Προκειμένου για το συντονισμό των φορέων που εμπλέκονται στο σχεδιασμό, έγκριση, υλοποίηση και παρακολούθηση δράσεων και έργων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που εμπίπτουν ή απορρέουν από την παρούσα στρατηγική, απαιτείται η αναδιάταξη της δομής διακυβέρνησης.
Σε πρώτη φάση προτείνεται η ανασυγκρότηση της Επιτροπής Συντονισμού Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΕΣΗΔ) που θα αποτελεί το κεντρικό οριζόντιο όργανο διακυβέρνησης. Η ΕΣΗΔ θα αναφέρεται απευθείας στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης (ΚΣΜ). Στο ΚΣΜ θα καλούνται, εφόσον συζητούνται θέματα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, οι εκάστοτε αρμόδιοι Υπουργοί (ενδεικτικά αναφέρεται ότι σε περιπτώσεις όπου η συνεδρίαση του ΚΣΜ αφορά/περιλαμβάνει ζήτημα τεχνολογικών υποδομών και επικοινωνιών ή ευρύτερης ψηφιακής στρατηγικής, θα προβλέπεται η παρουσία του Υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων). Επικεφαλής της ΕΣΗΔ παραμένει ο εκάστοτε Υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Η σύνθεση της ΕΣΗΔ θα επικαιροποιηθεί με νέα μέλη από συναρμόδια Υπουργεία όπως Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κλπ. Στις συνεδριάσεις της Επιτροπής θα μπορεί να καλείται και ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού. Αρμοδιότητα της Επιτροπής θα είναι ο σχεδιασμός της στρατηγικής Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και ο συντονισμός και παρακολούθηση εφαρμογής της.
Επικουρικά στην ΕΣΗΔ θα λειτουργεί η Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΓΔΗΔ). Ρόλος της ΓΔΗΔ, μεταξύ άλλων, θα είναι να αναλύει τις γενικές κατευθύνσεις πολιτικής Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, να προωθεί κατευθύνσεις και δράσεις για την εφαρμογή τους και να επιβλέπει τη συνάφεια, την αναγκαιότητα και τις συνέργειες σχετικών δράσεων και έργων που προτείνονται από τους φορείς.
Παράλληλα, στόχο για την ομαλή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών αποτελεί αφενός ο επιχειρησιακός και αφετέρου ο τεχνολογικός συντονισμός όλων των φορέων και Υπηρεσιών του Δημοσίου που σχεδιάζουν και υλοποιούν έργα και δράσεις ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Προς αυτήν τη κατεύθυνση προτείνεται η λειτουργία διακριτών αλλά απολύτως συμπληρωματικών και συνεργαζόμενων κέντρων συντονισμού, εκτέλεσης και υποστήριξης έργων και δράσεων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης των φορέων του Δημοσίου.
Τα ανωτέρω συντονιστικά κέντρα θα συνεργάζονται στενά μεταξύ τους, με τους φορείς χρηματοδότησης καθώς και με τις Υπηρεσίες του Δημοσίου που θα είναι οι αποκλειστικοί έχοντες την πρωτοβουλία και κύριοι των έργων και δράσεων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "12. ΔΟΜΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ"
#1 Σχόλιο Από Διομήδης Σπινέλλης Στις 11 Φεβρουαρίου 2014 @ 09:54
Προτείνω να προστεθεί ένας λειτουργικός / επιχειρησιακός βραχίονας με κατάλληλο υψηλής στάθμης προσωπικό που θα έχει τη δυνατότητα άμεσης υλοποίησης μικρού μεγέθους στοχευμένων παρεμβάσεων. Η δυνατότητα αυτή μπορεί να παρέχεται μέσω εξωτερικού εργολάβου.
