμόρφωση του Κράτους: Προς Ένα Επιτελικό Κράτος»
- ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ -υποδομές ασφάλειας
Η πρόταση για το Άρθρο 05: «Απλούστευση της διαδικασίας χορήγησης επάρκειας για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε φροντιστήρια» αποτελεί μέτρο με χαρακτήρα λαϊκιστικό και δεν θα πρέπει να αποτελέσει νόμο της πολιτείας. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να έπεται της αναθεώρησης της κείμενης σχετικής νομοθεσίας για τους παρακάτω λόγους.
H πιστοποίηση της γλωσσομάθειας –όπως επανειλημμένα επίσημα και με επιστημονικά επιχειρήματα έχουν επισημάνει στο Υπουργείο Παιδείας και στο ΣΘΙΕ τα Τμήματα Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών του Α.Π.Θ. και του Ε.Κ.Π.Α. δεν αποτελεί από μόνη της επαρκές προσόν για τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας με κατάλληλο και αποτελεσματικό τρόπο. Ενδεικτικά παραπέμπουμε στο European Profile for Language Teacher Education – A Frame of Reference (Ευρωπαϊκή Επιτροπή 2004) και στο European Portfolio for Student Teachers of Languages – A reflection tool for language teacher education (EPOSTL) (Συμβούλιο της Ευρώπης και το European Centre for Modern Languages 2008).
Ως εκ τούτου οι κάτοχοι πιστοποίησης γλωσσομάθειας Γ2 για να ανταποκρίνονται κατ΄ ελάχιστον στις προδιαγραφές που τίθενται σε ευρωπαϊκό επίπεδο θα πρέπει να έχουν και το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας που προβλέπει και η ελληνική νομοθεσία.
Η απλοποίηση της διαδικασίας, με στόχο την εξοικονόμηση χρημάτων και για την Πολιτεία και για τους ενδιαφερόμενους θα ήταν θετικό μέτρο αν συνοδευόταν (α) με θεσμοθέτηση διαδικασίας και φορέα αξιολόγησης των συστημάτων πιστοποίησης της γλωσσομάθειας («διαπίστευση συστημάτων») και (β) αυστηροποίηση της χορήγησης της επάρκειας για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας απαιτώντας πιστοποιητικό διδακτικής επάρκειας, παράλληλα με το πιστοποιητικό γλωσσικής επάρκειας.
Τη διαπίστευση θεωρώ απαραίτητη επειδή, προφανώς, όλα τα πιστοποιητικά Γ2 δεν είναι πραγματικά Γ2, αφού υπάρχουν συστήματα πιστοποίησης με μικρή αξιοπιστία και εγκυρότητα.
Τη διδακτική επάρκεια τη θεωρώ απαραίτητη επειδή, προφανέστατα, όποιος μιλάει μια γλώσσα δεν είναι σε θέση και να τη διδάξει επιτυχώς.
Οι καθηγητές/ήτριες ξένης γλώσσας για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του σύνθετου και πολύ σημαντικού στην εποχή μας επαγγέλματός τους πρέπει να έχουν εντρυφήσει στους τομείς της Διδακτικής της Ξένης Γλώσσας, της Παιδαγωγικής, της Γλωσσολογίας, της Μεταφρασεολογίας, της Συγκριτικής Γραμματολογίας, όπως επίσης και στη μελέτη του Πολιτισμού. Οι απαραίτητες αυτές γνώσεις και η αντίστοιχη πρακτική άσκηση προσφέρεται σε τμήματα ελληνικών πανεπιστημίων. Πώς είναι δυνατόν άτομα που δεν έχουν σπουδάσει να ασκούν το επάγγελμα του/της καθηγητή/τριας ξένης γλώσσας; Σε ποιο άλλο επάγγελμα είναι αυτό δυνατόν; Ο θεσμός της επάρκειας είναι αναχρονιστικός και δεν έχει πια λόγο ύπαρξης. Με τη διατήρηση και διευκόλυνση της επάρκειας το υπουργείο αντιμετωπίζει με προχειρότητα και υποτίμηση έναν πολύ σημαντικό τομέα της παιδείας.
Αντί να καταργείται η έκδοση χορήγησης επάρκειας, απλοποιείται! Δεν
δικαιολογείται να υπάρχουν στην αγορά ξένων γλωσσών διδάσκοντες που δεν
εκπαιδεύτηκαν από πανεπιστημιακές σχολές. Στα ελληνικά πανεπιστήμια
υπάρχουν τμήματα που διδάσκουν τη διδακτική της ξένης γλώσσας και
εκπαιδεύουν καθηγητές εδώ και δεκαετίες. Πώς είναι δυνατόν να παίρνουν
επάρκεια άτομα πού δεν είναι εκπαιδευμένα για τη δουλειά που κάνουν;
Πώς δικαιολογεί το Υπουργείο την πράξη του; Και η ιδιωτική εκπαίδευση
υπηρέτει τους πολίτες. Είναι δυνατόν να υποστηρίζει το κράτος τη
στελέχωσή της με μη καλά εκπαιδευμένα άτομα;
Sto sxedio nomou den provlepetai pos tha ginei i axiologisi ton ypallilon pou exoun topothetithei se 2 diaforetikes theseis mias ypiresias (p.x. orismenes imeres ergazetai se Grammateia Akadimaikou Timimatos kai orismenes imeres se tmima dioikitikon ypiresion)
Poios apo tous 2 proistamenous tha einai kai o telikos axiologitis ??
