- Open Government Partnership - http://www.opengov.gr/ogp -

III. Δεσμεύσεις OGP – Ενίσχυση Διαφάνειας

Η ενίσχυση της διαφάνειας στις αποφάσεις και τις ενέργειες του δημόσιου τομέα θα συμβάλει στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης του πολίτη προς το κράτος, καθώς και στην αύξηση της υπευθυνότητας των δημόσιων λειτουργών και των ατόμων που λαμβάνουν αποφάσεις. Η Διαφάνεια θα συμβάλει επίσης στην αύξηση της αξιοπιστίας της χώρας στο διεθνές περιβάλλον, δημιουργώντας ευνοϊκές συνθήκες επενδύσεων.

Στόχος: Ενίσχυση της διαφάνειας
Σκοπός 1:Ενίσχυση της λειτουργικότητας του Προγράμματος Διαφάνειας
Σκοπός 2:Δημοσιοποίηση πληροφοριών για τις προμήθειες του Δημόσιου Τομέα
Σκοπός 3:Ανοικτή, διαφανής και ασφαλής διακίνηση δημόσιων εγγράφων

Σκοπός 1: Ενίσχυση της λειτουργικότητας του Προγράμματος Δι@ύγεια

Το Πρόγραμμα Δι@ύγεια αποτελεί μία τεράστια βάση δεδομένων με διοικητικές πράξεις, και ως τέτοια, χρειάζεται την κατάλληλη λειτουργικότητα για να διαλέγει, να αποθηκεύει και να διαμοιράζει πληροφορίες αποτελεσματικά. Το λογισμικό θα βελτιωθεί για να προσφέρει βελτιωμένες υπηρεσίες αναζήτησης και παραμετροποίησης στους πολίτες. Επίσης θα τεθούν οι απαιτούμενες ηλεκτρονικές διεπαφές (διαλειτουργικότητα συστημάτων), από και προς άλλες δημόσιες διοικητικές εφαρμογές (για παράδειγμά συστήματα διαχείρισης εγγράφων και συστήματα ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου).

Σκοπός 2: Δημοσιοποίηση πληροφοριών για τις προμήθειες του Δημόσιου Τομέα

Όλες οι πληροφορίες που αφορούν στον κύκλο προμηθειών, σε όλες τις οντότητες και φορείς του δημόσιου τομέα, θα αναρτώνται σε συγκεκριμένο δικτυακό τόπο (agora.gov.gr). Η καταγραφή των πληροφοριών θα ξεκινά από την αρχική εκδήλωση της αναγκαιότητας για συγκεκριμένη προμήθεια, μέχρι την ολοκλήρωση της προμήθειας και της πληρωμής.

Σκοπός 3: Ανοικτή, διαφανής και ασφαλής διακίνηση δημόσιων εγγράφων

Τα υπάρχοντα ηλεκτρονικά πρωτόκολλα θα συνεργαστούν και διαλειτουργήσουν με το Εθνικό Τυπογραφείο, το Πρόγραμμα Δι@ύγεια, συστήματα καλής νομοθέτησης και το κεντρικό σύστημα ηλεκτρονικής σύνταξης Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων.