Μέσα της καλής νομοθέτησης είναι η ανάλυση συνεπειών ρυθμίσεων, η απλούστευση, η κωδικοποίηση, η αναμόρφωση του δικαίου, η διαβούλευση, η αιτιολογική έκθεση των νόμων και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων εφαρμογής των ρυθμίσεων.
Άρθρο 5 Μέσα της καλής νομοθέτησης
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 1 Ορισμοί
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αρχές της καλής νομοθέτησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 3 Διαδικασίες καλής νομοθέτησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 4 Υποχρεώσεις των οργάνων θέσπισης ρυθμίσεων για την τήρηση των αρχών καλής νομοθέτησης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 5 Μέσα της καλής νομοθέτησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 Ανάλυση συνεπειών ρυθμίσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 7 Αξιολόγηση αποτελεσμάτων εφαρμογής
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 8 Διαβούλευση
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 9 Απλούστευση
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 10 Κωδικοποίηση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 Ενσωμάτωση του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 Δομές της Καλής Νομοθέτησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 Λειτουργία των Γραφείων Καλής Νομοθέτησης και Νομοθετικής Πρωτοβουλίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 Νομοπαρασκευαστικές επιτροπές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Επιτροπές Καλής Νομοθέτησης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 Επιτροπή Αναμόρφωσης του Δικαίου
- 5 ΣχόλιαΆρθρo 17 Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης και Ηλεκτρονικής Νομοθέτησης (ΚΕΚΗΝ)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 18 Διαδικασία κωδικοποίησης της νομοθεσίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Εργασίες κωδικοποίησης από ειδικές επιτροπές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
3 Αυγούστου 2011, 14:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Σεπτεμβρίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 167 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 5147 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μείωση Διοικητικών Βαρών
- Οργάνωση Δημόσιας Διοίκησης
- Ψηφιοποίηση Εγγράφων
- ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ – Τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες Νησίδων 1-8
- Δημόσια Διαβούλευση επί του τετάρτου Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Ανοικτή Διακυβέρνηση
- ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΑΝΩΤΑΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (Α.Σ.Ε.Π.), ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 2016/2102 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την προσβασιμότητα των ιστότοπων
- ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ 2018 ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
- ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
- Αξιολόγηση Δημοσίων Υπαλλήλων
- Δημόσια Διαβούλευση επί της Υπουργικής Απόφασης για την ένταξη επιχορηγούμενων φορέων στο Πρόγραμμα Διαύγεια
- Σχέδιο Δράσης Ηλ. Διακυβέρνησης
- Σχέδιο Δράσης Ηλ. Διακυβέρνησης
- Ανοικτή διάθεση εγγράφων και δεδομένων του δημόσιου τομέα
- Τροποποίηση διατάξεων περί επιλογής προϊσταμένων
- Στρατηγική Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- Καταργήσεις Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και ΥΠηρεσιών και άλλες Διατάξεις
- Ρυθμίσεις Υπουργείου
- Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής
- Διακήρυξη Ανοικτού Διαγωνισμού «Αναμόρφωση του Κράτους: Προς Ένα Επιτελικό Κράτος»
- ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ -υποδομές ασφάλειας
Μέσα της καλής νομοθέτησης είναι KAI η υποχρεωτική αποτύπωση, ανάλυση και σύγκριση, αντίστοιχων νομοθετικών ρυθμίσεων και διατάξεων, τουλάχιστον 3 κρατών μελών της ΕΕ, (διαμέσου των δικτύων ανταλλαγής πληροφοριών των ελληνικών υπουργείων με τα υπουργεία των κρατών μελών της ΕΕ) καθώς και η λεπτομερής εξέταση ΠΟΡΙΣΜΑΤΩΝ μικτών ευρωπαϊκών ελεγκτικών μηχανισμών που διενεργούν επιθεωρήσεις στα ελληνικά υπουργεία.
Επίσης, συμφωνώ απόλυτα με το αρχικό σχόλιο του Yiannis Kapa
Επιπλέον κάθε νόμος θα πρέπει:
(α)* να ορίζει σαφώς την ευθύνη,
(β)* να ορίζει ποιος έχει την ευθύνη,
και (γ) να ορίζει την ποινή για μη εφαρμογή για τη μη εφαρμογή του νόμου [για το (γ) μπορεί να υπάρξει γενική νομοθεσία που να το ορίζει, ώστε να μην χρειάζεται σε κάθε νόμο, απλά κάθε νόμος να κάνει αναφορά στη γενική νομοθεσία]
* στην αγγλική ορολογία τα (α) και (β) είναι το accountability, δηλαδή το να μπορείς να βρεις ποιος φταίει.
Επίσης, θα πρέπει να είναι σωστά ορισμένοι (δηλ. όχι αόριστοι).
Για παράδειγμα, στον N3979-2011-ΦΕΚ A 138 – 16.06.2011, άρθρο 12 (αλλά υπάρχει και σε άλλα άρθρα του νόμου):
«Με την επιφύλαξη ειδικών ρυθμίσεων …» και δεν αναφέρονται οι ρυθμίσεις! Με άλλα λόγια πρέπει κάποιος να ξέρει όλη τη σχετική νομοθεσία και να ερμηνεύσει αν υπάρχουν ειδικές ρυθμίσεις που επηρεάζουν την εφαρμογή του νόμου. Απορώ αν ακόμα και ένας δικαστής μπορεί να πει με βεβαιότητα τόσο ποιες είναι οι ρυθμίσεις, όσο και πως πρέπει να γίνει η ερμηνεία.
Τα επιμέρους μέσα της καλής νομοθέτησης περιγράφονται στα παρακάτω άρθρα ως εξής:
α)ανάλυση συνεπειών ρυθμίσεων : άρθρο 6,
β)η απλούστευση: άρθρο 9,
γ)η κωδικοποίηση: άρθρο 10 ,
δ)η αναμόρφωση του δικαίου : δεν έχει άρθρο με τον ίδιο τίτλο
ε) η διαβούλευση: άρθρο 8,
στ) η αιτιολογική έκθεση των νόμων: δεν έχει άρθρο με τον ίδιο τίτλο και
ζ)η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων εφαρμογής των ρυθμίσεων: άρθρο 7.
Η όλη διάρθρωση του νομοσχεδίου στο σημείο αυτό με μπερδεύει. Τελικά το άρθρο 5 αναλύεται παρακάτω από τα επόμενα άρθρα και αν ναι, γιατί αυτό δεν γίνεται σε όλα τα » μέσα’ και μάλιστα με τη σειρά που αναφέρονται ;
Κυρίως είναι αναγκαία η διερεύνηση της δυνατότητας εφαρμογής, στην πράξη, νομοθετήματος που μπορεί να φαίνεται ότι λύνει κάποια προβλήματα, αλλά που ενδέχεται να είναι αδύνατη η εφαρμογή του. Υπάρχουν πρόσφατα παραδείγματα, στον χώρο της υγείας!
Αν και παρέλκει, θα επισημάνω ότι τα νομοθετήματα δεν πρέπει να είναι αντισυνταγματικά ή να παραβιάζουν κοινοτική νομοθεσία, μιά και έχουν πλείστα όσα τέτοια εκδοθεί, για να ικανοποιηθούν πολιτικές και οικονομικές σκοπιμότητες!
Ως μέσο καλής νομοθέτησης θα μπορούσαν ενδεχομένως να υπαχθούν οι αντίστοιχες νομοθεσίες των χωρών κρατών της ΕΕ ή των ΗΠΑ. Επίσης ως ένα δεύτερο συμπληρωματικό μέσο θα μπορούσαν να είναι οι γνωμοδοτήσεις συγκεκριμένων φορέων προ της τελικής μορφής του Νόμου. Για παράδειγμα, η ΟΚΕ, η ΓΣΕΕ, τα ΑΕΙ θα μπορούσαν να έχουν μία δυνατότητα επεξεργασίας και υποβολής προτάσεων σε δεσμευτικές ημερομηνίες επί του σχεδίου, προ της τελικής μορφής και συζήτησης στο Υπουργικό Συμβούλιο.