Ο θεσμός της επάρκειας διδασκαλίας ξένων γλωσσών σε άτομα που δεν είναι πτυχιούχοι ξένων φιλολογιών είναι απαράδεκτος και αναχρονιστικός. Δημιουργήθηκε μόνο για να εξυπηρετήσει ανάγκες όταν δεν υπήρχαν τα τμήματα ξένων Φιλολογιών (το 1946). Επάρκεια και άδεια διδασκαλίας θα πρέπει να παίρνουν μόνο άτομα που εκτός από άριστη γνώση της γλώσσας έχουν και γνώσεις παιδαγωγικών και ψυχολογίας και συνεχή επιμόρφωση. Η επάρκεια σε κατόχους πιστοποιητικών γλωσών από ιδιωτικούς φορείς θα πρέπει να καταργηθεί άμεσα!
ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΑΥΤΟΤΕΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΡΙΣΤΕΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ.
ΕΠΙΣΗΣ ΣΕ ΜΙΚΡΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ, ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΠΟΤΕ ΠΡΙΝ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟ (ΑΡΑ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ) ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΩΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΑΥΤΟΤΕΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Η ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ.
SXEDIO NOMOU
KEFALAIO C
AXIOLOGISH PROSOPIKOU TON DHMOSION YPHRESION – TROPOPOIHSH DIATAXEON P.D. 318/1992 (A΄ 161)
Orismenes paratiriseis anaforika me ta arthra 19 kai 23
Arthro 19.
Den dieykrinizetai ti ginetai stis periptoseis pou den yparxei Geniki Dieythinsi alla mono Dieythinsi Dioikitikon Ypiresion.
Poios ekdidei tin Praxi tou epimerismou ton pososton axiologisis (e.g. se periptoseis panepistimion tin ekdidei o Pritanis ??, i Dieythinsi Dioikitikou ??)
Epipleon, ta anotata pososta ton ypallilon pou einai dinaton na axiologountai me tin klimaka vathmon tou arthrou 8 tou PD 318/1992 pithanon na enexoun ton kindino na axiologountai oloi oi proistamenoi tmimaton me 9 kai 10 kai an apomenei kapoio pososto na xrisimopoieitai gia aplous ypallilous.
Pos diasfalizetai i orthi kai antikeimeniki xrisi ton pososton oste na min eynoountai oi anoteroi ierarxika/katexoun thesi eythinis enanti oson den katexoun akomi thesi eythinis??
Arthro 23
Den dieykrinezetai poios einai o axiologitis ton ypallilon pou ergazontai se ergastiria Tomeon (e.g. se thesmothetimena kai se mi thesmothemimena ergastiria Tmimatos Iatrikis enos Panepistimiou), kathos kai poioi einai oi axiologites ton proistamenon syllogikon organon (p.x. Grammateias Sigklitou)
Sto paron arthro, o axiologitis ton ypallilon einai pleon enas anti ton dyo pou provlepontan sto PD 318 (??).
Pos diasfalizontai oi periptoseis stis opoies logo prosopikon diaforon o enas axiologitis vathmologei sistimatika me xamila pososta ton ypallilo tou ??
Arthro 24
theoro oti o xronos einai poli periorismenos – Ypiresies pou moirazontai se 2 poleis den tha exoun prolavei na diakinisoun kai na diekperaiosoun ti diadikasia tis axiologisis sto xroniko diastima ton 2 minon
Οσον αφορά στην απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών, η τροποποίηση του άρθρου είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Αλλά το βασικό θέμα, δηλαδή ότι ΔΕΝ επιτρέπεται η χορήγηση δικαιωμάτων λειτουργίας ως εκπαιδευτικού σε άτομο το οποίο ΔΕΝ έχει διδαχθεί ΤΙΠΟΤΑ για την εκπαιδευτική διαδικασία, παρακάμπτεται. Το φαινόμενο να θεωρούνται επαρκείς για διδασκαλία άτομα που εχουν μια πιστοποίηση ΓΝΩΣΗΣ της ξένης γλώσσας μοιάζει φαιδρό όταν ο όρος χρησιμοποιείται για να αξιολογήσει – σε άλλη διαδικασία – εναν εκπαιδευτικό και το διδακτικό του έργο. Η σχετικοποίηση του όρου ΕΠΑΡΚΕΙΑ/ΕΠΑΡΚΗΣ είναι, συμπεραίνω, κατά το συμφέρον ορισμένων κοινωνικών ομάδων.
Μήπως για τη χορήγηση επάρκειας να κρίνεται υποχρεωτική ΚΑΙ η παρακολούθηση μιας σειράς παιδαγωγικών μαθημάτων/σεμιναρίων; Πώς αλλιώς ορίζεται η ιδιότητα του εκπαιδευτικού;
Με εκτίμηση,
Δέσποινα-Αλεξάνδρα Κωνσταντινίδου