Ένας απο τους σημαντικότερους παράγοντες για την επιτυχία του εγχειρήματος της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι οι ανθρώπινοι πόροι. Η υποστήριξη του εγχειρήματος αυτού έχει ανάγκη από την εξασφάλιση της κάλυψης των επόμενων απαιτήσεων σε ανθρώπινο δυναμικό:
• Κάλυψη αναγκών ψηφιακού αλφαβητισμού τόσο των δημοσίων υπαλλήλων, όσο και των πολιτών που θα χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
• Κάλυψη αναγκών για την ανάπτυξη συστημάτων ΤΠΕ, τη λειτουργία και τη συντήρησή τους.
• Κάλυψη αναγκών για την διαχείριση και διοίκηση έργων και προγραμμάτων έργων.
• Κάλυψη αναγκών υποστήριξης και διαχείρισης της αλλαγής (change management).
• Κάλυψη αναγκών για τον σχεδιασμό και την πραγματοποίηση προμηθειών υπηρεσιών και εξοπλισμού ΤΠΕ, καθώς και ανάθεσης σε τρίτους υπηρεσιών ΤΠΕ (outsourcing).
• Κάλυψη αναγκών της διαχείρισης των σχέσεων με τους πολίτες, τις επιχειρήσεις, αλλά γενικότερα με τους χρήστες των υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Citizen / Customer Relation Management).
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "3.1.4 Ανθρώπινοι Πόροι"
#1 Σχόλιο Από Giorgio P Στις 21 Ιουλίου 2014 @ 07:50
Για να μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία αυτή σε επίπεδο ΟΤΑ (Α΄και Β) και Γενική Κυβέρνηση , προυποθέτει ότι κεντρικά το Υπουργείο θα πρέπει να υποστηρίξει
α) την προμήθεια νέων συγχρονων Η/Υ , με γρήγορα και ασφαλή προγράμματα λειτουργικά (WINDOWS 8) & ANTIVIRUS
b) την ανα περιφέρεια εκπαίδευση και επανεκπαίδευση όλων των εμπλεκόμενων υπάλληλων (π.χ υπάλληλοι ΔΥΠ σε ΚΕΠ και τουλάχιστον ένα διοικητικό υπάλληλο γραμματείας σε κάθε δημόσια υπηρεσία με ένα πανελλήνιο πρόγραμμα σε 3μηνη ή 6μηνη βαση (δηλ. θα βγαινει πρόγραμμα καθε 3-6 μηνες ωστε να μπορει να προγρ/στει η συμμετοχη υπαλλήλων αν α περιφέρεια , εφόσον φυσικά υπάρχει δυνατότητα να αναπληρώνεται , σε αντιθετη περίπτωση θα πρεπει να προβλέπεται να κλείνει η υπηρεσια για να μπορεί να εκπαιδευτει το εντεταλμένο προσωπικό στην ηλ. διακυβερνηση. Στα πλαίσια αυτά θα πρέπει να γίνει προβλεψη υποστηριξης όσων υπηρεσιων δεν διαθέτουν καταλληλα εκπαιδευμενου προσωπικου (με εξειδικευση σε χρησησ Η/Υ (πχ κατοχοι ECDL) να μετακινουνται μεσω της διαθεσιμότητας άτομα που θα εκπαιδευονται υποχρεωτικά
Γ) επισης με προτεραιότητα θα πρπειε να καταρτιστούν όλοι οι υπάλληλοι ΔΥΠ όλων των ΚΕΠ και των Δ/νσεων εξυπηρέτησης Πολιτών των Περιφερειών
#2 Σχόλιο Από Ταλαίπωρος Πληροφορικάριος Στις 24 Ιουλίου 2014 @ 13:46
Υπάρχει ένα σημαντικό σημείο, το οποίο γνωρίζουμε όσοι δουλεύουμε στο δημόσιο και φαίνεται να αγνοούν ή να κάνουν ότι αγνοούν οι σχεδιαστές τέτοιων δράσεων.
Αυτό είναι το πλαίσιο συνεργασίας μονάδων πληροφορικής του δημοσίου με τους αναδόχους των εταιρειών.
Τα περισσότερα και κυρίως τα σημαντικότερα πληροφοριακά συστήματα του δημοσίου, τουλάχιστον αυτά που αναφέρονται στο σχέδιο δράσεις (υπ οικονομικών, υπ εσωτερικών, φκα, δήμων) έχουν σχεδιαστεί, υλοποιηθεί, υποστηρίζονται και συντηρούνται από μεγάλες ιδιωτικές εταιρίες πληροφορικής (συνήθως τις γνωστές ίδιες)
Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Το κακό είναι ότι δεν έχει περιγραφεί και θεσμοθετηθεί ουσιαστικά η εμπλοκή των στελεχών πληροφορικής του δημοσίου στο κύκλο ζωής ενός συστήματος πληροφορικής.
Η κατάσταση χειροτερεύει όσο οι υφιστάμενες εταιρίες νοιώθουν ότι απειλούνται από τέτοιες δράσεις, «κάθονται» πάνω από τα συστήματα που λειτουργούν και αποκρύβουν κάθε πληροφορία.
Θέλουμε δημοσίους υπαλλήλους πληροφορικάριους ως προγραμματιστές, διαχειριστές, managers, presales?
Ως τώρα στο δημόσιο έχουμε απλά σάκους του μποξ….οι εταιρίες δε συνεργάζονται μαζί τους για ευνόητους λόγους, οι διοικητικοί υπάλληλοι τους τρέχουν να τους συμπληρώνουν excel κτλ. Βασικός τους ρόλος είναι να μπαίνουν σε επιτροπές και να αναλαμβάνουν την ευθύνη προδιαγραφής και παραλαβής πολύπλοκων έργων πληροφορικής, χωρίς κανένα εργαλείο και δύναμή στα χέρια τους.
Για να τρέξουν όλες αυτές οι δράσεις θα πρέπει στελέχη από τους φορείς να έχουν κατ ελάχιστον την ισχύ, τη θέση, το κύρος, τις αρμοδιότητες μες το φορέα να:
1)γνωρίζουν καλά τις τεχνικές λεπτομέρειες των υφιστάμενων συστημάτων
(να μπορούν δηλαδή να αντλούν τη πληροφορία από τους αναδόχους που προφανώς θέλουν να την αποκρύψουν)
2)να μπορούν να εντέλουν τους υφιστάμενους αναδόχους να υλοποιούν όσα χρειάζονται
Προτείνω να:
1)Να γίνει ένα ουσιαστικό audit στους φορείς που έχουν μεγάλους και ισχυρούς αναδόχους σχετικά στο τρόπο συνεργασίας με τα στελέχη πληροφορικής
2)Να καθοριστούν αρμοδιότητες στελεχών πληροφορικής. Δεν είναι κακό κάποτε να πούμε ευθέως ότι ο πληροφορικάριος στο δημόσιο είναι IT manager, σχεδιάζει διαδικασίες, κοιτάζει την τεκμηρίωση, την ποιότητα και δε κατσαβιδιάζει απλά, δε κάνει format,ούτε γράφει java
3)Τρίχτες λίγο τα δόντια στις εταιρίες και δώστε λίγο αίγλη και κύρος στους πληροφορικάριους του δημοσίου. Ορίστε ένα σημείο να μεταφέρουμε τα παράπονά μας για δυσλειτουργίες της πληροφορικής στο φορέα μας με εχέμυθο τρόπο