Με την παρούσα Υπουργική Απόφαση ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν:
α) στη διαδικασία και στον τρόπο ηλεκτρονικής επιβεβαίωσης της λήψης εγγράφων που αποστέλλονται ηλεκτρονικά σε έναν φορέα του δημόσιου τομέα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα και
β) στις προδιαγραφές και τα πρότυπα για το σχεδιασμό και την υλοποίηση του συστήματος γνωστοποίησης εγγράφων σε φυσικά πρόσωπα ή Ν.Π.Ι.Δ. με χρήση ΤΠΕ.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 2 Πεδίο Εφαρμογής – Αντικείμενο"
#1 Σχόλιο Από ΔΕΣΠΟΙΝΑ Ν. Πλευριά Στις 24 Ιανουαρίου 2013 @ 15:52
Μια τοποθέτηση σχετικά με την όλη θεώρηση, θα ήταν να ‘χτιστεί’ ένα προϊόν διαχείρισης εγγράφων, (θέτω ως παράδειγμα το αντίστοιχο Livelink/OPENTEXT) με τα εξής χαακτηριστικά: δυνατότητα μεταλλαγής της επιφάνειας εργασίας (desktop), ανοιχτότητα (openness)- προκειμένου για τη μεταφερσιμότητα σε ποικίλα περιβάλλοντα-, ακεραιότητα, και σταθερότητα – Robustness.
Oπωσδήποτε έμφαση πρέπει να δοθεί στο θέμα ΑΣΦΑΛΕΙΑ για τη διακίνηση των πληροφοριών. Σημασία έχει εδώ η πλατφόρμα η κατάλληλη γι αυτό.
Θα μπορούσε να παραληφθεί η δυνατότητα ανάθεσης εργασιών, καθώς και η αντικειμενοστρεφής δομή, και να προσομοιώνει επικοινωνία e-mail σε συνδυασμό με κοινωνική δικτύωση, με τη διαφορά ότι θα κατευθύνει τον χρήστη να κινείται μέσα στον γράφο ροής εργασίας, και θα περιορίζονται οι ασκοπες και ‘σπάταλες’ κινήσεις.
#2 Σχόλιο Από ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΑΝΑΚΑΣ Στις 25 Ιανουαρίου 2013 @ 17:39
Θα ήθελα μέσω της διαβούλευσης να προτείνω την ηλεκτρονική-διαδυκτιακή συνεργασία των δημοσίων υπηρεσιών.
Έτσι λοιπόν θα μπορούσε να γίνει η συνεργασία-σύνδεση Υποργείων μεταξύ τους. Για παράδειγμα, επειδή εργάζομαι σε Ασφαλιστικό Ταμείο, όταν γίνεται η πληρωμή των προμηθευτών υγείας(ιατρών κλπ) απαραίτητη είναι η προσκόμιση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερώτητας για τη πληρωμή των δαπανών.
Θα μπορούσε λοιπόν να γίνει μέσω κοινής διαδυκτιακής εφαρμογής η συνδεση-συνεργασία των Ασφαλιστικών Ταμείων με τα Υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας έτσι ώστε όταν ο υπάλληλος θα πάει να πληρώσει τον πάροχο υγείας, θέτωντας τον ΑΦΜ ή κάποια άλλα ασφαλή και αξιόπιστα κριτήρια αναζήτησης να βλέπει εάν υπάρχει παρακρατηση σε πραγματικο χρόνο online. Εάν δεν υπάρχει θα μπορεί να γίνεται η πληρωμή. Εάν υπάρχει θα εμφανίζεται μύνημα με το οποίο θα απαιτείται η προσκομιση της ανάλογης ενημερώτητας.
Με τη διαδικασία αυτή:1)Γίνεται άμμεσα και με ασφάλεια η πληρωμή δημοσίων δαπανών,2)Περιορίζεται η πιθανότητα λάθους,3)Μειώνεται ο χρονος και η ταλαιπωρία των προμηθευτών υγεία προκειμένου να προσκομίσουν τη φορολογικη-ασφαλιστική ενημερώτητα.
Η συγκεκριμένη πρόταση θα μπορεί βέβαια να έχε εφαρμογή σε όλο το φάσμα της δημόσιας διοίκησης έτσι ώστε όταν είναι να πληρωθεί δαπάνη με χρήματα του δημοσίου να ελέγχεται online και άμμεσα ο προμηθευτης εάν έχει παρακρατηση ποσού σε Εφορία ή ΙΚΑ.
Έτσι γίνεται και μεγαλύτερη μείωση της γραφειοκρατίας αλλά και ασφάλής διαδικασία πληρωμής με δημόσιο χρήμα, με τα χρήματα του Ελληνικού Κράτους.
Σαν Έλληνας Πολίτης επιθυμώ το καλύτερο για τη Πατρίδα μου και με τη ιδέα μου αυτή-που ίσως τη σκεφτηκαν και άλλοι εκτος απο εμένα-θέλω να συμβάλλω στη καλύτερη δημόσια ζωή της Πατρίδας μας.
Με Εκτίμηση
ΤΣΙΑΝΑΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
[1]
#3 Σχόλιο Από Ελένη Κατσίρου Στις 28 Ιανουαρίου 2013 @ 19:22
Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στην απελευθέρωση των πολιτών από την υπάρχουσα γραφειοκρατεία. Να υπάρχει δηλαδή ένας κεντρικός φορέας, που θα χειρίζεται όλα τα ζητήματα, απαλλάσσοντας τους ενδιαφερόμενους από την υποχρέωση να περάσουν από πολλές υπηρεσίες. Όσο για το θέμα που αφορά στην επιβεβαίωση λήψης των εγγράφων,η καλύτερη λύση θα ήταν, να έχει ζητηθεί πριν, επιβεβαίωση παραλαβής στο e- mail.
#4 Σχόλιο Από Γαλάτση Νικολέτ τα Στις 29 Ιανουαρίου 2013 @ 12:04
Θετικά σχόλια, για το θέμα:
1.εξοικονόμηση χρόνου, υλικών, υπαλλήλων.
2.εξοικονόμηση μετακίνησης υπαλλήλων, στο εκάστοτε πρωτ/λο.
3.διευκόλυνση πολιτών.
4.ασφαλή αποδεικτικά παραλαβής εγγράφων.
#5 Σχόλιο Από Βλάσης Μανθογιάνης Στις 30 Ιανουαρίου 2013 @ 12:22
Στην Ελλάδα του ψηφιακού αραμπά, της υπεύθυνης δήλωσης του νόμου «105» με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής, και του παραβόλου που πληρώνεται αυτοπροσώπως στην Εφορία συζητάμε για υπηρεσίες ασφαλούς χρονοσήμανσης.
Η Ασφαλής Χρονοσήμανση είναι λυμένη άσκηση της Πληροφορικής.
Η Ηλεκτρονική υπογραφή επίσης έχει λυθεί
και το e-mail είναι ο πλέον πρόσφορος τρόπος για την ανταλλαγή εγγράφων, στην παρούσα φάση γιατί υποστηρίζει Ψηφιακή υπογραφή, χρονοσήμανση, επιβεβαίωση παράδοσης, επιβεβαίωση παραλαβής κ.λ.π. Παράλληλα είναι ασφαλές και έχει δοκιμαστεί στην πράξη χρόνια και χρόνια ενώ υποστηρίζεται από όλες τις συσκευές ακόμα και τις λιγότερο «έξυπνες». Οι Αμερικάνοι έκαναν δύο πολέμους στον Κόλπο με μέσο ανταλλαγής μηνυμάτων το e-mail, εμείς εδώ το χρησιμοποιούμε για να ανταλλάσσουμε «ανέκδοτα» και video.
Επομένως το πρόβλημα δεν είναι αυτό, αλλά ένα άλλο πιο δύσκολο !
Η ανταλλαγή εγγράφων με το δημόσιο έχει σαν παραλήπτη από την πλευρά του κράτους έναν υπάλληλο. Ο υπάλληλος αυτός έχει ένα Ψηφιακό Πιστοποιητικό, που με την έως τώρα κοινή πρακτική είναι ονομαστικό. Ο Κρατικός αυτός υπάλληλος όμως έχει μια θέση στον κρατικό μηχανισμό που του δίνει το δικαίωμα να ανταλλάσσει έγγραφα με τον εκάστοτε πολίτη. Άρα ο υπάλληλος προβαίνει στις διοικητικές πράξεις «εκ θέσεως» και όχι λόγω ονόματος. Ο υπάλληλος δηλαδή στην συγκεκριμένη πράξη αντιπροσωπεύει το κράτος, και το κράτος οφείλει να έχει συνέπεια και συνέχεια. Άρα θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος που να εξασφαλίζει ότι ο συγκεκριμένος υπάλληλος (κάτοχος του συγκεκριμένου ψηφιακού πιστοποιητικού) εκ θέσεως έχει το δικαίωμα να συναλλάσσεται με τον πολίτη για συγκεκριμένα θέματα. Πρέπει επομένως να βρεθεί ένας τρόπος που να εξασφαλίζει ότι ο υπάλληλος έχει την συγκεκριμένη θέση στον κρατικό μηχανισμό και επομένως είναι ο κατάλληλος για την συγκεκριμένη συναλλαγή. Ο μηχανισμός αυτός θα εξασφαλίσει ότι δεν θα γίνεται αντιποίηση αρχής, κατάχρηση θέσης, κ.λ.π και ο πολίτης θα είναι σίγουρος πως συναλλάσσεται με τον κατάλληλο υπάλληλο.
Μην γελιόμαστε η αντιστοίχηση υπαλλήλων και θέσεων στην κρατική μηχανή γίνεται μόνο μέσω ενός έγκυρου μητρώου, που ενημερώνεται σωστά. Για την τεχνολογία αυτού του Μητρώου μην το βασανίζεται. Ο μηχανισμός λέγεται directory services και είναι και αυτός λυμένη άσκηση. Οι διαδικασίες τήρησης του μητρώου είναι το δύσκολο!
Για του λόγου το αληθές σκεφτείτε ότι δύο χρόνια μετά την απογραφή των υπάλληλων κάνουμε μια ακόμα απογραφή. Προσωπικά το είχα προβλέψει …
#6 Σχόλιο Από Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία Στις 1 Φεβρουαρίου 2013 @ 13:02
Ο Νόμος 3979/2011, αναφέρει ρητά ότι θα πρέπει να υπάρχουν και να εφαρμόζονται τεχνικές προδιαγραφές που να καθιστούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες προσβάσιμες και εύχρηστες στα άτομα με αναπηρία. Κάτι τέτοιο εφαρμόζεται στην περίπτωση των διαδικτυακών υπηρεσιών με το Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας στο οποίο εμπεριέχονται συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές για το περιεχόμενο του διαδικτύου. Με την παρούσα Υπουργική Απόφαση δίνονται τεχνικές προδιαγραφές για την κατασκευή ηλεκτρονικών εγγράφων (τεχνικά πρότυπα του ETSI), στις οποίες όμως θα πρέπει να προστεθούν πρόνοιες ώστε οι τεχνικές προδιαγραφές κατασκευής των ηλεκτρονικών εγγράφων να είναι τέτοιες ώστε αυτά να καθίστανται αναγνώσιμα από πολίτες που χρησιμοποιούν λύσεις υποστηρικτικής τεχνολογίας.
#7 Σχόλιο Από Γιάννης Κοψαχείλης Στις 1 Φεβρουαρίου 2013 @ 20:58
Πιθανότατα μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας να είναι έτοιμο και ώριμο να χρησιμοποιεί τέτοιες τεχνολογίες για να συναλλάσσεται με το Δημόσιο, το Δημόσιο είναι;
Παρά το ότι εδώ και χρόνια έχει θεσμοθετηθεί ότι οι υπάλληλοι πρέπει να εκπαιδευτούν στην εξοικείωση και χρήση τεχνολογιών πληροφορικής, υπάρχουν σήμερα ακόμα και διευθυντές που δεν μπορούν να τα διαχειριστούν.
Πιοί τους επέλεξαν για προϊσταμένους αγνοώντας τις κείμενες διατάξεις;
Και τι κάνουμε;
Υπάρχουν ακόμα και τέτοια……