Αρχική Κινηματογραφική ΤέχνηΆρθρο 2 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Κατερίνα Μαρινάκη | 3 Νοεμβρίου 2010, 16:32
Υπουργείο Τουρισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι επιβεβλημένο να εξαληφθεί η αντινομία που αφορά τον σεναριογράφο και που δημιουργήθηκε με την προσθήκη στο άρθρο 8 (Ρύθμιση θεμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικών δικαιωμάτων σε εναρμόνιση με την οδηγία 93/83/ΕΟΚ ), του νόμου 2557/1997, της παραγράφου 20 που ορίζει : (20). Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 34 του ν. 2121/1993 προστίθεται νέο εδάφιο ως εξής: "Ως δημιουργοί των επί μέρους συμβολών θεωρούνται ιδίως ο σεναριογράφος, ο συγγραφέας διαλόγων, o συνθέτης μουσικής, ο διευθυντής φωτογραφίας, ο σκηνογράφος, ο ενδυματολόγος. ο ηχολήπτης και ο επεξεργαστής τελικής σύνθεσης (Μοντέρ)". Όταν στο ίδιο άρθρο 8, παράγραφος 3 οριζεται: (3). «Η διάρκεια προστασίας ενός οπτικοακουστικού έργου λήγει εβδομήντα (70) έτη μετά το θάνατο του τελευταίου επιζώντος μεταξύ των ακόλουθων προσώπων: του κύριου σκηνοθέτη, του σεναριογράφου, του συγγραφέα διαλόγων και του συνθέτη μουσικής που γράφτηκε ειδικά για να χρησιμοποιηθεί στο οπτικοακουστικό έργο". Πως είναι δυνατόν απ’ τη μιά ο σεναριογράφος να θεωρείται συνδημιουργός σε ότι αφορά την προστασία του έργου και επί μέρους συμβολέας! σε ότι αφορά τη δημιουργία του; Η προσθήκη αυτή έγινε σε μια νύχτα, ήταν αποτέλεσμα συντεχνιακής παρέμβασης και η Ένωση Σεναριογράφων της οποίας τότε ήμουν πρόεδρος, δεν ενημερώθηκε για να καταθέσει τις απόψεις και ενστάσεις της και παρά τις εκ των υστέρων προσπάθειες που κατέβαλε η Ένωση, δεν κατάφερε να άρει την αδικία για τους σεναριογράφους. Θα πρέπει επιτέλους να παραδεχτούμε και στην Ελλάδα, ότι το κινηματογραφικό έργο είναι έργο συνεργασίας και ότι η διεθνής πρακτική: directing by, written by, produced by, δεν είναι αποτέλεσμα πολιτιστικού μάρκετινγκ, αλλά αποδοχή της πραγματικότητας. Και για όσους θεωρούν ότι ο σκηνοθέτης είναι ο μόνος δημιουργός του κινηματογραφικού έργου παραθέτω: Ακίρα Κουροσάβα: “Το πιο σημαντικό μέρος της ταινίας μου είναι το σενάριο, γιατί χωρίς καλό σενάριο οι ηθοποιοί δεν χρησιμεύουν και πολύ .” Άλφρεντ Χίτσκοκ: "Για να κάνεις μια καλή ταινία χρειάζεσαι τρία πράγματα, το σενάριο, το σενάριο και το σενάριο. Frank Capra: “Δεν κάνεις μια καλή ταινία με κακό σενάριο.” Κατερίνα Μαρινάκη – Σεναριογράφος