Αρχική Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξειςΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΟΡΙΣΜΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (ΣΚΤ) Άρθρο 1 Σκοπός – ΑντικείμενοΣχόλιο του χρήστη ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 9 Μαρτίου 2020, 11:25
Στα πλαίσια της σχετικής διαβούλευσης για τη «Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξεις» έχουμε να σας αναφέρουμε τα ακόλουθα: 1. Χρειάζεται ερμηνεία το σημείο στο Άρθρο 9 που αναφέρεται στις ελεύθερες ή αυτόνομες καταδύσεις αναψυχής στα ελεύθερα τεχνητά υποβρύχια αξιοθέατα μιας και αναφέρει ότι είναι ελεύθερες για όλους και δεν επιτρέπεται να εισπράττεται αντάλλαγμα για την είσοδο και χρήση του θαλάσσιου χώρου, όπου ευρίσκονται. Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο το καθεστώς σχετικά με συλλόγους ερασιτεχνών αυτοδυτών και τους αυτόνομους πιστοποιημένους ερασιτέχνες αυτοδύτες. Υπάρχουν κάποιες ασάφειες σχετικά με το άρθρο 9 , ελεύθερα τεχνητά υποβρύχια αξιοθέατα, αλλά και με τα σημεία όπου φορείς διαχείρισης καταδυτικών πάρκων εισπράττουν αντίτιμο. 2. Στην τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 3409/2005 (Άρθρο 15) αναφέρεται ότι το καταδυτικό πάρκο ….. «μπορεί να αποτελείται και από χωριστά τμήματα θαλάσσιου χώρου». Πρέπει να διευκρινιστεί η συσχέτιση των διαφορετικών μερών, λχ πρέπει να γειτνιάζουν μπορεί να είναι σε διαφορετικές περιοχές κλπ σε ποια απόσταση μεταξύ τους 3. Το Άρθρο 14 του ν. 3409/2005 που αφορά την Ίδρυση τμημάτων υπερβαρικής ιατρικής παραμένει το ίδιο, αλλά πρέπει να διευκολυνθεί το αδειοδοτικό πλαίσιο και να δοθεί και δυνατότητα σε ιδιώτες η δημιουργία κέντρων με τους θαλάμους αποσυμπίεσης και παροχή υπηρεσιών Υπερβαρικής Ιατρικής 4. Στο άρθρο άρθρο 13 του ν. 3409/2005 παράγραφος αναφέρεται η διαδικασία του ελέγχου τυπικής πληρότητας του φακέλου της αίτησης με αρμόδια υπηρεσία την Διεύθυνση Χωροταξίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Πρέπει να διευκολυνθεί η διαδικασία και να προβλεφθεί εναλλακτική στην περίπτωση που υπάρχει καθυστέρηση λχ λόγω υποστελέχωσης κλπ. Επίσης, δεδομένου ότι ο φάκελος έχει ελεγχθεί σε προηγούμενο στάδιο από διάφορες υπηρεσίες πρέπει να απαλειφθούν τα πισωγυρίσματα όπως αποστολή του φακέλου για διατύπωση γνώμης προς την αρμόδια Υπηρεσία της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, στις αρμόδιες Υπηρεσίες των Υπουργείων Οικονομικών, (καθ’ ύλην αρμόδιες Περιφερειακές Υπηρεσίες), Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ναυτιλίας και Αιγαίου, Εθνικής Άμυνας, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Τουρισμού, για συλλογή γνωμοδοτήσεων από τις αρμόδιες. 5. Στο άρθρο 7 πρέπει να ξεκαθαριστεί στους φορείς που προβλέπονται για την διαχείριση των ΕΕΑΧ, με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, με προγραμματική σύμβαση του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, αν συγκαταλέγονται και αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες, 6. Προτείνουμε να τροποποιηθεί η παρ. 2 του άρθρου 41 με την προσθήκη ενοικιαζομένων επιπλωμένων δωματίων – διαμερισμάτων, τουριστικών επιπλωμένων. Η παράγραφος 2 πρπιτείνουμε να διαμορφωθεί ως εξής: … «Δεν απαιτείται ο ορισμός ναυαγοσώστη πισίνα ή άλλου εξειδικευμένου προσωπικού, στην περίπτωση κολυμβητικής δεξαμενής ή συστήματος υδρομάλαξης, τα οποία εξυπηρετούν ενοίκους κατ’ αποκλειστικότητα, ενδεικτικά εντός ενοικιαζομένων επιπλωμένων δωματίων – διαμερισμάτων, τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών ή επαύλεων ή διαμερισμάτων ξενοδοχείων». Με εκτίμηση Ο Πρόεδρος Μανώλης Αλιφιεράκης