Αρχική Ζητήματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας5. Απόδειξη εκπροσώπησης – νομιμοποίησης των ΟΣΔΣχόλιο του χρήστη ΕΙΤΗΣΕΕ. Ενωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας. | 10 Ιανουαρίου 2012, 12:31
Υπουργείο Τουρισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους χρήστες πνευματικών έργων σχεδόν όλων των μορφών επί των οποίων υφίστανται τόσο πνευματικά όσο και συγγενικά δικαιώματα, διατηρεί συμβάσεις με όλους τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων και καταβάλλει ετησίως ιδιαίτερα υψηλά ποσά ως αμοιβές δικαιούχων πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων στους οργανισμούς αυτούς. Σε μία ιδιαίτερα δυσχερή και κρίσιμη οικονομική συγκυρία, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη αναθεώρησης του ισχύοντος νομοθετικού καθεστώτος των ΟΣΔ, καθώς και η επιτάχυνση της επίλυσης προβλημάτων που ανακύπτουν μεταξύ χρηστών και ΟΣΔ. • Επιτακτική κρίνεται η απόλυτη διαφάνεια όσον αφορά στις αξιώσεις που εγείρουν οι ΟΣΔ έναντι των χρηστών. Έτσι, λοιπόν, το σχετικό αμοιβολόγιο, οι συμβάσεις αμοιβαιότητας που έχουν συναφθεί με ΟΣΔ εξωτερικού, ο πλήρης κατάλογος των μελών/πελατών και το εκπροσωπούμενο ρεπερτόριο, ο κανονισμός διανομής κλπ. θα πρέπει να βρίσκονται ανά πάσα στιγμή στη διάθεση των χρηστών (μεταξύ άλλων και) δια της μόνιμης και επικαιροποιημένης αναρτήσεως αυτών στην ιστοσελίδα του εκάστοτε ΟΣΔ. • Να υπάρχει αποτελεσματικός έλεγχος και τακτικός επανέλεγχος από αρμόδια όργανα (ΟΠΙ, Υπουργείο Πολιτισμού κλπ.) της βιωσιμότητας και εν γένει λειτουργίας των ΟΣΔ, προς αποφυγήν διατήρησης προβληματικών και μη βιώσιμων ΟΣΔ. • Ιδιαίτερα σημαντική είναι η λειτουργία ενός αποτελεσματικού και διαφανούς συστήματος έγκρισης αμοιβολογίων των ΟΣΔ. Για την σύνταξη των αμοιβολογίων θα πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν διάφορα κριτήρια όπως τα δεδομένα της αγοράς, να πραγματοποιούνται αναλυτικές οικονομικές έρευνες, γνωμοδοτήσεις ειδικών νομικών και οικονομικών επιστημόνων κλπ. Η εν ισχύϊ νομοθετική πρόβλεψη (άρθρο 56 παρ. 3 ν. 2121/1993) κρίνεται (όπως έχουμε ήδη δηλώσει) μη επαρκής. • Πρέπει να υπάρχει ένα άμεσο και αποτελεσματικό σύστημα επίλυσης των διαφορών μεταξύ ΟΣΔ και χρηστών. Σήμερα αρμόδια για την επίλυση αυτών είναι συγκεκριμένης σύνθεσης πολιτικά δικαστήρια που, όμως, καθυστερούν στην έκδοση των αποφάσεων. Η επίλυση των διαφορών θα πρέπει να είναι άμεση και για το λόγο αυτό χρειάζεται να ρυθμισθούν καλύτερα τα του δικαιοδοτικού οργάνου, μη αποκλειομένης της σύστασης ενός (προδικαστικού ή οριστικού) ανεξάρτητου και αδιάβλητου διαιτητικού οργάνου, με ισομερή συμμετοχή εκπροσώπων χρηστών και δικαιούχων. ΕΙΤΗΣΕΕ. Ενωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας.