Αρχική Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξειςΆρθρο 36 Μεταβατική ρύθμιση για την ολοκλήρωση αιτημάτων απευθείας εξαγοράς τμημάτων παλαιού αιγιαλού που είχαν υποβληθεί πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4607/2019 με βάση τις διατάξεις περί δημοσίων κτημάτωνΣχόλιο του χρήστη georgia karastathi | 9 Μαρτίου 2020, 10:46
Το ζήτημα της μη ορθής χάραξης παλαιού αιγιαλού και, συνεπεία αυτής, της προσβολής δικαιωμάτων ιδιωτικής περιουσίας και του κινδύνου αναστολής λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων εστίασης και ψυχαγωγίας είναι χρόνιο και μέχρι σήμερα έχει, δυστυχώς, αντιμετωπιστεί αποσπασματικά, τόσο νομοθετικά όσο και διοικητικά, χωρίς αυτές οι πρωτοβουλίες να έχουν εντέλει δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα. Εν προκειμένω, αποτελεσματικά θα αντιμετωπιζόταν, στην περίπτωση που λαμβάνετο νομοθετική πρωτοβουλία εισαγωγής, ψήφισης και θέσεως σε ισχύ διάταξης, που θα έδινε το δικαίωμα σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα που έχουν νόμιμους τίτλους ιδιοκτησίας ακινήτων εντός των οποίων έχουν κατασκευάσει είτε τουριστικές εγκαταστάσεις είτε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και ειδικότερα παροχής υπηρεσιών εστίασης και ψυχαγωγίας, τα οποία είναι νομίμως υφιστάμενα, να ζητήσουν: α) είτε την επαναχάραξη του παλαιού αιγιαλού ενώπιον αρμόδιας προς τούτο επιτροπής, η οποία θα δεσμεύεται ως προς την κρίση της από την ύπαρξη των νόμιμων τίτλων ιδιοκτησίας και τη διαπίστωση της συνδρομής ότι τα κτίσματα είναι νομίμως υφιστάμενα (κατόπιν έκδοσης οικοδομικών αδειών σε προγενέστερο χρόνο ή κατόπιν τακτοποίησης τυχόν αυθαιρεσιών ή υπερβάσεων δόμησης με υπαγωγή στις σχετικές διατάξεις), β) είτε την εξαγορά των τμημάτων εκείνων της ιδιοκτησίας τους που ευρίσκονται εντός του κατά το παρελθόν χαραχθέντος από τη Διοίκηση παλαιού αιγιαλού. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία θα δώσει τη δυνατότητα αποκατάστασης ενός σοβαρού προβλήματος και κινείται εντός των πλαισίων που επιβάλλουν οι αρχές του κράτους δικαίου, της χρηστής διοίκησης και της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των πολιτών προς τη Διοίκηση. Θα πρέπει δε να ληφθεί μέριμνα ώστε να θέτει σχετική προθεσμία από την έναρξη ισχύος της διάταξης για όλες τις περιπτώσεις που θα πληρούν τα ανωτέρω κριτήρια και να μην ανατρέχει με άμεσο ή έμμεσο τρόπο σε χρόνο προ της θέσεως σε ισχύ της συγκεκριμένης διάταξης, ώστε να διασφαλίσει τη διαφάνεια και την αμεροληψία στη δράση της Διοίκησης και εν προκειμένω στην αναζήτηση των κινήτρων πίσω από την σχετική νομοθετική πρωτοβουλία. Με εκτίμηση Γεωργία Καραστάθη Δικηγόρος