Η ισχύς των διατάξεων του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Κατ’ εξαίρεση, η ισχύς των διατάξεων του άρθρου 3 παρ. 1 και 2 περ. α. αρχίζει μετά από δύο (2) μήνες από τη δημοσίευσή του και του άρθρου 3 παρ. 2 περ. β και 4 περ. β μετά από έξι (6) μήνες από τη δημοσίευσή του.
Άρθρο 21 Έναρξη ισχύος
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 1 Ορισμοί
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αρχές της καλής νομοθέτησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 3 Διαδικασίες καλής νομοθέτησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 4 Υποχρεώσεις των οργάνων θέσπισης ρυθμίσεων για την τήρηση των αρχών καλής νομοθέτησης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 5 Μέσα της καλής νομοθέτησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 Ανάλυση συνεπειών ρυθμίσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 7 Αξιολόγηση αποτελεσμάτων εφαρμογής
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 8 Διαβούλευση
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 9 Απλούστευση
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 10 Κωδικοποίηση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 Ενσωμάτωση του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 Δομές της Καλής Νομοθέτησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 Λειτουργία των Γραφείων Καλής Νομοθέτησης και Νομοθετικής Πρωτοβουλίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 Νομοπαρασκευαστικές επιτροπές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Επιτροπές Καλής Νομοθέτησης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 Επιτροπή Αναμόρφωσης του Δικαίου
- 5 ΣχόλιαΆρθρo 17 Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης και Ηλεκτρονικής Νομοθέτησης (ΚΕΚΗΝ)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 18 Διαδικασία κωδικοποίησης της νομοθεσίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Εργασίες κωδικοποίησης από ειδικές επιτροπές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
3 Αυγούστου 2011, 14:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Σεπτεμβρίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 167 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 5147 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μείωση Διοικητικών Βαρών
- Οργάνωση Δημόσιας Διοίκησης
- Ψηφιοποίηση Εγγράφων
- ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ – Τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες Νησίδων 1-8
- Δημόσια Διαβούλευση επί του τετάρτου Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Ανοικτή Διακυβέρνηση
- ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΑΝΩΤΑΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (Α.Σ.Ε.Π.), ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 2016/2102 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την προσβασιμότητα των ιστότοπων
- ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ 2018 ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
- ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
- Αξιολόγηση Δημοσίων Υπαλλήλων
- Δημόσια Διαβούλευση επί της Υπουργικής Απόφασης για την ένταξη επιχορηγούμενων φορέων στο Πρόγραμμα Διαύγεια
- Σχέδιο Δράσης Ηλ. Διακυβέρνησης
- Σχέδιο Δράσης Ηλ. Διακυβέρνησης
- Ανοικτή διάθεση εγγράφων και δεδομένων του δημόσιου τομέα
- Τροποποίηση διατάξεων περί επιλογής προϊσταμένων
- Στρατηγική Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- Καταργήσεις Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και ΥΠηρεσιών και άλλες Διατάξεις
- Ρυθμίσεις Υπουργείου
- Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής
- Διακήρυξη Ανοικτού Διαγωνισμού «Αναμόρφωση του Κράτους: Προς Ένα Επιτελικό Κράτος»
- ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ -υποδομές ασφάλειας
Ο απλός πολίτης που θα διαβάσει το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου, πιθανότατα θα σκεφθεί: «Άλλο ένα κείμενο που ρυθμίζει τα αυτονόητα. Θα εφαρμοσθούν άραγε αυτή τη φορά;». Όταν, όμως, συνειδητοποιήσει ότι το εν λόγω σχέδιο νόμου μπορεί να συντελέσει στην ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτησή του, στο να μη χάνεται σε κυκεώνες διατάξεων, αλλά να βρίσκει εύκολα και γρήγορα τις ρυθμίσεις που διέπουν το θέμα που τον απασχολεί, και προβλέπουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του, θα εύχεται να εφαρμοσθεί στην πράξη.
Β. Κατά την άποψή μου, απαιτούνται τα κάτωθι, περιληπτικά αναφερόμενα, ώστε το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου να εφαρμοσθεί αποτελεσματικά και ουσιαστικά:
1) Η τήρηση της αρχών της καλής νομοθέτησης στις αποφάσεις – πράξεις που θα εκδοθούν στο μέλλον, δε θα είναι εφικτή αν δεν προηγηθεί η κωδικοποίηση, επικαιροποίηση, κατάργηση, τροποποίηση, αναμόρφωση διατάξεων στους περισσότερους αν όχι σε όλους τους τομείς. Προτείνεται, μάλιστα, στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας να υπάρξει συντονισμός της δράσης των Υπουργείων, ώστε να αντιμετωπισθεί και το φαινόμενο της επικάλυψης αρμοδιοτήτων.
2) Ουσιαστική εκπαίδευση – επιμόρφωση των δημοσίων υπαλλήλων, ώστε να κάνουν κτήμα τους βασικές έννοιες και αρχές του διοικητικού δικαίου, που διέπουν τη δράση της δημόσιας διοίκησης, έννοιες η γνώση των οποίων αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την ορθό προγραμματισμό του νομοθετικού έργου, το σχεδιασμό και κυρίως την υλοποίηση- εφαρμογή των σχετικών διατάξεων (αρχές καλής νομοθέτησης, κώδικας διοικητικής διαδικασίας κ.λπ.).
3) Αξιοκρατία κατά την επιλογή και σαφή ουσιαστικά και τυπικά προσόντα για τα άτομα που θα στελεχώσουν τις δομές καλής νομοθέτησης
4) Η ουσιαστική εφαρμογή του νόμου περί ηλεκτρονικής διακυβέρνησης θα συντελέσει τα μέγιστα στην επιτυχία του σχεδίου νόμου.
5) Αναγκαία για κάθε ουσιαστική και σημαντική μεταρρύθμιση είναι πάντα η έγκυρη και έγκαιρη εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων που απαιτούνται για την υλοποίηση της δημόσιας δράσης (σύσταση νέων θέσεων, λειτουργία οργάνων, υπηρεσιών, διενέργεια ελέγχων κ.ά.).
6) Ο σωστός προγραμματισμός και συντονισμός των δράσεων των Υπουργείων, εξασφαλίζουν την ουσιαστική εφαρμογή των νόμων, την μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, του κόστους και των διοικητικών βαρών.
7) Αναγκαίος ο έλεγχος συνταγματικότητας και συμφωνίας με κοινοτικό δίκαιο από ανεξάρτητους φορείς για όλες τις ρυθμίσεις, ώστε να αποφεύγονται ή να ανακαλούνται φωτογραφικές ρυθμίσεις και πολιτικές σκοπιμότητες.
Εύχομαι το εγχείρημα της καλής νομοθέτησης να στεφθεί με επιτυχία, προς όφελος των πολιτών και των υπαλλήλων.
Η καλη νομοθετηση έχει να κανει και με τη ορθή και μονοσημαντη διατυπωση των κειμένων στην ελληνική γλώσσα που δυστυχώς τελευταία πάει από το κακό στο χειρότερο, αφήνοντας περιθώρια για ενστασεις και γενικώς για περιπετειες.Πολλοι έχουν πει ότι δεν πασχουμε από έλλειψη νόμων αλλά από την εφαρμογή αυτών.
Καποιος θα πρέπει να κανει ένα follow up των νομων που έχουν εκδοθεί την τελευταία 2ετία για να δει τι από αυτά εφαρμόζεται.
Πολλές φορές οι νομοι για να εκδοθούν απαιτούν επίσης την έκδοση ΥΑ καθιστώντας το συστημα ιδιατέρως περίπλοκο και τις περισσότερες φορές ανευ πρακτικής αξίας.Αυτό πρέπει να περιοριστεί στο ελαχιστο.
Η πρόσβαση στη νομοθεσία και σε κάθε πράξη της Διοίκησης πρέπει να είναι εύκολη , άμεση και δωρεάν για τον καθένα πολίτη.
Το γεγονός ότι αυτό το διάστημα δραστηριοποιούνται ιδιωτικές εταιρίες στο χώρο αυτό , είναι απαράδεκτο. Βέβαια η ευθύνη βαρύνει τη διοίκηση και την κυβέρνηση (όλες), γιατί άφησαν το πεδίο ελεύθερο για εμπορική εκμετάλευση.
Και βέβαια η όποια πρόσβαση , ειδικά μέσω διαδικτύου, θα πρέπει να είναι εύκολη χωρίς ειδικούς χειρισμούς κλπ.
Συμφωνώ με το σχέδιο Νόμου όμως θα πρέπει να ορισθεί χρόνος για την Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας, η οποία θα πρέπεινα είναι ελεύθερα προσβάσιμη σε κάθε πολίτη Τώρα πληρώνουμε συνδρομή σε ιδιωτικές εταιρείες που έχουν κωδικοποιήση μέρος της δεδαλώδους Ελληνικής Νομοθεσίας για ενημέρωση μας.