Αρχική Τουρισμός υπαίθρουΆρθρο 01: ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ - Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε. | 9 Ιανουαρίου 2012, 18:22
Υπουργείο Τουρισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΘΕΣΕΙΣ Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε. ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΥΠΑΙΘΡΟΥ, ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΛΙΜΕΝΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ. Μετά από χρόνια προσπαθειών για τον προσανατολισμό της νομοθεσίας στην απλοποίηση των διαδικασιών έκδοσης των ΕΣΛ των τουριστικών καταλυμάτων η Συνομοσπονδία μας βλέπει σήμερα το Υπουργείο Πολιτισμού – Τουρισμού να αναγνωρίζει αυτή την αναγκαιότητα μέσω του συγκεκριμένου νομοσχεδίου. Ειδικότερα υπάρχει διάχυτη σε όλες τις διατάξεις του σχεδίου νόμου η προσπάθεια «εξισορρόπησης» της πλήρους νομιμότητας, με την ενθάρρυνση της επενδυτικής πρωτοβουλίας απαλλαγμένης από την ανώφελη και αποτρεπτική γραφειοκρατία. Ως κλάδος των τουριστικών καταλυμάτων που αντιπροσωπεύει το 50% των τουριστικών κλινών της χώρας, εμμένουμε στην αναγκαιότητα για αναμόρφωση της λειτουργικής αδειοδότησης τουριστικών καταλυμάτων, με την οποία εξορθολογίζονται και απλουστεύονται οι διαδικασίες αδειοδότησής τους. Συνεπώς δημιουργείται ένα πιο φιλικό επιχειρηματικό πλαίσιο. Παρακάτω, παραθέτουμε συνοπτικά τις προτάσεις μας επί του νομοσχεδίου, τις οποίες θεωρούμε άμεσης προτεραιότητας καθώς θα βοηθήσουν ουσιαστικά τον κλάδο μας να ανταποκριθεί στις παρούσες δυσμενείς οικονομικές συνθήκες και στις μελλοντικές προκλήσεις. Για τους παραπάνω λόγους εισηγούμαστε τα κάτωθι: 1. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39 και του άρθρου 41, προτείνουμε για τις Κολυμβητικές Δεξαμενές που προορίζονται για αποκλειστική χρήση των πελατών σε μεμονωμένες επιπλωμένες τουριστικές κατοικίες – επαύλεις, να απαλλαγούν εφάπαξ από την υποχρέωση παρουσίας του επόπτη ασφαλείας λόγω της ιδιαιτερότητας της χρήσης τους που προορίζεται για ιδιωτικές ανάγκες και ταυτόχρονα μπορούν οι ένοικοι να κάνουν χρήση όλο το 24ωρο. Επιπλέον, βάσει των άρθρων 37-38-39 του παρόντος Σχεδίου Νόμου για την Επιπλωμένη Τουριστική Κατοικία προτείνουμε να δοθεί δικαίωμα σε αυτές τις επιχειρήσεις να μετατραπούν (για όσους το επιθυμούν) σε επιχειρήσεις ενοικιαζομένων διαμερισμάτων, κατηγορίας από δύο (2) κλειδιά και άνω, με το καθεστώς που ίσχυε για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις και όχι με το καθεστώς των νέων, προκειμένου να αποφύγουν την υποχρεωτική ασφάλιση στον Ο.Α.Ε.Ε., δεδομένου του μικρού τζίρου και της περιορισμένης εποχικής λειτουργίας τους. 2. Στις διατάξεις του άρθρου 38 να ληφθεί υπόψη η ΑΔΑ: 4Α801-7ΙΚ/09-09-11 του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη - Δ/νση Προληπτικής Πυροπροστασίας, που αφορά τα κτίρια ή τμήματα κτιρίων διαφόρων χρήσεων που εμπίπτουν στις διατάξεις του Κεφαλαίου Α του ΠΔ 71/1988 ( Α΄32) «Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων» για τα οποία δεν απαιτείται έγκριση ενεργητικής μελέτης πυροπροστασίας από τα οικία γραφεία Πυροπροστασίας, ώστε να εφαρμόζεται από όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις του κλάδου μας. 3. Για την πάταξη της παρανομίας σχετικά με το άρθρο 40 «Έλεγχοι – Ανάκληση – Κυρώσεις», η Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε. προτείνει να εφαρμοστεί η κείμενη νομοθεσία και να κλείσουν όλες οι παράνομες επιχειρήσεις που στερούνται σήματος άδειας λειτουργίας του ΕΟΤ, ακόμα και στις περιπτώσεις που η εφορία παρανόμως τους έχει χορηγήσει έναρξη επιτηδεύματος αφού δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου περί χορήγησης ειδικού σήματος λειτουργίας. Η Συνομοσπονδία προτείνει τη σύσταση Σώματος Επιθεωρητών Τουρισμού ως μηχανισμό ελέγχου, ο οποίος θα έχει πολυμορφικό χαρακτήρα και θα καθίσταται αποτελεσματικός για την πάταξη της κάθε μορφής παρανομίας στον τουρισμό και θα επιβάλει τις προβλεπόμενες από το νόμο ποινές χωρίς χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Για την κατοχύρωση των πελατών που απευθύνονται σε τουριστικές επιχειρήσεις προτείνουμε στις διαφημιστικές καταχωρήσεις των επιχειρήσεων – έντυπες και ηλεκτρονικές, να αναγράφεται ο αριθμός ΜΗΤΕ που θα πιστοποιεί τη νόμιμη λειτουργία τους και παράλληλα θα επιτρέπει τον ευκολότερο εντοπισμό των παρανόμων επιχειρήσεων από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς. 4. Να θεσμοθετηθεί η κατοχύρωση της Επωνυμίας Καταλύματος στις επιχειρήσεις του κλάδου, με την πρόβλεψη της έγκρισης του διακριτικού τίτλου από τη Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε σε συνεργασία με τις ομοσπονδίες - μέλη της, με τη χρήση του Κεντρικού Πληροφοριακού της Συστήματος. Στο ηλεκτρονικό μας σύστημα θα δοθεί πρόσβαση στις αρμόδιες υπηρεσίες του ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού για ενημέρωσή τους. 5. Προτείνουμε στο υπουργείο να προβεί σε νομοθετική ρύθμιση για τις εταιρίες προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων, που θα προβλέπει μία ενιαία Διαχειριστική Αρχή, η οποία θα δύναται να ορίζει έναν ενιαίο πίνακα αμοιβών προς τους υπόχρεους και σε αυτήν να καταβάλλονται τα ποσά των υπόχρεων. 6. Αναφορικά με την παράγραφο ζ, του άρθρου 38 οφείλουμε να επισημάνουμε ότι αποτελεί χρόνιο αίτημα των επιχειρηματιών του κλάδου της Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε. η κατάργηση καταβολής παραβόλων για κάθε επιχειρηματική συναλλαγή τόσο με το δημόσιο όσο και με τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και κάθε εισφοράς προς τρίτους, όπως είναι τα ταμεία Τ.Ε.Α.Π.Π.Ε.Ρ.Τ.Τ., Τ.Υ.Α.Τ.Ε.Κ.Ω, κλπ, εφόσον αυτοί οι ασφαλιστικοί φορείς καλύπτουν επαγγέλματα που δε σχετίζονται με τον τουριστικό κλάδο, δεν προβλέπονται πλέον από το νόμο και δεν ισχύουν σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη.