Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ...Άρθρο 33 Δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του ξεναγούΣχόλιο του χρήστη Παρασκευή Σκληράκη | 23 Ιουνίου 2024, 13:37
Υπουργείο Τουρισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ένα σύντομο χρονικό για να μάθουν όσοι δε γνωρίζουν Σχολές Ξεναγών δεκαετίας '90-2010 Εισαγωγή μετά από απαιτητικές εξετάσεις στις ξένες γλώσσες διεξαγόμενες από τα αντίστοιχα για κάθε γλώσσα ινστιτούτα, και κατόπιν σε ιστορία, γεωγραφία, έκθεση και συνέντευξη ενώπιον επιτροπής: “Γιατί θέλετε να γίνετε ξεναγός;” με ρώτησαν... “Επειδή θέλω να μάθω την ιστορία του τόπου μου”, απάντησα... Μετά από 3 χρόνια αυστηρού προγράμματος παρακολουθήσεων με εξαιρετικούς καθηγητές από διάφορα πανεπιστήμια της Ελλάδας, 100 ημέρες εκπαιδευτικών εκδρομών σε όλη την Ελλάδα, εξετάσεις προφορικές και γραπτές: απόκτηση διπλώματος και άδειας ξεναγού για όλη την επικράτεια. Πόσο όμορφη είναι αυτή η χώρα, από νησί σε νησί, από πόλη σε πόλη, απ' άκρη σ' άκρη... και πόσο τυχερή νιώθω που χάρη στις εκπαιδευτικές εκδρομές τη γνώρισα και την αγάπησα κι αποφάσισα να γίνω, μέσω της επαγγελματικής μου ιδιότητας, πρέσβειρά της, να μεταδίδω την αγάπη μου γι' αυτόν τον τόπο μέσω της ιστορίας, της μυθολογίας, της λαογραφίας, της τέχνης, της σύγχρονης εικόνας της και ενίοτε να δικαιολογώ τα κακώς κείμενα, ερχόμενη σ' επαφή με τουρίστες κάθε ηλικίας, με διαφορετικό υπόβαθρο ο καθένας που έρχονται με μια συγκεκριμένη αντίληψη για την Ελλάδα και φεύγουν ενθουσιασμένοι και συγκινημένοι που μας γνώρισαν και ήρθαν σ' επαφή με την πραγματική Ελλάδα κι όχι αυτήν που προβάλλουν τα κανάλια στη χώρα τους, η οποία, συχνά δεν είναι και η καλύτερη δυνατή. Σχολές Ξεναγών 2013-2018: Κλείσιμο και αντικατάστασή τους με ταχύρρυθμα 2μηνα σεμινάρια, επί πληρωμή, σε πτυχιούχους ιστορίας και αρχαιολογίας. Με όλο το σεβασμό μου προς τους αρχαιολόγους μας, τι σχέση έχει ένας αρχαιολόγος με έναν ξεναγό ο οποίος έχει εκπαιδευτεί να κάνει κάτι τελείως διαφορετικό που απαιτεί πολλαπλές δεξιότητες οι οποίες δεν έχουν σχέση μόνο με την αρχαιολογία; Όλα αυτά που κάναμε εμείς σε 3 χρόνια δεν καλύπτονται με 2 μήνες “ταχύρρυθμης εκπαίδευσης” . Μάλλον δεν καταλάβατε κυρία Υπουργέ ότι ο ξεναγός ασχολείται με δεκάδες διαφορετικά αντικείμενα εκτός από την αρχαιολογία και την ιστορία όπως γεωλογία, γεωγραφία, οικονομία και σύγχρονη ζωή, λαογραφία, θρησκεία-θρησκειολογία, διαχείριση κρίσεων και πολλά άλλα.. Σχολές Ξεναγών 2018-2024: Επαναλειτουργία κάποιων Σχολών ανά την Ελλάδα. Εισαγωγή με μοριοδότηση, χωρίς εξετάσεις στις ξένες γλώσσες, χωρίς συνέντευξη, σπουδές μικρότερης διάρκειας, με μείωση εκπαιδευτικών εκδρομών και περικοπές κονδυλίων γενικότερα. Παράλληλα “τρέχει” το πρόγραμμα των 2μηνων σεμιναρίων. Ιούνιος 2024: Νομοσχέδιο προς διαβούλευση του Υπουργείου Τουρισμού για κατάργηση των ευρύτερων αρμοδιοτήτων του επαγγελματία ξεναγού ως περιηγητή σε όλη την Ελλάδα με ομάδες τουριστών και περιορισμό του σε μουσεία και “περίκλειστους” χώρους και ταυτόχρονα, άδεια σε οποιουσδήποτε μιλoύν μια ξένη γλώσσα χωρίς καμμιά άλλη εκπαίδευση (βλέπε συνοδούς -δεν εννοώ βεβαίως τους συνοδούς βουνών για πεζοπορίες, αλλά πόλεων- οδηγούς ταξί κλπ.) να περιοδεύουν σε όλη τη χώρα παραπληροφορώντας και παραπλανώντας τους άτυχους τουρίστες που θα πέσουν στα χέρια τους: “Οι Έλληνες είναι αργόσχολοι, όλη μέρα κάθονται σε ένα καφενείο, ζουν μόνο από τον τουρισμό, δεν πληρώνουν φόρους κλπ.” είναι μερικά από τα “καλοπροαίρετα” σχόλια που έχουμε ακούσει με τ' αυτιά μας από συνοδούς “σπάνιων” γλωσσών και όχι μόνο. Αυτήν την Ελλάδα θέλετε να προβάλλετε κυρία Υπουργέ; Είναι πολλά τα χιλιόμετρα και τα μίλια που έχω διανύσει ως επαγγεματίας ξεναγός, στους δρόμους και τις θάλασσες (κυρίως της Κρήτης) κάτω από αντίξοες συνθήκες με υψηλές θερμοκρασίες, μποφώρ, μπόρες κλπ., πολλές οι εμπειρίες με ανθρώπους από κάθε μήκος και πλάτος της γης. Συχνά η κούραση και τα νεύρα με λυγίζουν και γκρινιάζω αλλά πάλι εκεί γυρίζω, όπως οι περισσότεροι από εμάς, σ' αυτό για το οποίο έχουμε άρτια εκπαιδευτεί (μέσω της Σχολής και με πολλή προσωπική δουλειά και διάβασμα που δεν τελειώνει ποτέ) και αγαπάμε να κάνουμε. Όμως πώς ένα κράτος που μας εκπαίδευσε με τόσο συγκεκριμένο και αυστηρό πρόγραμμα, επιδοτώντας μας με επίδομα ενοικίου, δαπανώντας εκατομμύρια (δραχμές τότε) για τις εκπαιδευτικές εκδρομές κλπ., έρχεται τώρα και μας ακυρώνει στο βωμό της μείωσης της τιμής του τουριστικού προϊόντος, εφαρμόζοντας εδώ και χρόνια προγραμματισμένη υποβάθμιση, η οποία βαπτίζεται “αναβάθμιση”; Μα εάν συμβεί αυτό δεν θα υπάρχει “τουριστικό προϊόν” για πολύ καιρό ακόμα. Θα έλεγα ότι και εμείς, μεταξύ άλλων, στηρίζουμε τον επαναλαμβανόμενο τουρισμό που αποτελεί μεγάλο ποσοστό του εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα μας αυτήν τη στιγμή. Έρχονται και ξανάρχονται και θα ξανάρθουν, θα στείλουν παρέες, φίλους, συγγενείς, γιατί τους κάνουμε και νιώθουν ευπρόσδεκτοι σαν στο σπίτι τους... Αυτό μου είπαν κάποτε κάποιοι Γάλλοι τουρίστες-πελάτες μου κι αυτό είναι και το στοίχημα που κερδίζει ο καθένας μας προσωπικά ως πρεσβευτής της χώρας μας! Όποιος λοιπόν παίρνει στα σοβαρά την ιστορία του και την πολιτιστική του κληρονομιά δεν την αφήνει στην τύχη της. Πρόκειται για σοβαρό εθνικό ζήτημα και πρέπει να αντιμετωπιστεί από το Υπουργείο και την Πολιτεία γενικότερα, με τη σοβαρότητα που του αναλογεί. Παρασκευή Σκληράκη Πτυχιούχος μεταφράστρια Ιονίου Πανεπιστημίου και Διπλωματούχος ξεναγός για όλη την επικράτεια