Στην παρ. 1 άρθρου 3 ν. 3448/2006 η περ. ε΄ αντικαθίσταται ως εξής:
«ε ) σε έγγραφα,πληροφορίες και δεδομένα που ευρίσκονται στην κατοχή εκπαιδευτικών και ερευνητικών ιδρυμάτων, συμπεριλαμβανομένων καθιερωμένων φορέων για τη μεταφορά των αποτελεσμάτων της έρευνας, σχολείων και Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, εξαιρουμένων βιβλιοθηκών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, και σε έγγραφα, πληροφορίες και δεδομένα που ευρίσκονται στην κατοχή πολιτιστικών ιδρυμάτων, εκτός βιβλιοθηκών, μουσείων και αρχείων.» (άρθρο 1 παρ. 1 περ. α υποπερ. iv και v οδηγίας 37/2013)
Θα μπορούσε να απαλειφθεί τελείως. Ο νομοθέτης θα μπορούσε να πάει πέρα από το ελάχιστο επίπεδο ανοικτότητας που προτείνει η Οδηγία και να συμπεριλάβει τόσο τα ΑΕΙ/ΑΤΕΙ όσο και τα υπόλοιπα πολιτιστικά ιδρύματα
Συμφωνούμε με τα σχόλια του ΟΠΙ
Συμφωνούμε με τα σχόλια του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας.
Η ρύθμιση που προβλέπεται στην αιτιολογική έκθεση για την εξακολούθηση της ισχύς των ειδικών διατάξεων για τα αρχεία του Κράτους θα πρέπει να συμπεριληφθεί στο κυρίως σώμα του εν λόγω νομοσχεδίου. Εκτός αυτού όμως υφίστανται και άλλες ειδικές περιπτώσεις, για τις οποίες η θέσπιση των συγκεκριμένων διατάξεων θα δημιουργούσε ουσιώδη προβλήματα και θα συνεπάγονταν την ουσιαστική κατάργησή τους. Μια από αυτές είναι και το α. 39 παρ. 1 και 6 του ν. 3028/2002, που ρυθμίζει τις δημοσιεύσεις αποτελεσμάτων ανασκαφών και άλλων αρχαιολογικών ερευνών, σύμφωνα με τις οποίες οι διευθύνοντες συστηματικές ανασκαφές ή άλλης μορφής αρχαιολογική έρευνα και οι διενεργούντες σωστικές ανασκαφές έχουν αποκλειστικό δικαίωμα δημοσίευσης εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος. Για να συνεχίσει να ισχύει η εν λόγω διάταξη θα πρέπει είτε να προβλεφθεί ρητώς όπως έγινε με τα Αρχεία του Κράτους, είτε να τεθεί μια γενικότερη διάταξη που θα επιφυλάσσεται υπέρ των ειδικότερων ρυθμίσεων.