Το άρθρο 232 Ν. 4072/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 232
1. Με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων περί εταιριών που οι μετοχές τους είναι εισηγμένες σε χρηματιστήριο, όπου στον κ.ν. 2190/1920 και στο ν. 3190/1955 προβλέπεται δημοσίευση σε λοιπά έντυπα ή μέσα με επιμέλεια της εταιρίας, (εκτός από τον διαδικτυακό τόπο του Γ.Ε.ΜΗ κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 2 του ν. 4250/2014), η δημοσίευση αυτή καθίσταται απολύτως προαιρετική. Η ανάρτηση οποιασδήποτε δημοσίευσης στην ιστοσελίδα της εταιρείας είναι επίσης προαιρετική. Προθεσμίες που συνδέονται και έχουν ως αφετηρία την δημοσίευση σε έντυπα μέσα δεν ισχύουν πλέον για τις προαιρετικές δημοσιεύσεις σε αυτά, ισχύουν όμως για τη δημοσίευση στο διαδικτυακό τόπο του Γ.Ε.ΜΗ..
2. Όπου στις διατάξεις του κ.ν. 2190/1920 και του ν. 3190/1955 προβλέπεται δημοσίευση με επιμέλεια της εταιρίας στο ΦΕΚ/ΤΑΕ-ΕΠΕ & Γ.Ε.ΜΗ και σε λοιπά έντυπα μέσα, η πράξη ή το στοιχείο δημοσιεύεται μόνο στο διαδικτυακό τόπο του Γ.Ε.ΜΗ. κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 2 του ν. 4250/2014, εντός των προθεσμιών που ορίζονται για τις δημοσιεύσεις στα λοιπά έντυπα μέσα.
3. Η έναρξη ισχύος της παρούσας διάταξης άρχεται την 1.1.2015. »
Ως σπουδαστές της ΚΓ’ Εκπαιδευτικής Σειράς της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης (Τμήμα Δ) και έχοντας μόλις διδαχθεί την έννοια των διοικητικών βαρών στο πλαίσιο του μαθήματος της Καλής Νομοθέτησης, επιθυμούμε να εκφράσουμε τις παρατηρήσεις μας σχετικά με το συγκεκριμένο σχέδιο Νόμου. Για λόγους οικονομίας χρόνου, δεδομένου ότι πληροφορηθήκαμε την κατάθεση του σχεδίου νόμου προς διαβούλευση μόλις πριν μία ώρα, θα εκθέσουμε τα σχόλια μας πολύ συνοπτικά, ως ακολούθως:
1. Διατέθηκε ελάχιστος χρόνος για διαβούλευση. Μόλις τέσσερις μέρες από την ανάρτηση του σχεδίου στην ιστοσελίδα είναι εξαιρετικά ενεπαρκής χρόνος για τον αποτελεσματικό σχολιασμό ενός προγράμματος ιδιαίτερα σημαντικού. Η παραπάνω παρατήρηση ενδυναμώνεται από την παντελή απουσία σχολίων ανα άρθρο.
2. Δεν είναι σαφές αν οι εμπλεκόμενοι φορείς (επιχειρήσεις) έχουν ενημερωθεί για την πρωτοβουλία του Υπουργείου.
3. Απουσία της αιτιολογικής έκθεσης του νομοσχεδίου. Εξ αυτού δεν υπάρχει η απαραίτητη πληροφόρηση προκειμένου να κατανοήσει κανείς το νομοσχέδιο και να κάνει επ’αυτού εποικοδομητικές παρατηρήσεις.
4. Απουσία τίτλων στα επιμέρους άρθρα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί κανείς να παρακολουθήσει ποιους από τους τομείς προτεραιτότητας ρυθμίζει κάθε άρθρο.
5. Αναντιστοιχία τίτλου του νομοσχεδίου με το περιεχόμενο. Δεν μπορέσαμε να εντοπίσουμε 13 τομείς προτεραιότητας.
6. Απουσία έκθεσης συνεπειών ρυθμίσεων.
7. Στο άρθρο 2 αναφέρεται ρύθμιση ¨κατά παρέκκλιση άλλης αντίθετης διάταξης στο νόμο». Πρόκειται για μια διάταξη αόριστη, την οποία είναι αμφίβολο αν θα γνωρίζουν οι επιχειρήσεις που θα έχουν στα χέρια τους ειδική διάταξη νόμου.
8. Αντικατάσταση Υπουργικής Απόφασης μέσω του νόμου. (θα μπορούσε να έχει πραγματοποιηθεί με νεότερη Υπουργική Απόφαση)
Με εκτίμηση,
ΚΓ Εκπαιδευτική Σειρά ΕΣΔΔΑ
Τμήμα Δ
Συμφωνώ απολύτως
Νικόλαος Πατέλης
Πρόεδρος του Δ.Σ. του Συλλόγου Λογιστών – Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ν.Καβάλας