Αρχική Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξειςΆρθρο 57 Κατάργηση καρτέλας ενημέρωσης πελάτηΣχόλιο του χρήστη Αντώνης Καρατάσος | 29 Φεβρουαρίου 2020, 22:35
Δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος ύπαρξης της παραγράφου 4, του άρθρου 50 του νόμου 4403/2016 ΦΕΚ 125Α της 7/7/2016, που λέει: «4. Οι επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων έχουν την υποχρέωση ανάρτησης, σε εμφανές σημείο της επιχείρησης «Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη», την οποία παραλαμβάνουν από τον Πανελλήνιο Συλλογικό Επαγγελματικό Φορέα του κλάδου που ανήκουν, με τις προϋποθέσεις που αυτός θέτει. Για τη διασφάλιση της διαδικασίας, οι Πανελλήνιοι Συλλογικοί Επαγγελματικοί Φορείς τηρούν αρχείο και το υποβάλλουν περιοδικά στις αρμόδιες Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.» • Η παραπάνω διάταξη είναι ασαφής, αφού δεν διευκρινίζει: 1. αν ο ή οι Πανελλήνιοι Συλλογικοί Φορείς πρέπει να έχουν κάποιες ιδιαίτερες προϋποθέσεις 2. αν οι Πανελλήνιοι Συλλογικοί Φορείς χορηγούν Καρτέλα σε οποιαδήποτε επιχείρηση τουριστικού καταλύματος ή μόνο στα μέλη τους 3. αν οι Πανελλήνιοι Συλλογικοί Φορείς οφείλουν να τις χορηγούν ή αν δεν θέλουν, μπορούν να μην τις χορηγούν 4. ποιο πρέπει να είναι το περιεχόμενο – το κείμενο της ενημέρωσης που αναγράφουν για τους πελάτες των καταλυμάτων αυτές οι Καρτέλες Ενημέρωσης Πελάτη 5. αν η υποχρέωση ανάρτησης είναι εφάπαξ ή πρέπει να αναρτάται νέα κάθε έτος και ποιο μήνα 6. αν η «Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη» είναι μια ανά επιχείρηση ή αν ο φορέας που τις χορηγεί μπορεί να απαιτήσει να είναι ανά δωμάτιο 7. αν οι « … προϋποθέσεις που αυτός θέτει… » είναι ανεξέλεγκτες, οπότε ο φορέας μπορεί να ζητήσει οποιοδήποτε αντίτιμο !!! από τον επιχειρηματία • Την αποτυχία της παραπάνω διάταξης, αποτυπώνει το γεγονός ότι κανένα ξενοδοχείο επί 4 χρόνια δεν ανάρτησε ούτε μια «Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη»! • Η διάταξη αναφέρει ότι «Για τη διασφάλιση της διαδικασίας, οι Πανελλήνιοι Συλλογικοί Επαγγελματικοί Φορείς τηρούν αρχείο και το υποβάλλουν περιοδικά στις αρμόδιες Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.». Επί 4 χρόνια όμως, δεν παραδόθηκε ούτε ένα αρχείο από κανένα φορέα, σε καμιά ΠΥΤ! • Αν ο νομοθέτης θέλει πράγματι να ενημερώνεται ο τουρίστας-πελάτης των τουριστικών καταλυμάτων, για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του, απλώς θα πρέπει να τα αναρτήσει στο διαδίκτυο στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ. • Μετά από πολλά προβλήματα που προέκυψαν τα προηγούμενα χρόνια με τον «ατελή» αυτό νόμο περί «Καρτελών Ενημέρωσης Πελάτη» και τις προσπάθειες εκμετάλλευσης που διαπιστώθηκαν σε βάρος των επιχειρηματιών τουριστικών καταλυμάτων, το Υπουργείο Τουρισμού εξέδωσε τη διευκρινιστική εγκύκλιο Α.Π.10384/15-6-2018, για να συμμαζέψει προσωρινά τη κατάσταση. • Η κατάργηση της άχρηστης αυτής διάταξης, είναι επιβεβλημένη.