1. Κάθε υπάλληλος αξιολογείται, κατόπιν γραπτής και τεκμηριωμένης εισήγησης του άμεσου προϊσταμένου του, ο οποίος στο εξής αποκαλείται «Εισηγητής», από τον προϊστάμενο της αμέσως υπερκείμενης οργανικής μονάδας εκείνης που υπηρετεί, ο οποίος στο εξής αποκαλείται «Αξιολογητής». Στις περιπτώσεις που δεν υφίσταται υπερκείμενη οργανική μονάδα, ο υπάλληλος αξιολογείται από τον άμεσο προϊστάμενό του. Η εισήγηση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της έκθεσης αξιολόγησης του υπαλλήλου.
2. Ως προϊστάμενοι νοούνται οι πολιτικοί υπάλληλοι με σχέση δημοσίου δικαίου ή σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή στρατιωτικοί, που κατέχουν θέση η οποία αποτελεί την κορυφή της οικείας οργανικής μονάδας καθώς και οι μετακλητοί ή με θητεία υπάλληλοι, οι οποίοι κατέχουν τέτοια θέση βάσει ειδικών διατάξεων, συμπεριλαμβανομένων και των νομίμων αναπληρωτών τους, εφόσον ασκούν τα καθήκοντα προϊσταμένου για έξι (6) τουλάχιστον συνεχόμενους μήνες.
3. Αξιολογητής των προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Τμήματος είναι ο προϊστάμενος της οικείας υπερκείμενης οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, μετά από γραπτή και τεκμηριωμένη εισήγηση από τον άμεσο προϊστάμενό του.
4. Αξιολογητής των προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης είναι ο προϊστάμενος της οικείας υπερκείμενης οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης.
5. Αξιολογητής των προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης είναι ο Γενικός ή ο Ειδικός Γραμματέας, κατά περίπτωση, ή, εάν δεν υπάρχει, το ιεραρχικώς υπερκείμενο μονομελές όργανο διοίκησης, ή, εάν και αυτό δεν υπάρχει, ο πρόεδρος του συλλογικού οργάνου διοίκησης του οικείου Υπουργείου ή φορέα.
6. Ο Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας ή ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή ο Περιφερειάρχης ή ο Εκτελεστικός Γραμματέας Περιφέρειας ή ο Γενικός Γραμματέας Δήμου ή ο Δήμαρχος ή, προκειμένου για αυτοτελείς υπηρεσιακές μονάδες αποκεντρωμένων ή αυτοτελών δημοσίων υπηρεσιών ή N.Π.Δ.Δ., το μονομελές όργανο διοίκησης και, αν δεν υπάρχει, ο πρόεδρος του συλλογικού οργάνου διοίκησης, συντάσσουν εκθέσεις αξιολόγησης για τους προϊσταμένους γενικών διευθύνσεων και τους προϊσταμένους οργανικών μονάδων που υπάγονται απευθείας σε αυτούς.
7. Ο Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας, ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο Περιφερειάρχης, ο Αντιπεριφερειάρχης, ο Εκτελεστικός Γραμματέας Περιφέρειας, ο Δήμαρχος και ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου συντάσσουν τις εκθέσεις αξιολόγησης των υπαλλήλων που υπηρετούν στο γραφείο τους.
8. Οι εκθέσεις αξιολόγησης των υπαλλήλων που υπηρετούν σε γραφείο Υπουργού ή Υφυπουργού συντάσσονται από τον Διευθυντή του οικείου Γραφείου.
9. Οι εκθέσεις αξιολόγησης προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης ή Τμήματος, οι οποίες υπάγονται απευθείας σε Υπουργό ή Υφυπουργό, καθώς και η έκθεση αξιολόγησης του Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού ή Υφυπουργού, συντάσσονται από τον οικείο Υπουργό ή Υφυπουργό.
10. Στις περιπτώσεις των παραγράφων 4, 5, 6, 7, 8 και 9 του παρόντος άρθρου η αξιολόγηση διενεργείται χωρίς προηγούμενη εισήγηση.
11. Για τους αποσπασμένους υπαλλήλους συντάσσονται εκθέσεις αξιολόγησης από τους προϊσταμένους των υπηρεσιών στις οποίες είναι αποσπασμένοι. Για τους υπαλλήλους που είναι αποσπασμένοι σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, σε διεθνείς οργανισμούς ή σε όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης βάσει ειδικών διατάξεων συντάσσονται εκθέσεις αξιολόγησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος προεδρικού διατάγματος, από τους αρμόδιους προϊστάμενους των φορέων αυτών. Στις περιπτώσεις αυτές, τα έντυπα των εκθέσεων αξιολόγησης αποστέλλονται στους ως άνω φορείς με μέριμνα των αρμοδίων υπηρεσιών των φορέων από τους οποίους έχουν αποσπασθεί. Για τους υπαλλήλους του δευτέρου εδαφίου της παρούσας παραγράφου τελική βαθμολογία της απόδοσής τους είναι αυτή που προκύπτει από την έκθεση αξιολόγησής τους.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 16: Αξιολογητές"
#1 Σχόλιο Από Μαρία K. Στις 11 Απριλίου 2012 @ 01:11
Είναι αδιανόητο να θεωρείται εισηγήτρια …άμεσα προϊσταμένη,όταν δεν γνωρίζει κάν το αντικείμενο της εξειδικευμένης εργασίας μου, είναι Δ.Ε., δεν κατανόησε 2 φορές όλες κιόλες που μιλήσαμε,τί πρότεινα, διότι το εξέλαβε ως υπόδειξη για την ίδια, (την Υπηρεσιακή μου πρόταση), και απάντησε με επιθετικότητα, δεν έχει προσέλθει ουδέποτε στο χώρο που εργάζομαι,αν και πάντα ενημερώνεται για τις διεπιστημονικές συναντήσεις που απαιτούνται!ΔΕΝ αποδέχθηκε ποτέ να παραλάβει έγγράφως προτάσεις που υποβάλλω,και παράλληλα διαπιστώνω οτι δεν υπάρχουν καν στον ατομικό μου φάκελλο!.(Πρωτοκολλημένες!!!)
Είναι παράλληλα ,εξαφανισμένες εκθέσεις αξιολόγησης προηγουμένων (των τωρινων προϊσταμένης και διευθύντριας μου)ετών .
Εργάζομαι 25 χρόνια, στο χώρο της ψυχικής υγείας. Λίγα ..κολυβογράμματα ψυχολογίας ξέρω.
Ποιός νόμος θα μου διασφαλίσει οτι θα κριθώ αντικειμενικά ,από τίς δύο κ.κ.Προϊσταμένη και Διευθύντρια?
Τί να σκέφτονται άραγε μπροστά σε μιά σελίδα για να με αξιολογήσουν?
#2 Σχόλιο Από ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΚΑΣ Στις 11 Απριλίου 2012 @ 10:15
Να εμπλακεί άμεσα το ΑΣΕΠ ως φορέας αξιολόγησης!
Να εφαρμοστεί αξιοκρατία και διαφάνεια και στο θεσμό της αξιολόγησης από μία ανεξάρτητη αρχή, όπως είναι το ΑΣΕΠ!
Επιτέλους, να μην αξιολογούνται μόνο όσοι πέρασαν ήδη στο δημόσιο από το ΑΣΕΠ αλλά όλοι οι άλλοι που μπήκαν στο δημόσιο από το παράθυρο!
#3 Σχόλιο Από ANASTASIA Στις 11 Απριλίου 2012 @ 11:17
ΔΕ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΠΟΤΕ.ΣΤΟΥΣ ΟΤΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΠΔΔ ΑΥΤΩΝ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΙΘΜΟ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΛΟΓΩ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ΧΩΡΙΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΑ ΕΚΛΕΧΤΗΚΕ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΙΣΩΣ ΤΟ ΑΠΩΘΗΜΕΝΟ ΤΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ.ΟΥΤΕ ΑΣΕΠ ΟΥΤΕ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΜΑΡΜΟΔΙΟΣ
#4 Σχόλιο Από ΤΑΣΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ Στις 11 Απριλίου 2012 @ 11:26
Η αξιολόγηση των υπαλλήλων ακολουθεί σε γενικές γραμμές την μέχρι σήμερα ισχύουσα διαδικασία, που τελικά έχει εκφυλισθεί σε μία τυπική διαδικασία, με την οποία όλοι οι υπάλληλοι κρίνονται τελικά «άριστοι»!!.
Θα πρέπει η αξιολόγηση να γίνεται από όργανα ανεξάρτητα των προσωπικών σχέσεων, που είναι φυσικό να αναπτύσσονται, μεταξύ Προϊσταμένων και Υφισταμένων, μετά από χρόνια συνεργασίας. Άλλως και το νέο σύστημα θα εκφυλισθεί, όπως ακριβώς και το μέχρι σήμερα ισχύον σύστημα.
Τούτο είναι και το κρισιμότερο σημείο του σχεδίου ΠΔ, που αν δεν αντιμετωπισθεί ουσιαστικά, θα οδηγήσει σε ένα «πάγωμα» και αυτού του ΠΔ.
#5 Σχόλιο Από βούλα Στις 12 Απριλίου 2012 @ 00:20
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 360 ΜΟΙΡΩΝ (ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ-ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΙ -ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ-ΠΟΛΙΤΕΣ)
#6 Σχόλιο Από ΑΝΔΡΕΑΣ Στις 12 Απριλίου 2012 @ 08:16
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ ΣΤΟ ΥΠΟ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ Π.Δ. ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ.
ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΑΛΛΑ ΑΙΡΕΤΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ.
#7 Σχόλιο Από eleni Στις 12 Απριλίου 2012 @ 08:36
ΣΟΣ ΒΟΗΘΕΙΑ
ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΩΝ ΝΠΔΔ ΤΩΝ ΟΤΑ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΟΡΓΑΝΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΣ.ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ.Η ΤΥΧΗ ΚΑΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΟΡΙΣΤΕΙ ΜΕ ΑΣΕΠ ,ΜΕ ΠΤΥΧΙΑ.ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ
ΑΡΑΓΕ ΟΥΤΕ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΟΥΤΕ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ Η ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ¨