#2 Σχόλιο Από Ιωάννης Μαρίνης Στις 11 Φεβρουαρίου 2014 @ 13:22
Αναφέρεται η δημιουργία νέων συντονιστικών κέντρων, επί λέξει
«συνεργαζόμενων κέντρων συντονισμού, εκτέλεσης και υποστήριξης έργων και δράσεων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης των φορέων του Δημοσίου». Ενώ σε σχόλιο προτείνεται και η δημιουργία νέου επιχειρησιακού βραχίονα. Καταρχήν, η διατύπωση είναι εντελώς ασαφής και δεν περιγράφεtαι που θα λειτουργήσει τι, με ποιες διαδικασίες και αρμοδιότητeς αλλά και με ποιο προσωπικό!
Οι φορείς που ήδη επιτελούν ή θα έπρεπε να επιτελούν αυτό το έργο έχει αξιολογηθεί η λειτουργία τους και έχουν ληφθεί μέτρα αξιοποίησης-αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών? Ενδεικτικά αναφέρονται: Υπηρεσία Ανάπτυξης Πληροφορικής, Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ, Διαχειριστικές Αρχές Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ψηφιακής Σϋγκλισης.
Αν δεν περιγραφούν αναλυτικά τα ανωτέρω σημεία, το συγκεκριμένο άρθρο αποτελεί άνα ακόμα ευχολόγιο…
#3 Σχόλιο Από Ilias Kontakos Στις 13 Φεβρουαρίου 2014 @ 00:09
Δεν είναι καταννοήτό. Απαιτείται αναδιατύπωση.
#4 Σχόλιο Από Καραθανάσης Δημήτρης Στις 15 Φεβρουαρίου 2014 @ 17:22
Φάση 1η :
Δημιουργία Εθνικού Συμβουλίου Επιστημόνων πληροφορικής Δημοσίου (και όχι μόνο) για το σχεδιασμό και την εφαρμογή Εθνικής Στρατηγικής, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ μηχανογραφημένης παροχής υπηρεσιών από το δημόσιο.
1. Οργάνωση επιστημόνων πληροφορικής Δημοσίου ανα Γεωγραφική Ενότητα και Υπηρεσία.
2. Δημιουργία θεματικών ομάδων (πυρήνων) αποτελούμενη από υπαλλήλους επιστήμονες πληροφορικής (και όχι μόνο) που:
a. θα μελετούν,
b. θα οργανώνουν,
c. θα αναπτύσσουν νέες εφαρμογές ΟΠΣ, (όπου είναι εφικτό),
d. Θα προωθούν και προπάντων θα ΥΛΟΠΟΙΟΥΝ λύσεις πληροφορικής στο Ελληνικό Δημόσιο, οι οποίες θα είναι κοινές για όλο το Δημόσιο Τομέα και συμβατές μεταξύ τους,
3. Απαρίθμηση, περιγραφή & κωδικοποίηση όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών από το Δημόσιο
4. Αναζήτηση νομιμοποιητικών και άλλων εγγράφων που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση κάθε υπόθεσης
5. Κατάρτιση εθνικού σχεδιασμού ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ μηχανογραφημένης παροχής υπηρεσιών από το δημόσιο.
Φάση 2η :
Αξιοποίηση αποτελεσμάτων :
1. Δημιουργία δικτύου διαλειτουργικών βάσεων δεδομένων (συμβατές μεταξύ τους και μετατροπή υπαρχόντων βάσεων) για όλα τα στοιχεία που αφορούν φυσικά και νομικά πρόσωπα.
2. Δημιουργία WEB εφαρμογών για χρήση από τις υπηρεσίες και από τους πολίτες.
3. Καθιέρωση ηλεκτρονικής υπογραφής σε όλους τους δημόσιους υπαλλήλους, αιρετούς, σε πολίτες και εκπροσώπους νομικών προσώπων.
4. Και τελικά Δημιουργία της Σελίδας του Πολίτη, όπου ο κάθε πολίτης εισάγοντας τον κωδικό του (Ηλεκτρονική υπογραφή), θα μπορεί να δεί, να αξιοποιήσει και να αιτηθεί με τις κατάλληλες εφαρμογές και εργαλεία που θα του παρέχονται, κάθε τι που τον αφορά σε σχέση με το Ελληνικό Δημόσιο online.