Αρχική Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξειςΆρθρο 58 Βελτιώσεις ισχυουσών ρυθμίσεων της δραστηριότητας εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με οδηγόΣχόλιο του χρήστη ΜΑΡΙΝΟΣ ΜΙΚΑΛΕΦ | 5 Μαρτίου 2020, 17:35
Η πολυπλοκότητα του νόμου δεν ευνοεί ούτε την επιχειρηματικότητα, ούτε την ανάπτυξη της χώρας ούτε τη βελτίωση των προσφερομένων τουριστικών υπηρεσιών στη χώρα μας. Το νομικό πλαίσιο πρέπει να είναι απλό και ξεκάθαρο. Πέραν των εν λόγω άρθρων απαιτούνται άμεσα διορθώσεις σε στρεβλώσεις από προηγούμενες υπουργικές αποφάσεις. Εν συντομία και δίχως να θέλω να κουράσω παραθέτω παρακάτω ορισμένες θέσεις: 1) Από τη στιγμή που εφαρμόζεται και είναι σε ισχύ η ηλεκτρονική πλατφόρμα, δεν έχει κάποιο ουσιαστικό λόγο ύπαρξης το χειρόγραφο συμβόλαιο. (μπορεί να παραμείνει ως προαιρετικό -εναλλακτικό έγγραφο π.χ. σε περίπτωση που δεν λειτουργεί η πλατφόρμα ή το διαδίκτυο) 2) Επέκταση της περιόδου που ισχύει το μισάωρο για τα νησιά. Είναι φαιδρό να θεωρείται ότι η τουριστική περίοδος είναι από Μάϊο μέχρι Αύγουστο. Σε ήδη απεσταλμένη ηλεκτρονική αλληλογραφία σας έχουμε παραθέσει επίσημα στοιχεία αφίξεων όπου αποδεικνύεται ότι η τουριστική σεζόν ξεκινάει ουσιαστικά τον Απρίλιο και ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο. Μικρότερη κίνηση φυσικά παρατηρείται ακόμα και τους μήνες Μάρτιο και Νοέμβριο. Όπως και να χει είναι παράλογο πελάτης π.χ. που μισθώνει ΙΧΕ με Οδηγό 30/08 να καλείται να πληρώσει 40€ και μετά από 2 μέρες 01/09 ο πελάτης να καλείται να πληρώσει 90€. Ο Σεπτέμβριος μήνας είθισται να υπερισχύει από αριθμό αφίξεων και από το μήνα Μάιο αλλά και από τον Ιούνιο. Η επέκταση λοιπόν της εφαρμογής του μισάωρου, είναι απολύτως δίκαιη, αναγκαία και επιτακτική. 3) Η επέκταση της διάρκειας ζωής των οχημάτων στα 12 έτη. 4) Η ελεύθερη σύναψη συμβάσεων μεταξύ επιχειρήσεων ενοικιάσεως αυτοκινήτων με οδηγό και καταλυμάτων/ξενοδοχείων, με σκοπό τη μεταφορά άνευ κομίστρου των πελατών των καταλυμάτων από και προς τα σημεία άφιξης και αναχώρησης προς και από τα καταλύματα. Στην πρόταση νόμου αναφέρεται: ..." Η μεταφορά πραγματοποιείται με οχήματα ιδιοκτησίας των καταλυμάτων ή οχήματα που βρίσκονται στην κατοχή καταλυμάτων δυνάμει σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης κατά τις κείμενες διατάξεις ή κατόπιν σύμβασης μίσθωσης, ελάχιστης διάρκειας τριών μηνών, συναφθείσας με γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, της περίπτωσης δ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014.»." .... Κάτι τέτοιο ευνοεί μόνο καταλύματα που έχουν μεγάλο μέγεθος και μεγάλο αριθμό κλινών, διότι για μικρότερης κλίμακα κατάλυμα θα ήταν ασύμφορο, να μισθώσει ή να αγοράσει ή να έχει δικό της υπάλληλο για να εκτελεί το μεταφορικό έργο. 5) Το ελάχιστο τίμημα που εφαρμόζεται και στο μισάωρο και στο 3ωρο καταστρατηγεί κάθε έννοια ελεύθερης αγοράς και ανταγωνισμού. Αναρωτιέται κανείς σε ποιον άλλο κλάδο υπάρχει ελάχιστο τίμημα παροχής υπηρεσιών. Ίσες ευκαιρίες για όλους σημαίνει ίσες ευκαιρίες για όλους, δίχως αστερίσκους και παρενθέσεις. 6) Κατάργηση υποχρεωτικής καταχώρησης του διαβατηρίου ή της ταυτότητας του πελάτη. Δυσχεραίνει το έργο μας, υποβαθμίζει το τουριστικό μας προϊόν, εγείρει ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων και όλα αυτά χωρίς ουσιαστικό λόγο. Ο έλεγχος μπορεί να πραγματοποιηθεί και να πιστοποιηθεί η εγκυρότητα κάθε σύμβασης και η αληθινή της υπόσταση με το ονοματεπώνυμο του μισθωτή.