Αρχική Σχέδιο ΔράσηςI. Εισαγωγή – Βελτίωση Δημόσιων υπηρεσιώνΣχόλιο του χρήστη thanassis | 13 Οκτωβρίου 2012, 09:57
Open Government Partnership Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΤΑ ΙΔΙΑ ΛΑΘΗ ΑΙΩΝΙΩΣ, ΑΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΑ ΣΤΟ ΠΟΔΙ, ΑΛΛΑΝΤΑΛΛΑ! ΠΑΙΔΕΙΑ Μέχρι τον προσεχή Ιανουάριο θα έχουν ληφθεί οι αποφάσεις για τον νέο ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που παρουσίασε, μιλώντας στη Βουλή, ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος. Όπως είπε ο υπουργός, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού των Ανεξάρτητων Ελλήνων Σταυρούλας Ξουλίδου, η διαδικασία αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο σημείο μηδέν. Το αμέσως επόμενο διάστημα, όμως, θα οριστικοποιηθούν-καταγραφούν τα κριτήρια, ακαδημαϊκά, επιστημονικά, αναπτυξιακά, περιφερειακά και άλλα, στα οποία θα πρέπει να βασιστεί ο εξορθολογισμός του ακαδημαϊκού χάρτη. Μέσα στο Νοέμβριο θα ξεκινήσει ο διάλογος με τη συμμετοχή της ακαδημαϊκής κοινότητας και των εμπλεκομένων φορέων με στόχο να ληφθούν αποφάσεις μέσα στο Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο. Όπως σημείωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος, «ο ακαδημαϊκός χάρτης όπως υφίσταται σήμερα είναι αποτέλεσμα στρεβλώσεων 20ετίας και ενός μοντέλου που δεν λογοδοτούσε ούτε σε επιστημονικά αλλά ούτε και σε ορθολογικά κριτήρια». Ο υπουργός -που χαρακτήρισε απόρροια του πελατειακού συστήματος την πανσπερμία γνωστικών αντικειμένων και τμημάτων που δεν συνάδουν με τις αναπτυξιακές ανάγκες ενός σύγχρονου μοντέλου- σημείωσε ότι το πρωτεύον δεν είναι ο εξορθολογισμός με οικονομικίστικα κριτήρια, αλλά η δημιουργία ανταγωνιστικών τμημάτων και η ανάδειξη των θυλάκων αριστείας. «Τα κριτήρια και οι μεταβλητές θα είναι πάρα πολλές για να προχωρήσει ένας εποικοδομητικός διάλογος και για να προχωρήσουν οι αναγκαίες αλλαγές. Όχι όμως κριτήρια διατήρησης τμημάτων για να συντηρήσουμε κάποια μπαρ ή επιχειρήσεις, αλλά κριτήρια για να συνδέσουμε τα γνωστικά αντικείμενα με τον παραγωγικό ιστό», επισήμανε ο υπουργός παρατηρώντας ότι «έχουμε δημιουργήσει μια πανσπερμία γνωστικών αντικειμένων που οδηγούν με μαθητική ακρίβεια τους φοιτητές στην ανεργία». Η βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων εξέφρασε επιφυλάξεις για τις αλλαγές που δρομολογούνται και τις αρνητικές συνέπειες που θα έχουν.