Αρχική Σχέδιο ΔράσηςI. Εισαγωγή – Βελτίωση Δημόσιων υπηρεσιώνΣχόλιο του χρήστη Σιουρούνης Κώστας | 21 Ιουνίου 2012, 10:07
Open Government Partnership Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Δημόσια Διοίκηση διακρίνεται από τα ακόλουθα αρνητικά χαρακτηριστικά: Ανευθυνότητα η οποία έχει αναχθεί σε υψηλή τέχνη, με συνέπεια να είναι αδύνατη η απόδοση ευθυνών. Το φαινόμενο αυτό το συντηρούν και το προάγουν οι διάφοροι "σύμβουλοι" "μετακλητοί υπάλληλοι" που προσλαμβάνονται από κάθε νέα κυβέρνηση και λειτουργούν διεκπεραιωτικά μεταξύ Κυβέρνησης (εκτελεστικής εξουσίας) και δημόσιας διοίκησης και αποτελούν στην κυριολεξία κομματικούς στρατούς κηφίνων και λαμογιών. Το συντηρούν επίσης η έλλειψη αξιοκρατίας και μετρήσημης απόδοσης που εξασφαλίζεται με αντίστοιχες νομοθετικές ρυθμίσεις και προβλέψεις. Ένα παράδειγμα:Στον χώρο της Δικαιοσύνης όταν μια υπόθεση αναβάλλεται, χρεώνεται σε άλλο δικαστή, ενώ το ορθό θα ήταν κάθε υπόθεση να χρεώνεται από την αρχή στον ίδιο δικαστή, προκειμένου να μετριέται και η ουσιαστική απόδοσή του. Το συντηρεί επίσης η έλλειψη αυτηρού και αποτελεσματικού πειθαρχικού δικαίου. Είναι αδιανόητο το πόσο χρόνος χρειάζεται για την αποτελεσματική εκκαθάριση μιας πειθαρχικής υπόθεσης, η οποία τελικά παραγράφεται, με συνέπεια να μην αισθάνεται υπεύθυνος κανένας υπάλληλος και βέβαια κανένας δημόσιος φορέας.Ακόμα και η τελευταία νομοθετική μεταρύθμιση για τις απαλλοτριώσεις και την γρήγορη απονομή δικαιοσύνης εξυπηρέτησε τον αντίθετο σκοπό.