Αρχική Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξειςΆρθρο 8 Νεότερα ναυάγιαΣχόλιο του χρήστη Σύλογοι ερασιτεχνών αυτοδυτών | 7 Μαρτίου 2020, 19:47
“Στα ναυάγια πλοίων και αεροσκαφών, που έχουν βυθισθεί προ των τελευταίων πενήντα ετών, επιτρέπεται αποκλειστικά και μόνο η καθοδηγούμενη από παρόχους καταδυτικών υπηρεσιών αναψυχής ελεύθερη ή αυτόνομη κατάδυση ή περιήγηση επιφανείας και παρατήρηση του βυθού με μάσκα και αναπνευστήρα (snorkeling), καθώς και η παρατήρηση του βυθού με πλοία διαφανούς πυθμένα ή άλλα μέσα παρατήρησης του βυθού.” Με το άρθρο 8 του Σχ/Ν αδικείται κατάφωρα η καταδυτική κοινότητα και ειδικά τα μέλη των Συλλόγων Ερασιτεχνών Αυτοδυτών τα οποία συμβάλουν αποτελεσματικά στην ανακάλυψη, την έρευνα και την παγκόσμια προβολή των ναυαγίων-νεότερων ναυαγίων προκαλώντας παγκόσμιο ενδιαφέρον στηρίζοντας άμεσα την ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού που είναι και το ζητούμενο του παρόντος Σχ/Ν. Θεωρούμε απαράδεκτο με το παρόν άρθρο να υποχρεώνονται τα μέλη μας, αλλά και άλλες ομάδες της καταδυτικής κοινότητας να συνεχίσουν τις δραστηριότητες και την απαιτητική έρευνά τους, μόνο με πάροχους καταδυτικών υπηρεσιών. Πολλοί από τους πάροχους καταδυτικών υπηρεσιών αδυνατούν να προσφέρουν καταδυτικές υπηρεσίες αυτού του είδους, δεν λειτουργούν τους χειμερινούς μήνες. Εκτός των άλλων στα περισσότερα σημεία νεότερων ναυαγίων δεν υπάρχουν πάροχοι καταδυτικών υπηρεσιών, εκεί λοιπόν τι γίνεται, θα περιμένουμε να έρθει το κάλοκαίρι, σταματάει κάθε έρευνα; Θεωρούμε ακόμα προσβλητική την καθοδηγούμενη από πάροχους, (εκτός των άλλων), την περιήγηση επιφανείας και παρατήρηση του βυθού με μάσκα και αναπνευστήρα (snorkeling), όχι μόνο για την καταδυτική κοινότητα που ανέδειξε τα ναυάγια, αλλά για το σύνολο των Ελλήνων και ξένων πολιτών. Για τους παραπάνω λόγους, προτείνουμε την προσαρμογή του παρόντος άρθρου, να αφαιρεθεί η φράση “επιτρέπεται αποκλειστικά και μόνο η καθοδηγούμενη από παρόχους καταδυτικών υπηρεσιών αναψυχής” και να επιτρέπεται στα μέλη των αναγνωρισμένων Συλλόγων Ερασιτεχνών Αυτοδυτών και σε όλους τους αυτοδύτες,ανάλογα με το επίπεδο της εκπαίδευσής τους με δικά τους μέσα, να καταδύονται ελευθερα χωρίς περιορισμούς στα νεότερα ναυάγια τηρώντας στο ακέραιο τις διατάξεις του άρθρου 8, παρ. 2. Στην παρ. 3, επιτρέπεται την πρόσδεση πλωτήρων και ναυδέτων πάνω στα ναυάγια για χρήση από τα καταδυτικά σκάφη. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο 2 , το οποίο απαγορεύει την οποιαδήποτε επέμβαση ή αλλοίωση του ναυαγίου. Προτείνουμε: Για να αποφεθχεί η οποιαδήποτε αλλοιώση των ναυαγίων να μην επιτρέπεται η πρόσδεση πλωτήρα, ναυδέτων κ.λ.π. πάνω στο ναυάγιο για χρήση από τα καταδυτικά σκάφη, αντ’ αυτού να τοποθετηθούν ναύδετα σε απόσταση περίπου 10m από το ναυάγιο. Ηβμεγαλύτερη αλλοιώση των ναυαγίων προέρχεται από δίχτια αλιείας τα οποία μένουν για πάντα μπλεγμένα στο ναυάγιο. Προτείνουμε: Nα απαγορευτεί η αλιεία σε απόσταση τουλάχιστον 1 ΝΜ από το εκάστοτε ναυάγιο. Με εκτίμηση Τα Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων Ερασιτεχνών αυτοδυτών Σ.Ε.Α “Τηθύς”, Σ.Α. Βόλου, Σ.Α. Σάμου, Σ.Α. Αχαΐας “OCEANOS”, E.A. Θεσσαλονίκης, Σύλλογος δυτών Νομού Φωκίδας “KRISSAIOS”, ΑΥΤΟΔΥΤΕΣ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