Αρχική Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξειςΆρθρο 58 Βελτιώσεις ισχυουσών ρυθμίσεων της δραστηριότητας εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με οδηγόΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης Κωσταβάρας | 3 Μαρτίου 2020, 19:11
Άρθρο 58 εδ. 1 Είναι πασιφανές πως αφαιρείται από τα τουριστικά γραφεία η δυνατότητα ολικής εκμίσθωσης ΕΙΧ οχήματος με οδηγό. Είναι απορίας άξιο όμως, πως η δυνατότητα αυτή συνεχίζει να δίδεται στις εταιρείες ή συνεταιρισμούς ΕΔΧ αυτοκινήτων, χωρίς κανέναν απολύτως λόγο. Επιπλέον έως τώρα η ελάχιστη μίσθωση καθοριζόταν με ΚΥΑ. Με την αναφορά σε προκαθορισμένη 3ωρη μίσθωση συνάγεται μια συγκεκριμένη δέσμευση. Μήπως θα ήταν προτιμότερο η φράση «ελαχίστου διάρκειας τριών (3) ωρών» να αντικατασταθεί με την φράση «ελαχίστου διάρκειας η οποία θα καθορίζεται με απόφαση του υπουργού μεταφορών και επικοινωνιών»; Άρθρο 58 εδ. 4 Είναι πρόδηλο πως δυνατότητα εκμίσθωσης οχήματος ΕΙΧ με οδηγό θα έχουν πλέον αποκλειστικά και μόνον τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων. Η σύμβαση με ελάχιστη διάρκεια τριών μηνών θεωρητικά είναι υπερβολική, καθώς δεν προβλέπεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης καταλυμάτων με μικρότερη τουριστική περίοδο, όπως για παράδειγμα καταλύματα που βρίσκονται κοντά σε χιονοδρομικά κέντρα, με μικρή περίοδο λειτουργίας. Άρθρο 58 εδ. 5 Χρειάζεται να απαλειφθεί ο όρος «προπληρωμένο», καθώς σε κανένα σημείο του Π.Δ. 7/2018 δεν αναφέρεται αυτός ο όρος. Τουναντίον στο άρθρο 4 παρ. 1 εδ. γ του Π.Δ. 7/2018, περιγράφονται ξεκάθαρα οι τρόποι πληρωμής του πακέτου που σε καμία περίπτωση δεν παραπέμπουν σε «προπληρωμένο», γεγονός που σημαίνει πως εντελώς εσφαλμένα διατυπώθηκε ο όρος αυτός και στον προηγούμενο νόμο 4582/18. Χρειάζεται επιπλέον να αποσαφηνιστεί πως πελάτες του τουριστικού γραφείου νοούνται και οι πελάτες συνεργαζόμενου τουριστικού γραφείου (είτε του εξωτερικού είτε της ελληνικής επικράτειας) καθώς είναι συνήθης πρακτική τα τουριστικά γραφεία να συνεργάζονται μεταξύ τους, ώστε να επιτυγχάνεται η καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους, αφού χρησιμοποιούν στο έπακρο ακόμη και την τοπική εξειδίκευση. Χρειάζεται επίσης να διευκρινιστεί πως δεν θα επισύρει διοικητικές ποινές πέραν των προβλεπομένων από τον Κ.Ο.Κ. ή την εργατική νομοθεσία η έλλειψη όσων αναφέρονται πως απαιτείται να βρίσκονται εντός του οχήματος στο υποεδάφιο «γ» (άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, άδεια οδήγησης του οδηγού, σύμβαση εργασίας οδηγού). Γίνεται εύκολα αντιληπτό πως κάτι τέτοιο αντίκειται άλλωστε στο άρθρο 4 του Συντάγματος περί ισονομίας. Χρειάζεται ακόμη να αντικατασταθεί ο όρος «πακέτο διακοπών» που αναφέρεται στο υπο-εδάφιο «εε)» με τον ορθό «πακέτο ταξιδιωτικών υπηρεσιών» (ως άλλωστε περιγράφεται ρητά στο άρθρο 4 παρ. 2 του Π.Δ. 7/2018, αλλά και ως αναφέρεται στην αρχή του συγκεκριμένου εδαφίου) καθώς είναι πιθανό να δημιουργήσει λανθασμένες ερμηνείες. Άρθρο 58 εδ. 6 Στην υποπαράγραφο 2, στο σημείο που αναφέρεται «…να συνάπτουν συμβάσεις με ολική ή μερική εκμίσθωση…» χρειάζεται να αντικατασταθεί η λέξη «με» με την λέξη «για την» ώστε να είναι ξεκάθαρη η έννοια. Επομένως θα χρειαστεί να αναφέρεται «…να συνάπτουν συμβάσεις για την ολική ή μερική εκμίσθωση…» Άρθρο 58 εδ. 7 Διαπιστώνεται μια αντίφαση σε σχέση με την αιτιολογική έκθεση επί του άρθρου 37 του πρόσφατου νόμου 4663/20 του υπουργείου μεταφορών και επικοινωνιών αναφορικά με το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, όπως επίσης και του επιπέδου των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών.